Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 152005 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #575 Gepost op: 18 oktober 2020, 11:01:11 »
Mooi Tom,

die bedrading zijn gelijk de aanmeer touwen :D
zit weer prachtig in elkaar geknutseld, top!
Groet Mies
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #576 Gepost op: 18 oktober 2020, 14:31:05 »
Ik vind dat de leds er weer perfect in zitten Tom en de lichtsterkte is ook prima zo. Het is weer mooi gelukt ... top! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #577 Gepost op: 19 oktober 2020, 18:17:40 »
De ramen van de stuurhut gezet, eerst een plaatje doorzichtig plastiek in de stuurhut, vast gezet met Krystal Clear en na het drogen de raampjes ingesmeerd met Krystal Clear.
Of ik het mooi vind, je moet het ook maar niet te dicht bij bekijken. Het lijkt i.i.g. wat op oud glas  :)





Ik kwam nog wat wandlampen tegen van de mijnschacht, ook daar maar weer een lampie in geprikt, de rest gaat ook werkend worden, je kan ze altijd wel ergens voor gebruiken.



En terwijl het Krystal Clear aan het drogen is ben ik begonnen aan de Krachtcentrale, even een paar muren neer gezet voor het idee en beeld.

Wachten is nu op een motor met vertraging die gaat het wiel van de stoommachine aandrijven zo komt er weer wat beweging bij. Wachten is nu op de levering van tante Alie.
Kan er wel gewoon verder mee, motor komt aan de onderkant.





Het was wel weer aardig priegelwerk, de ogen nu wat rust gunnen, wellicht vallen ze zo even dicht.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #578 Gepost op: 20 oktober 2020, 23:01:17 »
Die Helena begint aardig vorm te krijgen, je moet wel de ramen even wassen  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #579 Gepost op: 21 oktober 2020, 09:51:19 »
Of ik het mooi vind, je moet het ook maar niet te dicht bij bekijken.
Maar ja @iTom, dat doen we nou juist wèl. Je bent werkelijk een fantastische modelbouwer, maar je zit hier niet alleen voor de bloemen maar ook voor eerlijke feedback. Je kunt ramen heel mooi plakken met Mikro Kristal Klear, juist omdat je met een cocktailprikker de lijmresten zo mooi kunt wegwerken.
...je moet wel de ramen even wassen  ;D
Ik ben het wel eens met @Jack; ik denk dat je stuurhut nog beter uit de verf komt als je die ramen weer lekker schoonmaakt... met een coctailprikkertje.

Die lampen zijn geniaal gevonden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #580 Gepost op: 21 oktober 2020, 11:27:17 »
Och, als mijn statenjacht half zo mooi wordt dan ben ik al dik tevreden  :).
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #581 Gepost op: 21 oktober 2020, 11:47:28 »
Ik laat het voor wat het is, niemand ziet het en ik ben bang dat ik er meer aan ga verprutsen dan verbeteren.
Volgende keer beter, heb de viskotter in bestelling staan, daar ga ik dan de ramen ook inzetten met Kristal Klear maar voorlopig moeten ze dat model nog gaan gieten bij Artitec. Verwacht het medio november en dan hoop ik wel in 2020.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #582 Gepost op: 21 oktober 2020, 12:10:51 »
Trouwens, heb je ook foto’s van die stoommachine? Ik vind het een prachtig model.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #583 Gepost op: 21 oktober 2020, 14:29:18 »
^^ Omdat jij het bent @Wim Corduwener  :D







Nu nog op zoek naar een dynamo en een riem die om het grote vliegwiel de dynamo zal aandrijven.

Stoomketel ga ik kijken of ik daar iets van een oude ketelwagon voor kan gebruiken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #584 Gepost op: 21 oktober 2020, 15:40:52 »
Ik vind ‘m echt prachtig.
Ik vroeg mij af ik ik dit 1:87-model ook als 1:43,5-model zou kunnen gebruiken. Feitelijk wordt-ie qua schaalverhouding dan de helft kleiner. Maar je hebt grote en kleinere stoommachines, dus ik vraag me af of ik daarmee wegkom.

Nu nog op zoek naar een dynamo en een riem die om het grote vliegwiel de dynamo zal aandrijven.

Vaak zijn die dynamo’s verbonden met de centrale as van het grote wiel.


Jouw vliegwiel zit voor een deel onder de vloer en ik weet niet of je dan wegkomt met je V-snaar. Bij deze foto staat de aandrijving op een verhoging.
Ik zie op deze foto wèl dat een kleinere machine ook best kan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #585 Gepost op: 21 oktober 2020, 16:00:23 »
Ik denk dat mijn dynamo straks ook aan de centrale as komt te zitten want deels ondergronds gaat natuurlijk bij voorbaat al om problemen vragen  :D :)

Een dynamo om energie op te wekken moet er wel komen want inmiddels heeft het goederenstation ook op het emplacement 4 lantaarnpalen met dubbele lampen gekregen.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #586 Gepost op: 21 oktober 2020, 16:06:12 »
Dat wordt een leuke: pas als de stoommachine draait branden de lampen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #587 Gepost op: 24 oktober 2020, 15:19:39 »
Vanmorgen de live-streams bekeken van Bentink met o.a. Lars Op 't Hof en Martin Welberg, je pikt er toch weer wat dingen uit op die bruikbaar zijn.
Dat gelijk maar toegepast, had toevallig ook het zelfde product in huis om wat reliëf te geven aan de ondergrond, kijken hoe dat straks met gras er uit gaat zien.





Als het droog is nog even na bewerken met een drybrush en een wash  ;)

Verder de verlichting van het schip aangesloten met de juiste weerstanden en een pull-down wat op 3,68 volt is ingesteld.





En na een anderhalf uur zitten pielen met de ophanging van het bij-bootje is dit het resultaat, nu verder met de masten.



Draad wat ik heb gebruikt is EZ-Line de dunste uitvoering, voor de masten ga ik iets dikker gebruiken denk ik, we gaan het zien.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #588 Gepost op: 24 oktober 2020, 17:37:30 »
Nog even wat touwtjes aan gebracht.
Het is nog erger dan een haakje wat van je visdraadje is afgebroken.
Morgen de ander draadjes doen, nu de oogjes weer wat rust geven want het is niet alleen pielen maar ook met een vergrootglas er bij is het turen/pinken om de touwtjes netjes vast te maken. Er komt bij de voorste stag ook nog een draadspanner (zonder functie).
Het draad is wat dikker dan waar de bijboot aan hangt en dit is zwart. Wel bijzonder raar, je kan het een super eind uitrekken en dan komt het weer terug in zijn oude vorm.
Kan je ook mooi gebruiken voor draden van telefoon- en elektramasten. Heb je nooit geen last meer van gebroken draden als je ze per ongeluk aanraakt of er iets op valt.
Geloof dat het tot 700 keer uitgerekt kan worden.





Dacht eerst nog om vanavond de stagen af te maken maar denk dat ik maar ga kijken naar Wie is de Mol waarvan ik geen oidee heb wie het is laat staan wie er mee doen, wordt de eerste keer dat ik het ga zien (als ik tenminste mijn ogen open kan houden)  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #589 Gepost op: 25 oktober 2020, 12:16:46 »
Mooi werk Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #590 Gepost op: 25 oktober 2020, 13:51:11 »
Je laat hier weer duidelijk zien dat water en alles wat daarbij hoort, écht wel held een grote meerwaarde heeft.
Dat heb ik nog niet geschreven, maar je schilderwerk is werkelijk fantastisch.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #591 Gepost op: 25 oktober 2020, 22:52:13 »
Tuigage is compleet, pfff. Ook al wat decals er op gezet, er zitten ook decals bij om biezen te maken maar ik weet niet of ik die er wel op ga zetten of dat de biezen hun biezen kunnen pakken.
Verder bekijken wat voor lading er in komt, misschien kolen, zakken, schroot, hout enz. enz.

De laatste eindjes aan elkaar geknoopt.



Onze drie kleur.



De naam staat er ook op, had beter gekund zie ik nu, maar ja.



Kijkje in het ruim.



Lier van de laadboom.



Lummel en lummelpot  ;)



Ophanging van de bruine blokken (zonder bezetmelders)





Nog even een totaal plaatje.



Komende tijd bedenken wat er voor lading in gaat komen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #592 Gepost op: 25 oktober 2020, 23:06:07 »
Wat een gepriegel, die tuigage Tom.
Maar wel de moeite waard. ziet er top uit.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #593 Gepost op: 26 oktober 2020, 11:33:38 »
Prachtig werk Tom. Dat kleine geknutsel doe ik je niet na. Ook je schilderwerk is grandioos. Petje af. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #594 Gepost op: 26 oktober 2020, 12:54:01 »
Wat een gepriegel, die tuigage Tom.
Tuigage is in 1:45 al een klotewerk, laat staan in 1:87.


Naaidozen hebben vaak handige stukjes gereedschap om een draad door een naald te rijgen; om draden door katrollen te rijen werkt dat ook.

...er zitten ook decals bij om biezen te maken maar ik weet niet of ik die er wel op ga zetten of dat de biezen hun biezen kunnen pakken.
Ik weet niet of dat een idee is: hobbywinkels verkopen vaak ook viltstiften met dekkende permanente (dus niet op waterbasis) kleuren. En het mooie van die stiften is dat ze een fijne punt hebben van 0,5 t/m 0,1 mm. Een beetje dezelfde maten als de vroegere Rotring-pennen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #595 Gepost op: 26 oktober 2020, 19:21:18 »
Volgende project: Een 17e eeuwse driemaster  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #596 Gepost op: 26 oktober 2020, 20:02:54 »
^^ Helaas het zal een viskottertje worden  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #597 Gepost op: 11 november 2020, 18:44:21 »
Er is niet heel veel gebeurt, nou ja dat lijkt het dan.
Eerst de bakken los gekoppeld en de locloodsbak op zijn kant gezet.
Dan moeten er wel wat dingen afgehaald worden want niet alles staat of komt vast te staan.
Daarna nog wat draadjes netjes aangesloten om o.a. de verlichting werkend te maken.

Kleine lantaarnpalen voorzien van weerstanden en op 3volt aangesloten, de rest staat op 12volt.



Daarna wat geaccidenteerd landschap geprobeerd te maken met een heuveltje aan de voorkant en de achterwand van het lange stuk wil ik ook voorzien van heuvelachtig gedoe met rotsen, struiken en bomen maar nu eerst even afwachten of ik die bult aan de voorkant leuk ga vinden en ga accepteren om wat meer diepte te krijgen.







Ik ga het rustig aan bekijken en tussendoor zal er best wel weer iets kunnen gebeuren op het baantje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #598 Gepost op: 11 november 2020, 20:56:30 »
Hoi Tom,

Ik vind dat bultje aan de voorkant best goed werken: maakt het landschap wat spannender om naar te kijken...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK met ms Helena op de scheepswerf en nieuwe spullen
« Reactie #599 Gepost op: 20 november 2020, 17:13:24 »
Momenteel beetje zoekende om hier wat gepaste achtergrond van te maken.
Ik wil daar geen huisjes hebben maar alleen een soort van rotsachtig geheel.
Moet dan wel rechts weer gaan aansluiten op het havengebied en misschien er voor een landweggetje.
Op de voorgrond even 2 oude huisjes gezet, denk daar een kolenhandel te plaatsen zo krijgt dan het kopspoortje ook een functie om daar dan kolenwagons naar te rangeren.



In de haven ligt het casco klaar van de viskotter, die zal net als de achtergrondhuizen verder worden afgewerkt maar wel alles op zijn tijd.
Heb momenteel heel veel last van artrose in mijn handen en dat is hinderlijk bij het verven, grote vlakken gaan wel maar het fijnere werk (details) vraagt eerst wat rust. Beetje Voltaire er op dan gaat het wel weer.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0