Auteur Topic: Marklin wissels  (gelezen 238 keer)

Offline Alex

• Kruier
  • *
  • Geslacht: Man
  • ik rijd met marklin digitaal met n CS 3
Marklin wissels
« Gepost op: 30 augustus 2020, 21:37:16 »
Wisselaandrijving marklin ik heb 18 wissels en5 m83 decoders echter de laatste 6 wissels doen het ineens niet meer
Zijn dan de decoders stuk ?of de aandrijvingen? Men zegt dat ik de eindafschakeling en moet verwijderen!1
Wat vinden we hiervan? Heb ik iets verkeerd gedaan?

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Marklin wissels
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2020, 22:07:46 »
Beste Alex,

Indien het aandrijvingen zijn van "K" of "C" wissels dan is de kans groot dat de eindschakelaars door vonkvorming ingebrand zijn waardoor ze geen contact meer maken.

Eerst even controleren of de M83 uitgangen die nu op wissels staan die het niet meer doen, het wel doen op andere wissels, of twee Faller lampjes aansluiten en kijken of die willen "flitsen".

Indien het de eindafschakelingen zijn, dan deze verwijderen en de contacten overbruggen, voor "C" zie https://wiki.3rail.nl/index.php?title=M%C3%A4rklin_74490_C-rail_wisselaandrijving

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 3 Ma. 6090X decoders 27 staps, 12 MFX decoders (4 ESU) 6 met geluid (1 ESU), 28 staps, maar 27 staps voor de nieuwste M?rklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
Re: Marklin wissels
« Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2020, 22:50:41 »
Dag @Alex,
Voordat je berichten plaatst is het op ons forum de bedoeling dat je jezelf eerst even voorstelt. Op die manier weten we een beetje wie je bent. Jezelf voorstellen kun je hier doen.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)