Auteur Topic: Big Boy van Märklin of Rivarossi ?  (gelezen 2072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joop

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 4
Big Boy van Märklin of Rivarossi ?
« Gepost op: 28 oktober 2021, 19:15:15 »
Hallo allemaal,

ik zit eraan te denken om een HO Big Boy te kopen.
Ik weet dat er veel van Märklin en Rivarossi te koop staan en het prijsverschil tussen beiden is soms aanzienlijk.
Heeft iemand van jullie ervaring met beiden ?


Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.345
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Big Boy van Märklin of Rivarossi ?
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2021, 22:53:58 »
Met de Märklin Big Boy geen ervaring, die maakt kortsluiting op een tweerail baan  ;D

De oude Rivarossi Big Boy is een kleine ramp (en dat voor zo'n grote jongen). Door de vele assen rijdt het apparaat erg moeizaam en niet mooi. De nieuwe Rivarossi Big Boy doet het veel beter en is een prachtig ding. Je moet wel zorgen dat de rails perfect ligt en dat de bogen niet al te krap zijn, maar dan rijdt hij mooi. De geluiden in de DCC sound versie zijn ook goed.

Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Big Boy van Märklin of Rivarossi ?
« Reactie #2 Gepost op: 29 oktober 2021, 18:52:09 »
Dag @Joop,
Voordat je berichten op het forum plaatst is het de bedoeling dat je jezelf eerst even voorstelt. Dat kun je hier doen.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)