Auteur Topic: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje  (gelezen 38537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #75 Gepost op: 20 november 2020, 16:41:27 »
Dit keer een grote update:

Het seinhuis is geplaatst in zijn nieuwe jasje en voorzien van verlichting. Alle ontbrekende delen heb ik bijgemaakt.



Tijd voor een heel nieuw project. Misschien had het beter in een apart draadje geplaatst kunnen worden maar ja … ik plaats het toch maar hier.

Ik had voor de tunnelingang een open plek met twee opstelsporen. Oorspronkelijk bedoeld voor een kolenbunker. Maar zoiets heb ik nu al drie keer gemaakt en eigenlijk wil ik wel weer eens wat anders maken. Na een nachtje slapen is het idee geboren van een grote houtzagerij. Maar dan wel een waar je ook binnen kan kijken. Dus met veel open muren.

We beginnen met het maken van een toegangsweg. Het gaat een smalle weg worden zonder spoorbomen met alleen een andreas kruis en misschien een knipperlicht.



Ik gebruik hiervoor een restje allesvuller. Lekker verwerken en het krimpt niet. Prima basis dus als ondergrond.



Ik lijm met secondelijm twee stukken rails op het hout en vul dit op met de allesvuller. Daarna een oud wagonnetje een paar keer heen en weer duwen leverde de juiste sporen op.



Ik heb nog wat fineer en daar snij ik strookjes van.



Ik begin met een wagen te bouwen waar een boomstam op komt die gezaagd wordt met een grote lintzaag. Uit de rommelbak vis ik twee afgeschreven wagonnetjes op. Het zijn Amerikaanse modelletjes en die hebben mooie kleine wieltjes. Precies wat ik nodig heb voor deze wagen.







Voor de boomstam gebruik ik een takje snoeiafval uit de tuin. Een paar van deze takjes heb ik al een tijdje in huis en zijn al mooi droog (en vrij van diertjes en andere ongein). Ik schuur er een platte kant aan zodat het lijkt of er al een plank af gezaagd is.





Terwijl de verf droogt begin ik aan de lintzaag. Weer wat frutsels uit de rommelbak.



Ik knip een dun strookje van een verlopen ov-kaart. Dit is mooi materiaal wat zich makkelijk laat buigen en het wil ook niet terug springen in zijn oorspronkelijke vorm.



Het samenstellen van de “lintzaag” uit wat zooi.



Ik had al gaatjes geboord voor de palen van het gebouw en de vloer geverfd maar ik had nog niet de maat van de lintzaag. Die gaatjes moeten nog wel even geboord worden voor de bouw start.



Even kijken of alles past en de hoogte instellen van de lintzaag.



Dan kan de lintzaag ook in de basis gereedschap kleur.



Als de kleuren zijn bijgewerkt van de toegangsweg en het bouwterrein kan er met de bouw gestart worden. De paaltjes zijn ook gemaakt van kleine takjes snoeiafval.



De paatjes moeten even drogen en ik ga door met het zaaglint. Dit knip ik van een lege mayo-tube.







Alles weer even passen. Ondertussen ben ik ook weer wat verder gegaan met de bouw. De  latjes zijn bruin geverfd in ongeveer dezelfde kleur als de paaltjes.



Ik heb een potje met MDF zaagsel waar ik de grote stukken uit zeef. Dit zaagstof strooi ik als zaagsel op de grond en naast de lintzaag.





Langzaam maar zeker komt er vorm in het gebouwtje.












Pffft …. Later meer getimmer.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #76 Gepost op: 20 november 2020, 16:52:05 »
Het is weer een gaaf project hoor, petje af.

  Gr Cor

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #77 Gepost op: 20 november 2020, 16:54:31 »
Het is weer een gaaf project hoor, petje af.

Dank je Cor. Hou je petje maar op hoor ... 'tis fris buiten. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #78 Gepost op: 20 november 2020, 18:11:44 »
Mooi project, Pierre. Smullen!
Het was even stil, maar dat kwam omdat je niet stil zit  ;)
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #79 Gepost op: 20 november 2020, 19:12:25 »
Lekker bezig zo  :) en ook bij de tijd, nu kunnen je stoomlocs op houtsnippers gaan rijden  ;D

Magnifiek!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #80 Gepost op: 20 november 2020, 19:27:45 »
Mooi project, Pierre. Smullen!
Het was even stil, maar dat kwam omdat je niet stil zit  ;)

Dankjewel Rob. N spoor duurt bij mij altijd een stuk langer. Mijn handen stribbelen tegen met dat gefrutsel op de mm dus ... moet meer pauze nemen tussendoor of even iets anders gaan doen. ;D

Lekker bezig zo  :) en ook bij de tijd, nu kunnen je stoomlocs op houtsnippers gaan rijden  ;D

Dankjewel Jack. Ik denk dat ik eerst dat MDF zaagsel maar op rij. Daar heb ik nog een pot vol van. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #81 Gepost op: 20 november 2020, 21:23:25 »
Ik denk dat ik eerst dat MDF zaagsel maar op rij. Daar heb ik nog een pot vol van. ;D

Haha gezien jouw drukke dienstregeling doe je daar nog 100 jaar mee  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #82 Gepost op: 20 november 2020, 21:33:38 »
Ik denk dat ik eerst dat MDF zaagsel maar op rij. Daar heb ik nog een pot vol van. ;D

Haha gezien jouw drukke dienstregeling doe je daar nog 100 jaar mee  ;D

Minstens Jack ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #83 Gepost op: 21 november 2020, 22:59:34 »
Wat vind ik dit leuk om te zien.
Knutselen met materiaal wat voorhanden is.
Helemaal top, en zo ziet het er ook al uit.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #84 Gepost op: 22 november 2020, 00:43:27 »
Heb weer enorm kunnen genieten van jouw bouwkunsten.
Wat een geweldig idee en goed uitgevoerd.
Niks gedoe met bouwdozen maar gewoon met een oude OV chipkaart, stukje uit een mayotube, wat fineer en houtjes en wat er verder zo uit de rommeldoos tevoorschijn komt wordt er weer iets unieks gebouwd.
Made by Pierre.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #85 Gepost op: 22 november 2020, 13:33:49 »
Bedankt Mark en Tom. Dit vind ik het leukste om te doen. Lekker aanklooien om iets unieks te maken. Kost niets en je hebt dagen plezier. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #86 Gepost op: 23 november 2020, 09:45:49 »
Ik moest echt een paar keer door dit draadje bladeren om de volle omvang te bevatten van alles wat hier gebeurt. Ach, en zo langzamerhand weten we wel een beetje wat die @Pierre allemaal neerzet: een prachtige achtergrond, een houten overkapping. Een N-spoorder zou er jaloers op zijn.
Maar een boor vastlassen aan een fietsspaak? Je kunt je helemaal scheel zoeken op internet, maar je gaat het niet vinden. Waarom niet? Omdat niemand het überhaupt ooit heeft verzonden en ook nooit zal verzinnen; Pierre wèl.

De voetjes zijn 2,5 mm dik en ik moet soms door een heel dikke laag heen met mijn draadje. Een normale boor is daarom ook echt niet lang genoeg. Om dit probleem op te lossen las ik een 2,5 mm boortje aan een fietsspaak. Probleem opgelost!


Schiet mij maar lek.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #87 Gepost op: 23 november 2020, 10:50:09 »
Dank je wel Wim.
Ach ... soms moet je een list verzinnen om een probleem op te lossen. En dat doe ik dan maar. Dan kijk ik om me heen of ik iets heb liggen wat ik kan gebruiken. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #88 Gepost op: 6 december 2020, 16:10:17 »
Mijn handen laten het knutselen op dit moment niet toe dus een mooie gelegenheid om weer eens een updeetje te doen.

Het timmerwerk aan de loods is klaar.



Aan het plafond plak ik een strookje fineer voor de ledjes van de binnenverlichting. De draadjes twist ik in elkaar en schilder ik bruin. Ik kan ze mooi verstoppen achter een groepje staanders.



Kartonnetje er op gelijmd als ondergrond voor het golfplaten dak.





Tja … dan moet ik een heleboel mini golfplaatjes maken. Ik plak hiervoor een zooitje bloem bind draadjes (0,7mm) op een kartonnetje en dan maar krassen … krassen. 8)





Ik ben nu halverwege maar het resultaat is prima. Straks na een verfje ….








Later meer golfplaten gekras ….. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #89 Gepost op: 18 december 2020, 16:49:58 »
Gisteren en vandaag weer even verder gegaan met mijn N-baantje.  Wat aan het boterkuipdekseltjes krassen geslagen om voldoende golfplaten te hebben om het hele dak af te maken.





Daarna het hele dak in een grijze kleur geverfd. Hoeft niet geheel dekkend voor een realistischer beeld.





Terwijl het dak staat te drogen ga ik alvast wat anders doen. Even geleden een doosje allerlei rommel gekocht en daar zaten ook wat simpele autootjes bij. Daar wil ik verlichting (koplampen, achterlichten) in maken. Ik kan ze ook kopen maar zelf doen is altijd leuker.



Ik neem een tiental autootjes … haal deze uit elkaar en schilder ze eerst netjes op.



Dan de ledjes er in en ik snij hier en daar wat uit de vloer om deze mooier te laten passen.





De achterkanten van de leds schilder ik zwart tegen het doorschijnen en frommel de autootjes weer in elkaar. Over de draadjes aan de onderkant doe ik een zwart stukje krimpkous zodat de draadje bij plaatsing op de baan een stuk minder opvallen.



Weer verder met de houtzagerij. Er moet nog afzuiging op het dak komen en die maak ik van wat rest spul uit de rommelbak.





Dan verouder ik alles en maak de golfplaten wat roestig.

Ondertussen tijd om langs het stukje gras aan de voorkant van de baan een hek te plaatsen zodat er straks geen koeien op de rails gaan lopen. Ik gebruik hiervoor wat etalage spelden die ik in de ondergrond tik met een hamertje.





Daarna knip ik ze af op ongeveer 6 mm hoogte. Ik heb gekeken bij een Preisertje en dat is ongeveer navelhoogte. De paaltjes gaan in de lichtbruine verf.





Twee draadjes grijs garen maakt het hek af.










Later meer …. ;)
 

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #90 Gepost op: 18 december 2020, 16:56:51 »
Tsjonge, jonge, jonge. Fenomenaal, die afzuiginstallatie is echt een plaatje, dat maakt de hele bouw af.
Dak ziet er ook heel goed en aanneembaar uit met al die golfplaten, net genoeg roest, niet te veel en niet te weinig.
Vind wel de etalagespelden een vondst maar zijn wel aan de dikke kant, ik kan ze nog herinneren uit mijn tijd dat ik etaleur was.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #91 Gepost op: 18 december 2020, 20:05:50 »
Vind wel de etalagespelden een vondst maar zijn wel aan de dikke kant, ik kan ze nog herinneren uit mijn tijd dat ik etaleur was.

Dank je Tom. Zoals je dan wel weet dat er drie maten zijn. Dit is de dunste en kortste maat etalagespeld die er is. Hij is maar iets dikker dan een normale speld. Maar niet zo hard. Makkelijk te knippen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #92 Gepost op: 18 december 2020, 20:32:26 »
Mooi hoor, Pierre.
Het ziet er allemaal top en mooi gedetailleerd uit.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #93 Gepost op: 19 december 2020, 17:33:14 »
Leuk sfeertje zo, lekker bezig geweest  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #94 Gepost op: 20 december 2020, 15:36:24 »
Dit is een grensoverschrijdende N-baan.
Hobbyïsten die ik heb gezien verkassen van een kleine naar een grotere schaal; inclusief mezelf. Ik wacht nog even, maar ergens binnen dit tijdsgewricht kunnen we Pierre’s Z-baan verwachten.
Mark my words.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #95 Gepost op: 20 december 2020, 19:53:14 »
Rob, Jack en Wim ... dankjewel.

Hobbyïsten die ik heb gezien verkassen van een kleine naar een grotere schaal; inclusief mezelf. Ik wacht nog even, maar ergens binnen dit tijdsgewricht kunnen we Pierre’s Z-baan verwachten.

Nou Wim ...  Ik zeg niet nooit maar de kans is klein. Deze N baan kreeg ik in mijn schoot gewordpen en dan zeg je toch geen nee. :) Bovendien had ik nog wat spul van mijn vader liggen. Ik zag wel op tegen het bouwen op deze schaal maar dat viel alles mee. Ik vind het eigenlijk wel wat hebben. Het is een nog grotere uitdaging en die ga ik nooit uit de weg. Alleen een interieurtje van een huis of zo zal er wel niet zo snel in zitten. Maar ... je weet het niet.

Een ander probleem is dat ik nog niet zoveel in de rommeldoos heb in deze maat. Zeker het gebrek aan sprokkelen op beurzen is daar schuldig aan. Dus ... als er nog mensen zijn die kapot materiaal of rommel in N hebben die ze niet gebruiken dan hou ik me aanbevolen. Alle troep in N is welkom! ::)

Het gaat op het ogenblik redelijk goed met mijn handen dus dan kan ik wel weer lekker wat doen. Mijn voeten en benen gaan minder maar die parkeer ik gewoon onder mijn werktafeltje. ;D Voorlopig heb ik nog genoeg ideeën om nog even met mijn N baantje door te kunnen gaan.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #96 Gepost op: 22 december 2020, 16:43:23 »
Een ander probleem is dat ik nog niet zoveel in de rommeldoos heb in deze maat. Zeker het gebrek aan sprokkelen op beurzen is daar schuldig aan. Dus ... als er nog mensen zijn die kapot materiaal of rommel in N hebben die ze niet gebruiken dan hou ik me aanbevolen. Alle troep in N is welkom! ::)

Rob had gelukkig nog een beetje N meuk liggen en heeft het naar me opgestuurd.



Ik ben er blij mee. Ik heb nu tenminste een bodempje in mijn rommeldoos. Helemaal goed. Bedankt Rob. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #97 Gepost op: 22 december 2020, 17:07:11 »
Graag gedaan, Pierre.
En nu geen smoesjes meer ;)
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #98 Gepost op: 22 december 2020, 17:09:51 »
En nu geen smoesjes meer ;)
Niet piepen maar bouwen!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #99 Gepost op: 22 december 2020, 20:09:14 »
Echt zeer mooi geworden en ben erg benieuwd naar wat je met de rest gaat doen.