Auteur Topic: Locomotiefloods 0e (1:45)  (gelezen 2206 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Locomotiefloods 0e (1:45)
« Gepost op: 24 maart 2020, 16:37:37 »
Alweer een hele tijd geleden heb ik ooit een begin gemaakt met een locloods voor op mijn diorama. Dat project is voortijd gestopt omdat ik niet het gewenste resultaat kreeg. De meeste materialen die ik gewend was te gebruiken in 1:87 kun je eigenlijk niet gebruiken in 1:45. Inmiddels ben ik aardig gewend om in deze grotere schaal te werken, dus dacht ik nog maar eens een nieuwe poging te wagen.


De stand van zaken tot nu toe: verschillende gevels allemaal opgetrokken uit baksteen.


De ooit eerder gemaakte ondergrond met inspectieput. De vloer heb ik van kunststof gemaakt omdat ik dat beter vind plakken. Kunststof houten planken werken prima in 1:87, maar in 1:45 is het een overweging om échte houten vloerdelen te gebruiken.


Een nieuwe gevel. Die bakstenen lijken eerder Nederlands dan Frans, maar een beetje afwisseling kan misschien geen kwaad.

Het is de bedoeling dat deze loods aan een zijkant open blijft, zodat het interieur goed zichtbaar is.
Vragen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Locomotiefloods 0e (1:45)
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2020, 19:26:30 »
Ik vind het een knappe gevel Wim. Zeker als hij straks in de kleur staat en gevoegd is.
Persoonlijk vind ik de laatste gevel op de foto (met die losse bakstenen) ook een plaatje.


De stand van zaken tot nu toe: verschillende gevels allemaal opgetrokken uit baksteen.

Vragen?

En ja  ... ik heb wel een dingetje. ::) Waarom zijn de buitenste bakstenen in de rol boven de deuropening recht afgesneden en niet heel gelaten zoals het "grote" voorbeeld?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Locomotiefloods 0e (1:45)
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2020, 19:40:01 »
Dank voor je feedback.
En ja  ... ik heb wel een dingetje. ::) Waarom zijn de buitenste bakstenen in de rol boven de deuropening recht afgesneden en niet heel gelaten zoals het "grote" voorbeeld?
Ik ben wel blij met jouw dingetjes, die helpen me verder.... en bovendien hebt je gelijk. Dat er geen hele stenen aan de uiteinden van de rollaag zitten slaat nergens op.
Overigens heb ik intussen de bovenste rij stenen er weer afgehaald omdat ik de ruimte tussen de ingang en het dak te hoog vond.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Locomotiefloods 0e (1:45)
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2020, 11:05:16 »
Ik vind die gevel met dat ronde raam ook wel mooi  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Locomotiefloods 0e (1:45)
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2020, 12:32:05 »
Ik vind die gevel met dat ronde raam ook wel mooi  :)
Ik eigenlijk ook wel.


Het was een idee dat ik gepikt heb van een 1:76 bouwpakketje van Dapol (het voormalige Airfix). Het kitje heb ik ooit in Groot Brittannië gekocht. Op de foto kun is al goed te zien dat de kwaliteit niet al te best was. Dus heb ik onderdelen geplunderd. De ventilator die in dat ronde gat zit heb ik nog wel.
Ik heb nog genoeg van dat blauwe plaat liggen dus misschien maak ik deze gevel wel gewoon opnieuw.  :)
Die koeien bij zo’n loods slaan natuurlijk ook nergens op.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)