Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 151997 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #450 Gepost op: 9 juli 2020, 09:16:23 »
Hoi Tom.

Mooi ketelhuis, met een schoorsteen die mij redelijk in verhouding lijkt.
Vooral op deze foto vind ik de dieptewerking heel aardig met de grote en kleine schoorsteen






Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Zilte

  • Gast
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #451 Gepost op: 9 juli 2020, 09:42:55 »
Misschien iets bedenken om boven de schoorsteen iets te creëren in de vorm van wolken of rook. Mogelijk iets van metalen horrengaas in combinatie met uiteen getrokken watten. Ik blijf je volgen, want het wordt weer te mooi!
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #452 Gepost op: 9 juli 2020, 10:31:59 »
Ik vind die neutrale achtergrond eigenlijk wel heel mooi... ook zonder uiteengetrokken watten.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #453 Gepost op: 10 juli 2020, 16:47:48 »
Ja, ik vind het geweldig om van zowel mijn treinbaantje als van mijn nieuwe videocamera te kunnen genieten.
2 hobby's waarbij de ene wordt ondersteund door iTrain en de ander door Pinnacle Studio Ulitmate 23.

Nieuwe videocamera is een gewoon simpel Sony geval zonder al te veel toeters en bellen die je toch nooit gebruikt, hij focust wel op objecten die op de voorgrond staan en zodoende kan er weleens een beeld wat onscherp overkomen.
Mijn oude videocamera werkt ook nog maar beeld is geen HD en gedoe met die minibandjes ben ik ook wel klaar mee.

Het is in beide programma's nog wel een heel gepuzzel maar al doende leren we er steeds weer wat bij want we zijn nooit te oud om iets te leren.

In iTrain ben ik nu een omloop aan het uitproberen, gaat tot op zekere hoogte goed alleen als het op aankoppelen aankomt wil het nog niet naar mijn idee goed werken.
De Brawa V36 vind ik zelf een beetje ingewikkelde decoder hebben maar nu ik de handleiding heb gevonden en uitgeplozen ga ik er wel wat meer van begrijpen alleen CV's instellen zal wel nooit mijn hobby worden.  ;)

Kijk maar wat het is geworden en veel kijkplezier.  :) 8)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #454 Gepost op: 10 juli 2020, 17:48:39 »
Mooi!
Welke simpele Sony-camera heb je?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #455 Gepost op: 10 juli 2020, 18:38:43 »
@Wim Corduwener , gewoon de goedkoopste. Bij Kamera Express deze is het geworden.
SONY HDR-CX240EB ZWART

Wat een verschil met die van Panasonic die ik in 2000 kocht, ook een prijsverschil, die Panasonic was toen fl. 2400,- en nu die Sony met een 128Gb kaartje klasse 10 nog geen € 200,-
Samen met Studio Ultimate 23 een geweldige combinatie voor mij.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #456 Gepost op: 10 juli 2020, 19:08:36 »
Dit is -zeker gezien de prijs- een prima camera. En volgens mij kun je op het beeldscherm selecteren welk onderdeel je scherpgesteld wilt hebben. Ik heb zelf de Sony HDR-CX450 en die is uit dezelfde serie.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline trabiarie

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 41
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Arie Leibbrand samen met kleinzoon Nick dekker
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #457 Gepost op: 10 juli 2020, 19:28:55 »
Mooie Film Tom , prachtig toch hoe de (hobby) stukjes in elkaar passen veel succes bij het testen .
vr groet Arie
Arie Leibbrand samen met kleinzoon Nick Dekker

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #458 Gepost op: 20 juli 2020, 16:17:03 »
Wederom bezig geweest met het omlopen en rangeren.
Liep er eerst een paar keer in vast en na een advies van Wim Ros om alles eens goed op papier te zetten de boel samengevat in een Excel bestand.
Dat gaf een beter overzicht, zo was voor mij het gebruik van Volgend en Vorig blok beter te overzien in de Acties.

Tevens gaf het ook meer duidelijkheid wat er in Acties moest gebeuren, eerde propte ik er te veel in en dan gaat het niet goed.
Voor dat ik dit filmpje kon maken waren er best aardig wat hoofdbrekens en die gaan er ook zeker meer komen want ik zit nu ongeveer op de helft van de acties die uiteindelijk de treinen aansturen om van wagons te wisselen en te rangeren.

Mijn 2 treintjes zijn nu al lekker 18 minuten bezig om mij te vermaken.

Veel plezier met het kijken, video is in 1 take opgenomen.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #459 Gepost op: 20 juli 2020, 22:12:21 »
Wat is dat leuk om te zien Tom.
grt Piet.
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #460 Gepost op: 20 juli 2020, 22:21:08 »
Wat is dat leuk om te zien Tom.
grt Piet.

Dank je wel Piet.
Het kost wat tijd maar dan heb je ook wat, nu nog verder want de kolen moeten ook een keer naar de haven het zand naar het opstelspoor en tot slot de kolen de hoek in waar vandaan de zandtrein kwam.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #461 Gepost op: 21 juli 2020, 09:17:37 »
Dat is super gedaan Tom. Helemaal je ding. Treintjes lopen ook geweldig mooi. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #462 Gepost op: 24 juli 2020, 00:15:03 »
De treinen nu even laten voor wat het is, kost veel denkwerk en energie.

Bouwdoosjes staan te trappelen van ongeduld, een willekeurige gepakt en daarmee aan de slag.
Moest helaas de kwasten gebruiken, de nozzle van de airbrush was afgebroken, geen idee hoe dat kon maar inmiddels een nieuwe met extra o ringen en een nieuwe naald vandaag ontvangen.

De muren tegen elkaar lijmen, met behulp van de postbode-elastieken komen de hoeken strak tegen elkaar.
Met het dunne kwastje de hoeken verlijmd en na een dag drogen is het een stevig geheel.





Met de kwast een hele dunne laag acryl aangebracht, de kleur was wel ok.





Daar overheen komt de kleur van de voegen.
Met kleurpotloden van AK ga ik proberen om de voegen tot hun recht te laten komen en de kleur van het metselwerk kan ik ook wel tevreden over zijn.





Vandaag met de kleurpotloden beetje buiten de lijntjes gekleurd en met een iets donkere kleur beetje schaduw effect geprobeerd te maken.
De eerste 2 ramen zitten er in, vond die kleur ook wel bij een dergelijk soort fabriek passen.





De AK weathering potloden ga ik zeker nog meer gebruiken, er staan al een aantal in bestelling.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #463 Gepost op: 24 juli 2020, 10:25:17 »
Mooi werk @iTom en met name het voegwerk is mooi uit de verf gekomen.
Ik vind deze serie fabrieksgebouwen van Kibri nog steeds een van de beste bouwpakketten; behoorlijk op schaal en een realistische bouwstijl.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #464 Gepost op: 24 juli 2020, 13:34:48 »
Dat is mooi gelukt Tom. Ziet er realistisch uit. Je hoeft niet echt die dure potloden te kopen hoor Tom. Ik heb wel eens gewoon kleurpotloden (wel bruynzeel) van de Action gebruikt. Deze geven ook een prima resultaat. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #465 Gepost op: 24 juli 2020, 14:02:44 »
Klopt Pierre, die heb ik ook maar deze vind ik wel prettig, zijn een beetje vettig en pakken goed op de geverfde ondergrond.
Zo duur zijn ze nu ook weer niet 1 euro per potlood.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Zilte

  • Gast
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #466 Gepost op: 24 juli 2020, 15:06:03 »
Van mij je weleens een filmpje maken van hoe je dat doet met die muren. Ik ben onder de indruk. Mooi, man!

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #467 Gepost op: 24 juli 2020, 15:32:05 »
Volgende keer Zilte, nu is het al klaar.  :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #468 Gepost op: 25 juli 2020, 20:17:11 »
Om goed tussen en naast de lijntjes te kleuren is er goed licht nodig.
Toevallig zag ik deze week bij de Kleine supermarkt die altijd prijzen wint met groente en fruit een voor mijn doel perfecte plafondlamp.
Ophangen dat ding, was wel nog even een dingetje want het kon niet gemonteerd worden op de plek waar het eigenlijk hoorde.
Even paar gaatjes boren en gelijk ook voor de armsteunen, het hangt nu en het geeft licht.
Volgende week nog een plafondplaatje er bij zetten dan is dat ook netjes afgewerkt.

Licht links boven het baantje



en licht rechts boven het baantje



en over de hele breedte



Ik moest voor Freddy (Kelderspoorder) nog een loc wegbrengen naar 't Winkeltje, de loc gaat daar omgebouwd worden.
Daar zag ik toevallig een oude bekende, die gaat weer een plekje krijgen ergens in een hoekje.



En verder nog wat ramen en deuren geplaatst in de wanden van de fabriek.
Deuren eerst nog even bewerkt zo dat het een beetje op ouwe deuren lijkt.







Morgen weer eens wat verder met de routes en de acties, denk dat het niet al te best weer gaat worden en dan is het leuk om een beetje te puzzelen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #469 Gepost op: 25 juli 2020, 20:57:47 »
Mooi ... mooi. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #470 Gepost op: 26 juli 2020, 01:32:49 »
Goed licht is het halve werk Tom.
Heel erg netjes.

grt Piet.
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #471 Gepost op: 26 juli 2020, 22:27:31 »
Vandaag nog een beetje verder gewerkt aan de fabriek.
Er komt geen verlichting in, achter de ramen wat printplaatjes geplakt van een fabriek en voor de bovenverdieping van het kantoor, op de foto zie je er niets van maar het zit er wel.
Ook het dak dicht gemaakt en de lichtkoepels geplaatst, onder de lichtkoepels een stuk zwart karton geplaatst je kan dus van bovenaf niet naar binnen kijken.

Het dak voorzien van schoorsteen, ontluchting en een of andere pijp.
Met de potloden bij de pijp en de ontluchtingsbuis wat geweatherd, er zijn nog wat nieuwe potloden onderweg om de rest van het dak te weatheren want nu is dat nog wel een beetje clean.










ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #472 Gepost op: 28 juli 2020, 22:40:35 »
De bouw van de fabriek verloopt richting het einde.
Vandaag de aanbouw en verder wat details er aan geplakt.
Ik wil in de aanbouw lassers aan het werk zetten, dacht dat er nog een module laslichten ergens lag maar helaas die lag er wel maar lassen ho maar.
Met een beetje mazzel heb ik er binnenkort weer 2 binnen en kan ik er één voor de aanbouw gebruiken en zo komt er dan toch nog een beetje afwisseling en licht in de fabriek/aanbouw.







De houten laad/losvloer kan ook in gebruik worden genomen.



En met een afdak staan de Preiser-arbeiders bij regen ook lekker droog.





En binnen worden de fabrieksdampen afgezogen en via de pijp de lucht in geblazen, zal toen nog wel niet vrij van Co2 en fijnstof zijn geweest maar binnen wass het redelijk uit te houden maar gezond was een ander ding.



Deze week zal de bouw worden afgerond en dan moet er nog ergens een plekje voor gevonden worden, zou passen in een hoekje met industrie is de gedachte.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #473 Gepost op: 28 juli 2020, 23:44:45 »
Da's een mooi fabriekje geworden, Tom.
Dat laadvloertje is een leuk detail.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Zilte

  • Gast
Re: WEISSECK genieten van 2 hobby's die elkaar raken.
« Reactie #474 Gepost op: 29 juli 2020, 05:47:23 »
Mooi gemaakt, Tom. Met de lassers erin wordt het helemaal een pronkstuk. Misschien nog een gedachte om het afdak te voorzien van een aantal trekstangen?