Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 152061 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #750 Gepost op: 10 september 2021, 21:52:31 »
Wow!
Exceptioneel!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #751 Gepost op: 12 september 2021, 18:26:15 »
Prachtig! Ik zoek nog een weather-man(vrouw) voor een kerkje, interesse?  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #752 Gepost op: 12 september 2021, 19:01:17 »
Kerkje gewoon buiten zetten, komt het verweren vanzelf en van hoger hand.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #753 Gepost op: 15 september 2021, 13:27:18 »
Om de hobby comfortabel te beoefenen is een goede zit onontbeerlijk.
Eerst nog wel heel even gekeken naar een originele Vitra van Charles en Ray Eames maar vond de prijs van deze wat leuker.  ;)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #754 Gepost op: 15 september 2021, 19:01:21 »
Dat is een deftig stoeltje Tom. Het is echt wel belangrijk om goed te zitten. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #755 Gepost op: 15 september 2021, 19:18:37 »
Zo is dat @Pierre.
Zit prima, vandaag paar uurtjes getest en merk gewoon dat de houding beter is en minder spanning op de nek en schouder.
Verder op de achtergrond beetje Americana muziek op Radio Grolloo.
Zo wordt de hobby nog leuker  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #756 Gepost op: 15 september 2021, 19:31:18 »
Zo wordt de hobby nog leuker  :D

En die is al zo leuk ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #757 Gepost op: 3 oktober 2021, 23:52:35 »
Hobbykamer aan het reorganiseren.
Doe dit jaar weer mee aan de wedstrijd een diorama op een A4tje dus lekker bezig en geeft weer een hoop rommel.
Mag helaas verder er niets van laten zien.  :-X





Gelijk ook de flesjes maar eens overzichtelijk geplaatst, de lege plekken worden nog wel eens opgevuld.



Langzaam aan pakken we de draad weer op, de fut was er even een beetje uit maar hoop nu weer energie te krijgen o.a. door mee te doen aan de wedstrijs Diorama op een A4tje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #758 Gepost op: 10 oktober 2021, 00:46:27 »
Komende wintermaanden kan ik weer vooruit.
2 pakketjes binnen om Weiisseck weer wat verder aan te kleden.
Kraantje gaat straks bij de kolenhandel van H, Huber komen om kolen te lossen uit de wagons.

De locloods wordt vervangen, is geen eer meer aan te behalen. Deuren knallen er gewoon uit en de hele sponning breekt dan gelijk ook af. Hoop van deze nieuwe locloods wat langer plezier te hebben.



Deurtjes moeten natuurlijk ook weer open en dicht kunnen, of met de miniservo of met een stappenmotortje via Arduino.
Hoe dat met Arduino moet weet ik ook (nog) niet heb al wel iets gevonden waarvan ik het idee kreeg dat het handmatig is te gebruiken. Dat zou dan wel een idee zijn om eerst de boel handmatig te testen.

Miniservo naast een gewone servo.



Stappenmotortje met spindel waarmee de deuren open en dicht gaan.



Driver waarvan ik het idee kreeg om de boel handmatig te testen.



Voorlopig genoeg om naar uit te kijken.

Helaas slechter bericht over mijn Brawa V36 die is inmiddels voor de 2e keer terug naar de fabriek.
Jammer maar niets aan te doen, gelukkig blijven de 2 Lenz locjes V20 netjes hun werk doen en ben ik nu bezig om daarmee te rangeren via iTrain, 2 locjes met 4 stammetjes die van hot naar her gaan en weer terug.
Zo blijven we lekker bezig en laat de lange winter-avonden maar komen.

Zo beste mensen, eindelijk tijd gehad om verder te gaan met het rangeren en er een filmpje van te maken.
Overdag natuurlijk allerlei huishoudelijke klusjes gedaan anders heb ik morgen geen schone sokken en vanavond niets te eten.
Ja, als de vrouw des huizes ziek op bed ligt moet ik de taken waarnemen, geen probleem hoor.
Het is alleen ff wennen en opletten dat ik volgende week niet met roze onderbroeken rond loop.

Filmpje is in een take opgenomen, was wel lastig en naarmate de tijd verstrijkt gaan de handjes steeds meer trillen en de armen zwaarder worden. Maar het staat er op, vergeef me de stille momenten maar ja, treinen staan ook wel eens even stil en zeker als rangeren om o.a. goederen te laden en te lossen.
Gelukkig ging het in één keer er goed op.
Er is wel goed te zien dat er nog genoeg werk ligt te wachten en daar ga ik zeker binnenkort mee aan de slag.
Begin november ga ik het weer verder serieus aanpakken, er ligt genoeg om verder te bouwen en af te bouwen.

Hoop dat het filmpje beetje de indruk geeft hoe de treintjes op mijn baantje bezig zijn.
Misschien is het niet allemaal realistisch maar het beweegt, het stopt, het koppelt af, koppelt aan en na bijna 25 minuten zit het karwei van de dag er op.

Hier de link naar het filmpje.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #759 Gepost op: 10 oktober 2021, 13:48:41 »
Mooie projecten in het vooruitzicht Tom. Zeker de wintermaanden weer lekker bezig. Overigens een tof filmpje geworden met duidelijkheid wat er zo beweegt bij je op de baan. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #760 Gepost op: 11 oktober 2021, 15:49:40 »
Zo is het Pierre, zo komen we de winter wel door.

Treintjes rijden nu naar mijn zin, hoop dat Brawa niet al te lang wacht met de reparatie van mijn V36 dan kan die er ook bij.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #761 Gepost op: 11 oktober 2021, 20:08:02 »
Treintjes rijden nu naar mijn zin, hoop dat Brawa niet al te lang wacht met de reparatie van mijn V36 dan kan die er ook bij.

Repareer je zelf geen treintjes Tom? Ik lees regelmatig dat je treinen gaat opsturen. :o
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #762 Gepost op: 11 oktober 2021, 21:02:20 »
Lekkere langzame TV... Leuk filmpje, Tom. Ik hou wel van het gebeuren in "echte tijd".
Geeft gelijk ook mooi beeld van alles op je baan en de verschilende sfeertjes. Top!
Jammer van dat "maandagochtend locje". Maar die andere twee lopen perfect.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #763 Gepost op: 11 oktober 2021, 21:53:05 »
Pierre , nee hoor zelf ga ik dit soort locs niet repareren.
Loc is net 1½ jaar oud, kost € 445,- dus daar verwacht ik dan wel garantie voor.
De winkelier handelt het verder af voor mij.

Rob, dankje ach dat maandagochtend locje komt ook wel weer in orde.
Inderdaad die Locjes van Lenz lopen zo perfect en het koppelen en ontkoppelen gaat ook mooi en is goed af te stellen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #764 Gepost op: 30 oktober 2021, 14:51:32 »
Op vrijdag 29 oktober naar Eurospoor geweest.
Vandaag niet naar Eurospoor, even beetje bijkomen.
Mooi om dan de bouw van mijn diorama beetje te laten zien, natuurlijk ben je soms lekker bezig en vergeet je foto's te maken.
Maar ja, ik hoop dan toch een beetje te laten zien hoe het is ontstaan.

Ten eerste de inspiratie, ergens kwam ik het een keer tegen, op TV, in de krant of waar dan ook maar het raakte mij en ik dacht dat is wel een leuk idee voor een diorama.

Dit plaatje gevonden, bron is offtheroadtrip.nl



Al zoekende kwam ik terecht bij de mensen die o.a. de rondtrippen e.d. verzorgen op Vlieland op hun site was echter niet veel te vinden over het huisje maar wellicht konden ze mij wel een beetje helpen met de afmetingen e.d. Althans dat dacht ik.
Mailtje gestuurd en paar dagen gewacht en jawel hoor 5 dagen later antwoord. Met een excuus want er was net een bevalling achter de rug van een dochter dus druk, druk, druk. Ze vonden het een super leuk idee en wilde overal mee helpen.

Inmiddels had ik a.d.h.v. foto's de maten een beetje kunnen herleiden.
Maar ik dacht dat het wel leuk zou zijn als ik het originele zand kon gebruiken en zo kreeg ik een paar dagen later 2 kilo zand van het strand van Vlieland opgestuurd. Natuurlijk had ik netjes voorgesteld om de kosten te voldoen maar ze wilde daar niets voor hebben. Kijk en dat schept gelijk al een band natuurlijk.

En toen maar aan de slag en rap een beetje want de tijd begon te dringen.
Eerst maar eens wat houtjes voor het onderstel hakken en kijken of de pen en gat verbindingen te doen waren.
Nadat de balkjes 2 dagen in een bad van verdunde Oost-Indische Inkt hadden gelegen en vervolgens nog een tijdje nodig hadden om te drogen de pen en gat verbindingen maken. Niet echte pen en gat want een meubelmaker zal wel weten hoe dat er uit ziet. Maar met een paar gaatjes en bitterbalprikkers wil dat ook wel lukken.









Dan de boel een beetje passen en o jee, de verhouding was niet helemaal goed maar wel een ervaring rijker.



Was het te groot, was het te klein, ik wist het even niet maar ergens klopte het niet en dus terug naar de tekentafel.

Het wordt vervolgd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #765 Gepost op: 30 oktober 2021, 14:52:57 »
2e deel.

Op naar het volgende deel.
Eerst maar eens de vlondervloer maken, latjes van 2x4mm voor de vloer en 4x4mm voor de draagbalken.





Als de lijm is uitgehard de vlonder netjes op maat snijden/zagen.
Dan blijft dit over.



Met deze hulpmiddelen werkt het allemaal wel een stuk makkelijker.



Vervolgens eens kijken hoe straks de boel er uit kan gaan zien terwijl de vlondervloer nog ligt te drogen.



Basis van het huisje is van karton. Daar worden later de latjes op gelijmd, rekening houdende met de uitsparingen voor de deur en ramen.
Tevens zijn van styreenprofiel de deur- en hoeklijsten pas gemaakt en met 10sec lijm vast gezet.

Op naar deel 3
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #766 Gepost op: 30 oktober 2021, 14:54:32 »
En we gaan weer vrolijk verder.

Volgende punt is bepalen waar het drenkelingenhuisje komt te staan.
Zag ergens op een foto van het echte huisje dat er wel wat zeewater onder was blijven staan, dat gaat dan ook de plaats worden waar het moet komen.
Met wat stukjes krimpkous en een enkele afval stukken van de poten in de bodem geprikt en dan maar vol gieten met epoxy waar een druppel Vallejo doorheen zit om het een beetje kleur te geven waardoor het op water moet gaan lijken.



Op de voorgrond het idee om daar een stukje Waddenzee te maken. Hadden jullie ook wel een beetje kunnen raden, een enkele keer schreef ik wad in plaats van wat.

Nu eens kijken hoe het er uit gaat zien met de vlondervloer.

   

En dan komt het leuke werk van hekjes maken aan de beurt.
Van wat verschillende styreenprofielen de boel op maat gesneden en met Tamiya Extra-Thin Cement zit het zo aan elkaar en blijft het niet aan je vingers plakken.

De eerste is klaar en dan kan de tweede op dezelfde manier genaakt worden. Nu kreeg ik wel het gevoel dat het werken op een wat grotere schaal toch wel makkelijker gaat maar ook om meer en betere details vraagt.





Volgende stap is de trap. Ik had wel wat besteld maar van de trappen in de handel werd ik niet vrolijk, zou wel als het zelf maken niet gaat lukken een oplossing zijn maar het werd nu wel een uitdaging om zelf een trap te gaan maken.
Het begin is er en dan maar dapper doorgaan dacht ik.



Ff passen  ;)









En dan nog eens passen en meten waar we dan de meeste tijd mee versleten.



Ik zeg niks mis mee en niets meer aan doen.
Nog even kijken of het matched met een hekje.



Gelijk ook even gekeken of er als dakbedekking golfplaten op mogelijk zijn maar bij nader inzien leek me dat geen goed idee, golfplaten met een zee in de buurt is vragen om kunststof golfplaten.

Zo weer een deel verder.

Op naar het laatste deel
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #767 Gepost op: 30 oktober 2021, 14:57:29 »
En door met het laatste deel.

In plaats van een dak met golfplaten komen er plaatjes hout die ik later ga verven en weatheren.
Zo kom ik eindelijk ook eens door mijn hout voorraad heen.
Met moed beleid en trouw de stukjes op maat gesneden en 1 voor 1 op het dak geplakt.





Nu gaat het er voor althans wel een beetje op lijken.



Dan de hekjes plaatsen en de trap. De trap kreeg ook nog een handreling welke was gemaakt van 0,6 mm messing. Voor de sfeer gelijk wat rommel er bij geplaatst.



Op de achtergrond is duidelijk een stukje duin te zien waar helm is geplaatst. Helm had ik het ook al eerder over gehad wat dan ook een kleine verwijzing was naar het diorama.

Met wat spul uit de rommelbak en afgebroken houtjes en roerhoutjes de rest aangekleed.



Hier had ik gedacht een klein hoekje Waddenzee te maken, hoekje opgevuld met epoxy en zag er na drogen strak uit. Maar na een dun laagje ModPodge leek het toch wel iets meer op een kabbelende vloedlijn, althans dat dacht ik.



Vervolgens bedacht om de vloedlijn wat te accentueren met lichte golfjes. Met AK8007 en een Acryl verdikking materiaal de dunne laag golfjes aangebracht en bewerkt met AK8007 vermengd met witte acryl.



Met de airbrush getracht het breken van de golfjes weer te geven.



Het bleek (althans voor mij) geen succes nummer te gaan worden en omdat ik toch zand genoeg heb (2 kilo Vlieland zand) de branding weg gemoffeld.



Met verder nog wat rommel en houten balletjes als fenders de heel zaak gedecoreerd en uiteindelijk op 29 oktober 2021 ingeleverd bij de A4 diorama stand op Eurospoor zodat iedereen mijn geknutsel, gepruts en geklungel kan bekijken.



Het was weer een leuke ervaring. Maar of ik volgend jaar weer mee ga doen staat voor mij nog niet vast. Enkele L.O. (lichamelijke ongemakken) spelen mee en het moet wel een beetje te  doen zijn voor mij.
Er is vast wel weer iemand die dan mijn plaats zal innemen want het is echt leuk om mee te doen en ook onderling dan de ervaringen uit te wisselen.

Ik heb diorama’s gezien die op een bierviltje zijn gemaakt of op een hele oude Nokia.
Doe eens creatief en doe volgend jaar ook mee.

Dit was een korte samenvatting van een paar weken bouwlol aan een diorama wat niet groter, breder en hoger mag zijn dan een A4tje.

Nog even vergeten te vertellen, links boven de deur dacht ik dat er een vaantje stond voor de windrichting.
Bleek echter bij navraag dat het een hand moet voorstellen met een wijzende wijsvinger.
Daarom heet die vinger ook wijsvinger niet omdat we wijs zijn.

Het was echter bedoeld voor de aangespoelde drenkelingen dat ze die kant op het dorp kunnen vinden waar ze een warme maaltijd, een glas rum en een zacht bed zouden vinden.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #768 Gepost op: 30 oktober 2021, 23:20:26 »
Een leuk gegeven en heel leuk uitgevoerd Tom. Duimen voor een mooie plaats! ;)

Moet er geen rails of treintje op je diorama staan Tom?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #769 Gepost op: 30 oktober 2021, 23:43:10 »
Ach Pierre, het is leuk om mee te doen.
Je spreekt weer eens andere mensen en je doet ook weer wat creatieve ideetjes op.
Zag van deelnemers oudere diorama's op o.a. een bierviltje en op een oude Nokia en zo kan je nog meer bedenken.

Nee er is een vrije keuze, niet spoor gerelateerd.
Mag wel natuurlijk maar is geen vereiste.
Doe maar rustig aan met duimen, ik heb er al wat mee gewonnen.
We zijn uitgenodigd om volgend jaar 2 dagen naar Vlieland te komen waar dan het diorama bij de mensen waar ik contact mee heb gehad in de etalage zal staan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Henry

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 107
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #770 Gepost op: 31 oktober 2021, 08:15:26 »
Mooi gemaakt Tom.
Waar kunnen we de andere diorama,s bewonderen.

Groet

Henry

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #771 Gepost op: 31 oktober 2021, 11:30:20 »
Op Eurospoor, vandaag nog, en t.z.t. in de Railhobby.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #772 Gepost op: 31 oktober 2021, 19:25:11 »
Helaas niet bij de eerste 10 maar wel hoop lol gehad.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #773 Gepost op: 31 oktober 2021, 21:47:38 »
Helaas niet bij de eerste 10 maar wel hoop lol gehad.

En dat is ook heel wat waard Tom.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #774 Gepost op: 1 november 2021, 09:17:01 »
Hmm, duim en wijsvinger... precies wat dit dio van mij krijgt en dan in een rondje  :) mooi gedaan!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands
The following users thanked this post: iTom