Auteur Topic: Gereedschap voor de modelbouw  (gelezen 360 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Villa Volta
Gereedschap voor de modelbouw
« Gepost op: 15 oktober 2019, 14:22:27 »
Iedereen is op zijn of haar manier bezig met modelspoor en of je nou locomotieven uit elkaar aan het schroeven bent of gebouwen in elkaar aan het plakken bent; iedereen gebruikt zo z’n eigen gereedschap. Zo zweert de één bij afbreekbare mesjes en de ander gebruikt het liefst scalpels of een heel arsenaal aan hobbymesjes. En toch leek het me handig om over het gebruik van gereedschap tips en ideeën uit te wisselen op een makkelijk te vinden plek.
Enfin, laat ik maar beginnen:

Vandaag gekocht bij de Lidl voor € 5,99 een handzaam precisiegereedschapsetje. Eigenlijk ging het mij om dat kniptangetje; het is een tangetje met aan één kant het snijvlak en daardoor vind ik het een perfect langsknippertje. Ik zou er zelf geen railstaven mee knippen, maar voor al het andere werk een prima ding. Verder bevat het setje een vergrootglas dat misschien leuk is om insecten mee te bestuderen, een uitstekend pincet en een aardige verzameling bitjes om locomotieven mee uit elkaar te schroeven.
Doe er je voordeel mee.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Offline bellejt

• Stationchef
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re: Gereedschap voor de modelbouw
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2019, 16:44:08 »
heb ik hier reeds een paar jaar en komt steeds goed van pas.
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann