Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 152020 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #600 Gepost op: 20 november 2020, 17:56:33 »
Ziet er weer goed uit, Tom.
Jammer van de Artrose. Ik hoop dat dat binnenkort weer minder is. Gelukkig is het geen aangenomen werk. Gewoon rustig door gaan....

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #601 Gepost op: 20 november 2020, 19:41:06 »
Mooi werk weer Tom. Zo'n achtergrond blijft een beetje lastig. Als je de achtergrond wat laag maakt kan je het beste een beetje ruimte tussen de achtergrond houden. Dat geeft niet gelijk wat diepte maar maakt het ook aannemelijker .

Mooi bootje wat je daar hebt. Je maakt hem vast net zo fraai als de vorige.

Tja de Artrose ... dat blijft een probleem. Het weer werkt ook niet mee. Helaas weet ik hier alles van. Gewoon af en toe een pauze inlassen of wat grover werk gaan doen. Voorlopig lever je weer mooi werk man. Ga zo door. We genieten er van. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #602 Gepost op: 20 november 2020, 21:25:56 »
Die laatste foto geeft een mooie (rustgevende) sfeer, erg fraai.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #603 Gepost op: 24 november 2020, 17:42:37 »
Verder aan de slag met het koelhuis.
Als de viskotter terug gaat komen met verse vis dan moet dat natuurlijk ook worden opgeslagen in het koelhuis en dan verder op transport.

Was al lekker bezig en dan vergeet je de camera, gelukkig nog net even op tijd voor dat de airco's op volle toeren gaan draaien.





Morgen weer verder.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #604 Gepost op: 26 november 2020, 22:18:05 »
Het koelhuis is klaar, ook de verlichting buiten is klaar.
Of het een koelhuis wordt voor vis of vlees, wie het weet mag het zeggen.
Van mij mag alles gekoeld worden.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #605 Gepost op: 27 november 2020, 10:11:34 »
Helemaal mooi Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #606 Gepost op: 27 november 2020, 12:53:30 »
Mooi gebouw!
Vis!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #607 Gepost op: 27 november 2020, 17:22:52 »
Vis zou kunnen Wim, de viskotter schijnt nog op zee druk aan het vissen te zijn.

Volgend project. Een weverij naast het koelhuis, dat gaat toch wel samen straks goed komen.
Eerst maar eens de muren optrekken en lekker schoonpoetsen met wat Cif en de oude tandenborstel, ook de ramen en deuren worden gelijk onderhanden genomen.
Morgen eens kijken of het een beetje warm is te stoken in mijn schuurtje dan kan ik de muren bewerken met de airbrush.



Delen haaks schuren



De dakrand loopt niet door op de zijmuren, nou ja, zal wel goed zijn, later zie je er niet veel meer van.



Met cyanoacrylaatlijm de delen aan elkaar verlijmen.



.. "hij staat"



waar het voorlopig is bedacht.



... met de post kwamen al de eerste kerstpakketten binnen, ja ja we zijn er vroeg bij dit jaar maar ook eindelijk mijn zeilbootjes voor de zeilschool, die zijn trouwens ook te klein om ze onder de kerstboom te leggen  :)





De komende dagen weer genoeg te doen, het meeste met de kwast en de airbrush en als het even niet meer gaat stop ik er weer mee en gaan we later weer verder. Het is nu eenmaal niet anders en ik heb nog heel veel vrije dagen.  ;)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #608 Gepost op: 27 november 2020, 17:32:38 »
Prachtige façade en mooie haven. Top!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #609 Gepost op: 27 november 2020, 19:03:32 »
Geweldig mooi allemaal Tom. Vooral de haven is een uniek plekje geworden. Ben benieuwd naar de afwerking van de bootjes. Goed gedaan. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #610 Gepost op: 27 november 2020, 21:24:32 »
Ziet er goed uit, Tom. Ik vind dat de gebouwen goed getroffen voor een mooie havensfeer.
En hee, leuk zo'n zeilschool.
Gewoon rustig door bouwen....

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #611 Gepost op: 28 november 2020, 14:08:24 »
Inmiddels besloten om te stoppen met de enamel verf, blijft voor mij een smerige lucht en heb er last van ook al gebruik ik een mondkapje.
Een dag eerder de muren van de weverij grijs geverfd met enamel en vandaag verder met Vallejo, gaat prima en geen last van de lucht.
Ook met Vallejo gebruik ik een mondkapje.



Inmiddels waren de zeilbootjes met Vallejo bewerkt en ik ben er wel tevreden over.
Voor de opmerkzame kijkert ;), het ene bootje is al wat verder met verven dan het andere bootje, dat gaat vandaag nog in de tweede laag geverfd worden.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #612 Gepost op: 28 november 2020, 15:30:12 »
Voor de opmerkzame kijkert...
Dat heb ik gedaan en ik vind die ringen aan die dukdalven er erg mooi uitzien. De touwen die er aan hangen zijn nog wel wat netjes, maar ik verwacht dat maestro Tom daar nog wel iets mee gaat doen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #613 Gepost op: 30 november 2020, 23:34:22 »
De sfeer van de haven komt steeds meer zoals ik het een beetje had bedacht, de weverij staat er nu ook bij.
Moet allen nog iets verzinnen om wat diepte te krijgen achter de ramen, dacht eerst gewoon zwart karton maar ja das wel heel simpel.
Morgen eens kijken of er plaatjes te vinden zijn van een oude weverij, vroeger dacht ik veel te zien in Twente.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #614 Gepost op: 1 december 2020, 10:01:14 »
Het is weer mooi Tom maar (mierenneuker als ik ben) ik heb toch twee kleine dingetjes gevonden ::) Van het gebouw zijn alle voegen ook rood geworden en ik snap de rails van de grote schuifdeur niet. Die is te kort en de deur kan nu maar voor de helft open.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #615 Gepost op: 1 december 2020, 10:51:27 »
De voegen ben ik nog niet helemaal klaar mee, er staat een licht grijze voeg op maar die is nauwelijks te zien.
Wil later nog eens proberen om het iets op yte halen en anders laat ik het zo.

Van die deur heb ik gezocht naar het origineel en daar is het net eender, zal wel te maken hebben dat de deur niet voorbij de luiken mag.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #616 Gepost op: 1 december 2020, 18:59:13 »
Je hebt helemaal gelijk ... hoe raar is dat ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #617 Gepost op: 4 december 2020, 17:00:20 »
Dat is niet raar hoor Pierre ....... ik heb weleens meer gelijk, hahahahahaha.

Terwijl ik zit te wachten op een paar 12v motortjes met vertraging waarvan er 1 de stoommachine moet gaan aandrijven ben ik verder gegaan met de bouw van de krachtcentrale.

Eerst de muren de kleur van de voeg gegeven, ook van binnen zijn de muren geverfd.
Met de kleurpotloden de muren verder bewerkt, hier en daar wat donkerder maken vind het wel beter zo.
Past ook zo beter bij de rest.

Originele uitvoering



Na het bewerken





Kreeg van een Duitse website de "Haertle"lijke felicitaties met een leuke tegoed bon, heb gelijk de Goethestrasse van Faller besteld.
Die zou nu onderweg zijn, gaat bij de haven komen en dan denk ik dat ik de achterkant ga gebruiken.



Komende tijd genoeg te bouwen.
Tussendoor ook af en toe bezig met rangeren van de treintjes te verbeteren, zou ik bijna vergeten.
Scenery is toch zo leuk om te doen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #618 Gepost op: 4 december 2020, 17:33:17 »
Dat heb je aardig opgeknapt Tom. En je hebt weer wat plakwerk te doen. Mooi straatje, al gebruik je dan alleen maar de achterkant.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #619 Gepost op: 4 december 2020, 18:19:11 »
Dank je Martin, er is niet veel meer ruimte.
Het kan helaas niet veel anders maar ja, wie weet gaat het allemaal nog meevallen.
Voorlopig de komende tijd plakken, plakken en plakken.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #620 Gepost op: 8 december 2020, 00:13:01 »
Snel geleverd, flinke doos daar gaan heel wat plak uurtjes in zitten.
Voorlopig gaat de doos even in het rek met voorraad, nu nog bezig aan de kracht centrale.
Ook liggen er nog wat bootjes op het droge, de lijm hier voor is onderweg.
De straat even als achtergrond neer gezet.



Ook de straatlantaarns die bij de haven zijn bedacht waren snel binnen vanuit China, het kan dus wel.
27-11-2020 besteld en vandaag ontvangen.



Die gaan vast ook sfeer brengen als het donker is  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #621 Gepost op: 8 december 2020, 16:24:14 »
De Sint is weer erg gul geweest Tom. Je hebt vast grote schoenen :P

Wat een prachtige lantaarnpalen man. Om jaloers op te worden. Dit is echt een aanwinst op je baan. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #622 Gepost op: 8 december 2020, 16:57:55 »
Dank je Pierre, ik maat 42 dus dat valt wel mee en daarom maar dit jaar mezelf wat kado gedaan want wij doen niets aan verjaardag en Sint kadootjes.
Wel met Kerst maar dan niets voor de hobby wel voor de innerlijke mens.
Af en toe jezelf kietelen en nu tijdens corona gaan we nergens heen, niet naar het theater, niet naar de bioscoop, niet uit eten en ook geen paar dagen weg, zo houden we genoeg over voor andere leuke dingen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #623 Gepost op: 15 december 2020, 22:21:43 »
Vandaag weer wat verder aan de krachtcentrale, verlichting ingebouwd en wat kleine dingen als deuren geplaatst.
Het is nog steeds wachten op de juiste motor om de stoommachine mee aan te drijven, het is zo te zien onderweg maar ja, nu zal het wel ff duren wanneer ze hier voor de deur staan.









Overzicht naar de hoek van de haven.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
« Reactie #624 Gepost op: 15 december 2020, 22:50:33 »
Dat is een mooi gebouw geworden; echt mooi gedaan. Wat ik ook mooi aan dit pakket vind is dat de openslaande deuren aan beide zijden zijn bewerkt.
Trouwens en ik heb wel wat met bakstenen: dit is een van je beste metselwerken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)