Auteur Topic: Storing digitaal Marklin 3095  (gelezen 2228 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arie

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
  • Ben een gepensioneerde opstarter van een oude jeug
Storing digitaal Marklin 3095
« Gepost op: 15 mei 2020, 13:45:50 »
Hallo forumleden. Ik heb een probleem met mijn loc 3095.
Deze deed het goed met het mobiel station 2. Heeft lange tijd stil gestaan. Probeerde hem weer... maar deed niets meer.  Ik heb hem daarna verwijderd en weer handmatig op code 78 geplaats..  zelfs een reset uitgevoerd.. maar helemaal niets...
😊😊

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Storing digitaal Marklin 3095
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2020, 22:50:35 »
Beste Arie,

Ik denk dat je wat meer over deze lok moet vertellen, de 3095 is een analoge lok......

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Arie

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
  • Ben een gepensioneerde opstarter van een oude jeug
Re: Storing digitaal Marklin 3095
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2020, 10:27:30 »
Deze loc heb ik gekocht (tweedehands...) en is volgens mij ook in een startset geleverd. Mijn probleem is het volgende.. Ik heb een mobiel station 2.
Na aankoop van deze werkte hij probleemloos. Maar deze loc. Heeft een lange tijd stil gestaan. Maar voordat ik deze loc weer wil laten rijden heb ik wel bij de Marklin dealer een update op het mobiel station laten zetten... Hierna kwamen de kuren.. Eerst reed hij een stukje goed maar de volgende rit was fout.
Ik heb de loc verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Hierna deed hij niets meer... Vorige week heb ik mijn buurman om raad gevraagd.. (rijdt ook digitaal, maar met de computer.. ) Hij heeft een 6021 liggen. Daar rijdt deze loc feilloos op. 
Dus Help .. Na zeker 20 pogingen weet ik het niet meer... o ja ik heb ook een 3404 met een Delta. Deze heeft hetzelfde probleem.. Ook getest bij de buurman. Daar goed rijdend en bij mij slaat hij op hol!!!
😊😊

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Storing digitaal Marklin 3095
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2020, 11:14:09 »
Beste Arie,

Als er een MFX decoder in de lok zit en je verwijderd hem uit het MS, dan zal hij zich op die MS niet meer aanmelden, dan moet je hem even laten aanmelden op een ander MS of CS, dan meld hij zich daarna wel aan op jouw MS, of terug naar die dealer.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Zilte

  • Gast
Re: Storing digitaal Marklin 3095
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2020, 11:26:12 »
Het zou ook kunnen, dat de MS2 nu alleen op MFX staat. Even controleren, welke protocollen aanstaan kan een optie zijn.

Offline Arie

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
  • Ben een gepensioneerde opstarter van een oude jeug
Re: Storing digitaal Marklin 3095
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2020, 12:33:46 »
Hartstikke bedankt!!! Ik heb het protocol gewijzigd en ze rijden allebei weer...
😊😊