Auteur Topic: antislip roco lok  (gelezen 721 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
antislip roco lok
« Gepost op: 23 november 2021, 13:05:18 »
Ik wil van twee loks de antislip bandjes opnieuw aanbrengen ( zijn er tijdens opnieuw rijden in stukjes afgevallen ) maar nu zie ik op de website van Roco 10 verschillende maten staan .

Waar kan ik zien welke maat ik nodig heb :   Het is bestemd voor de Roco Br 03.10  stoomlok ( uit de startset  41255 ) en de Br 18.1 Wurttembergerin uit de startset 41279  .
Volgens mij zaten ze op de tender maar zeker weet ik dit niet.

Mvg Hans

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: antislip roco lok
« Reactie #1 Gepost op: 23 november 2021, 14:06:49 »
Hoi Hans,

Waar de anti-slip bandjes hebben gezeten kun je zien aan het loopvlak van de wielen. Daar zit een soort inkeping in het loopvlak waar een bandje in past (ofwel: zonder bandje zit er een randje aan de buitenkant van het wiel). Meestal zitten de bandjes op de aangedreven wielen (al heb ik ook wel stoomlocs met bandjes op de niet aangedreven drijfwielen, zodat die goed meedraaien).
Als je de beschrijving van de locs hebt, dan kun je de nummers van de reservedelen, en dus ook van de benodigde banden, vinden in de "parts list". Deze lijsten zijn ook wel online te vinden.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
Re: antislip roco lok
« Reactie #2 Gepost op: 23 november 2021, 15:53:24 »
Beste Rob,

Bedankt voor de tip . Ik heb het inderdaad terugvonden in de onderdelenlijst , omdat die alleen in het duits is had ik er over heen gekeken.
Ik moet de  Roco 40069 - Haftrings.10Stk.10,3 bis 12,8m hebben

Mvg Hans

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
Re: antislip roco lok
« Reactie #3 Gepost op: 24 november 2021, 22:08:51 »
Beste ,

De antislipbandjes  moeten op de tenderwielen gemonteerd worden; kan ik volstaan om alleen het rode onderstel te verwijderen ( losschroeven ) of moet ik nog meer losmaken om de bandjes
aan te brengen

Mvg Hans     

Offline Hansw

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 85
Re: antislip roco lok
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2021, 15:58:46 »
Ik heb vandaag getracht de antislip bandjes te installeren . In 1e instantie dacht ik dat ze te klein waren maar je moet ze met een pincet behoorlijk uitrekken .
Omdat ik de onderbouw losgeschroeft had om de wielen er uit te halen zag ik een wit/ gele substantie die grotendeels was uitgedroogd en hard geworden.
Moet ik dit verwijderen en opnieuw vet aanbrengen.
Toen ik met een loc proef ging rijden viel helaas een van de nieuwe antislipbandjes  er weer af  en was in  twee stukken gebroken .
   

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: antislip roco lok
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2021, 22:35:55 »
Staat dat ook niet in de handleiding?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"