Auteur Topic: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32  (gelezen 62065 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #150 Gepost op: 14 juli 2020, 18:42:42 »
Alle blablabla is van mij behalve die dat nu in jouw hooft is begonnen. :- )
Of bedoeld je iets anders?
Waarschijnlijk heb ik mijn vraag niet goed uitgelegd (en ondanks dat ik jarenlang journalist ben geweest) wordt ik vaker verkeerd begrepen.  :o


Foto: Daniel Osvaldo Caso
Wat ik me afvraag: is deze Rowan Railcar een bouwpakket of heb je aan de hand van een tekening het spul laten snijden op een lasercutter?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #151 Gepost op: 14 juli 2020, 21:02:26 »
Oh...!

Het verhaal is zo:

Ik kijk veel oude ansichtkaarten op Delcampe's website.
Ineens ik zie voor de eerste keer een Rowan: die dat rijde door Parijs en was verkocht maar wist niet de naam van die ding dus ook niet wat zou ik moeten zoeken op de net.
Toevallig, een paar dagen later ondekt op een van de Franse forums (dat ik ook vaak doorzoekt) een draad over stoom railcars.
Zo kwam ik te weten dat het meisje Rowan hete.
Ging naar de bibliotheek van de NVBS in Amersfoort (ben lid van) en zocht, en vroeg, en vond niet echt veel maar op die punt het meisje glimlachte van alle kanten naar mij. Terug thuis ik nodigde mijn handen en Sketchup uit en na een paar dagen had ik al een eerste eigen ontwerp.
Ik heb eigenlijk nooit maten gekeken of genomen of erover gelezen. Zulke dingen zijn niet (meer) interessant voor me. Maar het ontwerp is gedaan rekening houden met de echt klein spoorbreedte en stralen van wat ik bouw en de ruimte aan beide kanten van de spoor. Vanuit dat heb ik de maten voor mijn ontwerp bepaald.

De kit dat ik noemde (Miniart #38020) heeft alleen de ramen en de leuningen van de balkons. De rest is nog in het doos als een stille vraagteken maar de volgende foto's zullen duidelijk maken waarom:

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Volgende foto laat zien het grote verschil tussen de dak van de kit en de vloer van de Rowan:

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

en de reden waarom ik moest de kleine wanden zelf bouwen

IMG_0005 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

en waarom niet eens de deuren -ook als de deuropening in de wanden was niet zo veel groter dan wat ik wilde- waren van geen nut: ze zijn schuif deuren dus groter dan de opening:

IMG_0007 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Het is al zes uur geweest en ik moet nog gaan koken!

Daniel






Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #152 Gepost op: 14 juli 2020, 21:13:56 »
Rob

Ik ben niet eens zeker dat de Fransen het een railcar noemen. Ik denk van niet omdat dat is Engels en nationalisten zoals ze geweest zijn moeten een eigen naam voor  hebben.

(Maar in het  Îlle du Présent maag toch wel.)

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #153 Gepost op: 14 juli 2020, 21:42:35 »
Dat is héél bijzonder: je hebt dus de originele bouwdoos gebruikt om de afmetingen te kunnen omrekenen naar 16,5 mm rails?


Maar ik zie ook dat je de zijkanten helemaal opnieuw hebt gemaakt. En alles getekend in SketchUp en laten printen?
Knap! 
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #154 Gepost op: 15 juli 2020, 00:03:22 »
Helemaal niet.
Niet even aan zo iets gedacht.

Het is zo dat na zo veel jaren spelen met treinen ik heb een paar dingen geleerd:

1)
De maximum breedte van wat dan ook dat zal op de rails rollen is 3 tot 3,2 keer de spoorbreedte.

2)
Ook als hoe smaller de spoorbreedte hoe minder systemen en meer improvisatie wordt gebruikt. Voor 500mm spoor een deur moet zijn zo laag mogelijk maar hoog genoeg om een mens te laten doorlopen (dus voor 1/32 54+mm) en de minimale breedte moet 16+mm zijn.

3)
De totale hoogte moet zo laag mogelijk blijven en de zwaartekrachtcentrum moet altijd zo laag mogelijk zijn.

Dan komen wat persoonlijke richtlijnen maar van die kan ik  maar een paar opschrijven omdat de meeste zijn constant aan het veranderen.

Voor mij heeft geen belangstelling als wat ik doe lijkt op een prototype of niet. Waar ik in geïnteresseerd ben is dat wat ik doe in harmonie is. Dat kan alleen als de creatieve proces zich in echte harmonie ontplooi. Anders is het resultaat misschien overtuigend voor anderen maar als ik niet in echte vrijheid heeft gewerkt het overtuig mezelf nooit.
Ik weigert dingen te bouwen met een deadline en vaak -zoals b.v. met de Rowan- dingen worden gebouwd door een reeks perioden met een of meerdere korte of lange onderbrekingen omdat de enige gouden regel is: als het lichaam geen zin in heb het is gewoon niet goed het te proberen.

In andere woorden: ik heb van de kit alleen de paar delen dat ik kon gebruiken genomen en niks meer. Mijn ontwerp was veel eerder dat ik de kit leerde kennen al klaar.

Maar als ik kan nog zo'n kit kopen ik zal weel wat je zei proberen: eerst kijken wat de kit mij biedt.
Het is echt een fantastische kit en ook een geweldig interessante prototype. Zeker zijn prijs waard.

Daniel








Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #155 Gepost op: 15 juli 2020, 10:52:33 »
Dat is een heel verhaal, maar heel in de verte het lijkt het een beetje op deze: H0-loc ombouwen naar H0e.
Bij deze tram van MiniArt zou ik ’n smaller en korter hebben gemaakt om ’m in vooral in schaal 1:35 te houden, maar dat-ie zou passen op een spoorbreedte van 16,5 mm.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #156 Gepost op: 15 juli 2020, 11:41:04 »
Wim

Ik zie het totaal anders maar er is geen reden om te verwachten dat je of iemand anders iets precies hetzelfde dan ik zou zien. Toch?

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #157 Gepost op: 15 juli 2020, 18:34:55 »
Ik zie het totaal anders...
Nadat ik jouw verhaal heb gelezen zou ik het met deze verhelderende wetenschap het ook anders doen.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #158 Gepost op: 15 juli 2020, 22:22:41 »
Maak je geen zorgen, Wim; ik ken al je neiging om te antwoorden voordat je de vraag leest of hoort.  ::)

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #159 Gepost op: 24 juli 2020, 04:25:38 »
Het is bijna vier uur in de nacht en ik ben net wakker nadat ik uitgeput viel toen ik hoorde dat mijn Corona test negatief gaaf. Het waren wel spanende dagen maar nu voelt zoiets als terug in paradijs.

Kleine ongelukje: de nieuwe onderstel voor de Rowan viel van mijn handen en brak

IMG_0023 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Niets ernstig en wel een meevaller: het werd veel makkelijker om aan de onderstel te werken. en dat ging zo:

De draaistel is een helaas niet meer in productie Athearn 0 schaal 'archbar' draaistel 're-gauged' (omgespoord?) naar 16.5mm en met kleinere wielen.

IMG_0024 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

De rest was veel knutselen

IMG_0025 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0028 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0029 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0030 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0031 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0032 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0033 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0006 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

De dikke wand PVC pijp ovaal gemaakt door een paar seconden in een hete water bad te zetten

IMG_0007 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0008 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0010 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0011 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0012 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0013 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0017 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0019 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0020 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr




Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man


Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #162 Gepost op: 24 juli 2020, 04:58:33 »
Ja, dat zie ik, die vreselijke 'messing' kleur moet verdwijnen en wordt vandaag vervangen door staalkleur

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0002 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0006 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0001 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0002 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0005 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0006 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0007 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0011 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0018 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0014 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0015 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0017 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0013 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0016 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Nee, ik heb geen echte verstand van stoomketels en ik bouw met toestemming om zoveel te liegen als ik wil. En dat doe ik graag.  :- )


Daniel

The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #163 Gepost op: 24 juli 2020, 10:19:19 »
Gefeliciteerd dat je geen Corona hebt! En wat moet je anders om 04.30 uur doen, slapen? Als je weet dat je geen virus hebt dan kun je altijd nog slapen en veel beter je feeststemming omzetten in creativiteit.  :D
Een fantastisch verslag, waarvoor dank!


Foto: @Daniel Caso
Ook heel slim hoe je verzonnen hebt om dergelijke onderdelen in vorm te vijlen.

Ja, dat zie ik, die vreselijke 'messing' kleur moet verdwijnen en wordt vandaag vervangen door staalkleur
Die ‘vreselijke messing’ wieltjes, waar heb je die gekocht?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #164 Gepost op: 24 juli 2020, 11:13:41 »
Bedankt Wim.
Het is zoals je het beschreef.

Ik kocht materialen en onderdelen van alle soorten en schalen sinds de jaren 90. De eerste kocht ik toen van GM&S.
Later heb ik van alles nieuw en oud gesloopt / gekannibaliseerd en alles wat recycleerbaar was in doosjes bewaard.
90% van mijn 'schaal inventaris' weet ik de oorsprong gewoon niet meer. Sorry voor dat.
Wat ik wel nog goed weet is dat, t'maakt niks uit de schaal, elke website dat onderdelen voor het modelbouw biedt is een zoektocht waard.
Een ding dat ik zeker weet is dat die kleine spaak wielen uit een H0 merk zijn maar weet ik niet welke.
Behalve die wielen, all andere details zijn maar leuke leugens verzonnen om te lijken wat ze lijken.

Daniel






The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #165 Gepost op: 24 juli 2020, 11:53:54 »
Dank voor je info.


Lang geleden heb ik nog wel eens wat laten opsturen van Vector Cut, maar David Krakow is er om onduidelijke redenen mee gestopt. Jammer, want hij maakte echt mooi spul.
Ik heb ontdekt dat beslag voor de modelbouw van schepen ook vaak bruikbaar is en verder wil een oude wekker uit elkaar slopen ook nog wel aardig wat materiaal opleveren.


Bij de locale modelbouwshop heb ik een keer zo’n beetje alle patrijspoorten in verschillende maten opgekocht. Die zijn prima als je boten bouwt, maar ook bruikbaar om pijpen met elkaar te verbinden.  8)
Dat is ook een tak van de hobby: dingen voor iets gebruiken waarvoor ze eigenlijk niet zijn bedoeld.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #166 Gepost op: 24 juli 2020, 12:25:01 »
Oooh...!!! Ik heb al jaren in een la alle die vier laser gesneden dingen van VectorCut en was het totaal vergeten!

Nou, dit is de leuke kant van de slechte geheugen van mijn eenzame hersencel: altijd een verrassing!

Ja, oude whatever te slopen is altijd kans om goede materialen te krijgen.

Daniel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #167 Gepost op: 24 juli 2020, 13:07:35 »
Wauw .... Daniel. :o Dat is een prachtig stukje werk wat je daar laat zien. Ben er stil van. Bedankt voor het delen.

Nou het figuurtje net zo mooi maken als de rest. Of is deze alleen voor de maat?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #168 Gepost op: 24 juli 2020, 13:49:54 »
Bedankt Pierre.

De figuren zijn een andere verhaal.
Ik heb zo'n 150 dat zijn al vijf of zes jaar in een houten doos dat Groningen heet omdat heeft zo vaak brutale verplaatsingen ondergaan dat ik ben bang de schilderwerk zal opnieuw moeten worden gedaan.
Gelukkig 60 van die figuren hebben geen hoofd. Nee, ja, ik weet dat ik bouw Franse dorpjes maar het was niet de guillotine:  ik had die 60 hoofden naar iemand in Engeland verzonden om ze te schilderen. Hij deed een fantastische werk maar ik ben nooit zo ver gekomen dat figuren een serieuze rol kregen dus dat alles blijft voorlopig in houten Groningen.
Dus ja, de figuur op de foto is gewoon de ene dat ooit van Groningen viel en blijft in ballingschap wachten voor een verblijf vergunning in de ene of andere diorama: je komt hem onverwacht overal in het werkkamer en ook de rest van het huis.
Ja, je heb gelijk, ik zal moeten een of twee mooie figuren voorbereiden voor de cabine en tenminste vier of vijf passagiers.

Daniel

Zilte

  • Gast
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #169 Gepost op: 24 juli 2020, 15:07:30 »
Ik blijf vol bewondering.

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #170 Gepost op: 24 juli 2020, 17:55:06 »
Bedankt Zilte.

Ik zal het doorgeven als de Muzen weer verschijnen.

Daniel


Zilte

  • Gast
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #171 Gepost op: 25 juli 2020, 08:43:28 »
Gezien wat je maakt, zijn de muzen inwonend bij je. ;D

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #173 Gepost op: 28 juli 2020, 14:30:01 »
IMG_0001 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0003 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0004 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0006 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0007 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0008 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

(Je wilt niet weten hoe ik op het idee van het afgeplakte papier op de rand van de werkbank kwam als ik kleine dingen moet lijmen met ACC, maar het is veel praktischer om stukjes papier van het werkstuk met schuurpapier te verwijderen dan stukjes van de werkbank met de kettingzaag.)


IMG_0009 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0010 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0013 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0014 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0015 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0016 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Ja, het moet afneembaar zijn want als ik iets aan de motor wil doen (b.v. de snaar vervangen of zoiets) met di ding vast zou ik de 'motorkap ketel' niet kunnen verwijderen.

IMG_0017 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0020 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0021 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr



The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Nog een Frans Diorama in aanbouw maar op 1:32
« Reactie #174 Gepost op: 28 juli 2020, 14:31:45 »
The following users thanked this post: Wim Corduwener