Auteur Topic: 1x blok (stop) sectie inrichting na Xtreme Keerlus via Lenz BM-1 of..?  (gelezen 1779 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Martin

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Beste Forumleden,

Om te voorkomen dat een trein na de keerlus direct de hoofdbaan opschiet wilde ik gebruik maken van een ABC remmodule BM1 ( Diode schakeling ). Her en der ingelezen hoe dit in te stellen is voor een ESU Lopi V4 decoder.
De ESU decoder neemt een andere spanning waar op de rechter spoorhelft en stopt.
Vervolgens blijven netjes de lampjes branden en kan ik prima achterruit.
Maar de ESU decoder ziet de uitrijsectie van de Xtreme keerlus nu ook als een stopsectie en stopt dus al in de keerlus.
Ik dacht wellicht de gevoeligheid aan te passen van de ESU decoder via CV 134 Herkenning ABC remmodus. Waarde 4 t/m 32
Maar met zowel de onder 4 als bovengrens 32 stopt de trein in de secties waar de rechterspoorhelft een aparte voeding heeft.

Zijn er forumleden die ideeen hebben hoe dit op te lossen of andere ideeen hebben voor de stopsectie?   
Ik wil dus alleen de keerlus uitrijden beveiligen en niet het inrijden van  de keerlus.

De baan:
3 ovalen, met aan de rechterkant een aftakking naar een stoomdepot met draaischijf.
En aan de linkerkant een aftakking naar een klimspoor ( je  wilt toch een berg..) met daaraan een keerlus.
Baanaansturing via FLM Twin Center, Twin Control en Fleischmann wisselaansturing. 

Ik zou hier graag een tekening neerzetten, maar helaas heb ik nog geen programmma gevonden die de eigen "ingekorte railsstuks" accepteerd.

Alvast bedankt voor de ideeen en reacties!