Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 151981 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #150 Gepost op: 7 januari 2020, 17:29:48 »
Mooi werk dat je diorama is opgenomen in Railhobby: GEFELICITEERD!
Even twee dingetjes: jij en het blad Railhobby hebben gedeelde auteursrechten over het fotomateriaal. Je deelt de auteursrechten aan één kant met de fotograaf (en in dit geval het blad Railhobby) én jij bent ook rechthebbende omdat het jouw diorama is. Dat geldt trouwens voor alle kunstwerken en portretten.

En het andere dingetje: was het een idee om die aanbouw van de locloods een tikkie hoger te maken? Dan zouden die twee rollagen niet boven het dak uitsteken van de aanbouw.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #151 Gepost op: 7 januari 2020, 19:51:24 »
Leuk dat artikel in railhobby, mag je best trots op zijn! Ik zou persoonlijk kiezen voor een warm-witte variant maar het geeft iig genoeg licht  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #152 Gepost op: 7 januari 2020, 20:38:21 »
@Wim Corduwener , het zal wel goed komen tussen Railhobby en mij.
Anders neem ik geen abonnement  :D

Dat aanbouw is nu eenmaal zo, snap ook niet waarom dat Vollmer dat zo heeft gemaakt.
Ben nu bezig om de ramen er achter dicht te metselen.
Het betekent dat de aanbouw later is toegevoegd, daarom heet het ook aanbouw. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #153 Gepost op: 7 januari 2020, 21:05:34 »
Gefeliciteerd met het opnemen van je diorama in de Railhobby Tom. Daar mag je trots op zijn. ;)

Was het een idee om die aanbouw van de locloods een tikkie hoger te maken? Dan zouden die twee rollagen niet boven het dak uitsteken van de aanbouw.

Ik dacht het en Wim schrijft het. :) Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet zo mooi is en zonde van je werk om het zo te laten. Is er echt niets aan te doen Tom?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #154 Gepost op: 7 januari 2020, 21:55:08 »
Ik had het in het begin al gezien maar zag geen oplossing. De ramen zijn nu dicht gemetseld, wellicht kan ik er iets van een klimop langs laten groeien, dan valt het minder op.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #155 Gepost op: 7 januari 2020, 22:40:35 »
Toch mooi, zo'n gedrukt exemplaar van een A4 wedstrijd. Gefeliciteerd, Tom.
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #156 Gepost op: 8 januari 2020, 10:49:47 »
Na een nachtje slapen kwam ik tot deze oplossing, nu nog een beetje aansmeren met Sculptamold en dan is het wel klaar zo.
Komen wat struikjes bij dus dan zal het verschil in bodemplaat minder opvallen.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #157 Gepost op: 8 januari 2020, 11:21:11 »
Nou @iTom,
Aan deze oplossing had ikzelf nog niet eens gedacht. Zelf bedacht ik om een extra verhoging te maken onder het bijgebouw en dan een paar treden van een trap onder de deur te maken.
Maar dit ziet er perfect uit.

Moet je nagaan: dan zit er zo’n projectteam van Volmer aan zo’n grote tafel te vergaderen, lopen wat om zo’n locloods heen en zien dat er iets niet klopt en zien niet wát er niet klopt.
Maar nu klopt-ie.
Komen wat struikjes bij dus dan zal het verschil in bodemplaat minder opvallen.
Ach, struikjes, olievaten, roestige onderdelen... je kunt er van alles neerpleuren.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #158 Gepost op: 8 januari 2020, 11:45:48 »
Hoi Tom,

Simpele fix en ziet er veel beter uit zo.
En zoals je eerder al schreef: het is een aanbouw, dus als die een wat ander fundament heeft dan de loods dan kan dat best.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #159 Gepost op: 8 januari 2020, 13:56:14 »
Het verder afwerken laat nog wel even op zich wachten (net als mijn draadjes voor de bezetmelders, die nu waarschijnlijk opnieuw worden verstuurd)

Eerst moeten de deurtjes er nog in gehangen worden, deze waren beide gebroken in de door en nieuwe zijn nu onderweg.
Snap nu ook waarom dit nummer bijna overal in de uitverkoop staat.

Als de deurtjes er zijn dan ook nog stoeien met de servo en het Mardec wat via Arduino aangestuurd kan worden, ik schrijf kan want als dat niet lukt gewoon via de ServoSwitch van ESU.
Dan nog de verlichting inbouwen en ondertussen de bezetmelders aansluiten en verder met de (vaste) routes maken in iTrain want automatisch rijden zonder route gaat hem niet worden.

Dat is voorlopig voor de komende weken/maanden het plan van aanpak en af en toe en tussendoor beetje genieten tijdens het testen van de rijdende treintjes en het in elkaar flansen van wat bouwdozen en het bootje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #160 Gepost op: 8 januari 2020, 19:26:03 »
Kijk ... dat is nou een simpele maar erg fraaie oplossing Tom. Veel beter dan een klimop.  ;D  Mooi gedaan!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Ben.

  • Gast
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #161 Gepost op: 9 januari 2020, 07:30:26 »
Nou dat loopt met een sisser af. :D

Over de buitenlamp: goed gedaan. Doe er nog even een likje met een gele marker overheen dan wordt het licht wat minder blauw en krijgt het een gloeilamp effect.

Gr, Ben.
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #162 Gepost op: 9 januari 2020, 11:06:36 »
Over de buitenlamp: goed gedaan. Doe er nog even een likje met een gele marker overheen dan wordt het licht wat minder blauw en krijgt het een gloeilamp effect.
Wordt het uitgestraalde licht van het ledje dan niet groen?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #163 Gepost op: 9 januari 2020, 13:16:59 »
Denk het niet, heb het ook weleens met typex gedaan, gaf ook een beter resultaat.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #164 Gepost op: 11 januari 2020, 19:59:20 »
Vandaag met mijn treinenmaatje (kleinzoon) naar de Broodfabriek geweest.
Kneiterdruk was het zeker en dus vele bekende tegen gekomen maar helaas ook enkele gemist.

Diverse leuke kleine baantjes bekeken, die vind ik nu eenmaal leuker dan al dat grote gedoe maar dat is natuurlijk geheel een persoonlijke keuze.
Ook nog wat oude bekende tegen gekomen, altijd verrassend om elkaar weer tegen te komen en te horen dat het goed gaat.

De handel was ook erg in trek, zag mensen met grote dozen lopen en dat is toch een goed teken.
Waarschijnlijk was er nog wat in de oude sok van 2019 over gebleven.

Ook nog even bij de stand van een Diorama op een A4tje gekeken en zag dat mijn Diorama op A4 "de Vlist" daar best bij had mogen staan. Na overleg afgesproken dat ze die ook gaan gebruiken in de toekomst en ze het mogen houden, staat bij mij toch maar stof te happen.

Dan is het tijd om de honger te stillen, kleinzoon die sinds kort een eigen pinpas heeft trakteerde Opa op een broodje kroket met een Spaatje blauw. Die mag de volgende keer weer mee  :)



Rondwandelen bij de handel nog wat gekocht, zocht een kraan die later bij de haven moet komen en op aanraden van kleinzoon is het deze geworden want volgens zijn zeggen kan straks alles wat er bij zit makkelijk gebruikt worden op de baan  :)

Bij J&J Vriend wat spullen gehaald om later te gebruiken als ik weer eens bomen ga maken.



Blijf dit toch één van de leukste treinbeurzen vinden en hoop er volgend jaar zeker weer naar toe te gaan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #165 Gepost op: 11 januari 2020, 20:04:06 »
Mooie kraan Tom.
Ik dacht dat je morgen pas naar Rijswijk zou gaan? :)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #166 Gepost op: 11 januari 2020, 20:06:08 »
Je kleinzoon heeft een goede smaak en die overige delen zullen dan ook zeker van pas komen.
Ik wordt wel erg enthousiast gemaakt om toch een keer naar Rijswijk te gaan voor de beurs.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #167 Gepost op: 11 januari 2020, 20:09:46 »
Mooie kraan Tom.
Ik dacht dat je morgen pas naar Rijswijk zou gaan? :)

Ik was dat zeker van plan maar daar kwam iets tussen, heb het nog vermeld in het draadje met de aankondiging over de Broodfabriek. Volgende keer beter.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #168 Gepost op: 16 januari 2020, 19:44:42 »
Zit zeker niet stil. Bezig met testen om straks de deurtjes te openen, ben daar ook niet zo'n held in maar met behulp van iemand die heel goed kan solderen heb ik de Arcomora DCCNEXT aan de praat gekregen, moet alleen een beter werkende servo aan komen maar die is onderweg.
Heb een digitale sevo en een HXT900 in bestelling staan die hopelijk minder schokkend zullen bewegen.
Maar de test ging wel naar mijn zin, je kan het voor allerlei doeleinden gebruiken, deurtjes, spoorbomen, armseinen enz.


De binnenkant van de loods toch ook maar een beetje afwerken, hoeft van mij niet tot in de puntjes.
Vandaag een houten vloertje gelegd, wel steeds opletten of de loc netjes naar binnen kan en niet tegen de kanten aan botst.
Eerst de latjes op maar gesneden.



Dan op de ondervloer plakken.







De muren worden wit gekalkt, er komt nog een kast en werkbank bij en natuurlijk leuke prenten aan de muur.



Hoop dat volgende week de deurtjes binnen komen, dan nog de binnenverlichting ophangen en daarna verder met et volgende project.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #169 Gepost op: 16 januari 2020, 19:54:38 »
Dat is een mooie loods geworden!
Ik heb je filmpje even zichtbaar gemaakt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #170 Gepost op: 16 januari 2020, 20:09:35 »
Locloods is nog zeker niet klaar hoor Wim.
Maar ik doe mijn best.

Wat is dat toch steeds met die filmpjes, moet je dan weer hier een andere handeling doen dan op andere fora.
Zie wel 3 knoppen maar de betekenis er van ontgaat mij.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #171 Gepost op: 16 januari 2020, 20:42:26 »
Hoi Tom,

Wat is dat toch steeds met die filmpjes, moet je dan weer hier een andere handeling doen dan op andere fora.
Zie wel 3 knoppen maar de betekenis er van ontgaat mij.
De uitleg van de knoppen staat hier http://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=3591.0
Misschien werkt het wat anders dan op andere Fora. Dat komt omdat het een losse modificatie (mod) is en niet elke mod overal werkt.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #172 Gepost op: 17 januari 2020, 22:56:49 »
Na een dag hard werkend in huis, schrobben, poetsen, ramen zemen enz. was er nog even tijd voor de locloods.

Beetje aangekleed met een kast voor de zware jassen, een ladekast voor gereedschap, klein werkbankje en nog wat andere zooi.
Ook gelijk de binnenverlichting opgehangen, er lagen nog enkele wandlampen, die geven voldoende licht en zitten straks ook niet de stang of stangen in de weg waarmee de deuren geopend gaan worden.

Provisorisch aangesloten dat gaat natuurlijk later onder de baan.
Er moet ook nog een las-licht module in komen zo dat als de loc binnenkomt of weggaat er volop gelast kan worden.  :)

Een inkijk die normaal zo niet te zien is laat de wandlantaarns zien.



Zo zie ik de loods op de baan.



Van buitenaf nog voor het donker werd. (De buitenlamp heeft nu een betere kleur)



En als de avond invalt.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #173 Gepost op: 18 januari 2020, 06:52:52 »
Helemaal perfect. Ik zal eens googelen op die Arcomora DCCNEXT, met welke software programmeer je die?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK van haven naar loods
« Reactie #174 Gepost op: 21 januari 2020, 17:51:41 »
FF balen, ene lokje ontkoppelt vooraan slecht, haak blijft hangen, de ander wil helemaal niet meer rijden.
Ze zullen wel terug moeten naar Lippe, das wel weer een domper. :thumbdown:
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0