Zulke contacten zijn er wel te vinden, zo niet hier, dan toch bij de naburige forums.
Mechelen (Zuid Limburg of Vlaanderen)?
Wat ik altijd gelezen heb, en zelf inmiddels aan der lijve ondervond, is dat ontkoppelen nauwkeurigheid vereist.
Daarom raden kenners aan om of reflexie-detectie (tussen de bielsen) of infrarood detectie (boven of naast de rails) te benutten om (door iTrain) vast te (laten) stellen waar die koppeling exact zit.
Het eerste draadje wat ik hier over tegen kwam was bij het Koploper-forum in 2013 of zo.
Daar had iemand een kopstation gebouwd, en een procedure ontwikkeld voor loc-wissel op basis van een infrarood lichtsluis.
Korte tijd later (denk ook ergens tussen 2013-2015) kwam ik een draadje tegen op een ander forum van iemand die zelfgebouwde infrarood gebruikte om heel precies te kunnen ontkoppelen, en die had daar zulke goed ervaringen mee dat hij het iedereen aanraadde.
Als laatste:onlangs las ik op een forum iemand die in de jaren '90 een (analoge) baan had gehad met een complex kopstation. Hij had ten behoeve van het succesvol ontkoppelen 4 ontkoppelrails achter elkaar neergelegd, omdat elke loc nu eenmaal een andere lengte heeft.
Zo'n paardenmiddel voorkom je met goede detectie. En in Koploper, iTrain, Windigipet, TrainCommander, en nog een paar van dat soort programma's kun je lichtsluizen net zo configureren als je dat zelf wilt. Voorbeelden daarvan kun je, denk ik, vinden op het
3rail forum bij PC-Besturings software, want veel iTrain gebruikers zijn aangesloten bij het 3railforum.