Auteur Topic: keerlus  (gelezen 1153 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jaapGouda

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
keerlus
« Gepost op: 20 februari 2022, 17:25:26 »
hallo
ik heb mijn oude hobby weer opgepakt en ben begonnen om weer een baan te maken, wat rails bij gekocht een nieuwe travo en elektrische wissels tot zo ver gaat alles goed maar nu kom ik bij een uitdaging ik moet een keer lus maken
ik heb analoog  fleischmann en lima materiaal
kunnen jullie mij helpen hoe ik dit kan oplossen en wat ik nodig hen en waar ik dat zou kunnen kopen

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: keerlus
« Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2022, 18:45:05 »
Hoi Jaap,

Voor 2 rail gelijkstroom (analoog) zijn verschillende oplossingen mogelijk. Maar de eenvoudigste is als je de keerlus altijd in één richting wil berijden. Wil je dat?
Ik heb binnenkort ook wat keerlus uitdagingen op mijn baan. Eén keerlus wordt onzichtbaar en altijd één richting. De andere is een hele grote en wordt twee richtingen en "gewoon" rijden en rangeren in de lus zelf. Hoe ik dat ga doen ben ik nog aan het uitknobbelen..

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline jaapGouda

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
Re: keerlus
« Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2022, 18:54:34 »
liefst wil ik natuurlijk de baan in twee richtingen kunnen berijden maart ik weet niet of dit mogelijk is en hoe ik dit moet doen
dus graag hulp met dit probleem