Auteur Topic: Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.  (gelezen 8160 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riny

  • Gast
Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Gepost op: 14 mei 2011, 13:11:11 »
Om het draadje van "Uitleg Loconet" niet teveel afwijkend te maken plaats ik hier even de info voor de CS1 + Esu Loconet mogelijkheden.

Vandaag van mijn leverancier weer het een en ander ontvangen waaronder de nieuwe catalogus van Esu 2011.
Tot mijn verbazing stond er een Loconet adapter in voor de CS1 reloaded en de Ecos 1 en 2.
Vreemd dat het niet op de offici?le site van Esu wordt weergegeven.
Er staat alleen niet bij wanneer hij uitgeleverd zou kunnen worden maar daar kom ik via mijn kanalen wel achter.

Klik 2 maal op de afbeelding om de tekst duidelijk te kunnen lezen.


? Esu.de

Piet

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2011, 20:33:13 »
Ik denk dat enige reserve hier op zijn plaats is.
Op het 3-rail forum werd in februari jl. al melding van deze adapter gemaakt, door Peter (freak) we kennen hem allemaal.
Mijn Duits is niet voldoende om het met zekerheid te zeggen maar ik denk dat Esu een adapter heeft gemaakt om typische loconet regelaars geschikt te maken om via da CS-1 reloaded of via deEcos controllers ook banen en apparatuur te bedienen met de specifieke protocollen van de Ecos achtige centrales.
Deze dataformaten zijn DCC, Motorola?, Selectrix? en M4? en de controllers die hier bedoeld worden zijn:
Daisy?-, Fred?- oder ProfiBoss? DT400 oder UT2 von Digitrax?
En dat is toch wat anders dan je baan besturen met de PC via Loconet of de S88 bezetmeldingen via Loconet naar je centrale en Pc te transporteren.

Maar zoals gezegd, Engels kan ik zeer behoorlijk, Frans ook maar Duits heb ik me nooit toe geroepen gevoeld.

Op de site van Ad Harrewijn staat deze info: http://www.anw-modeltreinen.nl/esu/productinfo/pi_es50097.htm
Ook op die foto kan ik niet goed zien of de loconetbus een T aansluiting is.
Maar er staat duidelijk: Loconet adapter voor het verbinden van loconet regelaars.


grt P.

Riny

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2011, 20:50:12 »
Beste Piet,

Mogelijk dat je dit weet, maar met de CS1 (reloaded) en de Ecos-1 & Ecos-2 kun je ook via de PC/Laptop als interface gebruiken, vergelijkbaar met de IB, en Tams MC.
Dus volgens mij is de Esu-daptor vergelijkbaar met de zogenaamde Loconet-adaptor.
In het schema ziet men de IB staan.
De CS1/Ecos zal met een kabel via de EcosLink naar de Intergrator worden verbonden om vervolgens met het Loconetsysteem te kunnen communiceren (denk ik).
Het fijne weet ik er niet van, de enige info staat hierboven in de afbeelding.
Esu.de is de laatste tijd niet zo scheutig met zijn aankondigingen en vooruitlopende info cq. handleidingen.

Maar ik zal het dagelijks in de gaten gaan houden om te zien of er van de L.net adapter-integrator documentatie vrijgegeven word.

Piet

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2011, 21:08:00 »
Mogelijk dat je dit weet, maar met de CS1 (reloaded) en de Ecos-1 & Ecos-2 kun je ook via de PC/Laptop als interface gebruiken, vergelijkbaar met de IB, en Tams MC.
Ja dat wist ik Riny, maar dat gaat dan niet via de loconetbus.
Dus volgens mij is de Esu-daptor vergelijkbaar met de zogenaamde Loconet-adaptor.
En dat denk ik nou net niet.
In het schema ziet men de IB staan.
Ja die wordt tot regelaar gedegradeerd en zal zijn commandos via L.net adaptor naar de CS-1 of Ecos en dan naar de baan sturen.
Ik vind het ook zo vreemd dat Esu het ding L.net adapter noemt, terwijl Loconet geen beschermde naam is.
Hiermee lijken ze m.i. aan tegeven dat het geen volledige Loconet functionaliteit biedt.
De CS1/Ecos zal met een kabel via de EcosLink naar de Intergrator worden verbonden om vervolgens met het Loconetsysteem te kunnen communiceren (denk ik).
dat haal ik niet uit de tekst.
Het fijne weet ik er niet van, de enige info staat hierboven in de afbeelding.
nou dat geldt voor mij ook.
Ik ben zeer benieuwd naar alle ontwikkelingen op Loconet gebied.
Esu.de is de laatste tijd niet zo scheutig met zijn aankondigingen en vooruitlopende info cq. handleidingen.
Maar ik zal het dagelijks in de gaten gaan houden om te zien of er van de L.net adapter-integrator documentatie vrijgegeven word.
Nee maar als het apparaat in februari al op de markt is gekomen en er is nu nog niet veel meer bekend als het flyertje dat jij plaatste, dan weet ik het ook niet hoor.
grt P.

Riny

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2011, 22:17:30 »
Beste Piet,

Het is voor mij, net als voor jouw, een wazig geheel betreffende het Loconet gebeuren van Esu.
We houden het in de gaten, zeker omdat er hier mensen ronddwalen die er mogelijk ge?nteresseerd in zijn en er in de toekomst mee willen gaan werken, zeker diegene die een CS1 hebben of een CS1 reloaded.

Ik zal in de komende week Meester Patrick eens benaderen en eens kijken of hij ons meer opheldering kan geven.

Piet

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2011, 09:24:34 »
Het is voor mij, net als voor jouw, een wazig geheel betreffende het Loconet gebeuren van Esu.
Nou na een nachtje slapen ben ik niet meer zo heel erg overtuigd van het nut van de L.net adapter.
Anders dan dat je een hele range van andere merken regelaars op de huidige ESU (CS-1 is tenslotte ook een ESU) controllers kunt aansluiten.
De tekst die Peter op het 3-rail forum heeft geplaatst, is wat mij betreft duidelijker dan de flyer van ESU.
Ik zal in de komende week Meester Patrick eens benaderen en eens kijken of hij ons meer opheldering kan geven.
Wie is dat nou weer?

Ik ben nog ff op de ESU site aan het zoeken geweest maar waar ik al bang voor was werd bewaarheid.
Het is een 'fop' loconet, daarom heet het ook L.net je kunt er volgens de engelse tekst alleen maar loconet controllers mee op de ECOS aansluiten.
Klik hier voor de volledige info.


grt P.

Riny

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2011, 10:24:41 »
Beste Piet,

Meneer Patrick is de importeur voor de Benelux & Frankrijk betreffende Esu- producten waar ik zeer goede connecties mee heb.

Ik heb inmiddels een vraag geplaatst op het "offici?le Esu-Forum" over de L.net adapter of deze voor het Loconet-systeem functioneert.
Loconet is een perfect systeem en zal/kan er ook niets negatiefs over uiten, mijn doel is om dit voor de gebruikers van de CS1 reloaded/Ecos-1 + 2 uit te zoeken.
Zoals je weet staat de techniek niet stil en dan heb ik zoiets van, zeg nooit, nooit dat een dergelijke aanpassing zou komen voor het gebruik van het Loconetsysteem.
Kan ik daar weer mede hobbyisten mee helpen om dit uit te zoeken dan doe ik dat graag.
Zelf heb ik er voor mijzelf in principe niets aan dus het enige doel is voor mij, voor anderen bezig te zijn en dit proberen uit te zoeken.

Voor Freak (Peter) heb ik zeer veel waardering en respect en heb er ook regelmatig e-mail contact mee.
Maar wat vandaag niet bekend is kan morgen weer veranderd zijn.

Riny

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2011, 10:43:53 »
Heb even met Bing een snelle vertaling uitgevoerd (moet naar de verjaardag van kleinzoon Mitchell).

Zoals ik het lees zou het wel een optie moeten/kunnen zijn voor het gebruik van het algemene Loconetsysteem.

Mogelijk hebt u reeds Loconet ? feedback modules voor trackdetectie bezetting. Met de steun van de L.net Adapter kan u nu doorgaan om deze apparaten te gebruiken. De Eco's kunt u de contactpersonen gebruiken voor het activeren van routes of shuttle trein controle.

Natuurlijk kunt u gelijktijdig s88, Loconet ? en ECoSDetector feedback modules gebruiken.

Alleen grotere lay-outs worden bediend met de steun van een PC. Vaak is er een zelf-gemaakte software, die is geoptimaliseerd voor Loconet ? gebruikt. De overgang naar een stelsel van ECoS die als een innovatieve en objecten gebaseerde communicatiemodel komt is dus heel rocky. Echter de L.net Adapter zal het oplossen van dit probleem. Vanaf nu, de ECoS stuurt loco en opkomst opdrachten als feedback gebeurtenissen via de L.net Adapter voor de aangesloten apparaten.

De intelligente ESU L.net Adapter kunt u tot slot vervangen uw? oude ?opdracht station volledig met een ECoS zonder grote inspanning.Mogelijk hebt u reeds Loconet ? feedback modules voor trackdetectie bezetting. Met de steun van de L.net Adapter kan u nu doorgaan om deze apparaten te gebruiken. De Eco's kunt u de contactpersonen gebruiken voor het activeren van routes of shuttle trein controle.


Mogelijk dat ik het verkeerd interpreteer, alleen mijn gevoel, bij het lezen, zegt toch iets anders.
Maar ja, ik heb te weinig kennis van het Loconet-systeem om een bevestigend of onderbouwende reactie te geven.

Ik zoek verder want er moet voor de CS1 reloaded en Ecos gebruiker toch een optie zijn om het Loconet- systeem toe te kunnen passen.

 

Piet

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2011, 11:35:54 »
Gefeliciteerd.

Deze vertaling is nog rottiger te lezen dan Duits joh!
Ik houd het maar bij de Engelse versie.  ;D

Net even een email gestuurd aan W.R. (ja hij wil weer met me praten, lucky me!) en hij zegt:
Het moet werken zoals het door Digitrax bedoeld is.
Dus zoals in dit plaatje aangesloten:

Waar Ecos staat kun je ook CS-1 reloaded lezen.
Dus ik zou zeggen gaan met die banaan.
Nu heb ik jou wel eens horen mopperen op de handleidingen en instrukties van Uhlenbrock, maar op dit punt kan ESU er ook wat van hoor, wat onduidelijk

grt P.

Riny

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2011, 15:21:17 »
Nu heb ik jou wel eens horen mopperen op de handleidingen en instructies van Uhlenbrock, maar op dit punt kan ESU er ook wat van hoor, wat onduidelijk

Zo, weer terug van de drukte, Pfffffffft.

Piet,

Je hebt een punt.
Ze doen geen van allen voor elkaar onder, hahahaha. ;)
Alleen zit er bij het en merk toch wel verschil met de ander.

Riny

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2011, 16:01:41 »
Antwoord via het Internationaal Esu Forum.
Wolfie is een Amerikaan die hoofdzakelijk met Esu producten bezig is met ook een Technische Dienst.
Ook met deze man, welke technisch zeer goed op de hoogte is, heb ik buitenom het ESU forum goed contact.

Klik 1 maal op de afbeelding zodat de tekst duidelijker wordt om te lezen.



We komen er langzaam wel uit, stap voor stap.

Piet

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2011, 16:17:54 »
We komen er langzaam wel uit, stap voor stap.
Ik ben er uit hoor Riny!
De documentatie op de site had ik al gelezen en met de uitleg van Wim, is het voor mij duidelijk.
Maar jij twijfelt nog? Waarom?

grt P.

Riny

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2011, 18:16:19 »
Beste Piet,

Ik twijfel niet hoor, het is mij allemaal redelijk duidelijk.
Misschien een beetje kromme afsluiting, maar ja, zo ben ik soms in mijn uitdrukkingen.
Ik had moet schrijven, we zijn er uit, al is het langzaam en stap voor stap.

Voor mij persoonlijk kan dit deel, qua uitzoeken dan, afgesloten worden en de rest is voor de mede hobbyisten die met het Loconet-systeem werken.
Hopelijk hebben zij er wat aan gehad en kan/kon het een bijdragen zijn.

Mochten er nog vragen over zijn, kunnen zij die hier of in jouw Loconet uitleg topic plaatsen.

Piet

  • Gast
Re:Loconet voor CS1 reloaded en Ecos in aantocht.
« Reactie #13 Gepost op: 15 mei 2011, 21:24:25 »
Ja ik ben benieuwd naar de ervaringen van diegene die het gaat installeren op de manier die ik in de tekening geef bij antwoord #8.
Want de PC en de bezetmelders moeten allemaal via loconet met de CS1 aan elkaar geknoopt worden, volgens de geleerden.

grt P.