Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 154554 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #300 Gepost op: 15 april 2020, 10:58:07 »
En je bent door je voorraad vuurwerkstokken heen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #301 Gepost op: 15 april 2020, 11:00:51 »
Nee, die gebruik ik nooit want ze steken hier in mijn regio al jaren geen vuurwerkpijlen meer af gelukkig.
Trouwens, die zijn ook niet van mahonie hout.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #302 Gepost op: 15 april 2020, 13:41:25 »
Momenteel lonkt de tuin want het is weer heerlijk om buiten te zitten maar wel eerst nog even een testmodel duckdalf gemaakt en de kleur van het water van bovenaf gefotografeerd.

De duckdalf zal later nog iets dieper in het water komen te staan zodat de schuine poten ook aansluiten met het wateroppervlak.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #303 Gepost op: 15 april 2020, 14:22:42 »
Postnl heeft het er maar druk mee, net weer een pakketje aangekomen, nou ja, zeg maar gerust een pakket.
Daar ben ik voorlopig wel zoet mee, zo te zien is het ook helemaal compleet.
Ik weet zeker dat als ik het hier te koop aanbied dat ik het dubbele er voor kan krijgen dan wat ik er voor heb betaald, maar ik doe het lekker niet in de verkoop.

Het is wel iets voor de winteravonden maar op een koele lenteochtend of zomeravond wil ik er ook wel tijd in steken en er aan beginnen.



ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #304 Gepost op: 15 april 2020, 14:26:26 »
Succes met de bouw! Ziet er keurig verzorgd uit in de doos.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
The following users thanked this post: iTom

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #305 Gepost op: 15 april 2020, 15:13:10 »
Precies zo’n dukdalf had m’n oma op een dressoir staan met zo’n dikke kokmeeuw erop. Mooi!
Ook een mooie aanwinst die stenenkraakinstallatie. Je zou er bijna weer een piepklein (analoog) smalspoorbaantje neerleggen.  :o
Alleen wat doet die muis op de verpakking? Op de foto lijkt het of die bij het pakket hoort.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #306 Gepost op: 15 april 2020, 15:51:05 »
Da's een mooie kiezelfabriek, Tom. Je kunt er weer even tegen.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #307 Gepost op: 15 april 2020, 16:17:20 »
Precies zo’n dukdalf had m’n oma op een dressoir staan met zo’n dikke kokmeeuw erop. Mooi!
Ook een mooie aanwinst die stenenkraakinstallatie. Je zou er bijna weer een piepklein (analoog) smalspoorbaantje neerleggen.  :o
Alleen wat doet die muis op de verpakking? Op de foto lijkt het of die bij het pakket hoort.

Oh, lag die muis daar, heb me rot gezocht thnx voor de tip.
Nee daar komt geen analoog smalspoorbaantje bij, wordt al een hele toer om dit ergens op mijn baan te plaatsen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #308 Gepost op: 15 april 2020, 16:32:53 »
Ik vind het een prachtmodel en inderdaad wel een joekel. Net als Wim zat ik me ook al af te vragen waarom die muis,
dacht dat je de fabriek met software kon besturen  :D
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands
The following users thanked this post: iTom

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #309 Gepost op: 15 april 2020, 19:09:54 »
Je haven wordt steeds mooier en ziet er al geweldig uit.

Wat een prachtige fabriek Tom. Met een beetje schuiven of misschien wat veranderen moet dit toch wel ergens in te passen zijn lijkt me. Als dit niet het geval is is het eeuwig zonde en moet je hem misschien iets kleiner maken. Succes en doe je best Tom.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #310 Gepost op: 16 april 2020, 22:22:53 »
Tussen het zon aanbidden en genieten van het heerlijke weer een beetje gerommeld aan een idee wat ik had, voor de steiger wilde ik een remmer plaatsen.
Dat leek me niet zo'n probleem en met wat zaag, hak en lijmwerk kon na het drogen van de lijm de boel geverfd worden. Of ik het allemaal zwart ga maken (geteerd zeg maar) weet ik nog niet. Het kan wel origineel zijn maar het moet voor mij ook een beetje smoel hebben.

Terwijl ik daar mee bezig was vroeg ik me af hoe zo iets er uit zou kunnen zien bij de oude steiger.
Wie het weet mag het zeggen ik kreeg dit als beeld in mijn hoofd.





Overigens is duidelijk te zien dat de oude steiger in de loop dar jaren aan het verzakken is.  :O
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #311 Gepost op: 17 april 2020, 08:11:28 »
Erg gaaf Tom! weer knap gemaakt!
Groet Mies

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #312 Gepost op: 17 april 2020, 10:36:19 »
Dank je Mies, we gaan gewoon vrolijk door.

Vandaag weer een leuk pakket ontvangen, we gaan het maar weer eens hier mee proberen.
Was het eigenlijk nooit meer van plan maar dit setje spreekt me wel aan en soms inderdaad heb je zo'n ding gewoon nodig.



Eerst maar eens wat er mee oefenen en dan gaan we los  :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.752
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #313 Gepost op: 17 april 2020, 12:56:28 »
Hoi Tom, ik heb de foto even zichtbaar gemaakt op het forum.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #314 Gepost op: 17 april 2020, 13:21:12 »
Ok, was er even te snel mee, dat is dan toch de leeftijd, hahahaha
Bedankt.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #315 Gepost op: 17 april 2020, 19:51:10 »



Overigens is duidelijk te zien dat de oude steiger in de loop dar jaren aan het verzakken is.  :O

Ik vind hem geweldig Tom ... heel knap gedaan.

Compressortje komt me bekent voor Tom. Ik heb er veel plezier van. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #316 Gepost op: 17 april 2020, 21:38:01 »
Wat een geweldig stukje vakwerk.  :D
Die verzakte palen, helemaal perfect, wauw.

Heb zo’n zelfde airbrush setje, gaat als een tierelier. Wel goed schoonhouden en voorzichtig met de naald.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #317 Gepost op: 18 april 2020, 13:38:06 »
Mooie dukdalven!
Heb je ook een link van jouw airbrush-set?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #318 Gepost op: 18 april 2020, 13:44:21 »
Mooie dukdalven!
Heb je ook een link van jouw airbrush-set?

U vraagt en wij draaien.

AIRBRUSH
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #319 Gepost op: 18 april 2020, 13:51:32 »
Dank!
Ik ga jouw uitgebreide ervaringen volgen en dan denk ik dat dit wel eens een wondermooie aanvulling zou kunnen zijn op mijn wetwashes en drybrushes. Dit werkt alleen op acrylverf of moet ik daar een hele verzameling speciale airbrush-verf voor kopen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #320 Gepost op: 18 april 2020, 14:07:08 »
Het is wat jij wil, ik heb zelfs filmpjes gezien op youtube waar ze de acrylverf gebruiken van het A.C. Tion.

2 jaar geleden stond de link naar dee set ook al hier op het forum

http://www.h0modelspoor.nl/index.php?topic=3272.msg55354#msg55354
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #321 Gepost op: 18 april 2020, 19:52:01 »
Ik heb dat setje ook al een paar jaar in gebruik, niets mis mee.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #322 Gepost op: 24 april 2020, 00:35:02 »
Deze week de goederenloods op zijn plaats gezet.
Tevens de servo's en binnenverlichtingen aangesloten, gaat de linker deur open dan gaat het licht aan de straatkant langzaam aan en gaat de rechter deur open dan gaat langzaam de verlichting aan de spoorkant aan. Het kantoortje links heeft ook verlichting wat op verschillende tijden/momenten aan en uit gaat.

Om eventueel bij storing de baan niet op te tillen of er onder te gaan liggen kan ik een groot deel onder de goederenloods kwijt.



De loods moet natuurlijk wel vast komen te staan, momenteel moet ik dit deel nog weleens op zijn kant zetten en om de loods er dan niet af te laten flikkeren wordt deze met 2 schroefjes vast gezet, daar zie je later niets maar van. Bij calamiteiten kan de loods er af.







Het laadperron is inmiddels aardig gevuld.



Linker deur open voorste binnenverlichting gaat aan.



Rechter deur gaat open, achterste binnenverlichting gaat aan.



Deuren dicht, binnen verlichting gaat lanzaam uiyt alleen op kantoor gaat af en toe nog verlichting aan.



Nu moet het dak er nog op en in de verf gezet worden, gaat de zelfde kleur krijgen als het lagere deel en ga ik nog niet met de airbrush doen anders heb ik 2 totaal verschillende daken.



Even voor het oog, de boom heeft wel een goede hoogte denk ik. Rechts van de goederenloods komt een verffabriek van Kibri en daar weer rechts van richting haven komt de gashouder van Faller.
De plannen voor de bouw liggen klaar naast de fles zonnebrandolie  :)
Van het karton ga ik wegen maken, denk van klei.

Wil deze rol bestellen en daar eens mee aan de gang gaan misschien zijn er hier forumleden die hier inmiddels wat ervaring mee hebben.
KLIK

Inmiddels ook bericht ontvangen van mijn locs, ze zijn nergens meer te vinden.
Ik krijg het volledige aankoop bedrag terug gestort, heb ik natuurlijk niks aan maar ja wat moet je dan.
Ze hadden nog wel 2 dezelfde locjes in de uitverkoop dus had ik voorgesteld om me die te leveren en dan ter compensatie en uit coulance een bouwdoos van Faller er bij van de Beethovenstrasse. Ik dacht daar trappen ze toch niet in en inderdaad de volgende dag kreeg ik een mail waarin stond dat het wel akkoord was maar dat de administratie een paar minuten eerder de terugbetaling had gedaan. Ja. ja.

Ik ben toen opzoek gegaan naar een zelfde soort locjes maar wat ik ook tegenkwam, had er geen vertrouwen meer in en zo kwam ik op de Brawa V36 023 nr. 41652. Full sound en el.koppelingen. Maar ja een boel centen. Ik gelijk beetje rond gesnuffeld op het Interpret maar lager dan € 410 kwam ik niet. Vervolgens mijn hofleverancier ter plaatse gevraagd of hij een leuk prijsje kon maken, per slot van rekening geef ik zijn klanten ook belangeloos support met iTrain en jawel hoor, een mooi aanbod. Ok, dan heb ik voorlopig maar 1 loc en die kost dan net zoveel als die 2 andere maar dan wel van een leverancier dicht bij huis en een loc die een hoop toeters en bellen heeft en dan sparen voor nog een ander. Nu even een week of 10 dagen wachten en dan kan er weer gereden worden.

Maar nu eerst het huis versieren, morgen knalfeest hier, moeders wordt dan 74 dus dat gaan we lekker vieren met slingers, ballonnen, koekhappen en zaklopen maar geen polonaise want dat mag nu niet natuurlijk vanwege de 150cm afstand en tja, een polonaise met zijn tweetjes is natuurlijk ook niet veel lol aan. Kinderen en kleinkinderen komen even langs maar mogen en willen ook niet binnen komen, we nemen geen enkel risico anders heb ik straks niks aan mijn nieuwe loc.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #323 Gepost op: 24 april 2020, 13:01:05 »
Ik ben wel zeer benieuwd of die rol een beetje bevalt Tom. Ik heb er wel eens naar gekeken maar zelf geen ervaringen mee.

In ieder geval vast gefeliciteerd voor morgen. ;)
Bij mij is het wat minder ... ik heb morgen een begrafenis van mijn zwager. :( 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #324 Gepost op: 25 april 2020, 21:23:05 »
Gisteren was wel een rare dag, mijn vrouw was jarig maar geen visite.
De kinderen en kleinkinderen kwamen wel langs en bleven buiten, jarige jet binnen en zo werd het toch nog een beetje verjaardag.
We gaan het vast nog een keer overdoen want dit voelde vreemd aan.

Vandaag begonnen met het verder ballasten, niet mijn prettigste deel van de hobby maar ja, moet toch ook gebeuren.
Morgen verder met balasten en roest verven.

Vond een paar mooie ringetjes en die gelijk in gebruik genomen, zitten nu in de muur van de trap naar de steiger.
In het zelfde doosje waar de ringetjes in zaten vond ik ook nog wat autobandjes welke ik een tijdje geleden had gekregen van Ben de Spoorman.

Beetje gefrutseld en zo wordt het aan de kadekant steeds gezelliger.







De remmer voor de steiger staat, eerst gaatjes boren en met een stukje hardhout een 4kant gat van gemaakt en zo past het geheel beter in het water.

Die rol heb ik besteld, zal eind Mei wel binnen zijn.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0