Auteur Topic: digikeijs centrale & bezetmelders loconet  (gelezen 2093 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline eric

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 3
digikeijs centrale & bezetmelders loconet
« Gepost op: 11 mei 2020, 22:00:07 »
Om gelijk met de deur in huis te vallen, heb ik volgend probleem.
gebruik centrale digikeijs dr 5000 en bezetmelders Dr 4088LN-cs En Dr 4088 cs als programma Itrain 5.
In totaal staan er 13 loconet bezetmelders waarvan er 4 nog een aangekoppelde S88 hebben.
Wanneer er treinen rijden werken alle bezetmelders en geven aanduiding van bezetting. Wanneer ik nu de centrale uitschakel ( rode knop ) en terug aan ( groene knop ) zijn bijna alle bezetmeldingen verdwenen waar de treinen stonden, pas als ik ze weer laat rijden en ze de eerstvolgende melder aanrijden werkt deze weer ( de sectie waar de trein stond moet eerst vrijgemaakt zijn voor deze bezetmelder terug bezetting geeft aan volgende trein.
als ik een loc of wagon op het spoor zet is deze onmiddellijk gedetecteerd, neem ik hem weg is de detectie weg. laat ik hem staan en centrale af en op is hij niet meer gedetecteerd moet ik hem even van het spoor halen en tergzetten en alles werkt weer.
ik vermoed dat er ergens een fout of instelling van loconet niet juist is daar ik dit ontbreken van bezetting merk op de monitor van de centrale, dus kan het ook niet worden doorgegeven naar Itrain.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: digikeijs centrale & bezetmelders loconet
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2020, 22:27:29 »
Beste Eric,

Ik heb ergens op een forum iets zien staan dat je in de configuratie een vinkje kunt zetten bij "bij aanzetten altijd melders uitlezen" (of zoiets)

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: digikeijs centrale & bezetmelders loconet
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2020, 18:17:15 »
In het menu van je DR5000 onder EXT88 eigenschappen en dan tabblad instellingen vervolgens vinkje bij meld alle contacten na power on
Groet Mies

Offline eric

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 3
Re: digikeijs centrale & bezetmelders loconet
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2020, 22:28:13 »
vinkje staat aan maar geen resultaat.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: digikeijs centrale & bezetmelders loconet
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2020, 23:32:20 »
Staat in iTrain de interface eigenschappen onder tabblad Algemeen "Zet alle voertuigen nadat de verbinding is gemaakt" aangevinkt.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0