Auteur Topic: Blokbesturing.. aanleggen voor dummies.  (gelezen 10115 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Blokbesturing.. aanleggen voor dummies.
« Reactie #25 Gepost op: 21 januari 2020, 21:53:10 »
Beste Jacob,

Ik denk niet dat er iemand binnen de MSG/Den Bosch je kan helpen met deze specifieke draaischijf uitdaging..., dus je hoeft je niet gek te laten maken.

Groet, Anne W

Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Ben.

  • Gast
Re: Blokbesturing.. aanleggen voor dummies.
« Reactie #26 Gepost op: 22 januari 2020, 08:11:09 »

Hmm.. de F1 knop komt ...nicht im Frage.. wordt niet gebruikt in de bediening van de schijf , en hoef ik ook niet te aktiveren,  dus....


Je probeert de schijf aan te sturen via het draaischijf menu in de Ecos. Dan heb je te maken met wat je ervaart: pauzes bij elke overgang. Dat staat ook in de handleiding. Ik begrijp van je dat je dat niet wilt.

Zie:
14.7. ESU LokPilot Decoder zur Drehscheibensteuerung.... 26
14.7.1. Drehscheibe konfigurieren...................................... 27


Ik volg het ombouwverhaal van Esu uit de link die ik je gaf. De draaischijf wordt dan een locomotief en om deze te bedienen roep je die op vanuit je loklijst. Als je die methode van aansturen kiest heb je niet het probleem van stoppen bij elke overgang.

Nach der Zuordnung eines Namens kann die Drehscheibe später aus der eige-nen Lokliste jederzeit wieder aufgerufen werden. Die Drehgeschwindigkeit wird wie bei einer Lokomotive gewählt. Aber erst durch Druck auf die Taste F1 setzt sich die Drehscheibe digital in Bewegung. Wenn F1 ausgeschaltet wird, stoppt die Drehscheibe automatisch beim nächsten Gleisstutzen.


Met jouw volhardendheid en mijn hulpvaardigheid is niet mis. Maar zolang wij langs elkaar heen praten gaat dit probleem niet opgelost worden. :)

Gr, Ben.

Offline Jacob

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
  • Het dreigt te lukken...
Re: Blokbesturing.. aanleggen voor dummies.
« Reactie #27 Gepost op: 22 januari 2020, 12:05:27 »
Dag Rob,

Ik krijg dit opgelost hoe dan ook ! not to worry..

Gr
Jacob

Ben.

  • Gast
Re: Blokbesturing.. aanleggen voor dummies.
« Reactie #28 Gepost op: 2 februari 2020, 16:25:43 »
Heb je m'n suggestie nog uitgeprobeerd Jacob zoals beschreven in het Esu artikel?

Over blokbesturing: heeft het zin nog verder in dit topic te posten Jacob? Automatiseren is fun...... :D



Gr, Ben.

Offline Jacob

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
  • Het dreigt te lukken...
Re: Blokbesturing.. aanleggen voor dummies.
« Reactie #29 Gepost op: 3 februari 2020, 19:47:20 »
Ben,

Nee wat je nu laat zien uit het Esu manual heb ik niet gedaan, ( om de eenvoudige reden dat ik het ding niet zelf in elkaar gebouwd heb...) maar ik ga het wel proberen, (  de decoder die erin zit is een eenvoudige lokpilot.....)maar degene die het in elkaar gezet heeft zweert erbij , zegt dat het niet anders kan.

Momenteel ben ik in NL ( paar dagen want zometeen naar de sneeuw in Dolomiten en eind febr. pas weer terug bij de baan in Fr.)

Dus hier wil ik het verder graag met je over hebben , desnoods over de telefoon ! wat mij betreft..

Blokbesturing : Is zeker nog 100% actueel voor mij en wil graag jouw input hierover.. dank voor je timelapse, ziet er impressive uit.. dus wil graag horen hoe ik dat moet aanpakken... vanaf het absolute begin.....

Grt.


Offline Jacob

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
  • Het dreigt te lukken...
Re: Blokbesturing.. aanleggen voor dummies.
« Reactie #30 Gepost op: 16 maart 2020, 20:22:01 »
Dag Ben,

Zijn momenteel in het zuiden... een projekt met de Faller container kraan eist al mijn aandacht, kom momenteel niet toe aan onze recente topic.
Maar ik kom er geheid op terug bij je, had ook nog wat op youtube gevonden van je, zag er zeer fraai uit.

Gr.
Jacob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Blokbesturing.. aanleggen voor dummies.
« Reactie #31 Gepost op: 17 maart 2020, 08:29:10 »
Dag @Jacob,
Ben heeft weliswaar een antwoord gegeven op jouw vragen, maar hij heeft inmiddels het forum verlaten en zal dus niet meer in staat zijn om te reageren.
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Jacob

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
  • Het dreigt te lukken...
Re: Blokbesturing.. aanleggen voor dummies.
« Reactie #32 Gepost op: 17 maart 2020, 09:57:42 »
Dag Wim,

Ok dank voor de info !
Ik kom er later dan wel weer terug op het forum !

Take care !!