Auteur Topic: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32  (gelezen 61770 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #200 Gepost op: 10 augustus 2020, 10:35:23 »
Bedankt Pierre.

Ja, ik ga door maar absoluut zonder geweld: als de zin om te doen is weg ik stop altijd voor onbepaalde tijd en ga niet door totdat ik weer zin in heb. Dat is de grens tussen hobby en neurose.

Op mijn balkon staat de hangmaat het hele dag klaar met er op een geweldige boek van J. Krishnamurti om mij en mij waardevolle luiheid op te vangen.

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #201 Gepost op: 10 augustus 2020, 13:04:49 »
@Daniel Caso, je hebt weer fantastisch werk geleverd en ik maak een diepe buiging.
Ik weet nog niet als ik ga de eenden van het dak recht laten zoals op de foto's of een gebogen vorm geven dat de vorm van de reling weerspiegelt.
Persoonlijk vind ik het dak te ver uitsteken en zou ik de beide uiteinden van het dak op dezelfde lengte maken als de beide balkons. Oók zou ik het dak dezelfde ronding van de balkons geven.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #202 Gepost op: 10 augustus 2020, 13:20:13 »
Bedankt Wim, maar om dat te kunnen doen zou je Magoo of ten minste Daniel moeten zijn en dat gaat niet., dus...

In iedere geval de dak lengte is nog niet op maat gesneden omdat ik nog niet heb besloten als het zal recht of rond worden.
En ik heb ook twijfels over beide eenden op dezelfde lengte: aan de eerste klaas compartiment het is gewoon een balkon om te instappen en uitstappen maar aan de andere eend het is een open werkplaats zonder niet eens een gordijn voor als het regent. (Ten minste ik heb nergens een spoor van gezien.)

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #203 Gepost op: 10 augustus 2020, 14:31:23 »
Ik weet niet of ik goed heb uitgelegd wat ik bedoel.

Ik bedoelde dat ikzelf (en ik ben geen Daniel en ook geen Magoo) het dak niet verder zou laten uitsteken dan de wagon... dus wèl boven de balkons.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #204 Gepost op: 11 augustus 2020, 00:25:09 »
Nou, dit zal alle twijfels beantwoorden:

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0009 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0007 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Eigenlijk ik doe het zo om esthetische redenen (van de tijd) maar immers ook de daken van de stoomlocomotieven steken vaak uit aan de open eind.

In iedere geval het moet nog veel gebeuren voor dat de dak vast op zijn plaats komt te staan.


Daniel

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #205 Gepost op: 11 augustus 2020, 08:56:55 »
Hoi Daniël,

Esthetisch verantwoord is zeker belangrijk.
Al lijkt het nu alsof het dak tot, of net voorbij, het uiteinde van de koppelstang steekt, en dat lijkt me niet praktisch bij het koppelen van andere hoge wagons.
(bij stoomlocomotieven steekt het dak meestal over de tender, die dan bewust lager is gehouden is dan het dak. Loc en tender zijn ook niet zomaar van elkaar te scheiden)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #206 Gepost op: 11 augustus 2020, 11:17:29 »
@Daniel Caso ik vind die afgeronde uiteinden er errug fraai uitzien. Maar, ik ben het ook met @Rob eens dat het dak wat te ver uitsteekt. Zoals ik al eerder schreef: het is puur persoonlijk en over smaak valt niet te twisten.
En of het dak nou wel of niet uitsteekt: ik blijf het een fantastisch mooi project vinden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #207 Gepost op: 11 augustus 2020, 11:24:40 »
Bedankt Rob voor de feedback.

Nou, ik denk niet dat ik het heb zo maar verzonnen.

De Rowans waren geen locomotieven maar railcars. Dat betekent vaak zeer scherpte bochten zoals een tram dus ook een behoorlijke afstand tussen voertuigen.

Ja, het gebeurt in alle tramlijnen dat eventueel een of meer rijtuigen aan gekoppeld worden, maar ik dacht, dat is altijd achter de tram, niet voor. Natuurlijk het is anders met losse tram locomotieven, maar dit is een lange voertuig met alleen een cabine.

Ik heb gemerkt dat alleen een paar van alle Rowan foto's dat ik gezien heb laat zien een koppeling aan de voorkant. Ik heb een wel gezet ten eerste omdat kwam met de kit dat ik heb verwoest voor de ramen en ook omdat hoe meer een beetje geloofwaardig dingetjes er zijn hoe minder evident wordt de rotzooi dat ik overal met lijmen, verven en verbindingen doe.

Maar ik heb ook een klein beetje gelijk:

Dit is de cabine eend van een Rowan

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

maar bij een andere Rowan aan de eerste klaas eend de dak steek nog meer uit

IMG_0005 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr


Als je in volgende bericht zal zien, de andere eend heb een minder (maar toch een klein beetje) uitsteken dak. Dat was gedaan met opzet.

Daniel





Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #208 Gepost op: 11 augustus 2020, 11:34:19 »

Offline Ben

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 301
  • Thanked: 3 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #209 Gepost op: 11 augustus 2020, 19:14:26 »
Met veel ontzag gekeken naar dat mooie werk .
Man hoe krijg je  dit voor elkaar petje af hoor..

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #210 Gepost op: 11 augustus 2020, 20:24:13 »
Bedankt, Ben, voor je mooie woorden.

Hoe krijg ik het voor elkaar?

Dat weet ik niet... Het enige eerlijke antwoordt dat ik kan geven is dat op 70 vindt ik niks belangrijker dat spelen met het kind dat heeft van me een volwassen gemaakt.
Het is gewoon spelen, improviseren en zien wat het leven tot de handen brengt. Goede resultaten zijn leuk, maar nooit essentieel. Vrijheid en ware aandacht zijn dat wel.

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #211 Gepost op: 13 augustus 2020, 22:11:15 »
IMG_0002 (3) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr
 
Als je je afvraag wat is alle die witte stof, Magoo  had een idee om rampjes te maken uit vierkante kunststof buis en ging ineens wild aan het werk:

IMG_0003 by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Daniel



IMG_0050 (3) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1250299-001 by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1250299-002 by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1250304-003 by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1250282-002 by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Welterusten.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #212 Gepost op: 14 augustus 2020, 14:10:14 »
Pffff... wat buitengewoon slim en uitgekookt om uit zo’n vierkante buis ramen te zagen. Ik denk dat het een belangrijk onderdeel van de hobby is om outside-the-box te denken en dingen aan te passen, om te bouwen en te gebruiken waarvoor ze nooit zijn bedoeld.
Heel vindingrijk.

Als het niet teveel werk is ben ik nog wel geïnteresseerd in foto’s van het interieur en dan met name de zitplaatsen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #213 Gepost op: 14 augustus 2020, 17:32:11 »
Het is wel handig. Men MOET wel een stofmasker gebruiken omdat PVC deeltjes in jouw bloed kan ...'onvriendelijk' zijn.

IMG_0028 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr



IMG_0027 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0030 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

En er zijn natuurlijk ook alle gewone styrene vierkant en rechthoekig buizen dat leveren veel meer mogelijkheden

IMG_0029 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Wat de zitplaatsen betreft het is niet zo makkelijk meer nu, met alle dakbeugels al gelijmd maar misschien kan je wel een beetje zien


De tweede klas houten zietplaatsen zijn gewoond wat kwam met de nu gecannibaliseerde kit maar met andere poten omdat voor de originele heb ik een andere besteming:

IMG_0124 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

De eerste klas heeft natuurlijk een wat meer comfortabel ontwerp:

IMG_0117 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0115 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0114 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Hier kan je een beetje de armleuiningen zien:

IMG_0120 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

De groene kussens zijn gemaakt van foam en voor de knoppen had ik met een zeer klein kruiskop schroevendraaier een beet in de foam ingedrukt. ... En nu zie ik dat ben vergeten in elke van die plekken de kop van een pin toe te voegen!!!
 Helaas is het te laat nu. Maar in iedere geval de brief van de arts kwam en ik heb 1 oktober een afspraak voor mijn ogen dus tenminste nog een tweede wat meer presentabel Rowan zal volgen zo gauw als ik van de operatie hersteld ben.

Daniel,vandaag niet meer op 34C gebakken.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #214 Gepost op: 14 augustus 2020, 19:55:54 »
Die gecapitonneerde banken in de eerste klasse, daar ging met name mijn interesse naar uit. Maar dat deed je dus met een kruiskopschroevendraaier. Slim bedacht. Als ik voor een van mijn interieurs een chesterfield bank van klei ga maken, dan weet ik nu hoe of ik dat doe.
Bedankt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #215 Gepost op: 14 augustus 2020, 20:05:33 »
Graag gedaan, Wim.

Achteraf zou ik beter een van die stervormige schroevendraaiers (sorry, geen idee wat is de naam) gebruikt hebben. Volgende keer ga dat doen en ook de pin kopen niet vergeten.

Wat betreft de raampjes, ik heb ooit iets anders gedaan: oude dia frames zagen op 2mm rondom de opening. Het werkte perfect.

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #216 Gepost op: 14 augustus 2020, 20:59:12 »
Achteraf zou ik beter een van die stervormige schroevendraaiers (sorry, geen idee wat is de naam) gebruikt hebben. Volgende keer ga dat doen en ook de pin kopen niet vergeten.


Je bedoelt waarschijnlijk een torxbitje en die zijn er ook met in het midden een gaatje en als je klei als kussen gebruikt, dan hoeft er ook geen pin meer in. De Action verkoopt ze wel en regelmatig ook te koop bij de Lidl.
Ik kan je er wel een paar opsturen.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #217 Gepost op: 14 augustus 2020, 21:06:58 »
Bedankt Wim.

De naam kende ik niet maar ik heb al zo'n set in gebruik al jaren.

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #218 Gepost op: 18 augustus 2020, 13:44:08 »
Dit was niet het lijmen van de dak op de wanden (iets dat zal later op dezelfde manier gebeuren) maar om de twee stukken styrene precies onder de rand van de dak te lijmen.

IMG_0013 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Het zou ook gewoon een vierkante laat geweest zijn maar dit is wat ik op hand bereikt had dus...

De spijkers maken mogelijk de rubberbanden makkelijk op te spannen om de dak op z'n plaats te houden zonder de body aan te raken...

IMG_0014 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0015 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0016 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0017 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0018 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0019 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0020 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0021 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Natuurlijk, het risico om met de lijm een zooitje te maken was groot dus Magoo heeft alleen vier mini druppels van Bison Kit 'Universeel' op de top van de wand en dan, voorzichtig (...), de styrene strip erop gelegd.Het belangrijkste is dat de positie van de styrene strip niet beweeg als ik de bandjes verwijderd. Dan, met de body onderste bovenop de werkbank, kan ik makkelijk styrene lijm met een dunne penseel aanbrengen op de naad. Die lijm gaat dus makkelijk de twee aan elkaar verbinden.

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #219 Gepost op: 18 augustus 2020, 13:58:57 »
Slim bedacht @Daniel Caso!
Als de lijm gedroogd is, kan het dak er dan nog wel af om passagiers op de zitplaatsen te zetten?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #220 Gepost op: 18 augustus 2020, 14:03:28 »
Precies, Wim.
Maar ook omdat ik overweeg een aantal 'carbide' (hardmetaal?) lampen onder de dak op te hangen en elke moet z'n eigen 'schorsteentje' hebben.

Daniel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #221 Gepost op: 18 augustus 2020, 18:46:52 »
Een hele constructie Daniel. Maar weer prima gelukt zo te zien. Mooi werk man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #222 Gepost op: 18 augustus 2020, 20:59:07 »
Bedankt Pierre.

Het lijkt veel meer dan wat is: de rijs vanaf de idee naar de foto duurde minder dan vijf minuten.  :-)

Maar het werkt veel beter en makkelijker dan verwacht.

Achteraf zie ik dat een strookje hardhout of messing boven, langs elke rand van de dak, zullen het systeem nog verbeteren.

Een ding is zeker: vanaf nu is deze voor me de manier om met gebogen daken te werken.

Maar, Pierre, neem me niet kwalijk: ik heb al een tijd geleden me voor je twee draden aangemeld. Ik ontvang nooit  notificatie van berichten. Is het dat je al een tijd stil bent of dat ik iets fout heb gedaan?
Eigenlijk van alle draden waar ik dat heb gedaan alleen maar van Wim z'n Franse diorama draad en van Leon station gebouw draad notificaties ontvangt. Van alle andere hoor ik nooit wat. Well raar.

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #223 Gepost op: 18 augustus 2020, 22:41:31 »
Over notificaties
Er zijn (voor zover ik weet) twee manieren om een notificatie te ontvangen:
1 je kunt je abonneren op een topic en dan krijg je een e-mail als iemand een bericht heeft geplaatst in dat topic.
2 als iemand een @ in een bericht zet direct gevolgd door je gebruikersnaam, dan krijg je ook een e-mail met de mededeling dat iemand je naam heeft genoemd. Bijvoorbeeld: @Daniel Caso je hebt nu een e-mail ontvangen dat ik je naam heb genoemd.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #224 Gepost op: 19 augustus 2020, 06:03:48 »
Bedankt, Wim.
Ja, dat was me al duidelijk. Wat ik niet begrijp is waarom ik van draden waarvan ik de notificatie functie ingesteld heb ontvang ik geen. Daarom vroeg ik aan Pierre als het is omdat hij al een tijd niets heeft gepost.

In iedere geval diegenen dat mijn zeer ontwikkelt onwetendheid in verband met computers weten goed dat 90%kans is dat iets verkeerd gedaan heb.

Trouwens: het zou een geweldige positieve ontwikkeling zijn als de forum zou een automatische correctie functie hebben zoals jouw e-mail!
Zou dat kunnen?

Daniel