Auteur Topic: Locomotieven verweren met de kwast - nu ook wagons  (gelezen 34736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Locomotieven verweren met de kwast - nu ook wagons
« Gepost op: 12 april 2020, 21:10:30 »
Het verouderen of verweren van materieel op de baan is ook nog wel een dingetje. Als je er eenmaal aan begint moet je door: anders steekt het onbehandelde materieel zo af.

Nu is verweren alweer een kunst of vaardigheid op zich, en de mate waarin weer een kwestie van smaak. Ik wil het vrij eenvoudig houden (in ieder geval om te beginnen), omdat ik heb gemerkt dat 'een beetje' vervuilen al meteen een heel groot effect heeft.

Mijn eerste projectje was dit locje: de BR89 van Röwa.




Dus nu de volgende: de BR96




Deze kap van deze loc is al mooi mat zwart afgewerkt. Een mooie basis voor wat roest en kalkaanslag.
Maar eerst het glimmende rood en chroom(?) van het drijfwerk. Met een bijna droge kwast met mat zwarte verf bewerk ik het rood van de wielen en het frame. De verf gaat echt heel dun op: het rood en metaal mag er doorheen schijnen, maar ik wil vooral de delicate scharnieren en schuiven van het drijfwerk niet vastzetten. Zo'n bijna dry brush geeft al een flinke verbetering (vind ik).




Na elke verfbeurt laat ik de loc heen-en-weer rijden om er zeker van te zijn dat er nergens verf tussen zit waar 't niet thuis hoort.
Daarna worden de drijfstangen heel licht van wat gun metal voorzien. Elke keer maak ik de kwast bijna droog op een stukje WC papier




Goed, het onderstel wordt al wat. Morgen bij daglicht verder.

Voor het verweren van de bovenkant heb ik deze loc als inspiratie




Ik heb eens een filmpje gezien van verweren met waterverf. Eens kijken of dat wat is.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2020, 12:24:39 »
Ik kan de doos met waterverf niet meer vinden, dus dan toch maar verder met Humbrol en Revell.

Ik gebruik 3 rood en bruin tinten en zwart. Een dekseltje is mijn pallet om de verf op te mengen, maar ik werk vooral nat-in-nat. met een vrij droge kwast.




Dan wordt het (mij) toch snel te veel roestig en bruin. Dan realiseer ik me dat niet overal roestsporen naar beneden uitlopen: alleen bij de stoomfluit zal er (heet) water langs de ketel naar beneden stromen. Bij de dom en de schoorsteen in komt de roestvorming vooral door de hitte, zeker een factor waar delen op elkaar zijn genageld of gelast. Dus weer voorzichtig met wat zwart de roest verminderd en dan is dit het resultaat van de behandeling van de ketel en cabine.




Ik heb nog geen kalk-witte verf, dus dat komt nog. En dan de cilinders nog. Maar eerst de bovenkant even laten drogen.

Rob


Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2020, 14:45:30 »
Mooi gedaan Rob, ook met zo'n uitleg. Toch durf ik het met mijn N-locs en wagons echt niet aan.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline RAIL

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 91
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2020, 15:44:27 »
Het kriebelt bij mij  al een tijdje om het verweren eens te proberen.
Ik ga dit met aandacht volgen.
Groeten Ludwig

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2020, 19:27:50 »
Rob ... als je veel terpentine gebruikt met een heel klein beetje bruin hoef je met zo'n natte kwast de naden maar aan te raken en dan loopt de "roest" zo in alle naden. Probeer maar eens ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2020, 20:03:50 »
Ik ben ook wel benieuwd naar het vervolg, dit is iets waar ik straks ook aan moet geloven, naja geen staal maar steen maar de techniek zal wsl hetzelfde zijn.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #6 Gepost op: 13 april 2020, 22:13:17 »
Dank voor de reacties, heren.

Rob ... als je veel terpentine gebruikt met een heel klein beetje bruin hoef je met zo'n natte kwast de naden maar aan te raken en dan loopt de "roest" zo in alle naden. Probeer maar eens ;)
Ah, kun je die Humbrol  en Revell verfjes met gewone terpentine verdunnen? Eens proberen...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #7 Gepost op: 13 april 2020, 22:59:18 »
Ah, kun je die Humbrol  en Revell verfjes met gewone terpentine verdunnen? Eens proberen...
Yep!
Het is wat Pierre schrijft: het loopt er zó in. Duurt wel even voordat de verdunde verf helemaal droog is. Als dat gebeurd is dan kun je met een drybrush overheen en dan komen de donkere en lichtere accenten mooi tevoorschijn. Maar je wetwash moet dan wèl helemaal droog zijn.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #8 Gepost op: 14 april 2020, 14:35:40 »
Ik heb nog geen kalk-witte verf, dus dat komt nog. En dan de cilinders nog. Maar eerst de bovenkant even laten drogen.

Rob

Witte schoolbord krijt raspen en dan met een beetje water of verdunner voor acryl verf verdunnen en aanbrengen, dan beschermen met blanke matte lak (airbrush)
Groet Mies

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2020, 16:07:01 »
Hoi Mies,

Witte schoolbord krijt raspen en dan met een beetje water of verdunner voor acryl verf verdunnen en aanbrengen, dan beschermen met blanke matte lak (airbrush)
Ik heb aan schoolbordkrijt gedacht, maar heb (had) ook geen mat-blanke lak. Een airbrush heb ik niet (en 'mag' ik niet gebruiken, anders klopt de titel van dit draaje niet  :o )
Zojuist heb ik even, als thuiswerk pauze en frisse neus opdoen, potjes Humbrol mat-wit en mat-blank gehaald. Vanavond maar eens proberen.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2020, 20:59:33 »
Kalkaanslag bij de vulopeningen van de watertanks en bij de cilinders.

Eerst maar wat witte verf. Ik breng wat op met een bijna droge kwast en veeg het daarna met een schone kwast nog verder uit






Handig, zo'n foto. De witte waas zit er wel erg vierkant op.

Dan doe ik met zwart van onderaf  hetzelfde om de waas wat weg te halen.




Vervolgens nog wat grijs op de 'voorplecht'. Het idee is dat hier as ligt dat is gemorst bij het uitscheppen van de rookkast. Het grijs gaat ook op de leidingen. Op de foto ziet dit er wat overdreven uit, maar met het blote oog komen de leidingen wat meer van de ketel af en ziet het er allemaal wat interessanter uit. Overigens droogt het nog wat donkerder op, denk ik.



Het word al wat... Weer even goed laten drogen en weer verder bij daglicht. Ik wil vooral hier en daar het roest nog wat meer diepte geven met verschillende tinten

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2020, 23:11:55 »
Rob, heb je het weleens met poeders geprobeerd.
Geeft een mooi resultaat en is er in verschillende kleuren, je kan het ook zelf maken van pastelkrijtjes.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #12 Gepost op: 15 april 2020, 10:30:58 »
Hoi Tom,

Rob, heb je het weleens met poeders geprobeerd.
Geeft een mooi resultaat en is er in verschillende kleuren, je kan het ook zelf maken van pastelkrijtjes.
Nee, nog niet geprobeerd. Maar die poeders zal je ook moeten fixeren met blanke lak, denk ik. Dan wordt dat toch lak spuiten?
Misschien dat ik dat poederen wel op een dieselloc ga proberen: daar heb je meer van het 'verwaaide' vuil.

Ondertussen, bij wat beter daglicht en met de verf droog, ben ik eigenlijk best tevreden met het resultaat.






Overigens zit deze loc wat mij betreft aan de bovengrens van 'verweerd'. Dat is prima voor een oude goederenlocomotief, maar andere locs worden wat minder geweathered, denk ik (of hooguit net zo erg).  Sowieso wel leuk om wat variatie in de staat van de locs aan te brengen.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #13 Gepost op: 15 april 2020, 10:49:11 »
Ik gebruik soms gewoon haarlak om de poeders te fixeren, dat zit al in een spuitbus en als het om kleine oppervlaktes gaat dan heeft Vallejo daar best mooie hulpmiddelen voor die je gewoon met de kwast aan kan brengen en waar de poeders goed door hechten.
Er bestaat een site van Vallejo waar ze laten zien hoe je met poeders aan de slag kan en ook met hun chipping middelen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #14 Gepost op: 15 april 2020, 19:25:19 »
Een hebt een mooi resultaat geboekt met deze loc Rob en verder ben ik het wel eens met Tom over de poeders en haarlak. Werkt goed. Action heeft overigens ook heel aardige blanke lak in glans en mat.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #15 Gepost op: 17 april 2020, 21:45:15 »
Mooi gelukt Rob, wel lef om zomaar een loc aan te pakken.
Zal eerst maar een proberen met wat wagonnetjes.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #16 Gepost op: 25 april 2020, 09:57:03 »
Nou Mark,

... wel lef om zomaar een loc aan te pakken.

Eerlijk gezegd vind ik die zwarte stomers minder "eng" dan diesels. Op zo'n stoomloc kun je een matzwarte kwast nog wel e.e.a. corrigeren. Dat is op een mooi gelakte en bedrukte diesel toch weer anders.

Dus ga ik mijn "angsten" maar onder ogen zien met deze V100.




De draaistellen zijn in mat zwarte verf gezet, daarna lichtjes met een bruin er overheen.
Verder de kieren in de roosters laten vollopen met verdunde zwarte verf (zoals aangegeven door @Pierre ).
Het dak heb ik met dezelfde dunne zwarte verf aangetipt en na wat aandrogen met een tissue gedept. Dat geeft een wat matte structuur zonder vegen.
Dan is de basis heel aardig.

Op zoek naar voorbeelden ter inspiratie.


^ bron: Eisenbahn Kurier


^ bron: v100.de


De bovenste foto is een museumloc, dus misschien iets te schoon (maar zelfs opgepoetst blijven de roosters vrij zwart).
Op de onderste foto een "mooie" bruine waas. Dat wil ik, in iets mindere mate, gaan imiteren door droog bruin te tamponneren, en met tissues te deppen.
Een oude kwast heb ik al verknipt tot tamponeerkwast.






Dus vooralsnog geen poeders en lak...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #17 Gepost op: 25 april 2020, 10:42:20 »
Sowieso vind ik de laatste foto van die V100 een stuk fraaier.
Je kunt altijd voorzichtig beginnen met de draaistellen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #18 Gepost op: 25 april 2020, 10:55:22 »
Hoi Wim,

Sowieso vind ik de laatste foto van die V100 een stuk fraaier.
Je kunt altijd voorzichtig beginnen met de draaistellen.

Ik weet dat je van grijs en grauw houdt (als sfeer, dan).
Ik ga er een beetje tussen in zitten.

Terwijl de koffie stond te pruttelen, heb ik alvast een kant aangepakt.




Ik werk van onder naar boven, waardoor het meeste 'vuil' onderaan zit. Met een vrij droge penseel werk ik in de hoekjes. Met de tamponneerkwast tamponeer ik donker bruin op de grote vlakken (van onder naar boven in eerste instantie en dan waar nodig), en dry brush ik de hoeken en ribbels.






Kijk, op de foto kun je goed zien dat ik onder het rooster aan de neus nog wat moet doen...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #19 Gepost op: 25 april 2020, 11:19:55 »
...en vergeet de buffers niet. Meestal zitten er aan het voorste deel -waar de buffers de andere wagons raken- een ronde afdruk van smeer.
Wordt er alleen maar beter op.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #20 Gepost op: 25 april 2020, 13:30:02 »
Ok, Wim

De voorkant is bijgewerkt met wat smeer op de buffers.




De andere kant van de loc is ook vervuild. Verder is aan de onderkant en op de kap hier en daar met zandkleurige verf nog wat accent gegeven.




En bovenop de motorkap was het iets te veel een panter patroon geworden, maar wat deppen met een tissue met een beetje terpentine maakt dat weer goed. Ook heeft het dak nog een beetje extra bruin en zwart gekregen.




Nog even goed laten drogen, en dan is het wel zo'n beetje klaar. Eigenlijk is de loc toch wat meer vervuild geworden, dan ik me had voorgesteld. Maar dat is niet erg.

En dit was dan meteen ook een oefening voor deze diesel:




Het onderstel is al met zwart, gun metal en wat bruin bewerkt.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #21 Gepost op: 25 april 2020, 14:33:45 »
Ik vind het al heel erg mooi.
Kijk maar eens naar de echte V100. Die wielstellen zijn nog veel bruiner. Daarna -als de verf helemaal droog is-  zou je kunnen overwegen om er nog een hele lichte drybrush van veel lichter roestbruin overheen te vegen. Daardoor komen de accenten van die onderkant mooi naar boven.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #22 Gepost op: 25 april 2020, 17:55:36 »
U vraagt, wij draaien, Wim.

Het onderstel nog iets bijgewerkt met lichtbruin. Dat is toch nog wat aansprekender. Wim: bedankt voor het kritische scherpe oog.




Ik besef me wel dat ik me wat op de hals gehaald heb. Naast het hele locomotievenpark moeten nu ook alle wagons behandeld worden....  :o

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #23 Gepost op: 25 april 2020, 19:48:48 »
Ach, op zo’n wagon kun je mooi experimenteren en je hoeft ze niet vandaag allemaal af te hebben.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotieven verweren met de kwast
« Reactie #24 Gepost op: 25 april 2020, 20:23:23 »
Het ziet er overtuigend uit, mooie foto.

je hoeft ze niet vandaag allemaal af te hebben.

Precies, dan kan hij daarna aan een kathedraal beginnen  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands