Auteur Topic: Speedwagon.  (gelezen 13769 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Speedwagon.
« Reactie #25 Gepost op: 8 januari 2020, 21:56:52 »
Nee Rob ... er is geen plaats voor binnenverlichting. Als ik er binnenverlichting in zet kijk je er tegenaan door de raampjes omdat er een plat dak op komt.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Speedwagon.
« Reactie #26 Gepost op: 20 januari 2020, 00:46:31 »
Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan de Speedwagon. Er is een vloer in gemaakt en de eerste passagiers zijn aangekleed,ingekort en ingestapt ;D.



Het dak is geschilderd en er opgeplakt en klaar is mijn uitvoering van een Speedwagon.



Na het plaatsen van de foto's zie ik dat er nog een opstapje aan moet komen. Tja ... morgen nog maar even regelen. En dan kan er weer een projectje afgestreept worden.

 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Speedwagon.
« Reactie #27 Gepost op: 20 januari 2020, 10:23:44 »
Hij is leuk geworden, Pierre.
Top projectje!
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Speedwagon.
« Reactie #28 Gepost op: 20 januari 2020, 19:38:30 »
Ziet er goed uit, ik vind de kleur erg interessant, misschien niet zoals op de foto maar toch zeer toepasselijk.
Hoe rijd hij eigenlijk?

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Speedwagon.
« Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2020, 20:13:31 »
Ik blijf het een wonderlijk ding vinden maar je hebt er wel weer iets moois van gemaakt  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Speedwagon.
« Reactie #30 Gepost op: 20 januari 2020, 20:21:52 »
Dank heren.

Ziet er goed uit, ik vind de kleur erg interessant, misschien niet zoals op de foto maar toch zeer toepasselijk.
Hoe rijd hij eigenlijk?

Op zich is het al een wonderlijk ding (om met Jack te spreken) en als ik hem dan ook nog in de kermiskleuren moet steken .....

Hij heeft alleen op de rollenbank gelopen en op een testbaantje van ongeveer een meter. De rij eigenschappen zijn best behoorlijk vind ik. Ook langzaam.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Speedwagon.
« Reactie #31 Gepost op: 21 januari 2020, 09:08:21 »
Ik vind hem mooi gelukt en het is bovendien een typisch @Pierre-gevalletje.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)