Auteur Topic: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32  (gelezen 61118 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #175 Gepost op: 28 juli 2020, 16:34:29 »
PRACHTIG!
Het zou zomaar eens kunnen zijn dat ik dit idee van een verticale stoomketel genadeloos en zonder enige scrupules ga gebruiken voor een van mijn projecten.
Dank voor je verslag!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #176 Gepost op: 28 juli 2020, 17:06:48 »
Nou, Wim, bedankt voor je mooie woorden.
Je mag natuurlijk altijd gebruiken van je hier vindt maar denk niet dat echte replica van een bestaande ketel is. Het zo'n beetje 'alla' Dr Frankenstein gemaakt en nog ook de leemten door Magoo zijn verbeelding ingevuld. Dus een kenner zal waarschijnlijk denken dat een grapje is of zoiets.
Ik heb wel een aantal beelden van Rowan stoomtrams bekijken en zelf een boek erover uit de NVBS Bibliotheek in Amersfoort geleend.
Mijn conclusie is dat de heer Rowan had net zoveel hekel aan herhalingen en hield evenveel van improvisaties en veranderingen als ikzelf. Helaas is er wel een verschil: hij verstand van zaken had en ik helemaal niet.
Om nog meer verwarring op te brengen, tussen de ketels dat ik als voorbeeld naam zijn er ook meerdere uit oude landbouw machines. Waarom? Omdat het is al een tijd dat ik overweg -niet zonder passie-  een paar diorama's te bouwen met stoom machines. Onder andere een met een een draagbare zagerij.
Dus neem niet serieus wat ik doe!!!

Daniel

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #177 Gepost op: 28 juli 2020, 17:26:42 »
Hoi Daniel,

Of ik het nou serieus neem of niet: het ziet er in mijn ogen in ieder geval geloofwaardig (genoeg) uit.
Leuk zo'n foto workshop!
En de plantjes bij jou krijgen ook weer te eten, denk ik :)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #178 Gepost op: 28 juli 2020, 19:37:55 »
...maar denk niet dat echte replica van een bestaande ketel is.
Dat jouw model geen exacte replica van de William Robert Rowan steam railmotor dat vind ik juist het mooie en is dat ook het leuke van smalspoor; je kunt alle kanten op.
...het ziet er in mijn ogen in ieder geval geloofwaardig (genoeg) uit.
Dat vind ik ook de hoofdzaak: geloofwaardigheid óf had het ooit kunnen bestaan. Denk het wel!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #179 Gepost op: 28 juli 2020, 19:45:50 »
Bedankt Rob, voor de feedback.

Eigenlijk, ver van pogingen om dingen nauwkeurig te reproduceren,  wat ik het leukste vind is zien wat en hoe ik mijn eigen versie van dingen maakt. Het is altijd een raadsel en dat maakt het altijd boeiend voor mij.

De 'plantjes' hebben al twintig jaar de helft van de woonkeuken gevuld en behalve dat deken ze volledig het plafond.
Ze worden blij omdat ik goed voor ze zorg en elke keer dat ik de keuken binnen loop, zeker s'ochtends, zijn ze een soort vreugde fabriek.
Veel mensen dromen met een villa met zwembad en zulke dingen. Ik droom met een grote tuin en een grote loods.

Daniel


Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #180 Gepost op: 28 juli 2020, 20:03:23 »
Wim

Jullie koningin zou zeggen: "De echte William Robert Rowan steam railmotor bestaat niet."   :-P

Rowan (ten minste onder zijn naam) heeft zó veel -echt veel- verschillende versies van gemaakt dat het is niet te geloven.
Vanaf een aangepaste Decauville houten rijtuig voor meterspoor tot een normaalspoor dubbeldekker alles wat men zou kunnen verzinnen.

Van de dubeldekker heb ik geen foto gekopieerd maar deze was de Rowan's Decauville' versie:


IMG_0057 (3) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

en deze nog een schoonheid met twee ketels:

IMG_0006 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Daniel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #181 Gepost op: 28 juli 2020, 20:07:08 »
Ik vind het weer geweldig wat je hier in elkaar geknutseld hebt Daniel. Dit is ook helemaal mijn ding. Zoek om je heen je materiaal. Het ligt overal voor het oprapen. Goed gedaan man ... petje af. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #182 Gepost op: 28 juli 2020, 20:19:20 »
Bedankt, Pierre voor de feedback.

Ja. ik heb meerdere keer jouw draad bezocht en denkt dat is wel dezelfde benadering.

Daniel


Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #183 Gepost op: 3 augustus 2020, 14:09:56 »
Nee, geen messing 'skirt' voor de stoomboguie. Ik was op het punt om de oude weg te gooien en die viel van mijn handen. Drie keer. Helemaal geen schadde. Dus die kreeg een nieuwe kans.

IMG_0002 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0007 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0009 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0010 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0012 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0013 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0014 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0015 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0016 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0017 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0018 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0019 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0020 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Meer straks.

Magoo


Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #185 Gepost op: 3 augustus 2020, 15:29:55 »
Mooi werk @Daniel Caso!
Ik vind die borsteltjes als stroomafnemers wel weer brilliant gevonden. Ik heb nog een bak vol Jouef racewagentjes liggen met gevlochten koperdraad als stroomafnemers. Ik denk dat die nog wel van pas kunnen komen.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #186 Gepost op: 3 augustus 2020, 17:57:38 »
Bedankt Wim.

Eigenlijk de borsteltjes zijn gewoon borsteltjes om de gebladerte van de rails op te ruimen. 
De eerste vier Hohenzollern 'Vierkant' locomotieven van de Gelderse stoom trams (absoluut de mooiste spoorlijn ooit in Nederland) hadden ook zoiets.

Ja, het idee van ze als stroomafnemers te gebruiken had ik gezien maar ze zijn in dit geval alleen maar cosmetisch: de rails in mijn bannen hebben nooit stroom omdat alle locjes en nu ook de Rowan zijn radiografisch.

De vierkante doos onder de vloer van de Rowan is bedoeld om de  RC circuit en een flinke LiPo batterij te verbergen.

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #187 Gepost op: 3 augustus 2020, 19:02:40 »
Eigenlijk ook wel slim om in deze schaal het spul radiografisch te laten rijden: geen gedoe met vuile rails en die batterij zorg voor extra gewicht.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #188 Gepost op: 3 augustus 2020, 20:24:02 »
Precies.

Ik had geen idee erover totdat ik Woodie Green en zijn "Mogollon Ry." op een van de oude Yahoo groepen leerde kennen: "FS32NGModelrail".
Eigenlijk hij en zijn werk hebben me tot 1/35-1/32 gebracht en daardoor ook tot radiografisch (hij noemde het toen RCC "Radio Command Control').
Zonder meer een van de belangrijkste meesters van wie ik geleerd heb.
Maar dat was vijftien jaar geleden en er waren toen geen RC spullen special voor treinen dus hij gebruikte de circuit van Team-Losi auto's.
Op zijn RCC draad bij FREERAILS  (ik heb je ooit de link via e-mail verzonden) verschijnen toen mensen dat op die manier ook N schaal treinen radiografisch reiden.

Toen maakte ik ook een proef met een Magic Train loco met het hele TeamLosi RC gedoe in de tender. Het was perfect.
Daarna heb ik ook alles, incl. batterij, binnen een van de FCALV Models 0n18  kits geïnstalleerd om te kijken als het zou lukken. Het ging ook prima.
Tegenwoordig heb ik geen idee van hoe heb ik dat alles gedaan en wordt al duizelig als ik meer dan een draad zie. Dus ik heb de installatie voor de Rowan, De Billard en nog een tender dat zal ooit achter een nog te bouwen 020 Couillet  reiden aan John Vogelaar laten doen.
Alle drie hebben dus de DelTang RC apparatuur.

http://www.deltang.co.uk/

En alle drie kan ik tegelijkertijd (zelf op dezelfde spoor) laten reiden



Hier een film over radiografish rijden in 009 (00 op 9mm spoor)

Daniel


Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #189 Gepost op: 3 augustus 2020, 20:29:59 »

Magoo

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #190 Gepost op: 4 augustus 2020, 11:22:39 »
Ik spreek, helaas, helemaal geen Frans maar mijn neus helpt me altijd met het vertalen van foto's en tekeningen.
Misschien hebben anderen dat ook dus hier de link naar een fantastische draad waar karton & plasticard worden extensief gebruikt:

http://forums.gemme.org/index.php/topic,1141.0.html

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #191 Gepost op: 4 augustus 2020, 16:07:24 »
... en terug naar de Rowan:

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Voor de duidelijkheid: boven het balkon van de machinisten en beneden het balkon van 1ste klas

IMG_0002 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0011 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0006 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0007 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0009 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0010 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Ja, ik zie op de vergrote foto's dat alles moet nog schoongemaakt worden.

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #192 Gepost op: 4 augustus 2020, 18:50:22 »
Ik vind het allemaal weer prachtig.
De batterijen en de elektronica voor de radiografische besturing komt onder de wagon?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #193 Gepost op: 4 augustus 2020, 19:12:47 »
Bedankt Wim, maar sorry, welke wagon bedoel je?

Of praat je over de Rowan?

In iedere geval de RC board en de LiPo batterij komen wel onder de railcar:

IMG_0001 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Daniel


Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #194 Gepost op: 4 augustus 2020, 21:08:11 »
Nog een paar foto's met de hulp of een paar stukjes tape om ze bij elkaar te houden:

IMG_0034 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0035 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0036 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0037 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0040 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Daniel


Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #195 Gepost op: 4 augustus 2020, 22:39:11 »
Mooi Daniel .... ik maak een diepe buiging ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #196 Gepost op: 5 augustus 2020, 08:50:48 »
Bedankt Pierre.

En over die buiging:  waarom? Is die stomme 1,2 mm schroefje weer op de tapijt verdwijnen?  :D

Mijn ego heeft de vergrote foto's van mijn werk gezien en, arme dombo, heeft een paar moeilijke uren ermee gehad. Die wilde niet dat ik foto's van wat ik doe bleef maken, laat maar staan delen.
Gelukkig kan het me niet schelen, omdat ik vele uren geniet van doen wat ik nog wel kan.

Ik moet wel bekennen dat de Rowan is nu een zeer sterke verleiding om een sprong naar een grotere schaal te wagen... Daar zouden mijn fouten zo groot zijn dat zou makkelijk ze op tijd te zien en te repareren...

O schaal rails zouden 1/20 versie van 600mm worden of, nog veel beter, LGB rails zouden voor 1/13,3 schaal 600mm spoor staan (dat is een bekende schaal ook als niet echt populair: 7/8"schaal). Op die schallen gebruik men geen plastic of messing n-b-w maar gewoon echte bouten, moeren en klinknagels...

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #197 Gepost op: 5 augustus 2020, 13:48:58 »
En over die buiging:  waarom? Is die stomme 1,2 mm schroefje weer op de tapijt verdwijnen?  :D
Ik denk niet dat jij het alleenrecht hebt om schroefjes in het tapijt te laten verdwijnen. Iedereen gebeurt dat; jong en oud. Tapijt en schroefjes zijn een slechte combinatie; daarom heb ik ook laminaat gelegd. Op laminaat hoor je kleine schroefjes vallen en in tapijt hoor je ze niet. Bovendien verdwijnen ze dan in het tapijt om later met een kleine klik door de stofzuiger te worden gevonden.  :o
Citaat
Mijn ego heeft de vergrote foto's van mijn werk gezien en, arme dombo, heeft een paar moeilijke uren ermee gehad. Die wilde niet dat ik foto's van wat ik doe bleef maken, laat maar staan delen.
Gelukkig kan het me niet schelen, omdat ik vele uren geniet van doen wat ik nog wel kan.
Niet zelden zie je pas op de foto’s wat je hebt gemist of wat je liever anders had willen doen. Dat komt denk ik door de tunnel- of kokervisie die veel modelbouwers hebben. Daardoor zie je pas op de foto het totaalbeeld en daarom zijn foto’s zo belangrijk en horen camera’s volgens mij bij de lijst van essentiële gereedschappen.
Citaat
Ik moet wel bekennen dat de Rowan is nu een zeer sterke verleiding om een sprong naar een grotere schaal te wagen... Daar zouden mijn fouten zo groot zijn dat zou makkelijk ze op tijd te zien en te repareren...
In het werken met een grotere schaal schuilt echter één gevaar en dat is dat je nóg meer op zoek gaat detaillering, waardoor je óók in een grotere schaal zit te pielen met schroefjes van 1,2 mm.
Maar laat ik voor mezelf spreken: de stap van 1:87 naar 1:45 heb ik gemaakt omdat ik opzoek was naar meer detaillering maar eigenlijk maakt een grotere schaal niet zoveel uit: het blijft pielen met rondspringende schroefjes van 1,2 mm.

Sterkte!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #198 Gepost op: 10 augustus 2020, 07:55:46 »
IMG_0001 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0002 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0005 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0007 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0009 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0010 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0011 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0018 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0019 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0020 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0023 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0017 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr


Het dak is gemaakt v uit een lang geleden gevonden brede luxaflex blad.
Het voelt als PVC maar ik weet het niet zeker.
Het was al iets gebogen maar de straal was veel te groot dus ik was van plan om het in hete water te omvormen. Toch, ik heb geprobeerd de juiste boog te kregen door het rond een dikke stuk rondhout tegen de tafel blad op te rollen en dat werkte fantastisch goed en makkelijk. Ik heb dat gisteren ochtend gedaan maar had mijn twijfels als de boog zou op zijn nieuwe form bleven of iets terug naar de oorspronkelijke. Als dat gebeur na dat de dak is gelijmd het kan erg lelijke verassingen opbrengen. Dus ik heb het laten rusten. Nu heb ik het weer gecheckt en het is nog steeds perfect.

Ik weet nog niet als ik ga de eenden van het dak recht laten zoals op de foto's of een gebogen vorm geven dat de vorm van de reling weerspiegelt.

Daniel


Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #199 Gepost op: 10 augustus 2020, 09:52:38 »
 Warm of niet .... jij blijft maar doorgaan Daniel. Weer prachtig werk man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/