Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 151967 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #700 Gepost op: 8 april 2021, 20:57:27 »
Hier had ik ook zakken gemaakt, toen voor kolen.

KLIKKEN MAAR
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #701 Gepost op: 14 april 2021, 22:52:41 »
Inmiddels is er een voorstel om de gashouder tot cultureel erfgoed te verklaren.
De gashouder mag gebruikt worden voor culturele en creatieve doeleinden.
Iedereen was daar natuurlijk blij mee en de volledige Weissecker Knüpfelvener Harmonie gaf gelijk een eerste concert.
Het bracht ook gelijk veel publiek op de been en zelfs de Gebroeders van de Ikwistniesitie waren ook van de partij.





In het havengebied wordt nog steeds druk gebouwd, de eerste huizen staan op een plaats die naar alle waarschijnlijkheid nog wel eens kan gaan veranderen. Er is al een blok met een zogenaamd verdomhoekje. De tijd zal leren hoe dit stadsdeel verder wordt ontwikkeld.





Daarna de gashouder toch maar weer terug op de oude plaats en eens kijken of er met wat aanwezige bouwsels een kleine gasfabriek kan worden samengesteld.
Tot nu toe dit idee wat nog wel met wat verf moet worden aangepakt.



De reliëfhuizen krijgen uiteraard ook binnenverlichting.
Op de foto is dan beter de lichtlek te zien daar gaan we nog wat aan doen, zie je later niks meer van.

Als de schemering in valt.



en het donkerder gaat worden.



En dan 2 naast elkaar





Paar details.





Ik ben er niet ontevreden over, hier en daar nog een lekje wegwerken dan is dit klaar.
Op naar de volgende huizen/panden.

Vandaag nog eens kritisch gekeken naar het verdomhoekje.
Het was nog niet helemaal naar mijn zin en dat kwam omdat het ene reliëf huis minder diep was dan het ander.
Daardoor ontstond te veel hoogte verschil van de daken dus de botte bijl er in en gelijk het raam van het peeskamertje van Schwarze Lola  er uit gesloopt en een muurtje ingemetseld.

Ook nog een derde reliëfhuis afgebouwd, daar kunnen zeelieden ook terecht bij Ich Heiße Jackie die op zolder al staat uit te kijken naar haar vaste klanten.

In het midden een pand in aanbouw, een supermarkt kende men in Weiiseck nog niet maar hier kan je wel allerlei lekkers kopen.









Onder in de opslag van het 3e reliëfhuis is een opslag van de vaten wijn welke per schip zijn aangekomen.



Dit is nog steeds een voorlopige opstelling, vandaar dat er ook wat huizen niet de grond helemaal raken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #702 Gepost op: 15 april 2021, 11:07:13 »
Fantastisch!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #703 Gepost op: 15 april 2021, 14:08:17 »
Op die grote witte bloembak na waar die berk in staat heb je weer prachtig werk geleverd Tom. :P
Het lijkt me dat het je steeds beter afgaat en het niveau nu wel erg hoog ligt. Top. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #704 Gepost op: 15 april 2021, 14:26:12 »
Dank Heren.
Ja die witte bloembak vind ik zelf ook nog niet het je van dat maar zo blijft die berk wel een beetje staan.

Als mijn huizen klaar zijn ga ik een bodemplaat van mdf of triplex maken, "even naar beneden" om te zien wat er nog op de schappen ligt. 

Dan ga ik de huizen definitief plaatsen, kunnen er denk ik wel 2 berken bij en een aantal lantaarn palen die dan nog moeten worden aangesloten net als de binnenverlichting van de huizen.

De bodemplaat gaat bekleed worden met kunststof trottoirtegels en bestrating van Auhagen, tenminste dat is de bedoeling.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #705 Gepost op: 12 mei 2021, 20:11:53 »
Er is de laatste tijd niet veel gebouwd, wel samen met kleinzoon de plaats van de laptop aangepast.
Staat nu op een beter hoogte en minder belast voor de nek.



De rest ligt even stil, probleem is het linker oog.
In 4 jaar tijd 3 brillen versleten maar werd allemaal steeds slechter i.p.v. beter.
Het wordt dan wel een dure grap met iedere keer nieuwe glazen en nieuwe monturen.

Vandaag onderzoek gehad in de oogkliniek en het euvel is na staar.
Dat gaan ze volgende week woensdag behandelen met laser, beide ogen kunnen gelijk gelaserd worden.
Daarna gaan ze kijken of het nodig is de oogleden te liften en dan hoop ik dat ik weer mensen die me dierbaar zijn in de poppetjes van hun ogen kan kijken.  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #706 Gepost op: 12 mei 2021, 22:33:07 »
Sterkte Tom. De behandeling met laser valt erg mee hoor. ;) Ben je dan helemaal van je bril af?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #707 Gepost op: 13 mei 2021, 01:38:20 »
Sterkte Tom, mijn echtgenote gaat de 28ste gelaserd worden, spannend hoor.
Maar je hoort van vele kanten dat het in de moderne oogheelkunde een ingreep met de status van een 'fluitje van een cent" is.
grt Piet.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #708 Gepost op: 13 mei 2021, 13:16:40 »
Thnx mannen.

Nee van de bril kom ik niet af, deze behandeling is een gevolg van de staar operatie van ruim 3 jaar geleden.
Na-staar is met laser goed te behandelen, na-staar is niets anders dan het zicht wat na een staartoperatie wazig wordt.
Komt bij 20% voor na de staar operaties.
Daarna kan ik nooit meer iemand na staren  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #709 Gepost op: 20 mei 2021, 14:27:08 »
Gisteren 19/5 laser behandeling in nog geen 10 minuten klaar.
Vandaag gaat er een hele nieuwe wereld voor me open, zie nu veel beter zelfs dingen waarvan ik dacht dat ze het niet meer deden of er niet meer waren (bijv. stof  :D)

Nu nog weekje ieder oog druppelen om ontsteking te voorkomen en dan moet het weer helemaal goed zijn.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #710 Gepost op: 20 mei 2021, 14:32:42 »
Mooi nieuws Tom. Nog even volhouden dan maar.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #711 Gepost op: 21 mei 2021, 01:11:28 »
Tja Tom ... nog even een weekje druppelen en dan ben/zie je weer als nieuw. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #712 Gepost op: 21 mei 2021, 01:47:02 »
Prachtig Tom, altijd fijn voor een modelbouwer om kleine dingen te kunnen zien, toch?
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #713 Gepost op: 23 mei 2021, 11:48:24 »
Gisteren even prutsen en kijken of het zicht inderdaad zoveel beter is geworden.
Langs het spoor bij het kleine Industrieterrein wil ik deels een schutting maken.
Heb nog genoeg schuttingwoorden en hout liggen maar helaas het beschikbare hout was niet de juiste maat.

Eerst wat nieuwe voorraad gekocht 1½x1½mm en 1x2mm.

Malletje gemaakt en met wat knippen en plakken kwam de eerste schutting tot stand.
Mijn ogen zien meer dan mijn handen kunnen we gaan dus vrolijk weer aan de slag.







Staanders beetje op kleur gemaakt zodat het beter bij de rest past.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #714 Gepost op: 23 mei 2021, 12:22:14 »
Goed gedaan Tom, maar er nog wel wat graffiti op die schutting gekalkt worden.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #715 Gepost op: 23 mei 2021, 15:03:57 »
Dat hebbie weer mooi gefikst Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #716 Gepost op: 23 mei 2021, 18:57:25 »
top Tom, moet hier in totaal 48 meter schutting zetten. Doe je ook in 1:1?
Groet Mies

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #717 Gepost op: 23 mei 2021, 22:14:37 »
Ja hoor, zit alleen vol geboekt tot en met 2025
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #718 Gepost op: 24 mei 2021, 00:52:54 »
Mooi werk!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #719 Gepost op: 24 mei 2021, 18:18:43 »
Hoi Tom,

Strakke schutting, bijna te netjes voor je baan :)
Fijn dat je weer goed zicht hebt om verder te gaan met al het moois.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #720 Gepost op: 25 mei 2021, 12:08:57 »
Afgelopen dagen beetje met iTrain gewerkt om de treintjes te laten pendelen, afkoppelen en omlopen.
Is redelijk gelukt, moet hier en daar nog wat finetunen.
Het is in 1 keer opgenomen dus een beetje zwaaien van links naar rechts was niet te voorkomen en uit de hand filmen gaat ook wat minder goed de laatste tijd.
Maar uiteindelijk staat het op bewegend beeld. :D

[/youtube]
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Albert Remijn

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 107
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Veel hobby's, veel interesses, kan niet stilzitten
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #721 Gepost op: 25 mei 2021, 19:07:48 »
Wat heb je dát weer mooi gedaan Tom, práchtig gewoon !!! Zoiets wil ik ook ooit eens maken !!
Holderdebolderopzolder

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #722 Gepost op: 9 juni 2021, 14:49:30 »
Ook hier weer eens de boel bijwerken met een lange update.

Af en toe komt er ook hier weer een pakje binnen.
Geen bericht vooraf ontvangen want dat soort berichten gaan we voorlopig niet meer openen.
Voorzichtigheid geboden.

Deze komt op het kleine industrieterrein tussen de kolenhandel en de goederenloods.
Gaat wel t.z.t. een schutting omheen komen  ;)



Er is ook nog iets besteld waar ik de gasfabriek van wil maken maar dat staat nog in backorder.

Verder begonnen aan de verhoging tegen de lange achterwand.
Combinatie van XPS en Rotsblokken uit de Woodland gietmallen.
Om een beetje dezelfde structuur te krijgen als de rotsblokken de Sculptamold gemengd met het gietspul van Woodland.
Dus toch weer beetje terug naar gips, staat nu nog in de basiskleur en het gaat straks nog verder naar rechts uitgebreid worden.





Helaas een catastrofe.
Dacht op een avond nog even met de treintjes rijden en zo gezegd zo gedaan.
Start was goed maar toen ineens krats, krets, kraak.
Wat was er nu weer aan de hand, Loc stond klem tussen de loodsdeurtjes en er lag van alles op de bodem van de loods.
Geen idee hoe dat kon gebeuren maar 1 deurtje hing op half zeven terwijl het op de klok duidelijk later was.



Ik kon wel janken, hoe nu verder.
Het idee was gelijk een nieuwe loods bestellen.
Of 1 deur vast plakken.
Nee beide opties overboord gegooid en eerst maar eens kijken of ik het kon oplossen.
Met 1mm messing rond en een boortje van 1mm aan de slag gegaan.
Eerst de scharnieren aan de deur met de 1mm boor door geboord.
Vervolgens messing rond 1mm er doorheen gestoken, in het tussendeel een stukje krimpkous gezet anders blijft de deur zakken.
Met natte handen het geheel passend in de loods gemaakt en het werkt weer, minder fraai maar voorlopig laat ik het maar zo.



De voorkant ziet er nu zo uit.



Komende tijd afwachten hoe dit blijft werken en anders t.z.t. een nieuwe loods bouwen.
Zo zie je, er kan altijd iets onverwachts gebeuren, shit happens.

Inmiddels weer een pakje ontvangen, bergen werk weer voorlopig.
Dit zal de gasfabriek gaan worden welke naast de gashouder komt te staan met een stukje spooraansluiting voor de kolenstook.



En over bergen werk gesproken, dit stuk 3D achterwand heeft er weer een aardig stuk rots bij gekregen.
Moet nog op zoek naar een 3e gietmal want met 2 gietmallen is wel de max bereikt anders gaat allemaal het teveel op elkaar lijken.
Gelukkig zijn de winkels weer open dan kan ik zelf even kijken welke mal het gaat worden.







Even wat oude struiken er opgelegd, binnenkort maar weer eens aan de slag met struiken maken en kijken of er iets van bomen bij kan maken en anders maar bomen kopen.

De Kohlenbauer was al aan het klagen dat er steeds vandalen kolenhandel aan het stelen waren.
Daarom is men nu begonnen om de kolenhandel ook van een schutting te voorzien zodat er zicht op is en men niet vanaf het spoor toegang heeft tot het terrein van opslag.



De schutting een stuk verder, nog 2 delen dan is de kolenhandel afgebakend om vandalen die via het spoor goedkoop aan kolen willen komen buiten het terrein te houden.
De rest zal bewaakt worden met een paar Duitse herders.  :)







Nog 1 x in de beits en dan hoop ik dat het een beetje dezelfde kleur wordt als de rest van het houtwerk.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline PietB

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 290
  • Thanked: 8 times
  • Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #723 Gepost op: 9 juni 2021, 16:22:13 »
Weer een knap stukje werk Tom.
Petje af.

grt Piet.
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Weisseck heet vanaf nu Weiisseck.
« Reactie #724 Gepost op: 9 juni 2021, 17:29:15 »
Mooi werk Tom. Ook de reparatie van de deuren is mooi gelukt. Beter zo! Je gaat toch zeker geen nieuwe loods kopen omdat er een deur kapot is? :o
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom