Auteur Topic: Baanbouw Kees  (gelezen 85077 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:baanbouw
« Reactie #25 Gepost op: 13 juni 2011, 23:47:29 »
Ja, ja, dat zijn ze.
Dit soort updates maken me helemaal happy de peppie.

Misschien zou je rondom de voet van het standbeeld ook hier en daar wat hoger gras kunnen doen.
Nu staat het een beetje er op en het hoort meer in het gras te staan.

Viaduct is mooi ingebouwd.

Dit gaat helemaal goed komen.
Je ziet het door het gebruik van diverse soorten gras, kleur en lengte wordt het steeds levendiger.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Bram

  • Gast
Re:baanbouw
« Reactie #26 Gepost op: 14 juni 2011, 00:51:33 »
Hallo Kees,

Zie dat je weer aardig bezig bent geweest, die schijnwerper bij het standbeeld waar heb je die gekocht. Conra* verkoopt deze niet. Heb ze wel gezien op Duitse sites maar dan komen er weer ? 9,5 verzendkosten overheen. Ik heb er nl. 2 nodig om een toren te verlichten.

Je scenery gaat er steeds beter uitzien en als je dit zo goed onder de knie krijgt als WDP dan wordt het een prachtbaan. Ben weer benieuwd naar de volgende updates

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:baanbouw
« Reactie #27 Gepost op: 14 juni 2011, 06:56:44 »
Hoi Tom en Bram,

Bram de schijnwerpers zijn van Viessmann. (als je er een hoge toren mee wilt verlichten heeft Sammy er nog wel een paar  :D)

Tom je hebt helemaal gelijk, maar het standbeeld kwam net uit de verpakking en heb 'm neergeplempt en ben toen gestopt, maar toen ik vanochtend
wakker werd was 't gras al aardig gegroeid.

Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:baanbouw
« Reactie #28 Gepost op: 14 juni 2011, 07:01:05 »
Dat is mooi Kees, ja het is erg groeizaam weer momenteel.
Voor je het weet moet je weer maaien omdat het 2 kontjes hoog staat.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Riny

  • Gast
Re:baanbouw
« Reactie #29 Gepost op: 14 juni 2011, 09:06:51 »
Hoi Kees,

Dat gaat er steeds beter uitzien.
En ons een beetje wijs maken dat je daar niet "handig" in zou zijn.
Goed doorgaan, kan je straks, als het er ooit van komt, bij mij komen doen. :D ;)

Bram

  • Gast
Re:baanbouw
« Reactie #30 Gepost op: 14 juni 2011, 11:56:46 »
Hoi Kees,


Bram de schijnwerpers zijn van Viessmann.


Kun je ook een foto laten zien waarbij de schijnwerper aan staat ??? (uiteraard in het donker). Is het ook een LED verlichting of een lampje ???

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:baanbouw
« Reactie #31 Gepost op: 14 juni 2011, 12:05:10 »
Beste Kees,

In ??n woord: schitterend. Misschien zou je in het gras bij het standbeeld nog een paar bloemetje als "onkruid" kunnen plaatsen!

Ga zo door en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Met groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:baanbouw
« Reactie #32 Gepost op: 14 juni 2011, 20:25:15 »
Hallo Johan,

ik ben op scenery gebied een beginneling dus ik heb je advies ter harte genomen.
Maar ik vind het toch wel veel ruimte in beslag nemen, zijn die bloemetjes ook in N-schaal te krijgen ?



Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:baanbouw
« Reactie #33 Gepost op: 14 juni 2011, 20:32:48 »
Beste Kees,

Dit bloemetje misstaat niet maar je hebt gelijk deze bloem is iets te groot!  ;)
Zelf ben ik een H0 rijder; maar bloemetjes in N-schaal zal je ongetwijfeld kunnen verkrijgen misschien kunnen de N-rijders onder ons je voorzien van merk en artikelnummer.

Met groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Riny

  • Gast
Re:baanbouw
« Reactie #34 Gepost op: 14 juni 2011, 20:52:43 »
Ja hoor, typisch Kees  :-[



Kees, ik zou het zo laten, het is precies op schaal dus niets meer aan veranderen. :D
Het heeft ook een pluspunt, wanneer er slechtziende naar jouw modelbaan komen kijken hoeven zij nu niet meer te zoeken naar bloemetjes en plantjes.


bob

  • Gast
Re:baanbouw
« Reactie #35 Gepost op: 14 juni 2011, 20:59:02 »
Kees,

Een andere oplossing is perkje afbreken en de hohenzollernbrucke uit Keulen er naast nabouwen! ;)



http://nl.wikipedia.org/wiki/Hohenzollernbr%C3%BCcke


Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:baanbouw
« Reactie #36 Gepost op: 14 juni 2011, 22:35:14 »
Heren wel graag adviezen waar ik wat aan heb he. :P

Wist trouwens niet dat ze ook in Duitsland al een standbeeld van mij hadden.
Dat paard heb ik trouwens niet meer, die heb ik ingeruild voor een paar loks ik werd gek van dat beest hij bleef kletsen, het was de
originele Mr. Ed
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:baanbouw
« Reactie #37 Gepost op: 15 juni 2011, 22:22:38 »
Dacht vanavond, kom laat ik eens gek doen.
Ik had nog een tunnelportaaltje nodig voor de autootjes het is weer eens wat anders.
Het zijn allemaal pen/gat verbindingen en de constructie is berekend met autocad



Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:baanbouw
« Reactie #38 Gepost op: 15 juni 2011, 22:36:02 »
Had er toch liever nog wat zwaluwstaartverbindingen in gezien.
Ziet er een beetje uit als een mijntunnelingang met dat hout, wel erg origineel en leuk gemaakt.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:baanbouw
« Reactie #39 Gepost op: 15 juni 2011, 22:57:22 »
Tom je hebt helemaal gelijk met je mijntunnelingang, dat heb ik me ook wel gerealiseerd voordat ik eraan begon.
Het is een flauw excuus, maar dat ding is amper te zien, alleen als je helemaal over de baan hangt, wat eigenlijk niet kan vanwege seinen ed.
Aan de andere kant hij staat precies onder zo'n kalkmijngebouw van faller waar een pendeltreintje (kof met kalkwagen) rijdt.
Dus tja ik zet hem er vooralsnog maar op.
Maar misschien gebruik ik 'm ook wel als carport in m'n achtertuin.
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:baanbouw
« Reactie #40 Gepost op: 15 juni 2011, 23:10:37 »
Tom je hebt helemaal gelijk
Maar misschien gebruik ik 'm ook wel als carport in m'n achtertuin.

Hoezo, heb je tegenwoordig zo'n energie label A auto waarvoor geen wegenbelasting betaald moet worden :D :D

Nee hoor, geintje, ik denk dat het op die plek best zal staan als daar een kalkmijngebouw in de buurt staat.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

GGoos

  • Gast
Re:baanbouw
« Reactie #41 Gepost op: 19 juni 2011, 14:07:47 »
@Kees

Prachtig standbeeld; nooit eerder gezien :)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:baanbouw
« Reactie #42 Gepost op: 19 juni 2011, 18:27:53 »
Ja, ja, Kees doet het goed op zo'n stenen hors :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:baanbouw
« Reactie #43 Gepost op: 10 juli 2011, 17:14:27 »
Hallo spoorders,

Weer even een updeetje, was het zagen voor de auto's ff zat, dus een paar bomen gemaakt en het parkje
weer wat verder gefrobelt.






De bomen zijn nog niet klaar en het parkje ook niet natuurlijk, maar ik heb er weer een motivatie-stukje bij.
En het was voor de variatie ook wel weer leuk en een eerste oefening met bomen maken.
Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:baanbouw
« Reactie #44 Gepost op: 10 juli 2011, 17:38:14 »
Dat ziet er gezond uit Kees, leuk sfeertje zo.
Gewoon blijven doorgaan maar wel steeds een beetje afwisseld werekn want het is een hobby, geen werk.
Dat wordt wel eens vergeten, je moet er plezier in hebben en dat heb jij zeker.
Dat zie je aan de resultaten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Riny

  • Gast
Re:baanbouw
« Reactie #45 Gepost op: 10 juli 2011, 20:37:46 »
Zo Kees,

Dat gaat de goede kant op. :o
Dus dat heb je ook al onder de knie? Kan ook niet anders als iemand met gouden handjes.

Maar plan plan sadja h??  ;)

GGoos

  • Gast
Re:baanbouw
« Reactie #46 Gepost op: 10 juli 2011, 23:00:36 »
Ik vind het er ook prachtig uitzien! Mooi project om te volgen :)

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:baanbouw
« Reactie #47 Gepost op: 17 juli 2011, 13:38:49 »
Goedemiddag Heren,
Hier weer een updeetje uit zeer regenachtig B'Hoek.











Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Riny

  • Gast
Re:baanbouw
« Reactie #48 Gepost op: 17 juli 2011, 13:51:31 »
Waaaauw............... :o
Je gaat lekker Kees, dus...............gepaste stilte. :-X

Frans

  • Gast
Re:baanbouw
« Reactie #49 Gepost op: 17 juli 2011, 15:09:45 »
MOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvg Frans