Auteur Topic: Esu 58210 sounddecoder  (gelezen 877 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
Esu 58210 sounddecoder
« Gepost op: 2 december 2021, 14:18:04 »
Omdat deze Sounddecoder voordeliger is in prijs nl 69 euro wil ik deze aanschaffen voor inbouw/vervanging decoder in de 41279 Roco dig startset Wurzemb.
Maar nu heb ik op de website naar de specificatie gekeken en zag daar vermeld dat de decoder geen motor heeft.
Nu had ik gegoogled en las dat dit nadelig kan zijn bij de oude loks door het ontbreken van een vliegwiel
Is dit juist en kan ik hem probleemloos in mijn lok laten zetten
Mvg Hans

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re: Esu 58210 sounddecoder
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2021, 15:33:02 »
als je enkel wil dat de lok geluid maakt kan dat.Hij zal er niet door rijden want is een FX decoder waar dus geen motorsturing/uitgang op zit
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
Re: Esu 58210 sounddecoder
« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2021, 15:49:54 »
Beste  Johnny ,
Dank  ik had hem al bijna  besteld   Ik vindt de info op de Esu website verwarrend want er staat vermeld :

 Zoals alle familieleden is de LokSound 5 Fx een echte multi-protocol decoder. Het beheerst het DCC-gegevensformaat, evenals Motorola®, Selectrix® en M4. In DCC-formaat zijn 14 tot 128 rijstappen net zo vanzelfsprekend als 2- en 4-cijferige adressen en maximaal 32 functies. Met behulp van RailComPlus® technologie registreren de decoders zich volautomatisch bij een geschikt digitaal centrum

Als er geen motorsturing aanwezig is in deze decoder is de vermelding 14 tot 128 rijstappen erg verwarrend want ik als leek ga er dan van uit dat hij ook de aansturing regelt
Maar ja zo zie je weer goedkoop is duurkoop  . Verder verschillen de prijzen niet ze beginnen allemaal met 99 euro

Mvg Hans


Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Esu 58210 sounddecoder
« Reactie #3 Gepost op: 3 december 2021, 23:32:51 »
Heb ik ook weer wat geleerd.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"