Auteur Topic: Weisseck stopt er mee.  (gelezen 152008 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #250 Gepost op: 19 maart 2020, 09:26:25 »
Het wordt wel wat @iTom.
Mosterd na de maaltijd, maar je had in plaats van die bergachtige achtergrond er zo’n industriële façade op de achtergrond kunnen zetten. Artitec heeft mooie halfmodellen voor een redelijk betaalbare prijs. Maar ja, het maken van bergen en groen dat is je natuurlijk op het lijf geschreven.
En met het verhaal met die vorkheftruck is het sowieso wel slim om eerst een proefopstelling te maken. Ik denk dat het je gaat lukken.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #251 Gepost op: 19 maart 2020, 10:20:37 »
Mosterd na de maaltijd is het zeker niet @Wim Corduwener.
Ik heb aan de andere kant de haven, daar ga ik halfmodellen gebruiken en niet alleen van Aritec maar ook van AlsaCast die ook prima modellen leveren en ik er daar al enkele van in huis heb.

Het sfeertje bij de locloods moet sober blijven, ik vind het zo al meer dan genoeg. Straks met struikjes en bomen gaat het helemaal naar mijn zin worden.

Voorlopig genoeg hoofdbrekens om de vorkheftruck een beetje in beweging te krijgen, we gaan het zien.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #252 Gepost op: 19 maart 2020, 10:23:12 »
Het ziet er weer lekker uit Tom ... die staatjes en bergjes zijn helemaal jouw ding geworden.

Mosterd na de maaltijd, maar je had in plaats van die bergachtige achtergrond er zo’n industriële façade op de achtergrond kunnen zetten.

Ben het wel een beetje met Wim eens. Een beetje bebouwing lijkt me ook wel op zijn plaats hier.  2 of 3 cm is al meer dan genoeg om er een fabriekje of huizen neer te zetten.

Ik vind het een super idee om dat heftruckje  even naar buiten laten kijken. Hij hoeft niet zo ver naar buiten en de achterkant blijft binnen. Het lijkt me een kleine moeite hem met een draadje en een servo naar buiten te duwen. De achterkant en dus het draadje blijft binnen en buiten beeld. Ik ben benieuwd hoe je het gaat oplossen. Succes man ... en ik volg je draadje met plezier.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #253 Gepost op: 19 maart 2020, 12:00:47 »
Hoi Tom,

Lekker bezig. Ik hou wel van mosterd én van afwisseling.
Zo'n landelijke locloods is helemaal niet zo gek en een station (vrij ver) buiten een dorp komt nog wel eens voor. "Waarom is het station zo ver weg?". "Omdat daar de rails ligt". Ik heb bijvoorbeeld met de vulcan-express in de Eifel gereisd, en daar lag het eindstation op bijna een kilometer van het dichtstbijzijnde dorp.

Dus landelijk links, en (klein)industrieel rechts: mooie mix.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: iTom

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #254 Gepost op: 19 maart 2020, 13:33:58 »
Dat is wat er ook in mijn gedachte zich afspeelt Rob.
Van dat station was ook al een idee, heb nog wel een station in een bouwdoos liggen maar denk niet dat het er bij gaat komen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #255 Gepost op: 21 maart 2020, 10:10:00 »
Het haventje trekt nu meer mijn aandacht, dit was het eerste plan.



Vervolgens een stukje er aan gebreid.



Maar uiteindelijk ga ik hier mee verder.



Tijdens het drogen van het dure water (WC papier 20-03-2020 voor het nageslacht de corona crisis) en de verf eens kijken of er in de XPS plaat ook wat rotsachtige structuur is te maken. Op zich moet het mogelijk zijn dus oefening baart kunst en ga ik het gewoon nog een paar keer proberen.



Persoonlijk vind ik het werken met xps plaat prima maar dan toch afwerken met gips of zoals ik dat doe met Sculptamold en een beetje verf en poeders.



Er valt dus nog genoeg te doen maar alles op zijn tijd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #256 Gepost op: 21 maart 2020, 12:51:20 »
Lekker doorgaan zo Tom. Maar ... wel een beetje zuinig met dat wc papier.  :) Rotsen zien er best goed uit dus dat gaat wel wat worden.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #257 Gepost op: 21 maart 2020, 13:21:02 »
WC papier was al een keer gebruikt, even goed laten drogen en dan ook minder verf nodig.  :D :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Jor

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 28
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #258 Gepost op: 21 maart 2020, 22:55:49 »
Ziet er allemaal goed uit Tom!

En even uit nieuwsgierigheid: heb je al een idee hoe de haven er uit komt te zien?

Groet,

Jordy
Groet,

Jordy

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #259 Gepost op: 26 maart 2020, 14:33:18 »
Dag @iTom, ik zie dat je waterpartij al behoorlijk gevorderd is. Is dit de ondergrond en komt daar nog zo’n mooie laag giethars overheen zoals in je vorige H0e-baan?


Foto: iTom
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #260 Gepost op: 26 maart 2020, 15:10:23 »
Nee Wim, dat gaat er niet op komen, de vorm is te lastig en het wordt dan ook wel een hele dure aangelegenheid.
Schat dat er ongeveer 2 kg op moet en dat gaat me zeker meer dan € 40,- kosten.
Er komen een paar laagjes ModPodge over en dat vind ik dan wel weer welletjes, is tenslotte ook niet verkeerd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #261 Gepost op: 27 maart 2020, 13:26:45 »
Ik ga vanaf vandaag weer wat meer actief aan mijn baantje werken.
Heb een goeie oefening gevonden voor de fijne motoriek, deze zal zeker mijn schouders en polsen in conditie brengen.
Let op het kan ook met limonade voor de AA. Ik doe 2 keer per week deze oefening en het gaat steeds beter.  :)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #262 Gepost op: 27 maart 2020, 13:31:21 »
Ik was een tijdje uit beeld en heb dit bijvoorbeeld ook gemist. Lekker bezig Tom!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
The following users thanked this post: iTom

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #263 Gepost op: 27 maart 2020, 14:50:39 »
Ik las dit nog even terug

Kwam ook nog wat met de post, voor € 2,91 gescoord, leuke vorkheftruck.
Nu kijken of het gaat lukken dat op het moment de deuren openschuiven de vorkheftruck naar voren/buiten komt rijden.
Zou wel lachen zijn, als het maar geen huilen wordt uiteindelijk.
Eerst een proef opstelling maken, zal wel een goed idee zijn.



en kwam iets op YouTube tegen...

Ik wil de ambities niet te hoog leggen, maar naast een ijzerdraadje om de vorkheftruck te bewegen kun je ook nog een radiografisch (RC) vorkheftruckje overwegen  :o



Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #264 Gepost op: 27 maart 2020, 15:19:48 »
Dit lijkt me een leuke toevoeging met het Inglenook Sidings-gebeuren van @Robvd; naast de wagonnetjes in de juiste volgorde rangeren óók laden en lossen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #265 Gepost op: 27 maart 2020, 15:45:06 »
Dit lijkt me een leuke toevoeging met het Inglenook Sidings-gebeuren van @Robvd; naast de wagonnetjes in de juiste volgorde rangeren óók laden en lossen.
OK, die krijg ik meteen weer terug  :D
Gelukkig heb ik een brandstofoverslag gemaakt, zonder stukgoed  :)
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #266 Gepost op: 27 maart 2020, 15:57:03 »
Grappig, ken die dingen wel, er komt steeds meer bij.
Maar is niks voor mij, te duur en dan moet ik met een zendertje inde hand het besturen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #267 Gepost op: 31 maart 2020, 23:26:37 »
Het is een rare tijd, voorlopig is het einde nog niet in zicht.
Je denkt ik ga dit doen en dat maar eigenlijk komt er niet veel van terecht, dan maar wat rommel opruimen net als veel andere doen.
Dan kom je ineens toch weer wat leuks tegen, een aantal struiken die nog over waren gebleven van een vorige baan.
Die kunnen we weer goed gebruiken en met de Greenkeeper  nog wat gras aangebracht, morgen nog een kleurtje gras er bij dan gaat het er weer heel anders uitzien.







Afgelopen weekend een nieuw lokje besteld, hoop dat die eind van de week binnen komt en misschien komen de andere dan ook snel er achter aan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #268 Gepost op: 1 april 2020, 13:07:21 »
Dat ziet er allemaal weer grandioos uit Tom. Je bent een meesterbegrasser ... top. Maar een klein dingetje ::) Dat dikke voetje van die lantaarn naast de loods ... tja ... zonde hè.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #269 Gepost op: 1 april 2020, 13:13:23 »
Kijk, dat zijn weer de tips waar ik wat aan heb, dat voetje ga ik nog aanpakken, lantaarn staat nog los, even kijken of het voetje los zit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #270 Gepost op: 1 april 2020, 16:37:27 »
Dat voetje zit waarschijnlijk vast, maar met een mesje net boven het voetje rollen (als bij een pijpensnijder) en dan komt-ie vanzelf los.
Mooi gras, dát dan weer wel... dat mag je bij mijn diorama ook wel doen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #271 Gepost op: 1 april 2020, 17:08:51 »
Voetje gaat er redelijk makkelijk vanaf, even met een kniptangetje stukje afknippen dan komt het los en schuif je het er zo vanaf.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #272 Gepost op: 1 april 2020, 19:21:27 »
Zo, bouwmarkt had ik gelukkig niet nodig want ik ga echt de deur niet uit daarom maar even in de rommeldoos gedoken.
En jawel hoor, uit een overgebleven deel van een spoorbrug kon ik wel wat deeltjes gebruiken.
Ook een aluminium afdekplaatje van een bakje boter om golfplaat van te maken was een mooie aanvulling van het geheel.

Eerst maar eens de balkenconstructie samenstellen.

 

Vervolgens de golfplaat maken, met een coctailprikkertje komen de golfjes er netjes in.



Dan de golfplaat op de balkconstructie plakken en de onderkant gelijk een beetje opvullen met 10sec lijm voor de stevigheid.



Het ziet er dan zo uit.





Dan het geheel tegen de loods plakken en afwerken met wat roest.





..... en voor wie het nog niet was opgevallen, het voetje van de lantaarnpaal is verwijderd.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #273 Gepost op: 1 april 2020, 20:33:44 »
Mooi detail, dat afdakje. In een rustieke omgeving.
Top, Tom!

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: WEISSECK even zonder treinverkeer.
« Reactie #274 Gepost op: 1 april 2020, 20:45:04 »
Mooi Tom. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/