Auteur Topic: Vervallen geveltje.  (gelezen 17589 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Vervallen geveltje.
« Gepost op: 13 september 2019, 21:33:04 »
Een nieuw projectje.

Ik heb mijn werkplek opgeruimd en dan jeuken mijn handen om een nieuw projectje op te starten. Ik ben tijdens het opruimen een fotolijstje tegen gekomen en gelijk komt daar weer een idee opborrelen. Het is een lijstje met een redelijke diepte. Ongeveer 3 cm. Als ik daar eens een geveltje in ga maken en daar gelijk een hoop voor mij nieuwe technieken op ga proberen los te laten. Een soort van testgeveltje voor mij dus en pas m'n 2e echte bouwwerkje met schuimkarton. Maar ik wil dit probeersel toch met jullie delen. Het projectje zal ongeveer 1 : 25 zijn om het wat makkelijker te kunnen detailleren. Misschien ga ik later als ik wat technieken beter onder de knie heb weer wat kleiner werken.

Eerst maar eens even het lijstje uit elkaar halen.





Uit een stukje schuim(pluim)karton snij ik drie lagen om het geveltje wat diepte geven.





Op elkaar lijmen en drogen met wat gewicht zodat het mooi vlak blijft. Het lijmen gaat prima met witte houtlijm.





Dan kan ik met het echte werk beginnen. Nerfjes krassen in een roerhoutje ….



… en het eerste stempelwerk van de baksteentjes. Het moet een oud en vervallen geveltje worden dus de stenen mogen niet te mooi recht meer lopen en de voegen moeten lekker uitgesleten en diep. Met een houtje heb ik de stenen hier en daar wat ingedrukt zodat het metselwerk er lekker onregelmatig uit ziet. Er zitten nog wel wat onregelmatigheden en foutjes in voegen maar die loop ik later wel na.




Later meer …..
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #1 Gepost op: 14 september 2019, 10:03:09 »
Dat ziet er niet verkeerd uit, Pierre.
Ben benieuwd waar dit heen gaat.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2019, 10:08:46 »
Ben benieuwd waar dit heen gaat.

Ik ook Rob. Ik heb nog niet echt een vast plan dus het moet gaandeweg vorm krijgen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #3 Gepost op: 15 september 2019, 11:10:53 »
We laten ons verrassen, mooie schaal om heel veel details kwijt te kunnen.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #4 Gepost op: 15 september 2019, 17:57:20 »
mooie schaal om heel veel details kwijt te kunnen.

Zeker waar Jack. Dat is ook waarom ik voor een grotere schaal heb gekozen. Hier kan ik lekker mee oefenen.

Weer een stapje verder. Het stempelwerk is nu gedaan.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #5 Gepost op: 16 september 2019, 00:06:51 »
Mooi metselwerk.
Waarom zit er boven het raam een balk en geen rollaag?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #6 Gepost op: 16 september 2019, 10:07:49 »
Waarom zit er boven het raam een balk en geen rollaag?

Allebei werden toegepast en omdat ik een soort van testgeveltje maak wil ik veel verschillende materialen en technieken uitproberen en hierin verwerken. Vandaar ... ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #7 Gepost op: 16 september 2019, 11:02:46 »
“Testgeveltje”?
Het ziet er naar uit dat die test nu al geslaagd is!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #8 Gepost op: 22 september 2019, 16:07:09 »
Dank je wel Wim. ;)



Kleine update:



Het muurtje loop ik helemaal na met een pennetje op verkeerd gestempelde steentjes en hier en daar maak ik wat beschadigingen zodat de muur er wat ouder uitziet.



Dan zet ik er met een brede kwast een grijze grondlaag op.



Ik ga eens proberen het meeste met acrylverf (Action) te doen maar bepaalde dingen gaan met b.v. Humbrol beter. Zeker het houtwerk.

Over houtwerk gesproken …. Ik heb van de zomer twee kleine fruitmandjes bewaard waar geloof ik aardbeien of zo in gezeten hebben. Dit is prachtig mooi dun hout. Het lijkt wel een soort van fineer zo dun.




Ik heb ze uit elkaar gehaald en het is prachtig te snijden in dunne latjes/plankjes die ik kan gebruiken voor het raamkozijn en deur. Met een fijn getand zaagje maak ik er wat extra groeven in.





Tussendoor ook nog even een testje gedaan op een afvalstukje of ik met Sculptamold stucwerk kan imiteren. Misschien ga ik hier ook nog wat mee doen op mijn muurtje.





Later meer ….
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #9 Gepost op: 22 september 2019, 19:22:31 »
Mooi werk @Pierre!


Volgens mij heb je al eens eerder in deze schaal een kunststukje in elkaar gefröbeld.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #10 Gepost op: 22 september 2019, 20:01:45 »
Tja ... dat was nog erger Wim. ;D Steentje voor steentje van blauwe plaat opgeplakt. Dat project heb ik nooit afgemaakt omdat voor die tijd alles in een verhuisdoos verdween voor de verhuizing. De doos staat nu al weer 4 jaar in de garage. Wie weet komt hij ooit nog eens te voorschijn. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #11 Gepost op: 22 september 2019, 21:08:52 »
We wachten het rustig af, ben benieuwd waar dit heen gaat  :)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #12 Gepost op: 22 september 2019, 21:47:41 »
ben benieuwd waar dit heen gaat  :)

Ik weet het ook nog niet precies Jack. Er rommelen wel een paar ideeën in mijn hoofd rond en ik zie wel. ;D

Ik ga van de week eerst een paar dagen op stap naar Breda en dan zien we weer verder.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #13 Gepost op: 27 september 2019, 21:46:15 »
Weer terug uit Breda en dus weer een kleine update:



Het stucwerk is me niet goed bevallen. Daar ga ik later nog wel eens wat mee experimenteren  en ik laat het nu dus maar weg. Misschien een volgend projectje.

Weer wat verder met mijn geveltje. Ik heb de steentjes geverfd met een bijna droge kwast met acrylverf. Ik gebruik rode(vermilion), bruine en zwarte verf (Action) en meng deze tot een bruinrode basis kleur.




Na het drogen tip ik nog hier en daar wat accenten op steentjes met een donkerder bruin of rood kleurtje. Daarna heb ik alles afgelakt met een matte lak op terpentine basis.







Dan ga ik eens wat nieuws proberen. Ik wil dat het lijkt of de voegen er hier en daar uitvallen of gevallen zijn. Ik heb al eens gewerkt met voegenpasta, verf of echte voegenwit maar dat is me te heftig wit. Ik ga het nu eens proberen met een poeder en pastelkrijt. Ik smeer de hele muur in met een stevige kwast zodat het goed in de voegen komt. Daarna met mijn vinger goed in de voegen smeren. En tot slot uitkloppen en schoon blazen tot het naar mijn zin is.



Hier en daar valt de voeg er weer uit en dat is precies de bedoeling.





Ik moet hier en daar nog wat voegen vullen En als dat gebeurd is veeg ik met een iets vochtige doek de meeste steentjes schoon. Hier en daar moet er nog wel wat op de steentjes blijven zitten om ze ouder te doen lijken. Tot slot fixeer ik het krijt met een laagje matte acryl vernis op water basis (Action)








Later meer ….
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #14 Gepost op: 27 september 2019, 22:40:16 »
Ik vind het nu al 100% perfect. Lekker die zoutuitslag.
Wat zijn jullie toch kunstenaars!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #15 Gepost op: 27 september 2019, 22:47:59 »
Dankjewel Peter. We rotzooien maar een beetje aan. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #16 Gepost op: 28 september 2019, 10:09:40 »
Goed idee met dat poeder en fixatie, geeft een 'natuurlijke' uitstraling. Ik heb zelf ook van die verouderingspoeders van Artitec en
ik vond dat altijd best een goed resultaat geven. Ik gebruik dan een heel klein beetje terpentine voor een wat betere hechting maar
lak kan natuurlijk ook en is voor voegwerk waarschijnlijk beter geschikt. Benieuwd naar de details :-)
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #17 Gepost op: 28 september 2019, 11:02:55 »
Kijk, dit is weer een andere vorm van 'je gevel poederen'. :)
Erg mooi gelukt, Pierre.
Ik vind vooral ook de structuur in de baksteentjes zelf (ook) erg mooi en dat krijgt met dat poeder nog een extra accent. Heb je die structuur er zelf in gemaakt of zit dat al in het foamboard?

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #18 Gepost op: 28 september 2019, 12:11:28 »
Goed idee met dat poeder en fixatie, geeft een 'natuurlijke' uitstraling. Ik heb zelf ook van die verouderingspoeders van Artitec en
ik vond dat altijd best een goed resultaat geven. Ik gebruik dan een heel klein beetje terpentine voor een wat betere hechting maar
lak kan natuurlijk ook en is voor voegwerk waarschijnlijk beter geschikt. Benieuwd naar de details :-)

Dank je Jack. Ik heb de boel eerst afgelakt omdat er niet al te veel poeder in de voegen moet blijven kleven. Het moet op uitgesleten voegen gaan lijken. De 2e keer lakken na het poederen is dat het beetje wat er op zit daar ook te houden.

Hier nog twee detail foto's. Let niet op de glans. Die komt door de extra lamp die voor de foto op het geveltje staat. Ik wilde proberen een soort oude handvorm steetjes weer te geven en dat is volgens mij aardig gelukt zo.





Erg mooi gelukt, Pierre.
Ik vind vooral ook de structuur in de baksteentjes zelf (ook) erg mooi en dat krijgt met dat poeder nog een extra accent. Heb je die structuur er zelf in gemaakt of zit dat al in het foamboard?

Dank je wel Rob. Het schuimkarton heeft van zichzelf ook al wat structuur omdat je er een laag karton af moet trekken om bij het schuim te komen. Zelf heb ik er ook nog wat aan gedaan door er met een fijne staalborstel op te tikken zodat je heel kleine gaatjes krijgt. Verder heb ik hier en daar de voegen wat breder gemaakt en af en toe een steentje (of een gedeelte daarvan) wat naar binnen gedrukt of bekrast. Verder blijft de poeder natuurlijk ook in ieder gemaakt gaatje en krasje hangen waardoor ze nog meer opvallen. Daarom moet je ook niet overdrijven met de beschadigingen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #19 Gepost op: 28 september 2019, 13:18:16 »
Ziet er fantastisch uit @Pierre! Niks meer aan doen.
Ik las iets over stucwerk? Ik weet niet of je er nog interieur in gaat maken en of het een winkeltje of een woonhuis wordt.


Maar als je hetzelfde foamboard gebruikt als je bakstenen, dan krijg je met een staalborstel een vrij aardig stuc-effect. Oh ja en die vloer dat zijn roerstokjes.

Oh ja, dat vergat ik nog te vragen: heb je voor deze schaal gekozen omdat je ergens nog een LGB-project hebt staan?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #20 Gepost op: 28 september 2019, 17:58:32 »
Ik heb het natuurlijk niet over een stuckwerk van een binnenmuur Wim. Maar een afgebrokkeld stuckwerk aan een buitenmuur is een heel ander verhaal. Ik ga me daar nog eens in verdiepen.

Geen LGB-project Wim en ook geen interieur. Het is geen gebouwtje maar alleen een plat geveltje en komt in een verdiepte lijst van ongeveer 2 cm diep.;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #21 Gepost op: 28 september 2019, 19:26:58 »
Ik dacht dat het misschien een soort van oefenprojecte was voor een toekomstig project.
Als ik ooit (ooit, ooit) tijd heb, wil ik eens een keer zoiets proberen in 1:35. Maar dit terzijde.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #22 Gepost op: 28 september 2019, 19:55:18 »
Het is zeker een oefenproject je Wim. Ik probeer hier vele technieken en materialen uit die ik nog niet eerder geprobeerd heb. Maar het gaat wel een compleet projectje worden en ik vind het zonde om dit probeersel in de prullenbak te gooien dus ga ik er een lijstje omheen zetten en bewaar ik hem.

Nog even op je vraag van de LGB terug te komen. Hier heb ik in mijn nieuwe huis voorlopig nog geen plaats voor en alles zit in een verhuisdoos die in de garage is opgeborgen. Heel misschien komt het nog wel eens tevoorschijn. :-\
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #23 Gepost op: 28 september 2019, 19:56:14 »
Die site van Marcel Ackle ken je waarschijnlijk wel, staan ook een hoop howto's in. Ik denk dat je qua handvaardigheid en vindingrijkheid wel op hetzelfde niveau zit  :-*
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Vervallen geveltje.
« Reactie #24 Gepost op: 28 september 2019, 20:22:24 »
Niet te veel veren Jack ... dan krijg ik kapsones en ga ik naast mijn schoenen lopen. :-[

Ik ken Marcel Ackle niet maar ik ga vanavond eens even met google aan de gang. Vast interessant. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/