Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 154482 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Cor

  • Rangeerder
  • ****
  • Berichten: 291
  • Thanked: 9 times
  • Geslacht: Man
Re: Een nieuw idee, de tafel krijgt vorm en we noemen het WEISSECK.
« Reactie #50 Gepost op: 16 november 2019, 09:15:28 »
Wat een netheid, ik wacht met spanning je volgende foto's af

 Groet Cor
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Een nieuw idee, de tafel krijgt vorm en we noemen het WEISSECK.
« Reactie #51 Gepost op: 16 november 2019, 10:18:51 »
Wauw Tom .... dat ziet er strak en netjes uit. Wat een prachtig begin maar euhu ... waar laat je alle zotzooi als je zo bezig bent. Het lijkt wel een laboratorium. Daar kan ik nog een puntje aan zuigen. Bij mij lijkt het wel of er een bom ontploft is. ;D

Mooi man. Iedere baan maak je de basis mooier en daar heb je later profijt van. Ik kijk uit naar de update van vandaag. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee, de tafel krijgt vorm en we noemen het WEISSECK.
« Reactie #52 Gepost op: 16 november 2019, 10:33:44 »
Ha, ha, @Pierre, viel niet mee hoor om de troep netjes weg te werken.
Maar ja onder de baan nu aardig wat ruimte voor opslag.

Vandaag geen update, familie feessie.
Misschien morgen.

Er moet nog in de bakken gezaagd worden en de hoeken van de bakken opvullen met een driehoekig stuk multiplex.
Het mag wel een beetje geaccidenteerd terrein worden, zit nog te puzzelen hoe ik dat ga doen.
Ook de haven wil ik nog wat groter maken zo dat er wat meer scheepjes in kunnen ter zijner tijd.

Bedankt allemaal voor de complimenten, ik kan er weer een hele zaterdag op teren.  :) :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een nieuw idee, de tafel krijgt vorm en we noemen het WEISSECK.
« Reactie #53 Gepost op: 16 november 2019, 12:44:23 »
Mooie basis om iets moois op te bouwen en een strakke achtergrond. Top gedaan!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Een nieuw idee, de tafel krijgt vorm en we noemen het WEISSECK.
« Reactie #54 Gepost op: 16 november 2019, 17:19:52 »
Superette basis, en inderdaad een zeer net opgeruimd geheel.
We volgen vrolijk verder.
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Een nieuw idee, de tafel krijgt vorm en we noemen het WEISSECK.
« Reactie #55 Gepost op: 17 november 2019, 11:53:16 »
Toch altijd weer leuk om die creativiteit te zien bij het kiezen van Duitse modelspoornamen. Weißeneck met een n is dat niet een berg ergens in Oostenrijk?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Een nieuw idee, de tafel krijgt vorm en we noemen het WEISSECK.
« Reactie #56 Gepost op: 18 november 2019, 19:33:25 »
Hoi Tom,

Je sporenplan met een station en havenaansluiting doet me denken aan de 'nostalgische' baan Dagebüll. Het aardige van de filmpjes hiervan, vind ik het bedrijfsconcept op een 'fiddleyard', klein station en haven (of steiger). Hierbij worden zowel goederen als personenwagens naar de steiger gereden vanuit het station.
Een voorbeeld:


Qua modelbouw is het gedateerd, maar vanuit het rijden met korte personen en goederentreinen misschien wel aardig om ideeën op te doen. Genoeg afwisseling en veel rangeer'werk' op een bescheiden baan.
Er zijn meer filmpjes van, met verschillende situaties.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Een nieuw idee, de tafel krijgt vorm en we noemen het WEISSECK.
« Reactie #57 Gepost op: 19 november 2019, 09:19:10 »
@Robvd bedankt voor de link, geeft gelijk wat inspiratie.
Gedateerd of niet, het is wel een leuk concept.

De locjes vanavond op de rails gezet, wagonnetje er bij en de camera aan.
Af- en aankoppelen gaat prima, moet nog in iTrain gezet gaan worden maar dat komt pas als het baanplan er ligt dan gaat het af- en aankoppelen nog leuker worden.

Tevens met een nieuwe versie van Pinnacle Studio een filmpje in elkaar geflanst, was nog wel even wat zoekwerk en om er een filmpje van te maken wat een beetje toonbaar is viel ook niet helemaal mee. Na jaren met de oude versie 12 gewerkt zie ik nu toch wel heel veel vreemde dingen maar ja, alles is te leren en zeker als jet het gewoon gaat doen.

Hier dan het filmpje, zie ook gelijk dat de camera een andere instelling moet hebben want de verlichting (led) knippert behoorlijk.

https://www.youtube.com/watch?v=HBao_Sn2PyQ
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #58 Gepost op: 20 november 2019, 18:28:40 »
Vandaag een belangrijke beslissing genomen, de zaag gaat er in.

 :) :) Ik zie de gezichten al voor me, de zaag er in, jazeker en nog wel de decoupeerzaag want het worden natuurlijk geen rechttoerechtaanbakken.
Er moet wat reliëf in komen daarom met de decoupeerzaag in de hoek waar de linkerkortebak en de middelstelangebak samen komen een glooiend stuk uyitgezaagd.
Delen opgevuld met XPS plaat en afgesmeerd met een laagje Sculptamold.

Er gaat t.z.t. ook nog in de hoek een opvulstuk komen maar dat is voor later dan moet de rails en de wissels er liggen enzoveel mogelijk aangesloten zijn want het opvulstuk zal verbonden worden met m8 bouten aan de linker korte bak en de lange middenbak, kunt u het nog volgen.

Nu de Sculptamold lekker laten drogen en morgen een eerste laag verdunde verf er overheen, kleur is bekend, zwart voor de diepte werking.
De eerste sporen liggen er ook al, bijna klaar.  :-)









ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #59 Gepost op: 27 november 2019, 23:36:52 »
Vandaag maar eens begonnen met de eerste sporen, dat is toch weer iets anders om te leggen dan C-rail of K-rail.
Ik zet ze voorlopig vast met een kunststof ringetje en een schroefje zodat ik ze mooi strak kan krijgen langs de stalen rij.
Het is passen en meten, zeker daar waar de wissels komen omdat het aandrijfpennetje van de servo netjes boven het te boren gat moet komen.
Na dat de rails is gelegd snij ik de rest van het XPS plaat weg, geprobeerd om er een schuin randje aan te snijden maar dat is nog wel een ding.
Ik weet er bestaan hulpmiddelen voor, ga daar eens naar zoeken.





De bedrading wordt er ook gelijk aan gesoldeerd maar toen sloeg het noodlot weer eens toe, de soldeerbout wilde niet warm worden.
Vette pech, gelijk 2 nieuwe boutjes besteld dan kan ik nooit meer mis grijpen, morgen zijn ze in huis en dan kan ik weer verder.
Vanavond ook nog onder dit deel de ringleiding gelegd voor de digitale spanning en een ringleiding die van de extra voeding afkomt.
Dat was een 12 vlt 10 Amp. voeding maar die heb ik er af gehaald en vervangen door een 9 volt 5 Amp.

Met het bedraden van de ringleiding moest er ook nog wat extra gaatjes geboord worden en jawel, de boorkop naar de eeuwige accuboorjachtvelden.
Ook daar gelijk maar weer een nieuwe voor besteld, was toch bezig met geld uitgeven.
Wel jammer maar ja, morgen kan ik verder met solderen en dat moet ook gebeuren en ook rap een beetje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #60 Gepost op: 28 november 2019, 08:25:20 »
Ziet er weer retestrak uit. Je werkt altijd verdraaid netjes man. :)

Hoe is het overigens met je schouders? Wil dat een beetje?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #61 Gepost op: 28 november 2019, 09:40:16 »
Bedankt @Pierre, ik heb geen haast, dus alle tijd om het goed te leggen.

Die schouders, tja dat blijft een probleem, heb het nu ook in de linker heup.
Regelmatig een oefening doen en om de paar maanden een spuit er in, dat helpt tegen de pijn redelijk en de boel niet te veel belasten, maar ja, dat kennen we en weet jij ook helaas wel over mee te praten.

Verder gewoon lekker doorgaan en als het ff niet kan de volgende keer verder. Heb nu weer bakken gemaakt, die kunnen op de kant gezet worden en dan kan ik er makkelijker bij. Zeker met het plaatsen van de servo's onder de wissels zal dat beter gaan dan er onder liggen. :P
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #62 Gepost op: 28 november 2019, 10:04:45 »
@iTom, je bent behoorlijk wat meters aan het maken en wat me eigenlijk nog het meest opvalt: je bent een secure, nette werker. Bij mij ligt de boel altijd helemaal vol met allerlei rommel en moet ik het één opzij schuiven om ruimte te maken voor het andere.

Vandaag maar eens begonnen met de eerste sporen, dat is toch weer iets anders om te leggen dan C-rail of K-rail.
Ja, daar ben ik ook nog wel nieuwsgierig naar. Je was jarenlang een behoorlijk ervaren drie-railer: wat zijn -behalve natuurlijk de puko's- nou de opvallende verschillen, voor- en nadelen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #63 Gepost op: 28 november 2019, 11:09:42 »
Ha, ha, ha, @Wim Corduwener , het is maar goed dat ik geen groothoeklens gebruik, dan zou je wel anders reageren.
Natuurlijk ligt er bij mij ook overal van alles en nog wat maar probeer het wel tot een minimum te beperken want ik heb er alleen maar last van dan gemak.

Overstap van 3 naar 2 rail heb ik dacht ik wel eens eerder uitgelegd, het is gewoon mooier dan al die gekke pukkeltjes.
Maar het is wel weer anders want massa detectie kennen we niet bij 2 rail wel polarisatie en daar moet ik nog een beetje aan wennen.
Maar dat gaat hoop ik wel goed komen want de servodecoders die ik gebruik zijn al voorbereid om de + en de - en tevens het puntstuk van rijstroom te voor zien en dat maakt het al weer een stuk eenvoudiger natuurlijk.
Komt bij dat ik geen gebruik maak van een keerlus.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #64 Gepost op: 28 november 2019, 11:56:05 »
Komt bij dat ik geen gebruik maak van een keerlus.
Een keerlus bij 2-rail blijft natuurlijk wel een dingetje.
Bovendien denk ik (maar dat weet ik niet zeker) dat het assortiment aan soorten rails wellicht wat groter is en zijn de flexibele rails misschien wat goedkoper.
Het wordt allemaal (weer) erg mooi. Zoveel is in elk geval zeker.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #65 Gepost op: 28 november 2019, 23:46:43 »
Vandaag kwamen de 2 soldeerboutjes binnen, lekker snel en gelijk maar eentje aangesloten en de andere gaat op een reserve station.
Heb ik er gelijk 1 staandebij als het nodig mocht zijn.

Eerst de ringleiding een beetje netter gemonteerd, tenminste ik vind het netter.

Verder met de draadjes aan de railstaven solderen en de eerste ServoSwitch geplaatst en aangesloten.
Alleen nog geen spanning er op, wil even weten van de leverancier of ik het zo goed heb gedaan, op oudere leeftijd heb je graag zekerheid.
De DCC aansluiting splitst zich in 3 delen, rijspanning, puntstuk en massa, is iets wat mij niet zo bekend voor komt maar dat zal zeker wel goed gaan komen.





Gelijk ook de eerste draden van de bezetmelder gesoldeerd en die gaan straks aangesloten worden op de s88SD16-n die dan weer wordt door gelust naar de L.net s88SD16-n die in de andere bakken komt.



De komende dagen zal er niet veel gebeuren, er staan wat andere dingen op de agenda  :)

Voor Wim even laten zien dat het hier ook wel een zooitje kan zijn

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #66 Gepost op: 29 november 2019, 01:24:51 »
Voor Wim even laten zien dat het hier ook wel een zooitje kan zijn.
Ja hoor, wát een bende.
Ik ga je geen foto laten zien van mijn werkomgeving, want het is geen wedstrijdje... maar ik ik win wèl!  :P
"Staandebij" dat is een typische 27Mc-uitdrukking.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #67 Gepost op: 29 november 2019, 10:25:22 »
Wederom keurig werk Tom. Die draadjes zo netjes en ordelijk ... om jaloers op te worden. :-[

Maar als dat al rommel is ... :o

Ik ga je geen foto laten zien van mijn werkomgeving, want het is geen wedstrijdje... maar ik ik win wèl!  :P

... win ik ook. :P

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #68 Gepost op: 29 november 2019, 17:10:44 »
Wedden van niet? Mijn hobbykamer is letterlijk en figuurlijk een bouwput!

Maar ik vind je bedrading super. Een bedradingsmonteur zou er jaloers op worden!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #69 Gepost op: 5 december 2019, 23:29:27 »
Het was vanavond pakjesavond, was de Sint me goed gezind.
Aan de pakjes te zien dacht ik van wel, Sint had het beste met me voor.



Maar een app van de oprichter Hans van Tilborg ooit van HIP overschaduwde mijn gezellige avond.
Een suprise die ik niet had verwacht en die me ook veel pijn heeft gedaan.

Met ingang van deze week is er ook aan Hobby In Praktijk 2.0 een definitief einde gekomen.
Hans Van Tilborg was nog steeds eigenaar van het pand aan de Velsenstraat 10c te Werkendam, dat pand is de notaris gepasseerd en wordt verkocht.
A.s. zaterdag "mogen" wij, de vrijwilligers onze eigendommen terug halen en daarna is het voor eens en voor altijd een mooie herinnering met een heel slecht einde.

Namens alle vrijwilligers wil ik iedereen die ons een goed hart heeft toe gedragen super bedanken.
Zaterdag 1 december was er nog een super gezellige Vriendendag, des te harder komt deze onverwachte klap nu aan.

Voorlopig wil ik het hier nu even bij laten, het doet zeker heel veel pijn.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #70 Gepost op: 6 december 2019, 08:05:07 »
Beste Tom, zonder al te veel woorden er aan vuil te maken, sterkte.

Maar aan de cadeautjes te zien heb je je goed gedragen dit jaar.
Dat wordt veel knutselplezier.
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #71 Gepost op: 6 december 2019, 20:10:14 »
Sneu van Hobby in Praktijk @iTom. Ik kan me voorstellen dat je daar aardig ziek van bent.
Mooie Sinterklaasscore dát dan weer wèl.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #72 Gepost op: 7 december 2019, 12:18:26 »
Jammer dat HIP stopt, Tom. Het was een mooie plek en club om mensen de interesseren in de hobby en verder te helpen. Ik snap dat het pijn doet, maar dat laat ook zien met hoeveel passie HIP heeft gedraaid.

Ik hoop dat de sinterklaas spullen wat afleiding geven.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #73 Gepost op: 7 december 2019, 17:17:39 »
Dat is minder Tom ... dat HIP stopt te bestaan. :( Gaan jullie niet herstarten op een andere locatie?

Wel weer mooie spulletjes gekregen van de Sint. Veel plezier er mee man. We zien de vorderingen wel hier op het forum. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK landschap krijgt vorm.
« Reactie #74 Gepost op: 8 december 2019, 01:10:27 »
Vandaag hebben enkele vrijwilligers bij Hobby In Praktijk onze privé spullen zeker gesteld en is de boel afgesloten.

Na 7 jaar is er een einde gekomen aan een initiatief van Hans van Tilborg.
Zonder hem was er nooit Hobby In Praktijk geweest en hadden we daar onze kennis niet met elkaar kunnen delen.

Ik zeg Hans van Tilborg bedankt en bedankt dat we in 2017 verder mochten gaan als 2.0

Het boek is dicht, afgesloten met een .
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0