Auteur Topic: Huizen  (gelezen 179 keer)

Offline Aad_Ayden

• Kruier
  • *
Huizen
« Gepost op: 12 februari 2021, 15:50:32 »
Even een vraag waar ik in mijn voorbereiding tegen aan loopt.
Ik wil voor mijn Nederlandse dorp ook echt Nederlandse huizen. .
Nu heb ik al een stapel Holland Scale huizen liggen om te bouwen. Nu vraag ik mij af is Artitec betreft grootte en kwaliteit goed te combineren naast Holland Scale?

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Huizen
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2021, 10:24:18 »
Dag @Aad_Ayden,
Als je het over schaalverhoudingen hebt dan is het antwoord denk ik ja! Er wordt in de modelhuisjeswereld nogal wat gerommeld met schaalverhoudingen. HollandScale is qua schaal vrij nauwkeurig en ik denk dat dit ook voor Artitec geldt. Houd er wel rekening mee dat Artitec wat meer bewerkelijk is om te bouwen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Aad_Ayden

• Kruier
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2021, 12:59:10 »
Dat wat precies mijn punt @Wim Corduwener
Als ik er faller ofzo naast zet vraag ik me altijd af bij wie de duimstok stuk is. Wat versta je onder bewerkelijker? Meer kleine onderdelen? Groet Aad

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2021, 14:43:27 »
Fabrikanten van modelbouwpakketten slaan er vaak maar één slag naar en kloppen veel te vaak de schaalverhoudingen niet. Meestal kom je daar pas achter als je het pakket gekocht hebt.

Van deze schaal klopt niks en als je goed naar de foto’s op de verpakkingen kijkt dan kun je vaak al zien of de Preisertjes moeten bukken als ze door de deur willen.

De pakketten van HollandScale, Tilly en Artitec zijn aardig op schaal. En sommige pakketten van Kibri (fabrieksgebouwen) en Faller (grachtengevel) werken ook prima.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)