Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 154788 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #800 Gepost op: 23 december 2021, 15:20:53 »
Gefeliciteerd met je trouwdag Tom!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
The following users thanked this post: iTom

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #801 Gepost op: 23 december 2021, 17:52:45 »
Felicitaties Tom!

Ennuh, mij vandaag een styreensnijder in elkaar gezet.



Materiaal had ik allemaal liggen. Nog weel even een snijmat halen bij A****. Valt niet mee om aan het minimum afhaalbedrag te komen….
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #802 Gepost op: 24 december 2021, 15:16:22 »
Nou Tom, dat ziet er weer à lá Tom uit. Top… ook zonder trouwpak.
En natuurlijk nog mijn felicitaties!

Citaat
Materiaal had ik allemaal liggen. Nog weel even een snijmat halen bij A****. Valt niet mee om aan het minimum afhaalbedrag te komen….

A*****?

Albert Heijn?
Aldi?
Je mag hier gewoon Action zeggen!  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #803 Gepost op: 26 december 2021, 12:09:42 »
Ik wens iedereen nog een gezellige 2e Kerstdag.

En voor 2022 wens ik voor ons allen dat:           

De Jonge gewoon weer een stuk kaas is.                   
Een wattenstaafje weer voor het oor is.
Dissel weer bij de caravan hoort.
Corona een lekker biertje is.
Positief iets Positiefs is.
Dat we een mondkapje enkel nog voor een schuurklus gebruiken.
Dat isolatie iets is voor in de spouw.
Dat een virus weer bij pc perikelen hoort
en dat Kuiper een bekende Twentse oud-wielrenner is....

Voor nu:
Blijf gezond,
geniet van de kleine dingen
en van elkaar ❤️🎄🎄🎄🎄🎄⭐️🌟⭐️✨✨🎄🎄🎄fijne kerstdagen 🙂😘
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #804 Gepost op: 26 december 2021, 17:04:54 »

De Jonge gewoon weer een stuk kaas is.                   
Een wattenstaafje weer voor het oor is.
Dissel weer bij de caravan hoort.
Corona een lekker biertje is.
Positief iets Positiefs is.
Dat we een mondkapje enkel nog voor een schuurklus gebruiken.
Dat isolatie iets is voor in de spouw.
Dat een virus weer bij pc perikelen hoort
en dat Kuiper een bekende Twentse oud-wielrenner is....


Dat bedoel ik maar. ;)
En nog gefeliciteerd met je trouwdag Tom!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Henry

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 107
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #805 Gepost op: 27 december 2021, 08:41:43 »
Gefeliciteerd Tom.

Heel mooi omschreven, klopt als een bus.

Gelukkig en gezond 2022.

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #806 Gepost op: 27 december 2021, 11:36:53 »
Beste Tom.
Even een vraag over de servo’s. Ik zie dat ze relatief langzaam draaien, hoe krijg je dat voor elkaar, type servo?
Ik ben wat aan het uitproberen met een SG90 servo met dit schema:

Kan de puls breedte en daarmee de uitslag van de servo’s prima instellen, ze draaien echter snel.
Dacht slim te zijn en de herhaalfrequentie te vertragen maar dat heeft heeft invloed.
Primair wil ik ze voor wissels gebruiken dus het is geen ramp maar niet fraai.
Met vriendelijke groet
Bert

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #807 Gepost op: 27 december 2021, 20:20:33 »
Bert, ik stuur de servo aan via de DCCNext van ArCoMoRa.
Daar kan je zowel de hoek en de snelheid mee instellen, servo wat ik gebruik is een doodgewone van Ali, niets bijzonders.
Je kan indien gewenst ook nog de servo instellen om te bouncen wat vooral leuk is bij armseinen, overwegbomen en deurtje van loodsen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Bert

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #808 Gepost op: 27 december 2021, 20:21:27 »
Anderhalve week geleden is mijn diorama op een A4tje van het Drenkelingenhuisje/Juttermuseum van Vlieland op de enige juiste plaats terecht gekomen en dat is Vlieland.
Vandaag werd er een pakketje afgeleverd, een verassing want ik had niets besteld.
De inhoud was zeker een verrassing en het raakte me.

Met een Vlielanderdrup, een cadeaubon en handgeschreven kaart was het voor ons wel duidelijk, volgend jaar paar dagen Vlieland.



Ook was het weer een verassing dat het diorama ook dit keer in Railmagazine staat.



Dat zijn toch leuke dingen aan het einde van een jaar.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #809 Gepost op: 27 december 2021, 20:46:40 »
Nou @iTom, je hebt het kleurrijk verdiend. Proost!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #810 Gepost op: 27 december 2021, 21:19:21 »
Bert, ik stuur de servo aan via de DCCNext van ArCoMoRa.
Daar kan je zowel de hoek en de snelheid mee instellen, servo wat ik gebruik is een doodgewone van Ali, niets bijzonders.
Je kan indien gewenst ook nog de servo instellen om te bouncen wat vooral leuk is bij armseinen, overwegbomen en deurtje van loodsen.
Super tip Tom. Daar kan ik zelf geen printen voor gaan bouwen.
Moet er nog wel een studie van maken maar begrijp dat er 12 servo’s op 1 print aangesloten kunnen worden. Ik wil ze denk ik dan wel eerst met een schakelaar aansturen. Indien ik het goed begrijp kunnen er dan 6 servo’s op en 6 schakelaars?
Groet,
Bert

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #811 Gepost op: 10 januari 2022, 14:39:23 »
Opa, kijk wat ik vond op zolder
'N foto van een ouwe boot,
Is dat nog van voor de polder,
Van die ouwe vissersvloot.

Was ook niet mogelijk geweest, we hebben geen zolder.
We hebben wel kleinkinderen.

En er lag al een tijdje in een Artitec doosje het Zuiderzee bottertje te wachten.

Aan het einde van het jaar ben ik niet zo actief met de hobby, geniet dan weer van de Top 2000 en ook op TV is er genoeg te zien.
Zo was er weer de 2 daagse Challenge van Bentink Apeldoorn.
Daar ben ik eens lekker voor gaan zitten en heb genoten, weer wat geleerd en inspiratie opgedaan.
Aan het einde van de tweede dag kreeg ik ook nog te horen dat ik het huis van de Sluiswachter had gewonnen.
Dat was natuurlijk ontzettend leuk en daar wil ik ook nog wat mee gaan doen.
En daarom het Zuiderzee bottertje uit het doosje gehaald en eens kijken of er al wat mee is te doen.

Beetje schuiven en draaien.
Rompje is natuurlijk al helemaal klaar, alleen nog schilderen.



Het idee kwam in me op om het scheepje op een helling te maken, de achtergrondhuisjes lijken me wel OK.
De mast was lastig van de gietsteun te halen en uiteindelijk het los gekregen en bleek behoorlijk krom.
In warm water hielp niet om de mast recht te krijgen.



Dan maar een echt houten mast maken.
Stukje rond beuken bewerkt met het bekende kleine blauwe schaafje om de mast te verjongen.
Het einde van de mast gelijk zwart geverfd, het kan maar gedaan zijn.
Ook aan de mastvoet het eerste beslag gezet.



Het hout was niet echt goed te zien dan maar de mast een kleurtje geven, komt zo wat beter uit de verf.



Het eerste beslag op zijn plaats.



Om de resinmast en de beukenhoutenmast te vergelijken even bij elkaar gezet.



De romp in de verf zetten en dan lekker laten drogen zo dat ik morgen weer verder kan.

Ach het gaat niet over treintjes maar ik vind het wel leuk om er mee bezig te zijn.

Verder met verf, eerste laag enamelverf en daarna verder met Vallejo Acryl en Washes.
Rompkleur lijkt me zo wel oud genoeg.







Inmiddels ook mijn prijs ontvangen van Bentink Apeldoorn wat werd verloot tijdens de challenge van 29 en 30 december 2021.
Huisje wat denk ik ook wel leuk is om te gebruiken op dit diorama.



Ben nu wel redelijk tevreden met de kleur.
Verder bouwen met ogen, blokken, ringen, anker, zwaarden en de zeilen.



Het is wel friemelen en kliederen op de mm².
Met een penseeltje maat 000 met een goede marterharen punt proberen om wat schilderwerk aan te brengen maar het valt niet mee om het allemaal strak er op te krijgen.

Deze kant gaat nog wel.



Maar de andere kant vind ik wel een stuk minder.



Ook op de helmstok zie ik dat het nog niet helemaal naar mijn zin is, vind ook de helmstok zelf niet geweldig.
Ik ga nog proberen een andere te maken van plexiglas. Ik zeg er wel bij proberen hè  :)



Verder het berghout donker gemaakt, het naambord groen en de zwaarden aangebracht.





Foto's laten altijd weer duidelijk zien waar het een beetje mis is gegaan , voorlopig vind ik het van een afstandje wel prima zo.

Wat kleine update. Kan even niet veel doen.
Vrouwtje ligt ziek op bed, zware hoofdpijn en kan zodoende nauwelijks geluid verdragen.
Het is wat het is, komt waarschijnlijk door medicatie van neuropathie.

Daarom maar wat plakwerk verricht met materiaal wat ik al eerder had geprint. Echt geweldig is het niet, eens kijken of de printjes elders wat beter kan laten printen.







Schepnet ligt al klaar om de vangst te scheppen.



Voorlopig maar wat aan de eetkamertafel prutsen en moeders verzorgen.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #812 Gepost op: 10 januari 2022, 16:10:56 »
Wauw ... je hebt weer een prachtig stukje werk geleverd Tom. Overigens ook een heel mooi bootje. Bootjes is toch nog steeds wel een beetje jouw ding lijkt me zo. Dat mastje heb je heel netjes opgelost en ziet er een stuk beter uit dan het origineel. Kan je geen nieuw helmstok van hout maken. Volgens mij is dat jou wel toevertrouwd.

Neuropathie is waardeloos maar de bijwerkingen van sommige medicatie is ook niet alles. Ik hoop dat het snel wat beter gaat met je vrouw. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #813 Gepost op: 11 januari 2022, 18:23:56 »
Mooi bootje geworden, de kleur is perfect! Ga je 'm ook optuigen?
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #814 Gepost op: 11 januari 2022, 18:37:45 »
Mooi bootje geworden, de kleur is perfect! Ga je 'm ook optuigen?

Jazeker, ben nu met de blokken bezig.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #815 Gepost op: 28 januari 2022, 11:39:11 »
En dan het sluishuisje.
Heb eerst alles maar even uitgelegd, krijg je een beter overzicht van de nummers.



In de bouwbeschrijving staat welk onderdeelnummer gebruikt moet worden, een verwijzing naar het frame nummer zou zeker een toegevoegde waarde zijn.
Gelukkig was er van de schoorsteen nog een extra frame mee geleverd. in het grote frame was een gat te zien en dan zou de schoorsteen niet kunnen roken  :)



De eerste delen in de primer proberen te zetten, moet wel eerst even mijn schuurtje beetje opruimen en verwarmen.

De karton delen in de primer gezet, gewoon met de platte kwast.
Het opruimen en verwarmen van mijn schuurtje heb ik nog maar even uitgesteld, vind het gewoon te koud en te veel rommel.

Na het drogen van de primer een dag later heel dun de eerste laag wit op de buitenmuren gekwast.
Zou misschien leuk zijn als er af fabricage her en daar in de muur wat afgebladderd stucwerk zou zitten maar ja, dat zit er niet en daarom gewoon alles wit maken. Later de buitenmuren wat vervuilen kan ook wel.

Het deel rechtsboven is een muur van metselwerk in MDF.



Vervolgens geeft de bouwbeschrijving aan om delen groen en bruin te spuiten maar ik doe dit ook met de kwast.
Wel heel voorzichtig want de spijlen zijn erg dun en enkele hebben toch een tikkie gekregen en zien er uit als gebroken raamspijlen.
Ook niet heel erg, oud pandje mag dat wel een beetje van mij.



De bedoeling is dat uiteindelijk de delen op elkaar worden verlijmd en hoe minder verf hoe beter de verlijming dacht ik zo.



En dan op het laatst de buitenmuur er op, alles ligt nu nog los van elkaar te drogen.



Ik merk wel dat de geverfde buitenmuurtjes beetje krom trekken, ga er vanuit dat als alles later verlijmd is dat het wel weer goed gaat komen. Leg er dan wel wat gewicht op om de boel vlak te houden.

Het MDF muurtje ga ik zoals in de handleiding staat met acryl inkt behandelen om de voegen te accentueren en daarna met een steenkleur dry-brushen.
Ben wel benieuwd , alleen ff wachten tot de bestelling van het Acryl-inkt binnen is.

De eerste delen worden met gewone houtlijm op elkaar geplakt.
Wel even goed centreren anders kloppen de onderliggende ramen niet.



Om het een beetje vlak te krijgen heb ik de hulp van mijn schoonmoeder ingeroepen.
Ondanks dat ze er al heel veel jaren niet meer is hebben haar strijkijzers nu nog steeds een functie.

Om geen schade van roest e.d. op te lopen is de onderkant van het strijkijzer met vilt beplakt.
Nu een nacht goed laten drogen.



Het sluishuisje begint er een beetje op te lijken.
De muurtjes zijn nu tegen elkaar gelijmd, de bodemplaat paste perfect.
Nu maar even de boel laten rusten, morgen de naden wegwerken en met wat verf hier en daar wat vlekjes en naadjes wegwerken.











En als de naadjes zijn bewerkt en de verf is bij getipt als laatste het dak met schoorsteen en dakkapel plaatsen.

De laatste hand aan het sluishuisje gelegd.
Het is klaar en nu gewoon even rustig bekijken hoe er een diorama mee te maken.







ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Bert

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 372
  • Thanked: 20 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #816 Gepost op: 28 januari 2022, 12:37:34 »
Prachtig huisje Tom!
Welk materiaal is dan, lees ook MDF maar zal grotendeels wat anders zijn?

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #817 Gepost op: 28 januari 2022, 12:47:30 »
MDF, karton en Architectenkarton. Dak is van Auhagen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #818 Gepost op: 28 januari 2022, 14:04:42 »
Fantastisch resultaat!
Ik zie wel één opvallend dingetje: “Weisseck heet vanaf nu Weiisseck” maar ik zie toch dat je baan een opvallende typisch Nederlandse uitstraling begint te krijgen. Krijgt Weiisseck nu ook een nieuwe naam?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #819 Gepost op: 28 januari 2022, 14:44:44 »
^^ @Wim Corduwener , Weiiseck is en blijft Weiiseck daar ga ik niets aan veranderen en komt ook geen opvallend typisch Nederlandse uitstraling op.
Dus krijgt het ook geen nieuwe naam, waar ik nu mee bezig ben gaat een diorama worden, dacht dat de beelden wel duidelijk genoeg waren maar vanaf nu weet men dat het dus een diorama gaat worden.

Ik hou alles maar bij elkaar in mijn draadje want net als met de hobby spring ik in mijn draadje ook van de tak op de hak of was het nu net andersom  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #820 Gepost op: 29 januari 2022, 11:52:03 »
Hoi Tom,

Mooi huisje. Geeft met dat bootje al een aardig sluis-sfeertje.

Schilderen van dat karton is inderdaad een dingetje. Ik heb ook gemerkt dat het karton dan snel krom trekt. Meestal schilder ik zo droog mogelijk, en als het even kan beide zijden tegelijk. Dan valt het meestal wel mee... Maar het lukt ook wel weer om het met enig beleid achteraf weer vlak te krijgen.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #821 Gepost op: 30 januari 2022, 21:34:50 »
Leuk sfeertje inderdaad. Het kromtrekken gebeurde ook bij mijn geprinte deuren die open/dicht gaan.
Ik heb er een messing railstaafje achter gelijmd, een jaar verder en ze zijn nog steeds kaarsrecht  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #822 Gepost op: 7 februari 2022, 18:12:00 »
Inmiddels weer eens wat verder met mijn baantje.
iTrain komt binnenkort met versie 5.1 dus daar maar wat mee testen en proberen.
Inmiddels mijn rangeerroutes aangepast en wordt er weer lustig op los gerangeerd.

Terwijl ik even een paar dagen heb zitten genieten van de nieuwe rangeerroutes viel me wel op dat een aantal wagons wel eens een beetje mogen worden aangepakt.
Via een forumlid van de buren een zakje met echte kolen besteld en ontvangen.
Nou dat zijn echt wel echte kolen, pikzwarte handen krijg je er van.
De kolenwagons (er komt nog een 4e bij) eerst maar even onder handen genomen en 2 voorzien van een nieuwe lading kolen, de derde krijgt ook nog een zelfde lading maar dat doe ik als nummer 4 binnen is.

Dan maar even een paar plaatjes van de resultaten tot nu toe.
De laatste wagon met de oude lading moet ook nog een dry brush krijgen.





Helaas, onderstaande is niet helemaal scherp.



Nummer twee gelukkig wel beetje scherp.



Nummer drie met de oude lading, deze krijgt nog een dry brush





Duidelijk verschil tussen de oude en nieuwe lading.



Nu op zoek naar wagon nummer 4.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #823 Gepost op: 7 februari 2022, 19:49:56 »
Ziet er mooi uit, Tom,
Echte kolen hebben toch een mooier effect dan granulaat. Vooral kleur en variatie in de grootte van de brokken komt mooi over.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #824 Gepost op: 7 februari 2022, 23:20:00 »
@iTom
Ik vind het er allemaal weer prachtig uitzien!
Chapeau.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)