Auteur Topic: Nederlandse locloods op basis van piko  (gelezen 7376 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nederlandse locloods op basis van piko
« Reactie #25 Gepost op: 3 juni 2020, 13:47:00 »
Uiteraard in energie zuinige led's (energie zuinigheid schijnt verplicht te zijn bij volledige renovatie ::) )
Dat hangt er van af: de LED is in 1962 pas doorgebroken, dus als jouw bouwwerk van voor die periode is, en qua bouwstijl lijkt het daar erg op, dan kun je gewoon hotseklotsebegonia-lampen ophangen.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: L. V. O

Zilte

  • Gast
Re: Nederlandse locloods op basis van piko
« Reactie #26 Gepost op: 3 juni 2020, 15:43:47 »
Fantastisch, dat het eindelijk werkt. Het is altijd weer even een genietmomentje.
Ter overweging:
- Gaan deuren altijd gelijktijdig open?
- Is er nog een andere constructie te bedenken voor de stangen aan de deur? Deze zijn nu wel erg opvallend in beeld
The following users thanked this post: L. V. O

Offline L. V. O

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 81
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Leon
Re: Nederlandse locloods op basis van piko
« Reactie #27 Gepost op: 3 juni 2020, 19:28:17 »
Fantastisch, dat het eindelijk werkt. Het is altijd weer even een genietmomentje.
Ter overweging:
- Gaan deuren altijd gelijktijdig open?
- Is er nog een andere constructie te bedenken voor de stangen aan de deur? Deze zijn nu wel erg opvallend in beeld

Bedankt voor de reacties.

De deuren gaan inderdaad tegelijk open (tenminste de deuren die bij elkaar horen) dit is om de dingen wat simpeler te maken, omdat ik geen servo's onder de loods kan plaatsen is de enige oplossing om de servo's onder het dak te plaatsen, echter is daar te weinig hoogte om elke deur apart te gaan aansturen.
en omdat deze loods achteraan op mijn treinen tafel komt te staan zal het ook minder opvallen dat het niet helemaal waarheidsgetrouw is.

Door de constructie met de servo's in de loods heb je ook inderdaad de stangen in zicht zitten, daar moet ik inderdaad nog wat aan gaan verbeteren, ik zal eens kijken of ik ze nog mat zwart kan schilderen, dan glimmen ze tenminste niet meer zo. (en anders blijven de deuren standaard dicht en gaan ze alleen maar open als dat nodig is :D )
lekker analoog gelijk en wisselstroom, veel zelfbouw, tijdperk 2 en 3, mix tussen de goeie oude Nederlandse industrie en landschap.

Leon

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Nederlandse locloods op basis van piko
« Reactie #28 Gepost op: 15 juni 2020, 20:22:22 »
Als mosterd na de maaltijd en in het kader van inspectieputten voor Märklin, kwam ik dit filmpje weer eens tegen:

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline L. V. O

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 81
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Leon
Re: Nederlandse locloods op basis van piko
« Reactie #29 Gepost op: 16 juni 2020, 12:06:37 »
Die oplossing is nieuw voor mij :o

Maar ik vraag mij wel af hoe de locs de andere kant op rijden.  :D
lekker analoog gelijk en wisselstroom, veel zelfbouw, tijdperk 2 en 3, mix tussen de goeie oude Nederlandse industrie en landschap.

Leon

Offline L. V. O

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 81
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Leon
Re: Nederlandse locloods op basis van piko
« Reactie #30 Gepost op: 29 juni 2020, 16:18:43 »
En dan het laatste wat nog moest gebeuren: de dakgoten,




Deze werk ik af met deze strip van 2 laagjes gelijmd styreen.

En als de lijm is uitgehard gaan morgen de regenpijpen tegenaan en het glas achter de ramen.
lekker analoog gelijk en wisselstroom, veel zelfbouw, tijdperk 2 en 3, mix tussen de goeie oude Nederlandse industrie en landschap.

Leon

Offline L. V. O

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 81
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Leon
Re: Nederlandse locloods op basis van piko
« Reactie #31 Gepost op: 9 juli 2020, 13:02:13 »
En dan is het project afgerond:
















Als laatste stap zijn de regenpijpen en dakgoot gemonteerd.

De onderplaat wordt veder afgewerkt zodra deze wordt ingebouwd op mijn modelbaan.
lekker analoog gelijk en wisselstroom, veel zelfbouw, tijdperk 2 en 3, mix tussen de goeie oude Nederlandse industrie en landschap.

Leon

Zilte

  • Gast
Re: Nederlandse locloods op basis van piko
« Reactie #32 Gepost op: 9 juli 2020, 13:10:36 »
Mooi gedaan!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Nederlandse locloods op basis van piko
« Reactie #33 Gepost op: 9 juli 2020, 13:15:51 »
Mooi gedaan ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Nederlandse locloods op basis van piko
« Reactie #34 Gepost op: 9 juli 2020, 13:37:13 »
Netjes!
(misschien nog iets te netjes/schoon?)
Mooie vloer ook.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...