Auteur Topic: s88-problemen in het schaduwstation.  (gelezen 19064 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
s88-problemen in het schaduwstation.
« Gepost op: 21 juni 2011, 14:48:46 »
Beste mensen,

Ik heb een schaduwstation met 4 opstelsporen (harpmodel) en dit station ligt 11 cm onder de hoofdbaan >:(.
Zo krap zal ik het natuurlijk nooit meer maken!
Maar ??n van de opstelsporen in het schaduwstation doet niet meer goed zijn werk, namelijk een trein tot het beginpunt laten doorijden. De laatste weken stoppen de treinen halverwege het blok met als gevolg dat steeds een rijtuig op de wissel blijft staan. Aangezien de wissels op mijn baan geen terugmeldcontacten hebben kun je het gevolg wel raden. Ik moet nu bij het automatisch rijden die wissel als defect aangeven.
De oorzaak, waarom op dat blok de treinen halverwege tot stilstand komen, weet ik niet. De ruimte is te beperkt om daarnaar te zoeken. De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat soms toch een trein het beginpunt haalt. Maar het risico dat het fout gaat is voor mij te groot. Daarom maar permanent defect geven van de wissel  tot dat ik een oplossing voor dit probleem heb gevonden.
Misschien dat jullie mogelijke tips e.d. voor mij hebben.

Met groet, Roel  ;)

Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Bram

  • Gast
s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2011, 16:26:21 »
Hallo Roel,

Is het misschien een idee om het blok met een railsteentje schoon te maken ??? Dus de beide spoorstaven en de puco's. Het is vreemd dat er soms wel een trein doorrijdt.

Zelf had ik ook het schaduwstation al klaar (ook harpmodel) met 5 sporen en een doorgangsspoor maar ik heb 24 cm ruimte en kon er dus nog wel bij.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2011, 16:53:04 »
Hoi Bram,

Daar heb ik nog niet aan gedacht. Een goeie suggestie. Ik ga het vanavond gelijk doen en kijken wat de uitkomst daarvan is.
Het is vreemd dat er soms wel een trein doorrijdt.
Ja, dat vind ik ook! Heel raar.
Bij mijn volgende baan zal ik wel weer een schaduwstation maken, maar dan een stuk lager onder de hoofdbaan.
Eventueel met baanspiralen.

Met groet, Roel
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2011, 22:59:57 »
Beste Roel,

Het klinkt mij in de oren als "terugmelder begint te vroeg te melden", is dat iets wat je kunt controleren, ik neem aan dat je weet waar de stopmelder zo ongeveer begint.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2011, 09:58:22 »
Maar ??n van de opstelsporen in het schaduwstation doet niet meer goed zijn werk, namelijk een trein tot het beginpunt laten doorijden. De laatste weken stoppen de treinen halverwege het blok met als gevolg dat steeds een rijtuig op de wissel blijft staan. Aangezien de wissels op mijn baan geen terugmeldcontacten hebben kun je het gevolg wel raden. Ik moet nu bij het automatisch rijden die wissel als defect aangeven.

Beste Roel

Ergens in de omschrijving van je staat dat je gebruik maak van massadetectie.
Dat betekent dat je voor elke terugmelding een railstaaf hebt onderbroken.
Mijn ervaring met deze vorm van terug melding is dat als de ruimte tussen de railstaven erg klein is (tienden van mm), dan wordt de kans op vervuiling erg groot. De vervuiling bestaat meestal uit vetresten en delen van antislipbandjes. het blijkt dat deze vervuiling enige stroom kan geleiden. Als de lok of de trein in de buurt van zo'n ondebreking komt dan kan door de beweging de terugmelder al eerder geactiveerd worden en resulterend in een te vroege terugmelding.
ALA conclusio:
De onderbrekingen schoonmaken met een oude maar stevige tandenborstel.

Succes.............
en meld het resultaat even.

groet teunis

Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2011, 11:30:04 »
Maar ??n van de opstelsporen in het schaduwstation doet niet meer goed zijn werk, namelijk een trein tot het beginpunt laten doorijden. De laatste weken stoppen de treinen halverwege het blok met als gevolg dat steeds een rijtuig op de wissel blijft staan. Aangezien de wissels op mijn baan geen terugmeldcontacten hebben kun je het gevolg wel raden. Ik moet nu bij het automatisch rijden die wissel als defect aangeven.

Beste Roel

De onderbrekingen schoonmaken met een oude maar stevige tandenborstel.

Succes.............
en meld het resultaat even.

groet teunis



wel een goede schone oude tandeborstel zonder wat voor resten dan ook, of koop gewoon een nieuwe zo duur zijn die nu ook weer niet.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline teunistreinen

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 87
  • Geslacht: Man
    • Raptorforum voor en door gebruikers van de Raptor
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2011, 11:42:56 »
wel een goede schone oude tandeborstel zonder wat voor resten dan ook, of koop gewoon een nieuwe zo duur zijn die nu ook weer niet.

Hallo Hoogleraar Slaapkunde, beste Tom

Je blijft er de lol van inzien, gelukkig.
Overigens wordt de tandenborstel geruikt voor het slapen gaan..................

groet van teunis


Marklin M-rails, ca 100 electr.wissels, ca 50 loks met 60902 of ESU. Bestuurd door Trainbrain, Koploper en nu Raptor. Zelfbouw van EDITS wissel- en schakeldecoders, boosters en terugmelders. Zelfbouw van Viessman lichtseinen, LDT seindecoders en Boosters.

Riny

  • Gast
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2011, 11:45:21 »
Mijn ervaring met deze vorm van terug melding is dat als de ruimte tussen de railstaven erg klein is (tienden van mm),

Dit is helemaal zo'n gekke gedachten nog niet en zeker als het C-rail betreft welk niet echt lekker vlak liggen.
De overgangen zijn inderdaad behoorlijk krap.
Het kan vreemd klinken maar heb iets dergelijk, in het oude huis op zolder, met extreme warmte ook eens dit probleem tijdelijk gehad.
Zeker iets om naar te kijken.

Toch even een kanttekening daarbij, wanneer dit het geval zou zijn zou dit met alle locs naar voren moeten komen en dat is, uit het verhaal op te nemen, niet van toepassing.

Ik weet niet op welke manier de terugmeld- draden zijn aangebracht?
Wanneer dit met schuif schoentjes zou zijn kan het zijn dat er een van is gaan oxideren en door trilling, dan wel, dan niet contact maakt.
Ik wil hier mee niet zeggen dat dit werkelijk zo is maar het zou een optie van een probleem kunnen zijn.

Hoe meer probleem opties uitgesloten kunnen worden des te dichterbij komen wij tot een, hopelijk voor Roel, oplossing zonder al teveel werk.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #8 Gepost op: 22 juni 2011, 18:56:42 »
Beste mensen,

Allemaal dank voor julie reacties.
Tot zondagavond zie ik geen kans mij met de baan bezig te houden. Althans om de door jullie genoemde mogelijke oorzaken en oplossingen te bekijken.
Maar er zitten wel veel aanvaardbare oorzaken bij.
Ik ga ze stuk voor stuk na.
Uiteraard horen jullie de resultaten.

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Riny

  • Gast
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2011, 19:08:34 »
Vol verwachting klopt ons hart.  ;)

P.s. Ik hoop voor je dat er een oplossing bij zit zodat je van het probleem af zult zijn.

jerry

  • Gast
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #10 Gepost op: 22 juni 2011, 19:16:35 »
anders proberen in koploper op dat spoor met cm doorrijden of het helpt
kan zijn dat de ene trein vooraan meld en de andere achteraan(slipbandjes vuil op de wielen)
dit is per loc/trein in te stellen

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #11 Gepost op: 23 juni 2011, 11:44:54 »
geen spanning op de baan zetten en multimeter gebruiken op weerstandsmeting.Als de scheiding tussen je terugmelddelen oneindig meet is er geen probleem.Ben er echter bijna zeker van dat het zo niet is.Je krijgt gewoon een te vroege bezetmelding van je stopmelder.Hierdoor remt je loc bij binnenkomst onmiddelijk af.
Ik heb het gemak een Ecos2 te hebben waar je de terugmelders onmiddelijk kan nagaan.Ik zet gewoon een wagonnetje op de 1ste melder en zie dan of de 2de ook bezet geeft.Is meestal zoals gezegt : een beetje vuil of vocht of de deeltjes die terug elkaar raken.Ik heb overal railisolatoren van Fleischman ertussen en toch soms kontakt.
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper

Riny

  • Gast
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #12 Gepost op: 23 juni 2011, 12:29:31 »
Even nog een aanvullende tip misschien.

Bij het gebruik van, destijds C-rail, en nu K-rail maakte ik, om dergelijke probelem voor te zijn, met een diamantschijfje (0,8 mm) de scheiding van de secties (spoorstaaf massadetectie) wat ruimer.
De wielen van M?rklin mogen maximaal een rail-lasopening hebben van 2 mm voordat het een negatieve invloed heeft op de wielen zelf (slijtage).

Dit zou, indien dit het probleem zou zijn, de makkelijkste manier kunnen zijn om een mogelijke storing te verhelpen zonder alle rails los te moeten halen.

P.s. wel goed opletten dat er geen slijpsel resten achterblijven in de geslepen scheiding.

P.s. II: Met een haaks hulpstuk van Proxxon komt men makkelijk tussen de 11 Cm.



Piet

  • Gast
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #13 Gepost op: 13 juli 2011, 20:28:05 »
Hoi Roel, ik he de thread even snel doorgelezen, moet zo weg.
Misschien heb je deze invalshoek al bekeken.
Maar heb je al kunnen constateren of het een foute signalering in de bezetmelders is.
Dit te testen door:
Koploper in Algemeen -> Testprogramma -> bezetmelders en kijk welke meldpunten er reageren.
Of dat het het uitvallen van de baanspanning is die dit veroorzaakt?
Dan valt de verlichting van de lok ook uit.
Ik zou even testen met alleen ??n lok.

grt P.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #14 Gepost op: 4 augustus 2011, 22:08:08 »
Kan de oorzaak, dat de treinen tot halverwege het blok komen, mischien ook komen door het gebruik van het reinigingsblokje? Dat er wat schuursel tussen de railsopeningen komt en dat daardoor de werking van de TMC verstoord raken? Heel toevallig heb ik gisteravond met zo'n blokje de rails van een stationsblok schoongemaakt en later met wat benzine en wat denk je: de eerstvolgende trein stopte ook halverwege het blok.
Gelukkig kon ik er nu goed bij komen. Nadat ik de scheidingen tussen de railstaven had schoongemaakt was het probleem verholpen! Dus zoals meer deskundigen in dit draadje al hebben gezegd is een correcte scheiding van de railstaven heel belangrijk.
Ik kan nu bij dat betreffende blok in het schaduwstation ook controleren of daar hetzelfde probleem speelt. Alleen ...... de zeer kleine ruimte van het schaduwstation maakt het werken aan dat blok niet aantrekkelijk  >:(. Maar wat moet dat moet. Ik zit er trouwens aan de denken om het schaduwstation te verlagen en dan met spiralen te gaan werken. Maar dat wordt een heidens karwei om dat in een bestaande baan onder de hoofdbaan uit te voeren. Eerst maar eens een heleboel nachten daarover slapen.
Ik kom er uiteraard op terug.

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Riny

  • Gast
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #15 Gepost op: 4 augustus 2011, 22:34:50 »
Beste Roel,

Dit is duidelijk een feit betreffende de uitdrukking, "Een modelbaan is nooit gereed".

Alle begrip dat je tegen dergelijke karweitjes aan hikt maar weet wel, je krijgt er een hoop gemak voor terug.
Tevens zijn dan ook je irritaties weg want een niet lekker soepel "lopende" baan wil je uiteindelijk ook niet.
En als een dergelijk karwei achter de rug is ben je dat ook zo weer vergeten.
Ik zou er persoonlijk gewoon voor gaan dat alles prettig rijd en dat je makkelijk bij het rollend materiaal kan en de sporen op een makkelijker manier schoon kan houden in het schaduwstation.

Ik wens je toch sterkte met het nemen van een beslissing en de daar voor noodzakelijke werkzaamheden.

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #16 Gepost op: 5 augustus 2011, 10:44:52 »
ik weet uit ervaring dat indien de 2 secties van een blok elkaar raken er bij koploper afgeremd wordt op de binnenkomstmelder.Heb je probleem ook al gehad en dan is een goede grote droge verfborstel meestal de oplossing.Effe afborstelen en kijken op de ECOS2 of de bezetmelding (kontakt tussen de 2) juist binnenkomt met een wagonnetje.Als dit op een plaats regelmatig gebeurd dan durf ik met de dremel een iets breder groefje te maken.
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #17 Gepost op: 5 augustus 2011, 11:25:17 »
Beste Roel,

Het kan ook zijn dat je met het reinigingsblokje de ge?soleerde railstaaf iets verschuift, waardoor hij kontakt maakt met de "buur" railstaaf, oplossing is simpel: maak je laatste beweging met het reinigingsblokje van de railscheiding af.

Controleer daarna op je pc de werking controleren van de terugmelders die je zojuist "gepoetst" hebt.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

jerry

  • Gast
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #18 Gepost op: 5 augustus 2011, 18:43:37 »
ik werk met melders van max 1 cm lang
soms ook een continu melding
een hobby mesje tussen de rails en klaar
als de melders wel goed melden eens proberen om in koploper de doorrijden in cm in te stellen
en de betreffende locs de optrek en afrem in de decoder op 0 te stellen

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #19 Gepost op: 5 augustus 2011, 20:18:34 »
Hallo allemaal,

Allen bedankt voor het meedenken.
Ik ga zodadelijk aan dat blok beginnen en neem jullie adviezen ter harte.
Dat de oorzaak aan het reinigingsblokje ligt is voor mij nu wel duidelijk.
Om met een mesje en/of dremel de voegen tussen de rails schoon te maken heb ik wel een spiegeltje nodig want de ruimte is zeer beperkt en het zicht op de rails nihil. Er liggen namelijk twee blokken voor het betreffende blok.

Ik zou er persoonlijk gewoon voor gaan dat alles prettig rijd en dat je makkelijk bij het rollend materiaal kan en de sporen op een makkelijker manier schoon kan houden in het schaduwstation.
Ik wens je toch sterkte met het nemen van een beslissing en de daar voor noodzakelijke werkzaamheden.

Ik denk, Riny, dat na dit klusje een beslissing niet moeilijk zal zijn  :(.

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #20 Gepost op: 5 augustus 2011, 22:47:14 »
Beste Roel,

Je terugmelder test op je computer en je CS is een heel makkelijk hulpmiddel.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #21 Gepost op: 7 augustus 2011, 21:46:35 »
Allemaal hartelijk dank voor het meedenken.
Ik had vandaag een lange dag, geschikt om eindelijk aktie te ondernemen.
De terugmelders waren correct, dus daar lag het niet aan.
Met een zeer dun mesjes alle voegen tussen de railstaven schoongemaakt.
Resultaat: geen.
Met een spiegeltjes alle voegen nog eens goed bekeken en ik meende er een te zien die toch aardig dicht leek. Met het mesje nogmaals geprobeerd, maar dat had ook geen resultaat.
Dan maar de dremel gepakt. Maar de ruimte tusen het schaduwstation en de onderkant bovenplaat is zo krap (ik schat 10 ? 11 cm, dus nooit meer doen!) dat met de dremel daar werken moeilijk is. Toch geprobeerd, maar met het verwachte resultaat. Daar slijpen waar net niet geslepen moet worden. Het bloed begon aardig te koken.
Dan maar proberen het gehele blok eruit te halen en opnieuw aanbrengen. Ieder blok heef bij mij drie TMC. Ik realiseerde mij wel dat elk blok in het schaduwstation met twee schroeven was vastgeschroefd  >:( >:( >:(. Toch maar gaan slopen, want het moest toch opgelost worden. En dan maar zien hoever ik zou komen. Gelukkig had ik nog genoeg rechte rails 188 liggen, dus ik mocht een aantal naar de filistijnen helpen. Om half negen vanavond, na 5 uur bezig te zijn geweest en het eten op het bordje aangeleverd te hebben gekregen, kon ik eindelijk gaan uitproberen. Na ongeveer 20 keer met diverse loks het blok bereden te hebben kon ik tevreden vaststellen dat alle loks nu allemaal tot de wissel doorreden. Dus het is weer in orde!
Maar wat de reden is geweest van het probleem weet ik nu nog steeds niet en zal het ook niet te weren komen. Ik kan weer automatisch rijden zonder dat ik een wissel defect moet geven. En daar was het om te doen.
Het is wel geen technisch verhaal geworden, maar eerder een sfeerverhaal. Toch vind ik het wel leuk dit aan jullie door te geven.

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Riny

  • Gast
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #22 Gepost op: 7 augustus 2011, 22:24:48 »
Beste Roel,



SUPER gefeliciteerd met het resultaat.

Het kan raar over komen, maar ik ben echt blij voor je want ik weet wat voor een ellende dit kan zijn en dan nog niet gesproken over de irritatie van een dergelijk probleem.

Ik wens je dan ook een gemeend ontspannen automatisch rijden met/op de modelbaan.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #23 Gepost op: 7 augustus 2011, 22:32:21 »
Dank je wel Riny, voor zoveel geestdrift.
Inderdaad bracht het veel irritatie teweeg.
Maar het is verholpen en ik kan me weer met andere zaken op de modelbaan bezig houden.

Met groet, Roel  ;)
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:s88-problemen in het schaduwstation.
« Reactie #24 Gepost op: 7 augustus 2011, 23:10:16 »
Beste Roel,

Gefeliciteerd, alhoewel er technisch iets onvolkomens/onbegrijpelijks in je verhaal zit, het enige wat telt is het eindresultaat.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"