Auteur Topic: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje  (gelezen 38930 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #100 Gepost op: 22 december 2020, 22:13:53 »
Echt zeer mooi geworden en ben erg benieuwd naar wat je met de rest gaat doen.

Dank je wel Mark maar dit hoekje is nog niet klaar hoor. Ik maak het eerst helemaal af. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #101 Gepost op: 24 december 2020, 10:46:13 »
Soms kijk ik heel stiekem nog wel is even, en keer op keer blijf je me verrassen hoor Pierre! Ziet er weer gaaf uit!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #102 Gepost op: 24 december 2020, 12:41:03 »
Soms kijk ik heel stiekem nog wel is even, en keer op keer blijf je me verrassen hoor Pierre! Ziet er weer gaaf uit!

Dank je wel Nick. Tijd niets meer van je gehoord of gelezen. Heb je geen treinen meer? Of gewoon druk met je werk?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #103 Gepost op: 25 december 2020, 15:23:45 »
Ha Pierre! Heb zeker al mijn treinen nog, alleen geen baan. Heb er helaas te weinig ruimte voor op dit moment. De baan komt vanzelf wel weer een keer. Stiekem meekijken hier en beetje dromen, dan hou ik het wel vol haha.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #104 Gepost op: 25 december 2020, 22:20:54 »
Meelezen kan altijd Nick. Prettige feestdagen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #105 Gepost op: 28 december 2020, 23:42:39 »
Zo de kerstdagen weer achter de rug dus maar weer eens verder aan de houtzagerij.

Ik heb nog een oud wagonnetje liggen. Ik denk een Amerikaans model met kleine wielen van Rapido. Deze kan ik mooi gebruiken om een rongenwagon van te maken voor lange boomstammen.



Eerst maar eens even slopen die handel. Wel alvast een asje gevonden.





Ik had nog wat smalle strookjes fineer over en die gebruik ik nu om planken van te snijden voor de vloer die ik dan met witte houtlijm vastplak.





Een beetje uit elkaar zodat je duidelijke kieren krijgt.



Ik schilder de vloer met verdunde bruine verf en snij van een styreen profieltje de rongen.





Een paar takjes uit de tuin maakt hem af.



Ik moet natuurlijk ook iets hebben om de wagons uit de zagerij te duwen.  Ik denk aan een soort industrieel locje.
Ik zoek wat rommeltjes uit de rommeldoos en een restje styreenplaat. De meeste spullen uit de rommeldoos zijn H0 materiaal. Ik heb nog maar weinig N spul. Maar ja  … wat maakt het uit.



De zaag er maar in.



Oeps … misschien toch iets te onstuimig? :o



Het materiaal is redelijk broos geworden in de loop der jaren. Ik lijm het huisje maar weer in elkaar en vijl er raampjes in.



Dan is de transformator (of zo) aan de beurt om aan stukken gezaagd te worden.





Vloerplaatje … en de boel kan in elkaar gelijmd worden.



Terwijl de lijm droogt begin ik vast aan drie ander wagonnetjes. Volgens mij wagonnetjes uit de startset van Fleischmann. Ze kunnen wel een verfje gebruiken lijkt me.





Ook had ik in de rommelbak nog een paar hout stapeltjes gevonden maar die waren wel heel duidelijk van plastic dus om die plasticglans weg te krijgen schilder ik deze ook maar gelijk even.





En zet alles gelijk maar op mijn baan neer.



Ik probeerde van het Preisertje de armpjes warm te maken en te buigen. Mislukt dus! Dan maar amputeren en een nieuw armpje maken van een deel van een hekje. ;D



Het locje is ook droog en de binnenkant krijgt een onduidelijk kleurtje gebroken wit of zo.



Het locje maak ik maar rood en een beetje roestig. Het Preisertje krijgt een schoon ketelpak en werkhandschoenen.







Later meer …. ;)


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #106 Gepost op: 29 december 2020, 00:19:20 »
Aan fantasie geen gebrek bij jou :D en geheel in stijl met de rest. Ik vind het heel geloofwaardig  8)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #107 Gepost op: 29 december 2020, 00:44:48 »
Dankjewel Jack. Er moeten alleen nog buffers op de rongenwagen en het locje komen. Ik ben dat vergeten maar werd er op gewezen. Morgen maar eens even doen. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #108 Gepost op: 29 december 2020, 10:11:25 »
Goedemorgen zeg, wat een creativiteit weer.
Wat drink jij of heb je pillen die jouw fantasie activeren, man man, wat een leuk geheel.
Even een typische @Wim Corduwener vraag stellen  :D gaat het lockje ook nog rijden, hahahahahaha, zou me niets verbazen als dat gaat lukken.
Maar zo is het ook erg geloofwaardig hoor.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #109 Gepost op: 29 december 2020, 10:35:30 »
Mooi gedaan, Pierre.
Een hele riedel aan voorbeelden om te zien wat iets kan zijn, niet wat het (op dat moment) is.
Mooi levendig tafereel op de houtzagerij.
Misschien mist het locje ook nog een trappetje/treeplank om in te stappen?
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #110 Gepost op: 29 december 2020, 12:52:25 »
Ik geniet hiervan.
Dat is toch helemaal geweldig en Pierre laat het allemaal zo simpel lijken.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #111 Gepost op: 29 december 2020, 17:09:18 »
Dankjewel heren voor de veren ;)

Goedemorgen zeg, wat een creativiteit weer.
Wat drink jij of heb je pillen die jouw fantasie activeren, man man, wat een leuk geheel

Cola Zero!

Even een typische @Wim Corduwener vraag stellen  :D gaat het lockje ook nog rijden, hahahahahaha, zou me niets verbazen als dat gaat lukken.

Weet je hoe klein zo’n locje is Tom? :o



Gaat hem dus niet worden. Ik ben al blij dat ik met mijn gepruts zover kom in N. Mijn vingers staan soms alle kanten op van de reuma. Maar ja … ‘tis wel leuk gefröbel. ;D

Maar zo is het ook erg geloofwaardig hoor.

Pffff ... gelukkig. ;D

Misschien mist het locje ook nog een trappetje/treeplank om in te stappen?

Je hebt helemaal gelijk Rob. Daar komt hij ;)



Van wat oude wagononderstellen de bufferbalk gezaagd. Na een beetje snij, schuur en vijlwerk hebben de rongenwagen en het locje nu buffers. Bovendien is er een opstapje aan het locje gemaakt.









Later meer ... ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #113 Gepost op: 31 december 2020, 11:24:35 »
Kijk al uit naar de bouwsels en brouwsels straks in 2021.
Fijne en gezellige jaarwisseling @Pierre met veel plezier en gezondheid in 2021
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #114 Gepost op: 12 januari 2021, 16:34:54 »
Kijk al uit naar de bouwsels en brouwsels straks in 2021.

Hier komt dan weer een stukje Tom.

Natuurlijk ook gelukkig nieuwjaar voor iedereen.





De eerste bouwwerkjes in dit nieuwe jaar.

Het rechter gedeelte van de baan is nu wel klaar. De andreaskruisjes waren het laatste. Misschien dat ik nog eens een bokkraantje bouw of tegen een heftruckje aanloop of zo. We zien wel als de beurzen weer open gaan. :)



Nu eerst maar eens verder met het linker en grootste gedeelte. De linker zijwand zit er in. Tussendoor ook wat rijdend materiaal opgeknapt en zelfs wat lange wagons op Marktplaats gevonden.





Ik wil de achterhoeken rond maken en gebruik daarvoor een oude knutsel onderlegger waar mijn kleinkinderen vroeger op knutselden.



Ik lijm stukken van deze onderlegger in de hoeken en plamuur ze glad met een beetje allesvuller.



En een beetje zomers verfje natuurlijk.



Ring … postbode brengt tussendoor een rijtje huisjes.



Rechts gaat de rails door de achterwand heen. Ik moet eens even kijken hoe ik deze rails op een beetje chique manier tussen de huizen kan laten verdwijnen.



Tussendoor gaat hem niet worden. Te weinig ruimte. Dan maar weer op een manier die ik eerder heb toegepast met een straatje … onder de huizen door.
In de rommelbak vind ik een gevel die ik daar wel voor kan gebruiken. Althans een verdieping er van. Dus hup … de zaag er maar weer in. 8)



En van schuimkarton een tunnelportaal geknutseld en steentjes gestempeld (2,5 x 1,5 mm). Ik heb het deze keer gedaan langs een winkelhaakje om mooi recht te blijven. Dat gaat beter dan langs getrokken lijntjes wat ik eerder heb gedaan.



Dan lijm ik het rijtje ramen in het portaal. Ik weet niet deze constructie werkelijk bestaat maar … ’t zou zo maar kunnen.





Alles lekker in een zwarte basiskleur. ’T Moet vooral niet te vrolijk worden allemaal.



En dan afwerken.




Later meer gefröbel …. toch? ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #115 Gepost op: 12 januari 2021, 18:32:35 »
Wow!
Dát ziet er weer strak uit!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #116 Gepost op: 12 januari 2021, 18:54:25 »
Dit is zeker een heel mooi begin van het nieuwe jaar.
Ik verbaas me steeds weer over je energie, hou dat vol want het is genieten van jouw kunsten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #117 Gepost op: 12 januari 2021, 22:40:55 »
Ook ik verbaas me elke keer weer.
Maar dat toetsenbord van de computer, heeft dat camouflage kleuren?  ;)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #118 Gepost op: 12 januari 2021, 23:38:59 »
Mooie aanwinsten, Pierre.
Ik hoop dat in dat huis boven de tunnel de kopjes niet uit de kasten vallen als er een zware goederentrein onderdoor dendert :)
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #119 Gepost op: 24 januari 2021, 15:22:43 »
Dankjewel allemaal weer voor de veren.

Maar dat toetsenbord van de computer, heeft dat camouflage kleuren?  ;)

Tja ... ik probeer er wel eens een kleurtje op uit. Maar hij blijft wel lekker werken hoor en ik weet waar de letters zitten. ;D

Ik hoop dat in dat huis boven de tunnel de kopjes niet uit de kasten vallen als er een zware goederentrein onderdoor dendert :)

Ik heb net nog gekeken Rob ... 't staat leeg. :o




Al even niets van me laten horen. Maar hier komt weer een stukkie.

Het portaaltje is op zijn plek gezet. De binnenkant van de tunnel is zwart geverfd om inkijk zo veel mogelijk te beperken. Het witte streepje is houtlijm die nog niet droog is.



Het achterste deel daar moet links een berg met ruïne komen en de rest een stads idee met trambaan (pendel). Ik heb er een los deel van gemaakt om later bij de bedrading te kunnen komen. Bijkomend voordeel is dat ik dit gedeelte op mijn werktafel kan leggen om er zeer makkelijk aan te kunnen werken. Dat is voor mijn lijf (reuma) velen malen beter dan over de tafel te moeten hangen en op mijn benen te moeten staan.



Voor de stad heb ik veel huizen nodig maar het is een smalle strook dus wil ik de huizen maar half zo diep maken als ze nu zijn. Bovendien kan de achterkant gewoon dicht zijn want die kan niemand zien. Van elk huis kan ik de achterkant dan weer gebruiken als voorkant voor een 2e huis. Ik heb al aardig wat huizen bij elkaar gespaard en gekregen en die ga ik nu dus allemaal uit elkaar halen voor gevels en onderdelen.

Ik begin met twee huizen die ik ga stapelen waardoor ik hoge stadshuizen krijg. Aan de rechter kant van de achtergrond komen hoge huizen die steeds lager worden naarmate we links komen. Hierdoor lijkt de berg die daar komt ook wat hoger.



Aan de achterkant is ook de strook MDF zichtbaar waar alle huizen op moeten komen.







En dan is het ineens een echt herenhuis. Behalve de vieze groene kleur dan.




Nog een huis voor de sloop. Dit hotel heeft verschrikkelijk veel mooie details. Gebruik ik de gevels niet dat blijven er erg veel mooie en bruikbare onderdelen over.





Dit blok huizen zit echt goed in elkaar gelijmd en er moet grof gereedschap aan te pas komen om dit te slopen.



Maar … er is nog nooit een huis geweest die van me gewonnen heeft. :)



Nog meer sloop.





We gaan het eerste hoekje maar eens opbouwen. Ik begin maar met de hoogste gebouwen naast de tunnel. Dit zijn huizen langs het spoor waar je alleen de sombere achterkant van ziet met de tuintjes en binnenplaatsjes.





Strookjes en dakgoot voor het zinken dak.





En hier kan ik nog wel een schuurtje uit snijden.






Later meer geplak …. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #120 Gepost op: 24 januari 2021, 15:57:04 »
Je blijft mij verbazen.
         TOP

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #121 Gepost op: 24 januari 2021, 17:05:14 »
Haha, Pierre met -letterlijk- de sloophamer.
Niet om te slopen, maar om te up-cyclen (da's recyclen waarbij de waarde toeneemt).
Voortvarend bezig, Pierre. Maar goed dat het baantje flink onderop staat, dan kun je nog goed de hoogte in :)
En de meanderende gevelrij vind ik erg mooi.

Rob

Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #122 Gepost op: 24 januari 2021, 17:27:07 »
Ik vind die sombere kant er prima uitzien, zo iets zie ik ook op mijn baan komen bij mijn haven.
Het bepaald de sfeer en daar word ik weer vrolijk van.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #123 Gepost op: 15 februari 2021, 12:31:09 »
Weer een stapje verder gegaan met mijn huizenblok. We waren gebleven bij de tuintjes. Het eerste tuintje in ommuurd.
Bij het volgende huis wil ik een betonschutting maken. Hiervoor gebruik ik kleine stukjes rails en wat heel dunne latjes.







Dan schilder ik alles voor de laatste keer helemaal op. Ik gebruik eigenlijk niet één soort verf maar alle soorten verf door elkaar.



Er horen natuurlijk ook regenpijpen tegen de gevel. Hiervoor neem ik een stukje bloemisten draad en buig die in de gewenste vorm. Wikkel daar hier en daar een draadje garen om die ik fixeer met secondelijm. Het is misschien iets aan de forse kant maar dat moet maar. Veel dunner kan ik ze niet maken.





Nog een beetje aankleden hier en daar en de voorkant is af.



Nu de achterkant nog. Ruitjes plakken, gordijnen en natuurlijk verlichting.



Daar ga ik me nog eens even mee bezig houden.


Later meer gefröbel ….. ;)


Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Baanbouw Pierre (station Onderop) 'n N-baantje
« Reactie #124 Gepost op: 15 februari 2021, 12:49:24 »
Het gaat er weer geweldig uitzien en het klinkt allemaal zo simpel.
Gewoon weer ff zitten genieten van de creativiteit en de uitvoering. TOP.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0