Auteur Topic: Seinhuis Faller B-122, verder gaan waar ik 25 jaar geleden gestopt ben.  (gelezen 3034 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline hans63

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Zó...nu ik zo'n beetje al m'n modelspoor materiaal geinventarisseerd (in Excel) heb, tijd voor de hobby.

Pak-hem-beet 25 jaar geleden (misschien wel langer) mee gestart, destijds was "verouderen" (weatheren) met behulp van krijt iets nieuws in modelspoorland NL.
Ik denk aan de hand van een artikel in de railhobby of een ander blad, alhoewel ik deze techniek in de statische modelbouw al gebruikte.
En de Faller B-122 Seinhuis als lijdend voorwerp gekozen.

In mijn oude voorraad kwam ik dit stuk "Werk In Uitvoering" tegen, waar ik toen aan begonnen was.
Deze is opgeborgen, bewaard en komt nu weer tevoorschijn, een leuke aanleiding om de hobby hier mee op te pakken.

De zijde met het balkon is nog onbehandeld, de vensters zijn tijdelijk afgeplakt.



Interieur vraagt om aandacht, ten eerste een likje verf e.d. en een idee om iets met led-verlichting te doen.
Een enkele treindienstleider of twee (wel net zo gezellig).


Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Seinhuis Faller B-122, verder gaan waar ik 25 jaar geleden gestopt ben.
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2020, 11:44:03 »
Ik ben benieuwd naar de vorderingen Hans. Lijkt me een leuk project om weer op te starten. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Seinhuis Faller B-122, verder gaan waar ik 25 jaar geleden gestopt ben.
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2020, 13:02:03 »
Ziet er goed uit, Hans.
Ik ben ook benieuwd hoe je dit gedaan hebt / gaat doen.
Houden die treindienstleiders straks wel minstens 17 mm afstand?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Seinhuis Faller B-122, verder gaan waar ik 25 jaar geleden gestopt ben.
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2020, 13:12:49 »
Ik denk dat 1 treinleider wel genoeg is omdat de dienstregeling toch al uitgedund is  ;D

Maak je dan van dat krijt eerst poeder?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands