Auteur Topic: problemen opstarten Z21  (gelezen 1291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
problemen opstarten Z21
« Gepost op: 15 februari 2022, 13:06:58 »
Beste ,ik heb nu een startset met de Z21  met de router maar ik loop tegen een aantal problemen :
Ik heb de Wifi verbinding tot stand gebracht met de router en dat ging goed
ik heb een voorlopige baan uitgelegd waar alleen de nieuwe lok opstaat omdat ik het CV adres wil wijzigen heb ik met de zwarte multimaus met  MENU + 1 de CV waarde aangepast
Nu ik met de lok wil gaan rijden wil  gaan rijden reageert de multimaus niet met de draaiknop hij blijft op pauze staan
Ik heb toen de oude maus op de router aangesloten en gekozen voor een lok die nog Cv 03  als waarde heeft , de nieuwe lok reageert hier op en rijdt
Dus op een of andere manier is de CV waarde in de nieuwe lok niet aangepast omdat hij op 03 standaardwaarde wel reageert

Het tweede probleem is dat ik met mijn telefoon na installatie van de App verbinding heb gemaakt met de router en ik een melding kreeg dat de configuratie goed is gegaan alhoewel ik rechtsboven aan bij het wifi teken een rood kruis staat
Ik heb de nieuwe lok in de App ingevoerd met het CV adres 3 om uit te testen ik kan kiezen uit DemoLok en de nieuwe ingevoerde LOk bij allebei staat er adres 03
Als ik in het control menu de lok wil laten rijden reageert hij totaal niet

Ik kan natuurlijk alles met de oude maus aansturen want dat werkt wel maar dan is de investering  in de Z21 set weggegooid geld
Mvg Hans 

   

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: problemen opstarten Z21
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2022, 16:00:30 »
Uit je test blijkt dat het adres in de decoder niet is gewijzigd maar nog op 3 staat. Dus: nogmaals programmeren, en uitzoeken waarom het eerder niet gelukt is. Heb je de Nederlandse handleiding? Zo nee, hier kun je hem downloaden.

Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
Re: problemen opstarten Z21
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2022, 18:15:02 »
Beste Dirk ,

Het maakt toch niet uit dat het  adres nog op 3 staat . Het is een nieuwe lok die op een aparte baan staat en als ik met de oude rode maus de lok aanstuur rijdt hij wel .
De naam die ik dan uit de bibliotheek op de oude maus heb gekozen is van een andere lok met adreswaarde  Cv1=  03 ( Die heb ik nooit aangepast ) en op de telefoon heb ik ook 03 toegekend aan de nieuwe  lok . Het probleem is dat ik met de draaiknop op de multimaus niet  de pauze stand kan wijzigen met links of rechts draaien (  blijft op pauze staan ) en waarom zie ik het Wifi teken met een rood kruis op het scherm van de App alhoewel ik de Wifi Z21 heb aangemeld op mijn telefoon.

Ik heb op mijn oude baan regelmatig de Cv waarde aangepast met menu + 1  en dit ging altijd goed

Mvg Hans 

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: problemen opstarten Z21
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2022, 21:26:53 »
Kijk eens op YouTube
  maar ik denk zelf dat je wiffi connectie niet goed is daarom dat kruis op je telefoon ,,
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar