Auteur Topic: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje  (gelezen 38554 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #50 Gepost op: 24 mei 2020, 20:04:31 »
Ik koop de platen (online) bij Muco in Amsterdam. Heeft verschillende maten en redelijk geprijsd.
https://www.muco.nl/styrodurfoam-platen/3012-styrodur-plaat-33x66cm-2mm-antraciet-2000000000290.html
Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #51 Gepost op: 25 mei 2020, 11:02:49 »
Dank voor jullie tips.
Ik zal eens kijken wat ze hier in Enschede in de hobbywinkel hebben liggen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #52 Gepost op: 28 mei 2020, 21:09:23 »
Kleine update:

Ondertussen is het muurtje met de drie tunnelportalen helemaal gestempeld en kan ik het karton waar ik de schuimplaat op heb geplakt voor de stevigheid op maat snijden.



Aan de achterkant lijm ik nog wat dunne strookjes schuim om de muur wat dikker te doen lijken.



Met een heel klein driehoek vijltje laat ik de voegen doorlopen aan de zijkant.



Na wat geklieder met verf kunnen de portaaltjes er in gelijmd worden.





Later meer….
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #53 Gepost op: 28 mei 2020, 22:31:43 »
Leuk hé dat stempelen?
Mooi resultaat geworden en die steunberen vind ik mooi gevonden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #54 Gepost op: 28 mei 2020, 23:18:28 »
Leuk hé dat stempelen?
Mooi resultaat geworden en die steunberen vind ik mooi gevonden.

Dankjewel Wim.

Ach ... stempelen op zich is geen vervelend werk maar omdat het zo klein is zie je niet meer waar je gebleven bent. :o Dan moet je weer een beetje kijken met strijklicht om te zorgen dat je niet twee keer over elkaar heen loopt te stempelen of stukjes over slaat. En ... ik doe kleine stukjes tegelijk zodat mijn handen niet op slot springen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Zilte

  • Gast
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #55 Gepost op: 29 mei 2020, 09:51:08 »
Mooi gedaan allemaal. Ik hou wel van dat 'scratchbuilding'. Hoop het ook te kunnen gaan toepassen - in de mij hopelijk toekomende tijd - voor mijn baan. Ik doe hier weer de nodige inspiratie en ideetjes op.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #56 Gepost op: 10 oktober 2020, 15:23:08 »
De tijd vliegt als je plezier hebt. Er vormt zich al een klein laagje stof op mijn draadje hier. 5 maanden geleden het laatste gepost. Foei Pierre!
Maar niet gepost wil niet zeggen niets gedaan dus maar weer eens een update:


Ik heb het achterwandje heel licht blauw geverfd en ben begonnen een weggetje langs de achterkant te maken. Hiervoor heb ik gewoon wat stevig karton gebruikt en de gaten opgevuld met piepschuim. De achterwand moet wel los blijven omdat ik in geval van nood bij de achterste sporen moet kunnen komen.



Met een autootje kijk ik hoe breed (of smal) een bergweggetje kan worden. Minimaal 3,5 cm lijkt me aanvaardbaar. Net zo breed als mijn kleine waterpasje die ik dus nu als mal kan gebruiken.



Er komt ook een kleine haarspeldbocht omdat anders de weg te steil naar boven gaat.





Langs de rand kan ik mooi het stuk arcademuur gebruiken wat over is van mijn vorige N baantje. Hij moet wel iets lager worden dus ….





Alles moet weer aansluiten op het vorige stukje dat ik gedaan heb.



En dan kan ik wat gaan klooien met een beetje Sculptamold. Dit blijft wonderlijk spul maar het werkt prima.





Op het stuk waar de achtergrond de hoek om gaat wil ik 4 huizen zetten met een voetpad er voor. Ik sloop hier twee stadshuizen voor die ik trapsgewijs weer aan elkaar ga plakken als 4 huizen.







Een beetje aankleden met nieuwe daken en regenpijpen.



Ik plak de oorspronkelijke papiertjes met gordijnen tegen de ramen en maak de kieren lichtdicht. Omdat de huizen maar 7 mm diep zijn plak ik de ledjes voor de verlichting tegen de voorkant. Aan de achterkant komen dan witte plaatjes die het licht weer naar voren weerkaatsen zodat alle ramen die niet geblindeerd zijn verlicht worden.



Omdat de voeding voor de verlichting 12 volt is komen er weerstandjes tussen.



Dan de achterkantjes er op en een beetje verf maakt de zaak af. Het moeten ook 4 verschillende huizen worden.





Dan worden ze tegen de achterwand geplakt.








Later meer gefröbel …………. ;)


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #57 Gepost op: 10 oktober 2020, 17:45:14 »
Tsja, wat zal ik zeggen: zo te zien ben je al helemaal thuis in Spoor N en lijkt het je net zo makkelijk af te gaan als H0.
Een rondtoerende bus met Faller Car System is nog een brug te ver? Oh nee; een haarspeldbocht wordt twee keer steken met een bus.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #58 Gepost op: 10 oktober 2020, 19:39:02 »
Ach Wim ... het maakt me niet zoveel uit wat maatvoering betreft. Dat gaat me bij H0 net zo makkelijk af als N. Dankzij mijn vergelijking met een Preisertje. Dat is mijn maatvoering. Wat wel lastiger is ... mijn handen! Hoe kleiner hoe lastiger te behappen en hoe korter dat ik er mee kan werken. ;)

Dit verklaart ook waarom er geen FCS op dit N baantje komt. Allemaal te klein om te bouwen zo'n autootje.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #59 Gepost op: 18 oktober 2020, 21:06:14 »
Waarom ben ik ook alweer stik jaloers op die man? :o
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #60 Gepost op: 27 oktober 2020, 17:53:11 »
Dank voor de veren ... ;)




Update:

Ik heb de muurtjes helemaal doorgetrokken tot aan de (nog te maken) spoorweg overgang en de huizen zijn nu via een trapje bereikbaar.



Daarna alles lekker met sterk verdunde zwarte verf bestreken.







Ik vond het wel een heel groot vlak met muur dus heb ik er maar een paar steunberen tegenaan gelijmd om deze grote oppervlakken een beetje te breken.





Om er net even meer diepte in te brengen en er net even een beetje meer Nederland van te maken heb ik een Nederlands landschapje in elkaar geRosst. Niet heel indrukwekkend maar het werk en ik vind het mooi genoeg.





En met een paar simpele boompjes wordt het nog wat aannemelijker.




Later meer landschap …. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #61 Gepost op: 27 oktober 2020, 18:40:13 »
Fantastisch werk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #62 Gepost op: 27 oktober 2020, 20:45:47 »
Mooi mooi mooi  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #63 Gepost op: 27 oktober 2020, 21:23:12 »
Mooi!
"Maybe, a happy little village lives here in the meadows :)"
Top werk!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #64 Gepost op: 27 oktober 2020, 21:28:01 »
A happy little train coming by...(soon!)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #65 Gepost op: 27 oktober 2020, 22:49:17 »
Tja ... dankjewel .. denk ik ::) Helaas spreek ik geen woord Engels en dus geen flauw idee wat er staat. :-[
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #66 Gepost op: 27 oktober 2020, 23:22:35 »
Ik had het over een blij dorpje dat hier in de weide leeft.... Bob Ross kijkt mee   ;D
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #67 Gepost op: 28 oktober 2020, 11:14:36 »
En ik had het over een stel mooie jonge vrouwen die op bezoek komen  8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #68 Gepost op: 28 oktober 2020, 11:29:37 »
Bob Ross kijkt mee   ;D
Gets, toch niet die vreselijk enge vent met dat zwemmerspermanentje?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #69 Gepost op: 13 november 2020, 14:17:10 »
Update:

Weer wat verder met de N baan. Ik heb de molen die ik ooit voor de buurman heb gemaakt en hij wil deze weer erg graag op mijn baantje zien dus komt hij ook op het baantje. Ik wil er een korenmolen van maken. Lijkt me wel aardig. Met een wagen voor de deur en allemaal meelzakken. Weer een project op zich. Wel wil  ik er alvast een dubbele deur in dus zaag ik er een stukje uit en lijm daar een nieuwe deurpost in. De deuren komen later.





Naast de molen heb ik een stukje waarvan ik niet goed weet wat ik daar op moet zetten. Voor huizen of bomen is de achtergrond net te laag. Ik besluit om er maar wat op te laten groeien. Wat het is? Geen idee. Het is eigenlijk te hoog voor graan Maar kortere halmen kan ik niet redelijk rechtop planten. Maar aan de kleur te zien is het wel al goed rijp en droog.

Een oude kwast moet er aan geloven.



Het wordt in een dikke laag houtlijm gepland. Nu steekt er nog ongeveer 7 of 8 mm boven de grond.



Een postbodepakje van de afhaal chinees brengt me een voeding voor de verlichting (12Volt-3A). Dat moet voldoende zijn voor al de ledjes.



Hij krijgt een mooi plekje achter de rijtrafo’s



En over verlichting gesproken … in de goeie ouwe tijd toen we nog naar een beurs mochten en zo … heb ik in Houten een zakje N lantaarnpaaltjes gekocht bij “Modelbouwled”. Het zijn een beetje rare verchroomde paaltjes maar dat komt wel goed met een kwastje verf. Ze zijn wel mooi op maat en daar gaat het om.



Ik haal de voetjes er af en na wat zoeken blijkt het steeltje van een wattenstaafje mooi stroef om het paaltje heen te passen. Nu kan ik de paaltjes allemaal op de zelfde diepte in dat kokertje steken en zorg ik dat dit kokertje precies tot de rand in de plaat komt. Ik lijm alleen dit buitenste kokertje vast met een beetje witte houtlijm. Nu kan ik altijd het paaltje er zo weer uittrekken als dat nodig mocht zijn.



De voetjes zijn 2,5 mm dik en ik moet soms door een heel dikke laag heen met mijn draadje. Een normale boor is daarom ook echt niet lang genoeg. Om dit probleem op te lossen las ik een 2,5 mm boortje aan een fietsspaak. Probleem opgelost!



De paaltje kunnen geplaatst worden.



Soms hebben de lantaarnpaaltjes een beetje hulp nodig om netjes recht te blijven staan tijdens het drogen van de lijm.



Op de foto komt het (helder wit) licht van de ledjes een beetje erg blauw over maar in het echt valt dat erg mee.



Bij het spul van de buurman zit ook een aardig seinhuis wat ik maar ga gebruiken. Ik ga hem alleen een beetje vol kliederen met een ander kleurtje wat ik leuker vind. Ik ben nou eenmaal gek op rode bakstenen dus ….





Ik spring een beetje van de hak op de tak maar ik ben nou eenmaal een chaotisch typje. Ik wil me weer eens een beetje bezig houden met de groenvoorziening op mijn baantje. De grasmepper kan ik hier voor gras niet gebruiken omdat de vezels veel te hoog zijn en dat is dus strooien geblazen met allerlei groenkleurige frutseltjes. Ik had wat graspollen gemaakt met de grasmepper en die kan ik hier mooi gebruiken als struikjes. Dus hier wat foto’s van een middagje groenvoer planten.














Later meer geklooi ….

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #70 Gepost op: 13 november 2020, 14:46:00 »
Zo met al die details begint het er mooi uit te zien, Pierre.
Onderop is zo al met al wat landelijker dan Hoogbaan, maar dat is alleen maar mooi voor de afwisseling.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #71 Gepost op: 13 november 2020, 14:50:09 »
Tja, je zal jou toch als buurman hebben. Man, man, wat ben je weer lekker bezig.
Het groen en de struikjes zien er prima uit, leuk met die witte blommetjes.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #72 Gepost op: 13 november 2020, 15:00:31 »
@Grootmeester Pierre is weer lekker bezig; H0? N? Het zal aan mij liggen maar ik zie écht geen verschil. Amusant en leerzaam!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #73 Gepost op: 13 november 2020, 16:35:22 »
Dankjewel heren ;)

Onderop is zo al met al wat landelijker dan Hoogbaan, maar dat is alleen maar mooi voor de afwisseling.

Deze baan heeft allebei Rob. Rechts landelijk maar links komt ook een stad. Maar er staan pas 4 stadshuizen.  ;D Al dat groen is voor mij ook helemaal nieuw. Leek me wel eens leuk om te doen maar moet nog een hoop leren.

Leuk met die witte blommetjes.

De witte bloemetjes zijn gewoon graspollen 6 mm gras. Er overheen gestreken met een saté stokje witte houtlijm zodat er een paar topjes ingelijmd zijn. Daarna een snufje poedersuiker en je hebt struikjes met witte bloempjes (krentenboompjes?) :)

H0? N? Het zal aan mij liggen maar ik zie écht geen verschil.

Om te maken is er wel degelijk een verschil Wim. N gaat niet zo snel. Meer gepiel. ;D



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #74 Gepost op: 13 november 2020, 21:39:51 »
Niet snel? Ik denk niet dat er snellere bouwers onder ons zooitje ongeregeld zijn  ;D en ik vind het weer prachtig.

Ik kreeg wel even een Déjà Vu gevoel bij deze foto:





Ik maakte van de week toevallig deze van de St.Jan



Zoek de verschillen  ;D

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands