Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 154468 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #225 Gepost op: 18 februari 2020, 23:01:46 »
Nog even het tweede stootblok afgemaakt en beide onder handen genomen, ben er wel tevreden over.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #226 Gepost op: 19 februari 2020, 09:27:30 »
Zie er prima uit.
Behalve dan twee ietwat smerige afdrukken van de buffers.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #227 Gepost op: 20 februari 2020, 20:41:43 »
Na het graswerk en stootblokken stond vandaag de locloods weer op de planning.

De deurtjes gelijktijdig openen was toch niet naar mijn zin, dus op zoek naar een juiste dikte verenstaal rond van 0,5mm.
Ik had nog wel wat liggen maar dat was niet voldoende, was inmiddels opgegaan aan de servoaandrijvingen van de wissels.
Daar had ik nog wel een behoorlijk stuk over van 0,8mm dus dat maar eens gaan gebruiken.

Na het nodige meet en buigwerk 2 bruikbare stuurstangetjes van 16cm gemaakt die handmatig goed werkte.
Dan de servo's plaatsen, om ze minder zichtbaar te plaatsen hangen ze nu op hun kop.

Eerst met de DCC Next de servo's een beetje afstellen en na het plaatsen van de stuurstangen nog even de boel verder afstellen.
Met een Actie in iTrain gaan ze nu één voor één open en uiteraard ook één voor één weer dicht.

Er zijn nog geen locjes terug, misschien kom ik morgen in Houten nog wel iets tegen wat naar mijn zin is.

Gelijk een kort filmpje gemaakt, merk wel dat de ene servo bijna geruisloos werkt terwijl de tandwieltjes van de ander wel hoorbaar zijn.
Ga die wellicht nog wel vervangen, heb nu servo's genoeg liggen.    :)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #228 Gepost op: 21 februari 2020, 13:36:29 »
Mooi werk.
Ik kan er wel een heel verhaal van maken, maar het ziet er perfect uit.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #229 Gepost op: 21 februari 2020, 14:56:22 »
Geslaagd! Vooral dat geklapper van die ene deur als die bijna open is.
Vraagje...werden die deuren in het echt met de hand open gedaan (ik zie hengsels die even wat te hoog zitten) of op een andere mechanische wijze?

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #230 Gepost op: 21 februari 2020, 15:18:49 »
Het is weer mooi gedaan Tom. Inderdaad dat deurtje wat een beetje aan het na klapperen is maakt het wel af. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #231 Gepost op: 21 februari 2020, 16:58:09 »
..werden die deuren in het echt met de hand open gedaan (ik zie hengsels die even wat te hoog zitten) of op een andere mechanische wijze?
Ik denk dat die deuren met de hand werden geopend of gesloten. Dat die hengels wat hoog zitten, heeft denk ik te maken met het feit dat de meeste bouwpakketten van locloodsen nog steeds rekening houden met de metalen Märklin-rails. Die rails zijn een stuk hoger en daarom zitten er ook meestal openingen onderaan de deuren. Tom heeft dat opgelost door de opening dicht te maken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #232 Gepost op: 21 februari 2020, 17:48:48 »
Ok, dat verklaart alles. Dank je.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #233 Gepost op: 27 februari 2020, 19:01:55 »
Paar dagen geleden eens wat stoeien met de verdere mogelijkheden van DCC next van ArcoMora.
Dat viel nog niet helemaal mee maar met hulp van de handleiding en wat missers kreeg ik toch eindelijk de boel zover dat er licht was in de duistere loods.

Het testen was al een feestje, om de verlichting te gebruiken en te kunnen faden komt er ook nog een MOSFET om de hoek kijken, tja dat is dan ook weer zoiets van hoe sluit je dat nu weer aan. Maar in de handleiding stond een mooi voorbeeld en zo kreeg ik het voor elkaar dat de verlichting opstart met steeds feller worden en met afsluiten net andersom.
Er waren al enkele reacties over kapotte TL verlichting, dat is er niet in de DCC next maar er kan wel een instelling gebruikt worden waarmee je een led kan laten flikkeren dus die maar eens er bij programmeren.

Moet de boel weer in de loods gebouwd worden en onder de bak aangesloten. Dat gaat natuurlijk weer met de nodige tegenslag, draadje aan een verkeerd pennetje wat betekent dat er geen licht is in de loods. Maar al snel gevonden, draadje aan de verkeerde poort aangesloten. Misschien handig dat ik de volgende keer het e.e.a. even ga opschrijven.
Uiteindelijk werkt alles maar vind ik de TL simulatie wat tegenvallen, die gaat er uit en alleen het licht aan en uit blijft met het in en uitfaden of hoe dat ook mag heten.  :)

Zo ziet het nu aan de onderkant er uit.



en een filmpje:



Na de openslaande deuren en de binnenverlichting van de loods via Mardec kreeg ik het idee om de goederenloods van schuifdeurtjes te voorzien.
Makkelijker gezegd dan gedaan dus eerst maar een proefmodelletje gemaakt op dezelfde schaal.

De video laat eerst een aantal langzame openingen zien, vervolgens wat snellere en de achterkant van het gelijk, ik bedoel van het model natuurlijk.

Helaas wil de tekstverwerker van mijn video programma niet meer werken, zal er weer eens een update voor aanschaffen want blijf het ook een leuke hobby er bij vinden om korte filmpjes te maken, ga ook nog eens kijken voor een nieuwe videocamera want het fototoestel is niet best om mee te filmen.

Nu dan het filmpje van de proefopstelling.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #234 Gepost op: 27 februari 2020, 19:29:29 »
De opstartperiode van de "tl buis" is te lang Tom. Dat maakt het wat onwerkelijk. Ongeveer drie keer knipperen en dan aan is mooi (als dat kan). Je schuifdeurtje daar kan ik kort over zijn ... grandioos! ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #235 Gepost op: 27 februari 2020, 19:53:49 »
Beste Tom,

Mooie werking! Vraagje: heb je een rond wieltje op je servo zitten wat tegen de deur drukt?

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #236 Gepost op: 27 februari 2020, 19:55:26 »
Dank je Pierre, vind het eigenlijk ook helemaal niets dat TL opstarten, gewoon het zgn faden vond ik al prima.

Zelf had ik altijd al een hekel aan TL die niet goed opstarten, dus weg er mee.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #237 Gepost op: 27 februari 2020, 19:56:22 »
Beste Tom,

Mooie werking! Vraagje: heb je een rond wieltje op je servo zitten wat tegen de deur drukt?

Groet,
Johan

Nee hoor, een tandwieltje op de servo en een tandheugel op de deur.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #238 Gepost op: 27 februari 2020, 23:55:13 »
Je gaat als een speer, Tom.
Deze animaties vind ik erg leuk. Zeker op een klein baantje geeft dat een mooi, levendig effect.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #239 Gepost op: 1 maart 2020, 15:20:10 »
Vandaag bezig geweest met de 1e deur van de goederenloods (Auhagen)
De deur schuift open en dicht, wordt aangedreven ook weer door een servo en aangestuurd met de Mardec van ArcoMora.

De servo zal nog worden gecamoufleerd met wandjes van hout en verder omringd door kisten, vaten en balen meel o.i.d.

Natuurlijk komt de rechter deur er ook later ingeschoven en een binnenverlichting met Led wat in die periode nog niet was uitgevonden maar dat wisten we inmiddels al.  ;)

Filmpje

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #240 Gepost op: 1 maart 2020, 16:12:06 »
Mooi... heel mooi!
En als de deuren open staan, dan komt er een vorkheftruck naar buiten, aangedreven via een dun ijzerdraadje met een servo?
Ik zie het helemaal voor me.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #241 Gepost op: 1 maart 2020, 19:15:39 »
Wim, dat zou zeker geweldig zijn maar gaat niet lukken want ik heb geen dun ijzerdraadje.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #242 Gepost op: 1 maart 2020, 21:15:44 »
Wim, dat zou zeker geweldig zijn maar gaat niet lukken want ik heb geen dun ijzerdraadje.  :D
Nou @iTom, voordat je weer je verzameling suikerzakjes op volgorde gaat sorteren; ik heb deuren open en dicht zien gaan, lasogen gekregen van je verlichting en als kers op de taart heb ik schuifdeuren zien schuiven.
Niet piepen, gaat je ook lukken.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #243 Gepost op: 1 maart 2020, 22:18:26 »
Voorlopig doen we het maar met de twee deuren die open en dicht schuiven.
Strak sluiten doen ze niet maar ja het zijn ook maar deuren van een goederenloods.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #244 Gepost op: 10 maart 2020, 18:59:23 »
Nu eerst eens de omgeving voorzien van wat lantaarnpalen.
Een combinatie van nostalgische en technische palen vond ik wel een leuk idee en het lijkt me ook wel een passend sfeertje.
Natuurlijk staan ze nog allemaal los en daardoor een scheetje beef beetje scheef  :D









Helaas is er nog steeds geen idee hoe ik een vorkheftrucje kan laten rijden in de goederenloods, dunne ijzeren draadje nog steeds niet gevonden  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #245 Gepost op: 11 maart 2020, 19:57:53 »
misschien met een magneetje zoiets als magno rail  ;)
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #246 Gepost op: 11 maart 2020, 20:10:15 »
Helaas is er nog steeds geen idee hoe ik een vorkheftrucje kan laten rijden in de goederenloods, dunne ijzeren draadje nog steeds niet gevonden  :D
Je hoeft niet alle ideeën gelijk uit te voeren. Ik dacht als de deuren van die locloods openen dan rijdt er een loc naar binnen of naar buiten. En bij die schuifdeuren (geniáál bedacht) is het stil in de loods.
...misschien met een magneetje zoiets als magno rail  ;)
Een magneetje op de arm van een servo?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #247 Gepost op: 11 maart 2020, 20:25:08 »
Ik vind het ook wel een leuk idee maar ben bang dat het to much gaat worden.
Ook om het technisch uit te voeren wordt gepriegel en het moet ook niet ten koste gaan van het schuifdeur systeem wat al veel ruimt in beslag heeft genomen, ik heb nog steeds h0 en geen LGB  :D :D

Maar zeg nooit nooit want ik moet maar net een casuele ingeving krijgen en dan zie je ineens de vorkheftruck te voorschijn komen.
Nu de lantaarnpalen aandacht geven want die bruine vond ik wel leuk maar zijn allemaal zwaar beschadigt en de draadjes verdwenen en dat is jammer want het waren wel hele dunne draadjes.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #248 Gepost op: 11 maart 2020, 20:29:06 »
Ach Tom, het hoeft niet allemaal volgende week af.
Trouwens, 1:87, 1:43,5 of LGB; eigenlijk maakt het niks uit in welke kleine of grotere schaal je aan het bouwen bent. Je zoekt tóch steeds de grenzen op van wat mogelijk is.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #249 Gepost op: 18 maart 2020, 22:21:10 »
Na wat opknap werk aan ons interieur wat ook leuk is maar wel vermoeiend vanmiddag weer beetje rommelen rondom de locomotief-loods.
Sfeertje bouwen maar wil het wel sober houden, dat is het uitgangspunt.

Weer wat straatjes gelegd rondom de Dieseltank en locloods.





De straatverlichting komt zeker nog aan later, nu moet er nog wat groen bij komen.
Krijg nu ook meer idee hoe de achterkant er uit gaat zien, wordt zeker ook iets wat tijd zal kosten want het moet de boel ook wat diepte gaan geven terwijl er niet veel ruimte meer is. Ook weer een uitdaging.

Nu ik voorlopig de deur niet uit ga komen er vanzelf weer wat ideetjes om verder te gaan met het baantje.
Kan me nu helemaal 100% focussen op de scenery zolang ik de deur niet uit kan en de locjes nog niet binnen zijn.

Mijn eerste idee was om de haven wat groter te maken, onder dat gedeelte is een deel van een stelling geplaatst en dat wil ik ook wegwerken.

Nu moet er natuurlijk verder gedacht worden of er en waar er een steiger bij gaat komen en hoe de damwanden er uit gaan zien.
Er is nu wel een verbinding naar meer open water en wellicht zal daar ook nog wel eens iets gaan gebeuren. Daar moet nog wel een stukje achterwand bij komen om het af te maken.



Aan de overkant waar de locloods staat ben ik begonnen om aan de achterkant nog een beetje verhoging te maken met wat rotsachtig gedoe, bomen en struikjes.



Het is allemaal nog een begin, er moet nog wat gesmeerd worden met Sculptamold en op kleur gemaakt worden met acrylverf.
Stukjes muur geplaatst en een laag Sculptamold er boven gesmeerd.
Was wel slecht voor de rug maar ja, dan weet je ook waardoor het komt.





Kwam ook nog wat met de post, voor € 2,91 gescoord, leuke vorkheftruck.
Nu kijken of het gaat lukken dat op het moment de deuren openschuiven de vorkheftruck naar voren/buiten komt rijden.
Zou wel lachen zijn, als het maar geen huilen wordt uiteindelijk.
Eerst een proef opstelling maken, zal wel een goed idee zijn.




ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0