Auteur Topic: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama  (gelezen 37257 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #100 Gepost op: 20 oktober 2020, 10:54:43 »
Het ziet er in elk geval weer geweldig uit; klein maar fijn.
En je andere diorama met de brug in aanbouw staat even op pauze?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #101 Gepost op: 20 oktober 2020, 11:35:01 »
Nou..., Wim, ik maakte een pauze in het werk op de Valkenburg diorama om iets verder te gaan met de Rowan.
Ik maakte een pauze in het werk op de Rowan maar weet ik niet meer voor wat...
Ik weet niet wat ik dan deed maar het kwam nog een pauze om deze diorama te maken...
Weet ik veel...!!!
Nu moet ik een pauze maken om te koken.

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #102 Gepost op: 20 oktober 2020, 12:27:03 »
Ik begrijp het.
Ik heb het ook vaker dat ik van het ene project weer overstap naar een volgend project.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #103 Gepost op: 20 oktober 2020, 22:53:18 »
Valkenburg diorama? Heb ik iets gemist?

Mijn pauze zit er bijna op  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #104 Gepost op: 21 oktober 2020, 07:27:15 »
Natuurlijk wel, zoals we allemaal: de 2020 modelbouw dagen op Valkenburg en kennelijk, zoals ik, een beetje geheugen.
Maar maakt je geen druk, hier een geheugensteun:

https://www.flickr.com/photos/158027525@N08/albums/72157713823226243/page10

 ;)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #105 Gepost op: 21 oktober 2020, 11:18:13 »
Ah die, die ken ik inderdaad maar had niet de link met 'Valkenburg' gelegd en ik zie dat het hier niet om mijn geboorteplaats in Limburg gaat  :)

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #106 Gepost op: 21 oktober 2020, 12:03:02 »

Ik noemde het 'Valkenburg Diorama' omdat was bedoeld voor de modelbouw dagen van het Smalspoor Museum 75jaar.
Maar je weet het al:

                                           "Als je wil dat God glimlacht laat hem je plannen weten."

 :'(

Daniel


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #107 Gepost op: 21 oktober 2020, 16:39:54 »
"Als je wil dat God glimlacht laat hem je plannen weten."
Als ik dat doe dan vraag ik mezelf af of-ie nog zal glimlachen.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #108 Gepost op: 21 oktober 2020, 17:04:14 »
 :-X

 :-X :-X

 :-X :-X :-X


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #109 Gepost op: 22 oktober 2020, 14:43:21 »
Beste @Daniel Caso,
Omdat ik me écht helemaal scheel zocht in al je topics met honderden foto’s en met de meest misleidende titels, heb ik niet kunnen vinden waar ik naar zocht. Dat is eigenlijk ook de reden dat we aan forumleden vragen een zo treffend mogelijke titel te bedenken voor hun topic, maar dit terzijde.


Ik vond deze door jou gemaakte 3D-tekening en ik heb ergens gezien dat je de situatie met de trappen aan het bouwen was, maar die heb ik dus niet terug kunnen vinden. Jammer en ik ben ook gestopt met zoeken.


Wel vond ik dit zorgvuldig verouderde tuinstoeltje en let dan vooral het patina van het roestige effect en zie hoe het preciés de goede kleur roest heeft. Héél knap gedaan en het zou perfect in een van je diorama’s passen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #110 Gepost op: 22 oktober 2020, 15:20:55 »
Beste Wim

Misschien herinnert je wel dat ik ooit had uitgelegd waarom wilde ik niet meer dan een draad beginnen: de slechte geheugen functie van mijn enkele hersencel vind zulke dingen steeds moeilijker.

Maar..., tja..., door diezelfde reden ben ik ooit vergeten en begon nog een draad, en nog een en zo voort.
Op een bepaalde moment kon ik zelf ook niet dingen dat ik had gepost vinden maar dan de muzen (niet de muizen) begonnen te lachen. Na een poosje was ik ook aan het lachen en wist ik hellemaal niet meer waarover.

Misschien weet het je nog, ik heb ook uitgelegd dat ik chaos zeer comfortabel vindt maar orde saai, lastig, remmend en vooral onverdraaglijk verankerd in een waag gisteren dat, zoals iedere verleden tijd, is alle werkelijkheid al kwijt.
Chaos is anders: het is altijd NU en geeft me een mooie kans om lost te komen van de papegaai in mijn hoofd en mij te focussen op wat ik aan het doen ben.

Herinner je je "Ruby Tuesday" nog?: 

"...Yesterday don't matter if it's gone..."

Ik heb opgegeven mijn pogingen om anderen te aanmoedigen om vrij te zijn dus ga niet preken maar misschien dit kan je helpen:

Ja, ik begon wat je zei. Ik was niet tevreden omdat vond dat het had te veel van een stad (niet kleine dorpje) situatie.
Je was niet eens.
Ik liet het opzij.
Maar gauw dat werd een van die dingen van 'gisteren' en ik hervatte het werk maar met de ogen van nu.

Misschien kan je dit je een beetje helpen:

https://www.flickr.com/photos/158027525@N08/albums/72157716334842916


Voor de duidelijk en een voor de enige keer: als je straks dit weer zoekt vergeet het niet: ik heb het HIER gepost.   :D

Daniel



Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #111 Gepost op: 22 oktober 2020, 15:41:52 »
Misschien herinnert je wel dat ik ooit had uitgelegd waarom wilde ik niet meer dan een draad beginnen: de slechte geheugen functie van mijn enkele hersencel vind zulke dingen steeds moeilijker.
Dat weet ik nog en ik laat je.  :)


Gevonden in Daniel’s schatkamer. Een prachtig hoekje!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #112 Gepost op: 22 oktober 2020, 17:03:28 »
Ja die Daniel kan er wat van  ;D

Helaas moet ik Wim gelijk geven, iets terugzoeken in jouw topics is bijna niet te doen en dat is erg jammer.

Ik hou wel van mooie foto's maar van mij mogen het er ook wat minder zijn, alleen de allermooiste bijvoorbeeld.
Als ik je topics open dan duurt het vrij lang voordat alle foto's opgehaald zijn. Ik weet niet hoe anderen dat ervaren(?)

Maar, als je graag veel foto's plaatst is dat ook prima natuurlijk :) en gewoon blijven doen.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #113 Gepost op: 22 oktober 2020, 20:58:44 »
Beste Jack

Ik snap wel wat je bedoeld. Je zou graag willen dat ik  wat in de kunst en de reclame werelden een 'slimme presentatie' van mijn werk doet en liever onder de paraplu van het bekende "Minder is meer".

Ten dele ga ik je teleurstellen omdat die benadering is iets dat ik al meer dan vijftien jaar geleden bewust heb achtergelaten.
(Ik kan het als je wilt uitgebreid uitleggen maar waarschijnlijk is het niet nodig.)

Dat gezegd, het probleem was eigenlijk al opgelost een aantal dagen geleden toen ik besloot nergens meer foto's van wat ik aan het maken ben te posten behalve mijn Flickr.
Daarom mijn nieuwe werk heb ik alleen met een link naar mijn Flickr laten zien.
Als je goed kijkt zal je merken dat al zoiets als twee weken upload ik daar foto's van het kleine diorama waarmee ik bezig ben maar ik heb hier alleen maar de link gepost.
Dus  blijft rustig, het zal zo blijven komen: geen meer foto's maar alleen elke af en toe een link.
Voor de duidelijkheid: dat was al begonnen twee weken geleden dus het heeft absoluut niks met jouw bericht te maken.

Daniel


Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #114 Gepost op: 22 oktober 2020, 23:24:48 »
Dus  blijft rustig, het zal zo blijven komen: geen meer foto's maar alleen elke af en toe een link.
Oh... ik weet niet wat ik allemaal heb aangehaald, maar dat zou ik wel heel erg jammer vinden. Flickr is natuurlijk prima om je foto’s op te slaan en door te linken, maar ik mis dan wel de uitleg bij de foto’s en is feedback geven ook tamelijk lastig. En wat ik juist plezierig vind aan een forum is de uitleg en de directe interactie met andere forumleden over het werk wat gemaakt wordt.
Als jij je foto’s alleen nog op Flickr gaat plaatsen, dan wordt het alleen nog maar extern plaatjes kijken en dat is jammer maar uiteindelijk jouw keuze.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #115 Gepost op: 23 oktober 2020, 00:02:53 »
Je kent het gezegde, 1 plaatje zegt vaak meer dan tig-woorden maar zoals jezelf al zegt is de howto in onze hobby vaak net zo belangrijk zo niet belangrijker.

Ik vind het jammer dat je alleen nog externe links plaatst, wat dat betreft ben ik het met Wim eens. Waarom niet een paar fotootjes en wat howto erbij, dat nodigt uit voor discussie tenzij je dat niet wil natuurlijk.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #116 Gepost op: 23 oktober 2020, 15:57:26 »
Als jij je foto’s alleen nog op Flickr gaat plaatsen, dan wordt het alleen nog maar extern plaatjes kijken en dat is jammer maar uiteindelijk jouw keuze.

Je kent het gezegde, 1 plaatje zegt vaak meer dan tig-woorden maar zoals jezelf al zegt is de howto in onze hobby vaak net zo belangrijk zo niet belangrijker.

Ik vind het jammer dat je alleen nog externe links plaatst, wat dat betreft ben ik het met Wim eens. Waarom niet een paar fotootjes en wat howto erbij, dat nodigt uit voor discussie tenzij je dat niet wil natuurlijk.

Ik ben het helemaal met Wim en Jack eens. Als je geen foto's op het forum zet maar alleen links zonder howto erbij zal ik een hoop mooie dingen van je missen. Sterker nog .... ik klik vaak de linken niet eens aan. Als ik een draadje met alleen maar linken tegen kom blader ik gewoon door naar het volgende draadje. Sorry. :(
Daar komt nog bij dat het geen verschil maakt of je nou een link maakt naar Flickr of een link maakt op het forum van een plaatje dat op Flickr staat. Het werk is hetzelfde.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Michaël

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #117 Gepost op: 25 november 2020, 23:51:30 »
Ik kom hier net kijken en wat ik onder de linkjes vind zijn wel juweeltjes, Daniel als ik de foto's bekijk kan ik nog heel veel van je leren, je bouwt wel in een grotere schaal, daar is het misschien wat makkelijker om details aan te brengen, maar je ziet ook makkelijker als er iets niet klopt. En dat laatste kon ik iet ontdekken op de foto's.

Offline Arie01

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
  • Nooit te oud om te leren
    • Model-Maniac
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #118 Gepost op: 17 september 2022, 12:25:38 »
Hoi Daniel. Ik ben nieuw op het forum en heb weinig dan wel geen ervaring met model treinen. Ik ben dan ook hier om te leren van mensen die die ervaring wel hebben. Dat gezegd hebbende ben ik wel al sinds geruime tijd een fan van WW II voertuigen en geschiedenis. Als sidekick ook duitse duikboten. Alles in schaal 1:35. Ik ben ook begonnen met mijn eigen website www.model-maniac.nl. Als je tijd over hebt en zin natuurlijk, neem dan gerust een kijkje. Door die tak van modelbouw ben ik in aanraking gekomen met diorama bouw en alles wat er mee samen hangt. Ik heb zelfs nog Francois Verlinden persoonlijk gekend en hem vaak bezocht in zijn winkel in Lier bij Antwerpen toen hij nog niet zo bekend was. Ik wil je dan ook complimenteren met de uitvoering en opbouw van hetgeen je in deze thread laat zien. Gewoonweg GOED  en mooi werk. Ik zal tips hieruit zeker meenemen naar mijn toekomstige projecten. Groetjes Arie Hendriks