Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 152001 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #475 Gepost op: 29 juli 2020, 10:53:49 »
Zilte, bedankt voor de tip, ik geef het gelijk door aan Kibri  :)
Zal eens kijken of er nog wat is te vinden om dat euvel op te lossen, er zitten wel behoorlijke steunen onder maar de last jan natuurlijk verlicht worden door de trekstangen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #476 Gepost op: 2 augustus 2020, 19:27:18 »
Vandaag was het weer een beetje aangenaam in de treinkamer, beetje de laatste delen van de fabriek aangepakt.
Jammer dat een onderdeel nog niet binnen is en het dak van de aanbouw is nog los, vandaar dat de regenpijpen er nog niet aanzitten, wel de dakgoten.
De manco onderdelen heb ik nodig om de buitenketel verder af te bouwen, dat zal nog een paar weekjes duren.

Het was wel pielen met die ketting van de kraan, uiteindelijk met heel voorzichtig de gaatjes wat groter te boren paste de ketting er eindelijk door.









Er is wat werkoverleg







En de achterkant die weinig in het zicht komt te staan.



Op de hoeken zitten gaatjes, daar horen de wandlantaarns in te komen, ik ga proberen om daar een ledje in te bouwen.
Is er toch aan de buitenkant van de fabriek licht, als me dat gaat lukken tenminste.
In de aanbouw gaat er gelast worden, moet alleen het licht nog iets doseren want het is nu wel heel veel laslicht  :D

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #477 Gepost op: 2 augustus 2020, 20:16:11 »
Dat het laslicht te fel is vind ik eigenlijk best kunnen.


Die glasblokken onderin het bijgebouw suggereren een verlaagde verdieping. En als je het niveau van de begane grond van het hoofdgebouw zou doortrekken naar het bijgebouw, dan lijkt dat ook de verklaring waarom daar van die glasblokken zitten.
Misschien voel je ’m al een beetje aankomen: dat het laslicht ook te zien is in de onderste glaspartij lijkt dan weer minder logisch; die zou ikzelf dichtplakken.
Die lichtkier tussen hoofd- en het bijgebouw had je waarschijnlijk zelf al gezien.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #478 Gepost op: 2 augustus 2020, 20:26:28 »
Hoi Tom,

Het was misschien even pielen met die ketting, maar ik vind het wel een extreem mooie bokkraan geworden, mede door die ketting.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #479 Gepost op: 2 augustus 2020, 22:36:28 »
Zoiets was ik ook van plan @Wim Corduwener en inderdaad die licht lek wist ik, inmiddels al een stuk minder omdat de aanbouw nu aan de fabriek vast is gezet.
Er worden nu 3 blauwe en 3 witte leds aangestuurd, ga het ook eens bekijken met 2 blauwe en 1 witte wellicht dat ik dat beter vind overkomen. Dan die verlaagde verdieping oplossen, zal er niet gelijk zwart karton achter plakken maar er iets vandaan maar wel met de bovenkant dicht zodat er geen las-licht in kan schijnen.

@Robdv het was het pielen waard, ben er zelf ook wel content mee. Het geheel was best lastig in elkaar te zetten, kleine onderdeeltjes die weer gemakkelijk wegspringen, hele middag lopen zoeken naar de wieltjes van de loopkat. Ook de kruisconstructie wilde iet echt vlotten, alles was zo krom als wat, wel even in wat lauw water gelegd, durfde het iet te warm maken want dan zou het nog meer vervormen. Uiteindelijk maar met secondelijm de boel vast gezet.

Vervolgens vanavond aan het stoeien geweest met een buitenlantaarn, nou ja, buitenlantaarn is een groot woord maar men snapt wel wat ik bedoel.
Ik was er al eens eerder mee bezig geweest, met smd ledjes en 3mm schalen kom je een heel eind.
De daad bij het woord gevoegd en met wat draadjes geduld en veel licht kwam het eerste buitenlantaarntje dan toch eindelijk voor elkaar.
Wel eerste even kijken of het licht wilde branden en jawel hoor, gelukt.





Daarna ploeteren om het in de hoek van de fabriek te prutsen, het was nog een hele toer om de draadjes binnen door naar buiten te geleiden maar met mijn vingervlugheid was het dan toch redelijk snel gebeurt.
En zo mijne dames en heren hebben we de eerste buitenlantaarn op een hoek van de fabriek, morgen de volgende.







De lichtopbrengst vind ik prima, mooi die slagschaduw van de mannen die werkoverleg hebben.
Voor vandaag vind ik het weer genoeg morgen weer een dag.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Zilte

  • Gast
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #480 Gepost op: 3 augustus 2020, 05:57:52 »
Het blijft mooi om de vorderingen te volgen en wordt een mooi gebouw. Misschien nog even spelen met wat weerstandjes voor de LED, want voor het soort gebouw, vind ik persoonlijk het licht wat 'fel'.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #481 Gepost op: 3 augustus 2020, 10:35:06 »
^^ Zilte, het is dikwijls de bekende reactie op een foto van een lantaarn en zoals ik al aangaf, ik vind de licht opbrengst prima zo, op een foto lijkt het altijd feller dan in werkelijkheid.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Zilte

  • Gast
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #482 Gepost op: 3 augustus 2020, 10:53:57 »
Vandaar ook 'persoonlijk'. Dat het op een foto feller lijkt dan in het echt, wist ik niet. Daarom over verlichting in de toekomst:  :-X 

 ;D ;D ;D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #483 Gepost op: 3 augustus 2020, 13:38:11 »
De camera of smartphone doet een globale (of zo je wilt een gemiddelde) lichtmeting van het complete beeld. Als je de lichtmeting instelt op het lichtste punt dan wordt de rest onderbelicht en als je de meting doet op de donkere partijen dan wordt het meest lichte punt overbelicht.
De foto van @iTom geeft in dit geval een gemiddeld beeld en volgens mijn (vak)kennis is onder deze omstandigheden het resultaat prima.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #484 Gepost op: 3 augustus 2020, 14:49:28 »
Ik denk het ook @Wim Corduwener , snap ook wel dat men soms denkt dat het te fel is.

Inmiddels trek hier donder en bliksem over Dordt en heb ik de tweede buitenlantaarn in elkaar gepriegeld en gefrutseld.
Deze komt aan de kant van het spoor zo dat men daar ook nog wat kan zien.





De fabriek zou in mijn idee Zuurtanks moeten produceren, daar heb ik inmiddels een aantal wagons van besteld die in de DDR epoche III rondreden.
Van één wagon wil ik dan enkele tanks af slopen en op het terrein van de fabriek neerzetten.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #485 Gepost op: 3 augustus 2020, 21:13:47 »
Ik ben onder de indruk van je buitenlantaarns Tom. Lekker gelukt weer. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #486 Gepost op: 5 augustus 2020, 22:47:54 »
Dank je Pierre, het is een gepriegel maar ben er wel tevreden over.

Wat moet je nu met dat warme weer, in de tuin zitten maar ja na een uur zit ik me alweer te vervelen.
Dan maar even naar boven, best aangenaam in het treinkamertje, helicopter aan het plafond doet goe zijn werk en met het raam op het Noorden staat ook de zon daar niet op te branden.
Bouwdoosjesweer, was wel net klaar met de fabriek, die heeft inmiddels een vaste plaats gevonden, draadjes naar onder afgevoerd en zo staat de boel er nu bij.





Op de plank ligt voorlopig genoeg om te bouwen maar dit is wel een oude bekende en daar wil ik dan ook weer iets leuks van zien te maken.
Gelijk de plek gekozen waar het zal komen.

Op het werkblad kan het doosje open gemaakt worden en controleer ik altijd of alles compleet is en dat was het deze keer ook (zoveel zit er nu ook niet in  ;))



Dan eerst de muren en de bodemplaat aan elkaar plakken dan kan dat naar de airbrush afdeling.





Het geheel komt op een verhoging te staan van enkel muurtjes opgebouwd uit baksteen.
Ik leg 2 delen met de lijmkant tegen elkaar, dan even met het dunne kwastje er langs dan zit het al een klein beetje vast, smalle deel omhoog zetten en je hebt een prima verbinding.









En zo wordt het dan 1 geheel.





Keet is met de airbrush behandeld.



Net als veel andere delen.



Dan de boel bewerkt met de kleurpotloden, helaas in mijn enthousiasme vergeten daar een foto van te maken.
Daarna met sterk verdunde Oost-Indische inkt het geheel bewerkt voor meer 3D werking.
De boel is nog een beetje nat en daardoor beetje donker.



Na het drogen ziet het er zo uit.







Even vergelijken met het begin  ;)



Tot slot de vloer ook nog een paar druppies O.I. inkt. gegeven.



Morgen weer een warme dag, die zal ik weer afwisselend doorbrengen met tuin zitten, af en toe naar boven verder aan de ouwe keet.
Allemaal morgen genieten van het mooie weer en misschien ook een bouwdoosje van de plank halen om je niet te vervelen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #487 Gepost op: 7 augustus 2020, 23:05:33 »
De laatste dagen bezig geweest met de Bauhütte, er waren al wat vragen binnen gekomen over hoe je dat nu doet met de potloden, wel voor mij is het ook wel iets nieuws maar al doende leren we en worden we wijzer.
Het werkt wel lekker als je het door hebt en dat wilde ik in een video laten zien, het weatheren is nu voor iedereen te doen, geen bouwdoosjes meer met plastiek look en straks ook de wagons en locs aanpakken want als het niet bevalt, onder de kraan en opnieuw beginnen.

Morgen als het te doen is ga ik de hut op de baan plaatsen.

Filmpje zal hoop ik andere inspireren om ook eens een huisje of iets anders te weatheren.

Veel kijk plezier en de muziek, tja ik hou er van.  :)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #488 Gepost op: 12 augustus 2020, 17:23:39 »
De laatste dagen de hut op zijn plek vast geplakt.

Gister en vandaag beetje bezig geweest met het groen, ondanks de warmte was het in de ochtend wel te doen en kon de lijm lekker drogen en het gras gelijk groeien.
Met 3 soorten gras aan de slag gegaan, 2mm, Herfst en de rest met 4mm vroege herfst en vroege lente, wel beetje tegenstrijdige jaargetijde maar dat vond ik minder boeiend. Het gaat mij meer om de kleuren en de lengtes.



Verder met nog wat materiaal van Martin Welberg de boel afgewerkt,
Alleen moeten er nu nodig nieuwe struiken gemaakt worden, dat is wellicht leuk om de komende dagen in de tuin er mee aan de slag te gaan.

Zo ziet het er nu uit.





De stapel zooi op de achtergrond is om een idee te krijgen van wat daar gaat komen, beetje verhoging van het landschap waar het enge bos moet komen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #489 Gepost op: 19 augustus 2020, 22:24:46 »
Inmiddels begonnen aan een Resin achtergrondmodel.



Eerst even kijken of alles goed recht en vlak is.



Daarna de vliezen weg schuren of snijden.



Vervolgens met 10 sec. lijm de delen aan elkaar vast plakken, wel oppassen voor de vingers en de ogen, ik doe vanwege de lucht en het schuursel wel even een mondkapje voor, heb er nu toch genoeg liggen.



Het past redelijk, zal hier en daar nog wel een naadje moeten wegwerken.  ;)





Als het stevig aan elkaar zit, wat al snel gaat met de 10sec lijm vandaar ook de naam 10sec natuurlijk.  :) dan met een nieuwe tandenborstel en met wat JIF< CIF of hoe dat schuurmiddel ook precies heet maakt niet uit maar het reinigt wel de resin waardoor het verven beter gaat.
Op mijn vorige h0e baantje al eerder gewerkt met resinmodellen dus de ervaring zit er al een beetje in en dat ging ook goed dank zij goede adviezen.

Vervolgens de eerste kleur verf aangemaakt, de tweede keer zal ik iets meer kleur toevoegen want dit was niet helemaal naar mijn zin.
Moet wel super dun er op gezet worden en niet de deur en raamsponningen vergeten.



Het droogt wel snel maar ik laat het toch wel even een tijdje uitharden voor er een tweede laag op gaat komen.

Tijdens het uitharden gelijk eens kijken waar het mogelijk kan worden geplaatst, er komen nog wel enkele achtergrondmodellen bij in het havengebied, maar alles op zijn tijd.
Schuiven maar, de eerste 3 opties.

1


2


3


Vandaag iemand gesproken die naar het A.C.Tion ging en gelijk een bestelling mee gegeven.
Kan er wel een tijdje mee vooruit, hoef ik deze herfst en winter daar de deur niet meer voor uit.



Thuis gekomen lagen er 2 pakketjes in de brievenbus, er komt licht bij het goederenstation en de fietsen kunnen dan later tegen de lantaarnpaal geplaatst worden.





Voorlopig materiaal genoeg om mee te prutsen.

Verder met het achtergrond huis.
De enamelverf was er gisteravond al verder opgezet zo dat het vanmiddag goed was uitgehard.
Mijn ervaring met de 2 scheepsmodellen was dat er dan verder gewerkt kan worden met Vallejo Acryl.
Ook was ik benieuwd of het met de AK potloden ook wilde lukken en dat ging ook goed.
Beetje vervuilen want de muren hebben het bij de haven wel te verduren.
Nu nog de ramen met enkel glas er in en dan eens kijken of we er nog gordijntjes of iets dergelijks achter gaan plakken.









Morgen weer een dag. (gaat wel warm worden  B))
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #490 Gepost op: 19 augustus 2020, 23:11:33 »
Netjes werk Tom. Dak en deuren zijn ok maar de muur mag wel wat meer hebben. Zeker om de ramen en deuren en onder de vensterbanken.
Opstelling is altijd een moeilijk dingetje. Soms kan je eindeloos schuiven zonder resultaat te boeken en opeens staat het er. Succes man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #491 Gepost op: 20 augustus 2020, 18:25:03 »
Tip van @Pierre toegepast maar niet te.

Ramen geplaatst en plaatjes er achter geplakt om een beetje diepte te krijgen, je ziet er niet heel veel van maar vond de kale ramen ook niet echt geweldig.
Zie graag een beetje inrichting ook al is het jaren 50.

Schoorsteen ook een beetje ingekort, wil de kleur van dat gebouw ook nog eens aanpakken.

De laatste plaatjes van het 1e resin achtergrond huis, de dakkapellen laat ik voor wat ze zijn, vind het zo wel goed.





ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #492 Gepost op: 20 augustus 2020, 18:58:53 »
...wil de kleur van dat gebouw ook nog eens aanpakken.
Ik vind ik die kleur van de huizen eigenlijk best wel perfect; niet zomaar een kleurtje maar heel passend bij de stijl van het bouwwerk.
Citaat
...de dakkapellen laat ik voor wat ze zijn, vind het zo wel goed.
Het is natuurlijk jouw werk, jouw gebouw en jouw keuze, maar die dakkapellen vind ik er eigenlijk wel bij horen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #493 Gepost op: 21 augustus 2020, 11:28:49 »
Niks meer aan doen Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #494 Gepost op: 21 augustus 2020, 12:51:38 »
^^ Ben ik het helemaal mee eens Pierre  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #495 Gepost op: 23 augustus 2020, 09:38:38 »
Mooi verouderd, niet teveel en niet te weinig. Wordt dat de definitieve opstelling op de laatste foto's?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #496 Gepost op: 23 augustus 2020, 10:41:56 »
@SuperSylvester , nee hoor dit is gewoon om te kijken naar de verhoudingen en kleuren.

2 doosjes uit Apeldoorn ontvangen, die leveren netjes binnen een paar dagen en tegen aangename verzendkosten, kan ik niet voor heen en weer rijden en toch ondersteunen we zo de kleine ondernemers.  ;)

Wanneer ik er aan ga beginnen, zal niet lang duren, het is nu wel beter uit te houden, de temperatuur is gezakt tot een aangename en hobby waardige waarde.





Terwijl de temperatuur de afgelopen tijd soms niet te harden was heb ik tussen het aangename verpozen nog een goederenloodsje in elkaar gefrommeld.
Zat in een soort van pretpakket samen met de kraan voor de haven welke nog gebouwd moet worden.

Deze gaat denk ik een plek straks krijgen bij de kolenmijn, dan kan er materiaal worden afgeleverd en opgehaald wat ze voor de kolenmijn nodig hebben.





Verder voor de komende en gaande bezoeker een plaatje plexiglas aan de zijkant geplaatst, als men de deur binnenkomt of uitgaat zie ik dat men (maar ook ik zelf) dikwijls rakelings langs de zijkant van de bak met de locloods loopt.
Ik vind het wel minder fraai maar voorlopig laat ik het zo om ongelukken en schade te voorkomen.




ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #497 Gepost op: 26 augustus 2020, 23:38:12 »
En toen stond er iemand van DHL voor de deur, de deurbel gaat en ik doe open, een pakje wat ik had besteld bij fischer-modell.

Daar hadden ze nog een paar V20 locjes van Lenz te koop tegen een leuk prijsje.
Afgelopen vrijdag besteld en vandaag in huis, heb nu wel 2 dezelfde, vind ik eigenlijk ook wel leuk want het doel is rangeren en dat mag van mij met dezelfde locjes, misschien niet geheel correct wat de bouwnummers betreft maar ja, die kan ik toch niet lezen.
Straks gelijk op mijn baantje uitproberen en dan opnemen in iTrain, CV's instellen en daarna ijken, wat een feest.







Inmiddels een 2e achtergrondpandje klaar, niet groot maar wel weer leuk om te maken, zo wordt het misschien nog eens wat.





De 2e V20 was ook aan het inrijden en dan ijken.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #498 Gepost op: 8 september 2020, 11:35:08 »
We gaan weer door met plakken en kleuren.
De Mijnschacht is aan de beurt, de eerste beelden.

De locatie is hier bedacht.



Verf en kleurpotloden werk.







De achterkant van de module bij de Mijnschacht verder afgewerkt met wat blokken XPS en Sculptamold.
Gelijk weer een nieuwe voorraad Sculptamold besteld in Apeldoorn, met de winter voor de deur moet je toch genoeg in huis hebben om tijdens de donkere dagen voor Kerst misschien weer eens een diorama te maken.

Met brokken XPS de boel opstapelen.



En dan smeren maar



Zo wordt het nog wat.



En na het drogen met een paar druppeltjes verf met veel ruitensproeiervloeistof  ;) verdund beetje kleur aanbrengen.





Vandaag kijken of er al wat gras her en daar wil groeien, het is zeker groeizaam weer.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #499 Gepost op: 8 september 2020, 11:39:28 »
Há, dit wordt weer een hele mooie.
Vandaag kijken of er al wat gras her en daar wil groeien, het is zeker groeizaam weer.
Gras? En natuurlijk steenkool!  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)