Auteur Topic: Rondje om de kerk in H0  (gelezen 5665 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Rondje om de kerk in H0
« Gepost op: 2 mei 2020, 10:57:30 »
Het heeft ff geduurd maar sinds de verbouwing van de hobbyruimte klaar is ligt er eindelijk een plan en kunnen de handen weer uit de mouwen.

Het idee is om een stadscentrum te bouwen met de St.Jans kathedraal als middelpunt.

Het worden eigenlijk twee modelbanen die optisch gescheiden zijn en waar je met de trein van de stad naar het platteland kunt reizen alwaar ook wat met goederen geschoven wordt met een klein haventje.
In het centrum van de stad is het druk met auto's, fietsers en tramverkeer, uitkijken met oversteken dus als je vanaf het station de kathedraal wilt gaan bezichtigen  :D


De beschikbare ruimte




Het globale sporenplan, RocoLine zonder bedding, 10 graden wissels voor het hoofdtraject, max. treinlengte ca. 1.50 - 1.70m




En een indruk van wat ik ongeveer voor ogen heb




In eerste instantie ga ik me concentreren op het stadscentrum, het werk aan de  St.Jan zal spoedig ook weer opgepakt worden, dit wordt een op zichzelf staande
module die eventueel aan de kant geschoven kan worden.




Hinter die Coulissen, ik ben me nog niet zeker van de fietsers omdat ik daar nog geen ervaringen mee heb, we zien wel.




Ik trek me niet zoveel aan van tijdperken, ik bouw wat ik leuk vind. Oude architectuur heeft wel mijn voorkeur.
Wat technisch gebrabbel: Car systeem met Dinamo besturing, Magnorail, Koploper of iTrain voor het treingebeuren en een Ecos 2 centrale.

Een aantal spullen heb ik nog van mijn vorige baan.           



Let's get going  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2020, 14:00:28 »
Mooi, mooi, mooi!
Allereerst fijn dat je weer bezig bent met een baan. Eerlijk gezegd heb ik je inspanningen wel een beetje gemist.
Wèl een vraag: ik zie dat de fietsers onder het spoor doorrijden. Betekent dat je station langs een verhoogd spoor loopt? En dat station; heb je al plannen welk station dat gaat worden of ga je dat zelf verzinnen en net als je kathedraal 3D-printen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2020, 15:02:16 »
Jaaah eindelijk en ik vind dat ook heel fijn  :D

Het spoor ligt op niveau 1 inderdaad (donkergroene ondergrond) met het stationsgebouw op niveau 0, daarmee spaar ik een hoop ruimte uit (heb ik dat zelf verzonnen???  :P)

Ik denk aan een soort A'dam centraal station qua bouwstijl maar dan flink aangepast en het zal een mengelmoes van materialen worden.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2020, 15:09:54 »
Ha .. Fijn dat je weer van de partij bent Jack. Heel mooi plan wat je daar bedacht hebt. Ik ga vol verwachting volgen wat voor moois je allemaal voor ons in petto hebt. Succes man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2020, 17:25:17 »
Mooi plan Jack, ben benieuwd hoe je de St. Jan gaat integreren in het plan. Veel plezier toegewenst!

Groet, Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2020, 17:28:25 »
Hi Jack, Welcome back!

Mooi plan, groots!
Ik vroeg me alleen af of het een idee is om in het verdekte gedeelte op links nog een inhaalspoor/schaduwstation te maken voor wat meer afwisseling bij het rijden (al zie ik dat er niet heel veel ruimte is).

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #6 Gepost op: 2 mei 2020, 17:49:18 »
Jaja, plannen genoeg maar dan hè...  ::)

@Robvd, ik had dat eerst inderdaad ingepland maar dat neemt zoveel plaats in dat ik niet meer mooi uitkom bij het station.
Dan zou de treinlengte nog maar 1.20m zijn max. en dat vind ik het niet waard. Ik ga nog bekijken of ik onder het rangeergebeuren
iets van een schaduwstation kan maken maar dat is voor latere zorg.

Ik ben ook niet van plan om met tientalle treinstellen te gaan rijden (onder het motto: Less is More:)

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2020, 21:56:00 »
Vol verwachting klopt mijn hart.
Ben heel benieuwd naar je kunsten.
Vind het een zeer leuke opzet, twee losse gedeeltes maar toch weer niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2020, 22:11:55 »
Ik probeer een beetje in 3D mee te denken: ben je niet bang dat die winkels tussen het station en de kathedraal het zicht wegnemen van het station?
Doordat je achterin met een verhoogd spoor werkt krijg je vanaf de zichtkant een soort van laag-hoog-gebeuren en dat werkt visueel vaak heel mooi.
En nu ga ik misschien wat teveel rommelen in een planning waar je waarschijnlijk weken op hebt zitten broeden: hoe gek is het als je links die woonflat met winkelcentrum annuleert en dan de kathedraal in die inham schuift?  Je hebt dan meer zicht op de omgeving van het station en krijg je zelf net wat meer bewegingsruimte.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #9 Gepost op: 2 mei 2020, 22:58:18 »
Dankje Mark, ik ga m'n stinkende best doen!  :)

Wim, ik ben eerder bang dat de kathedraal het zicht gaat belemmeren, die wordt zo'n 50cm hoog (dakhoogte), de toren tot 80cm.
Dat is de reden dat ik daar een winkelstraat tussen verzonnen heb en het is een redelijk brede straat incl. de tramsporen.

Ik zit nog te denken om vanaf het station een paar cm omlaag te gaan t/m de kathedraal, zo had ik dat ook in Hoogveld gepland
maar dan zit je weer met de straten die overdwars schuin gaan. Ik wil het eerst allemaal even bekijken als er een tafel staat.

En geloof mij, de St.Jan heeft inmiddels al in alle hoeken gestaan  ::) maar dat is het dan toch weer nèt niet, de kerk is bedoeld een echte blikvanger te zijn
en eigenlijk vind ik het ook wel wat hebben; je overziet niet in één oogopslag de hele baan... 

Enfin, we gaan het meemaken  :D

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #10 Gepost op: 3 mei 2020, 18:57:54 »
En geloof mij, de St.Jan heeft inmiddels al in alle hoeken gestaan  ::) maar dat is het dan toch weer nèt niet, de kerk is bedoeld een echte blikvanger te zijn
en eigenlijk vind ik het ook wel wat hebben; je overziet niet in één oogopslag de hele baan... 

Ik vind het ook Jack ... je kan niet alles vooraan zetten. Bovendien moet je in het echt ook om de kerk heen lopen om te zien wat er achter staat. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #11 Gepost op: 3 mei 2020, 19:49:01 »
En vroeger zei m'n moeder altijd dat ik de kerk in het midden moest laten en ik luister altijd naar mijn moeder dus vandaar.... :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #12 Gepost op: 3 mei 2020, 20:02:33 »
Oh, rondje om de kerk... Ik dacht dat het om de treinen ging, maar het geldt ook vooral voor de toeschouwers...
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2020, 15:16:43 »
Tafel-onderstel.


Mooi weer, dus op naar buiten met die zooi



En binnen worden ze met een mooi woord geassembleerd



Verstelbare poten



De St.Jan krijgt nog een modulebak vandaar dat hij nu wat te laag staat en is wel alvast voorzien van wieltjes






Ik begin langzaam mijn draai te vinden in de nieuwe ruimte zoals je kunt zien aan de rommel






Het plan heb ik aangepast met dank aan @Wim Corduwener  :) de winkels zijn verplaatst en de St.Jan staat nu dichter op het station,
daardoor creëer ik meer ruimte om te werken rondom en dat is wel zo prettig. Ipv dat de winkels het zicht ontnemen doet nu de Kathedraal dat deels,
maar in werkelijkheid valt het reuze mee. De St.Jan komt sowieso een 3cm lager dan straatniveau en er komen aan de lange kant
trapjes van straatniveau naar het kerkplein. Tevens heb ik de fietspaden meer dan gehalveerd en blijft er nog 1 rondje om het station over.
Helemaal rechts gaat de straat onder het gemeentehuis door een poort.

Ik denk dat de plannen nog wel vaker zullen wijzigen  ;D







Tot de volgende klus!

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #14 Gepost op: 12 mei 2020, 16:32:01 »
Ik vind het een mooi en slim opgezet onderstel.
Deze voorlopige infrastructuur zal tussendoor nog wel wat wijzigen, maar ik vind het een mooie opzet. Problemen moet je pas oplossen als ze zich voordoen: maar als een van de fietsertjes van z’n draodezel onder het station op z’n bek gaat, kun je ’m dan nog overeind helpen?
Rechts zie ik een prachtige rotonde (die zie je niet veel op modelspoorbanen) is die bocht te krap om er een tram omheen te laten rijden? Het gebeurt namelijk best veel dat trams aan het eindpunt van een lijn op een rotonde keren.
Oh ja, nóg een vraag: waarom komt de St.Jan 3cm lager dan het straatniveau? Is dat omdat je met de spits van de westtoren (met ± 84cm) net niet genoeg ruimte hebt?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #15 Gepost op: 12 mei 2020, 17:17:16 »
Dankje Wim, met jouw zetje heb ik het denk ik wel verbetert.

Alle verborgen sporen, wegen en 'draodezel'-paden (hoe kòm je dr op ;D) zijn bereikbaar voor ongelukjes, daarvoor komen gaten in de onderplaat.
De tram heeft een minimale straal nodig van 25cm en zou met een beetje fantasie idd om de rotonde gelegd kunnen worden, maar ik vind het
leuker dat je niet het hele traject in één keer kunt overzien en dat hij af en toe verdwijnt.

De St.Jan heb ik iets lager gepland om het wat ruimtelijker te maken, bovendien kijk je er dan weer wat gemakkelijker overheen.
De tafels zijn ongeveer 90cm hoog dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #16 Gepost op: 12 mei 2020, 17:59:54 »
De St.Jan heb ik iets lager gepland om het wat ruimtelijker te maken, bovendien kijk je er dan weer wat gemakkelijker overheen.
De tafels zijn ongeveer 90cm hoog dus dat zou geen probleem mogen zijn.
Persoonlijk zou ik denken dat die 3cm lager meer gedoe geeft (met trappertjes) dan voordeel. Bovendien lijkt het nu of je kerk in een 3cm diepe kuil zit en dat is in 1:87 best diep. Kerken staan eerder hoger (lees: verheven) dan het straatniveau.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #17 Gepost op: 12 mei 2020, 18:14:03 »
Kerken staan eerder hoger (lees: verheven) dan het straatniveau.

Daar heb je een goed punt  ::) ik bekijk het even als het zover is, ik kan de hoogte gemakkelijk nog aanpassen.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #18 Gepost op: 12 mei 2020, 18:29:26 »
Mooi opgezet plan Jack. Duidelijk behoorlijk over nagedacht. Maak je het station afneembaar zodat je bij de aandrijving van de fietsertjes kan komen?

Het blijft toch een ruimte om jaloers op te worden. En de rommel ach ... ik heb daar wel enige herkenning bij. ::)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #19 Gepost op: 12 mei 2020, 18:45:40 »
Dank je Pierre :) Er gaat redelijk wat technisch gepruts zitten op een halve m2 dus idd even goed plannen.
De aandrijving komt niet onder het stationsgebouw zelf maar onder het verhoogde spoor.

Ik laat de planning nu even voor wat het is en ga eerst es kijken of het allemaal een beetje uitkomt, kan altijd nog aangepast worden.
Met de tafels erin krijg ik in ieder geval al een beter idee.


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #20 Gepost op: 12 mei 2020, 18:58:49 »
Boven alles vind ik het tof dat weer actief bezig bent.
...'draodezel'-paden (hoe kòm je dr op ;D)...
Volgens mij is dit geweun Lèmburgs. Maar zoea kal ich meistal neet.
Ach, dat Limburgs valt nog wel mee. Moet je ze hier in Twente eens horen praten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #21 Gepost op: 12 mei 2020, 19:57:02 »
Ik heb nog nooit van een draodezel gehoord  8)

Het dialect verandert hier met elke stap die je zet, iemand van Kerkrade kan een Maastrichtenaar nauwelijks verstaan en vice versa

We noemen ze hier wel fietsrenners  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #22 Gepost op: 12 mei 2020, 20:23:11 »
Hoi Jack,

De onderbouw ziet er in ieder geval goed en solide uit. Plannen op hoofdlijnen, zodat in ieder geval de onderbouw kan blijven staan. Ik doe ook de details pas als ik een en ander ga bouwen. Je hebt dan beter zicht en soms komt het beter uit om het plan iets aan te passen (of het plan klopte niet helemaal :) ).

Lekker bezig en mooie ruimte, hoor!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #23 Gepost op: 12 mei 2020, 22:22:56 »
Beste Jack,

Welk scheepsmodel zie ik in je nieuwe werkomgeving?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Rondje om de kerk in H0
« Reactie #24 Gepost op: 12 mei 2020, 23:49:32 »
Ja Rob het is behelpen gezien de vorig ruimte die ik had maar ach, het kan slechter  :)

AnneW: Dat is een half afgebouwde Hollandsche Tweedekker, één van mijn andere zwakheden  ;)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands