Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 154816 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #400 Gepost op: 26 mei 2020, 23:44:28 »
Ik vond nog een oude laptop in huis waar mijn oude videocam op aangesloten kan worden.
Pinnecale er op gezet en kijken of de videocam het nog wilde doen en jawel hoor.
Alleen zie ik dat het beeldformaat nog moet worden aangepast zo dat er aan beide kanten de zwarte randen er niet meer aan zitten.

Een klein filmpje gemaakt van het locje wat de 1e testroute start vanuit de locloods.
Zag wel op het laatst dat het lassen nog wat later mag beginnen.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Zilte

  • Gast
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #401 Gepost op: 27 mei 2020, 06:42:53 »
Mooi tafereel. Hier kan ik alleen nog maar van dromen.
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #402 Gepost op: 27 mei 2020, 09:40:29 »
Mooi Tom. Leuk dat er weer wat kan rijden. Locje loopt ook prachtig.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #403 Gepost op: 28 mei 2020, 15:24:48 »
Omdat er weer geen moer op TV is een kleine update.

Tijdens het opruimen kwam ik deze tegen, mijn Riet zei wat ga je daar mee doen, ik zei, daar ga ik riet mee maken, zei weer, maar die heb je toch al.



De kleur vond ik al aardig maar met een beetje beige en bruin de boel wat natuurlijker gemaakt dacht ik.



Ook gelijk even wat geveugelde vrienden geplaatst die nog in een doosje lagen te wachten.





En stiekem in een klein hoekje van de haven was de familie Pinguïn uit Madagascar weer aangekomen.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Zilte

  • Gast
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #404 Gepost op: 28 mei 2020, 15:38:42 »
De pinguïns is natuurlijk een briljante toevoeging. Dergelijke toevoegingen worden vaak geregistreerd in het onderbewust zijn en na enige tijd denkt men dan: 'He?' En dan wordt alles vaak een nauwkeuriger blik onderworpen op zoek naar nog meer.
In Miniatur Wunderland hebben ze er ook verschillende. Je blijft dan zoeken en kijken.

Ga vooral zo door.

Trouwens wat de raampjes betreft, misschien is dit een idee.
The following users thanked this post: iTom

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #405 Gepost op: 28 mei 2020, 15:47:49 »
Mooi mooi, ze hebben die palen al redelijk ondergescheten  ;D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #406 Gepost op: 28 mei 2020, 19:05:25 »
Brilliant bedacht die blokkwast!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #407 Gepost op: 28 mei 2020, 20:17:54 »
Hij is weer prachtig Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #408 Gepost op: 30 mei 2020, 13:36:54 »
Gisteravond eens bezig geweest met de kleurpotloden, tussen de lijntjes kleuren wil niet echt lukken maar dit is wel weer eens wat anders.
Wil niet al te veel roest aanbrengen maar ja, onderhoud in de jaren 50 en dan ook nog in de DDR was niet hun sterkste kant.
Beetje roest moet kunnen dacht ik.







Vanaf de kade is het heerlijk om te vissen, Opa met  kleinzoon hebben daar hun eigen stekkie.



Het dak van de goederenloods ook eens onder handen genomen, ziet er nu zo uit.



Zo, nu even de oude keukenkastjes schoonmaken, lekker buiten in het zonnetje en morgen verder maar dan eerst klein feestje, jongste kleindochter is afgelopen vrijdag 10 jaar geworden. Ze kan niet wachten tot we komen want kleinkinderen worden op hun 10e verjaardag nog eens extra verwend door Opa en Oma.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Zilte

  • Gast
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #409 Gepost op: 30 mei 2020, 14:31:01 »
Mooie vorderingen, Tom. Geniet van de zon en de kleinkinderen. Opa's en oma's zijn altijd een feestje.
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #410 Gepost op: 3 juni 2020, 17:43:10 »
Het was voor ons midden in de nacht toen we om 07:30 uur de deurbel hoorde en we de keukenmonteur voor de deur zagen staan.
Lekker vroeg aan de slag dachten we nog maar helaas, hij kwam vertellen dat de keuken niet binnen was en pas a.s. vrijdagmiddag werd verwacht.
Slaapdronken dachten we nog dat het een goeie grap was maar al snel werd het duidelijk dat het niet door ging vandaag.

Niets aan te doen, als de bestelde keuken niet binnen is kan je die ook niet plaatsen, gewoon paar dagen langer in de rommel kan er ook nog wel bij.

Maar er was een dag eerder ook een goed bericht, mijn bestelde loc was binnen en die ben ik vandaag gaan halen want ik had verder toch niets te doen nu we op de keuken moeten wachten.

Gelijk even op de rails gezet, rijd echt super mooi, die ga ik vanavond ijken en alle functies uit proberen.
Zal leuk worden om die allemaal via Acties te gaan gebruiken maar zal ook wel van tijd tot tijd uitgezet worden.



Zal er een route voor aanleggen en dan een keer op de video vast leggen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline L. V. O

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 81
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Leon
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #411 Gepost op: 3 juni 2020, 19:36:23 »
Mooi locje, alleen ziet die er nu nog wel erg nieuw en glimmend uit,

Lijkt me geen straf om de tijd tot de nieuwe keuken te overbruggen met een nieuwe loc :)
lekker analoog gelijk en wisselstroom, veel zelfbouw, tijdperk 2 en 3, mix tussen de goeie oude Nederlandse industrie en landschap.

Leon

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #412 Gepost op: 17 juni 2020, 11:12:46 »
Nu de boel in huis zo goed als klaar is, wachten is op verlichting onder de keukenkastjes, komt eind juni, en ook mijn schuurtje meer opberg ruimte heeft met de oude bovenkastjes stort ik me maar weer eens op het treinbaantje.

Eerst een route gemaakt voor de goederen trein met de V20 006 van Lenz, deze heeft maar een paar functie's zoals koppelen en afkoppelen.
Voor de Brawa V36 ben ik aan het bedenken wat die gaat doen en daar zijn meerdere functies vanwege de geluid-decoder en die wil ik ook gaan gebruiken.

De goederentrein vertrekt vanaf de haven, gaat richting opstelsporen naast de lokloods. Zo blijft er ook ruimte over voor andere treinen zodat ze niet te veel op elkaar moeten gaan wachten. Vervolgens vertrekt de goederentrein naar het goederenstation. Zodra de goederentrein bij het goederenstation is gaan daar de deuren open. Daar koppelt de V20 006 af en gaat voor onderhoud/reparatie naar de lokloods. Na een modelbouw-uurtje van 60 seconden vertrekt de V20 006 weer terug naar het goederenstation, koppelt weer aan en gaat nieuwe vracht ophalen in de haven terwijl na vertrek de deuren van het goederenstation weer gesloten worden.
Het was een leuke puzzel in iTrain, probleem was dat de loc te snel de loods verliet, de truc is daar om in de actie niet de toestand "Wachten" te gebruiken maar "Klaar" met deze "Klaar" toestand wordt de ingestelde wachttijd van de route gebruikt en bij de toestand "Wachten"niet.

Hier een filmpje welke een beetje is ingekort zo dat er meer aandacht is voor de acties.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.753
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #413 Gepost op: 17 juni 2020, 12:06:28 »
Prachtig, Tom
Mooi gedaan, hoor. Leuk met die animaties van de deuren die ook zinvol  8) worden gebruikt.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #414 Gepost op: 17 juni 2020, 12:20:01 »
Leuk filmpje Tom. Je treintje loop keurig ennuh ... mooi werk. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Zilte

  • Gast
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #415 Gepost op: 17 juni 2020, 13:03:43 »
Top en die liggen de Preiser in staking bij de goederenloods is weer zo'n krent in de pap, waarvan de kijkers zich afvragen: Hu?  ;D

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #416 Gepost op: 20 juni 2020, 22:10:15 »
Het is momenteel niet echt lekker modelbouwweer ondanks dat deze week onze tuin 2 x blank heeft gestaan, in ieder geval goed voor de plantjes en ik hoef (mag) niet de tuin sproeien en de plantjes water geven.

Vanmorgen vroeg wakker, even naar de ambulante Griekse tapas handelaar voor wat lekkere hapjes voor vanavond gaan we nog een keer genieten van concert uit het Scheepvaartmuseum met Danny Vera, was gisteravond niet best met dat streamen.
Nieuwe link en code gekregen kunnen we er nog een keer van genieten, geweldige kerel die tenminste echte muziek maakt, vind ik.

Vandaag de bezetmelders van een laatste blok aangesloten. Terwijl de module op zijn kant stond kreeg ik nog even een spontaan gevoel van activiteit om de straatlantaarns aan te sluiten. Nou dat ging lekker, de eerste was het ledje stuk, de tweede wilde wel maar de derde was het niet eens met de draadjes aansluiten. Toen bedacht ik me dat ik ooit het idee had om niet in het donker te gaan zitten en dan de lampjes op de baan feeëriek mij te laten verwennen met sfeerlicht.
Daarom acuut gestopt met het aansluiten van straatlantaarns, die gaan toch nooit aan.

Wel nog 3 ladders geplaatst bij de haven kade en een connector voorbereid om de laatste module netjes te verbinden, gebeurt nu met steekkroonsteentjes of hoe die ook moge heten. Misschien morgen de nettere verbinding aansluiten en dan de boel met bout en moer aan elkaar koppelen.





Iedere vader morgen een fijne Vaderdag met mooi weer.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Zilte

  • Gast
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #417 Gepost op: 21 juni 2020, 09:20:09 »
Het leven raakt je soms vanuit een onverwachtse hoek. Ik leef met je mee, Tom. Immers je passie voor het wateren van de planten is ongeëvenaard.
De ladders zijn een perfecte aanvulling op de kademuren en mooi in verhouding. Ook mooi geweatherd.
Je baan wordt steeds meer een pronkjuweel.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #418 Gepost op: 24 juni 2020, 19:32:26 »
Het was weer afzien met het weer, geen echt weer om aan de modelbaan te werken.
Het is een hele kunst om de warmte buitenhuis te houden maar tot op heden lukt ons dat aardig, er staan een stuk of 6 van die helicopters in huis te draaien, zowel hangend aan het plafond als laag bij de grond, gelukkig hebben we in het verleden altijd gekozen voor apparaten met een laag db zodat de herrie mee valt anders krijgen we het daar weer warm van.

In de zijkamer die op het Noorden ligt is het wel uit te houden en met de plafond ventilator in de hoogste snelheid bezig om de Brawa te ijken en in te regelen.
Maar dat is toch wel even een dingetje, het inregelen viel wat tegen maar denk dat ik het nu wel onder controle heb. Beetje aanpassen in de CV 3 en 4 en de reactievertraging in iTrain goed aanpassen wil de loc eindelijk daar stoppen waar ik wil.

Er kwam ook een pakketje langs.
Deze kunnen we ook bij de andere dozen leggen en zal zeker weer een uitdaging worden om deze te bouwen en ook beweegbaar te maken met een vertragingsmotortje.
Dan moet er natuurlijk ook echte kolen bij komen want dan wil ik wel dat moeders straks kan zeggen, ik ruik de mijne, dan zeg ik, schat het kan ook de mijne zijn. (ouwe humor)


ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #419 Gepost op: 24 juni 2020, 20:26:51 »
Mooie aankoop zo’n liftschacht. Ben benieuwd waar de komt te staan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #420 Gepost op: 24 juni 2020, 23:05:14 »
^^ ik ook, maar zal wel ergens op mijn baantje zijn  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #421 Gepost op: 24 juni 2020, 23:36:32 »
Beste Tom,

Met de Faller motor beweegt hij al, bij mij draait hij als blok 15 in de rijweg vanuit één van de blokken 10 wordt uitgevoerd, dus ik ben benieuwd wat jij er van brouwt.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #422 Gepost op: 25 juni 2020, 00:27:40 »
Beste Anne,

ik heb een andere vertragingsmotor welke nog is overgebleven uit de modelschepen tijd.
Die ga ik er in proberen te passen en ik denk dat die ook mooier draait dan die Faller motortjes waar ik nooit een hoge pet van op heb gehad.

Of ik ga experimenteren met Arduino en een stappenmotor die heb ik ook voldoende liggen.

Verder zie ik wel hoe ik de boel in beweging ga brengen, er is altijd wel een blok of bezetmelder te vinden die zich kandidaat stelt voor zo'n karweitje.  :D
Ik wil wel proberen om 2 bewegingen aan te sturen zodat de ene keer de lift wordt opgehaald en de andere keer de boel laat zakken.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Zilte

  • Gast
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #423 Gepost op: 25 juni 2020, 09:28:07 »
Werken met een Arduino en stappenmotor is natuurlijk leuk. Nauwkeurig te positioneren en kan ook los van alles werken. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK eindelijk de eerste loc staat weer op de rails.
« Reactie #424 Gepost op: 25 juni 2020, 10:04:57 »
^^ Ja Zilte, ik ben ook benieuwd maar voorlopig ligt de doos onder de treintafel want er liggen nog meer dozen die gebouwd moeten worden en met de huidige temperaturen komt er niet veel uit mijn handen.
Het gaat heus wel goed komen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0