Auteur Topic: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings  (gelezen 37176 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #50 Gepost op: 8 oktober 2019, 20:10:43 »
Ziet er lekker uit.
Wat recies ga je met die perronranden doen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #51 Gepost op: 9 oktober 2019, 13:14:21 »
Bedankt, Wim.

Zo, de muur en de perron rand hebben nog een laatste wet wash van bruin/zwart gekregen. Nu ben ik tevreden met de kleur.



Wat recies ga je met die perronranden doen?
Verder niet zoveel, Wim. De rand verdwijnt straks grotendeels achter een hek en begroeiing.

Meteen ook maar even 2 wagons 'meegewassen'.




Dit is zeker geen perfecte weathering, maar het verschil tussen vers plastic en een wetwash met bruin/zwart is toch een hele verbetering vind ik... En de moeite is nihil als er toch nog wat dunne verf over is.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #52 Gepost op: 10 oktober 2019, 09:49:57 »
Helemaal goed Rob. Leuk idee om een wachthuisje te maken van wat restmateriaal. Daar hou ik van. Ik vind je muur ook goed gelukt maar ... een Preisertje op een voetplaatje. Da's wel jammer.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #53 Gepost op: 10 oktober 2019, 10:14:50 »
Dank Pierre,

... een Preisertje op een voetplaatje. Da's wel jammer.
Zo kan-ie er even staan én nog even uit de weg als het perron geplaveid wordt. We kunnen ons tenslotte niet veroorloven dat Preisertjes met hun voeten in het beton gegoten zijn.  ;)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #54 Gepost op: 10 oktober 2019, 22:14:39 »
Vanmorgen stond de halte bij Ingelnuk Brennstoffenverhandlung AG in het zonnetje.




Het hoofdspoor heeft ondertussen ballast en er groeit wat bij de onderkant van de muur.
Bij de resten van mijn vorige baan vond ik nog wat perronverlichting die nu op deze halte een plek krijgen.
Nu maar eens de voetgangersbrug veilig maken en een kleurtje geven.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #55 Gepost op: 11 oktober 2019, 18:16:39 »
Tis allemaal leuk en aardig, dat doorgaande spoor met halte, maar het ging natuurlijk om het rangeerpuzzelen op de brandstoffenhandel zelf.
Dus vandaag begonnen met de omheining. Maar daarvoor moet eerst de ondersteboven wisselaandrijving worden bedekt.




De omheining wordt een betonnen schutting. Daarvoor worden wederom wat luxaflex latjes op maat gesneden. De schuttingdelen worden aangeduid met ingekraste lijnen. Styreen strip voor de palen.




Er komt ook een (draaibaar) hek over het toegangsspoor van de spooraansluiting. Een stukje staaldraad in vorm gebogen.




Dan een stukje horrengaas op maat geknipt, nog een extra staaldraad en de boel met secondenlijm in elkaar geplakt. Ook is er al wat meer schutting af. De toegangspoort ziet er in ruwbouw nu zo uit.




Nu nog een metertje schutting maken en plaatsen...
En de onvermijdelijke vraag: wordt het hek straks met een servo aangedreven? Dat zou zo maar eens kunnen  ;D

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #56 Gepost op: 11 oktober 2019, 19:29:40 »
Mooi hekje.
Wat slim ook dat het metaaldraad van dat hekje de railstaven nèt niet raakt.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #57 Gepost op: 12 oktober 2019, 16:56:23 »
Dank je, Wim.

Wat slim ook dat het metaaldraad van dat hekje de railstaven nèt niet raakt.  :D
Dat is nog een aandachtpunt bij het echt inbouwen inderdaad; één railstaaf is nog niet zo erg  8)

Vandaag in Houten eerst een kofferbak ruil gedaan met Pierre. Een hele bult messing flex rail en wat messing wissels. Dus ik kan weer even vooruit. Oh ja, en 2 stevige stootblokken!  ???

We zijn elk ons weegs gegaan, maar het was gezellig om tijdens de lunch even bij te kletsen.

Op de beurs zelf vooral wat rollend materieel gevonden voor zeer zachte prijsjes.




Een paar verschillende kleuren ketelwagons voor de rangeerpuzzel. Die groene is nog een opknapperte: er ontbreekt een koppeling/bufferbalk. Maar niets te zeuren voor een euro.
Dan nog wat lokaalspoor wagons. Die groene met name voor de Glaskasten. Op de voorgrond een vrachtwagen met kabelrol (ook een vervoersthema in mijn vrachtbrieven).
En als laatste een vertragingsmotortje met 2 conische tandwielen. Daar kun je makkelijk van alles mee laten rijden. Aangekocht bij een stalletje waar ik samen met Pierre langs kwam. Gelukkig wist Pierre wat deze verkoper te bieden had, want ik was er anders zomaar voorbij gelopen.

Leuke dag al met al.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #58 Gepost op: 13 oktober 2019, 18:28:30 »
Even wat monnikenwerk, bijna anderhalve meter schutting.
Maar alles is in elkaar geplakt, 2x grijs geverfd en 2x zwart/bruin ge-wet-washed (wet-ge-washed?).
Daarna het perron van zand voorzien.






De schutting is wel ongeveer geworden wat ik me er bij had voorgesteld.
Het perronzand is misschien nog wat te nieuw, maar daar kan ook altijd nog een wet wash overheen. Eerst maar eens laten drogen.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #59 Gepost op: 13 oktober 2019, 19:09:24 »
Mooi gescoord weer in Houten Rob. Dat zijn keurige wagonnetjes voor een weggeef prijsje. Vooral de kleurtjes gaan het goed doen bij je rangeerspel. ;)

Even wat monnikenwerk, bijna anderhalve meter schutting.
De schutting is wel ongeveer geworden wat ik me er bij had voorgesteld.

Zo hé ... da's best een lange schutting. Zeker een monnikenwerk. Mooi gedaan Rob. Het wordt steeds completer daar op je industrieterrein.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #60 Gepost op: 13 oktober 2019, 20:08:46 »
Het ziet er leuk uit, mis alleen nog iets aan de schutting...........schuttingtaal  :D
Het wordt een leuk baantje om het rangeerspel mee uit te oefenen.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #61 Gepost op: 14 oktober 2019, 10:13:19 »
Haha, schutting taal! Ik probeer het hier netjes te houden, Tom

Bedankt Tom, Pierre.

Ondertussen is de groene BP wagon ook weer operationeel. Het blijkt dat vele oude Fleischmann wagons (die echt oude waarin de haakkoppelingen zijn vastgezet met een popnageltje) afschroefbare buffers hebben. Die buffers houden de koppelingsplaat vast. Ik kon een afgedankt bakwagentje als onderdelenleverancier gebruiken voor deze ketelwagon. Simpelweg buffers losschroeven van het bakwagentje, plaat er af en dan weer vastschroeven op de BP wagon. (Daarna moest ik nog wel die popnagels uitboren om de koppeling te vervangen).

en... gelukkig staat mijn schutting in het pre-graffiti tijdperk  :D

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #62 Gepost op: 15 oktober 2019, 10:58:10 »
Het perronzand was wat te veel geel zand. Dus daar nog een wet wash (of eigenlijk drip) overheen.




Verder zit ik nog wat te schuiven met de objecten op het industrie terrein. Was eerst een gebouw op links en brandstofopslag op rechts, nu is dat omgekeerd.




Bij de brandstofopslag zat ook nog een los-torentje voor ketelwagons. Dat, en de 'nieuwe' ketelwagons van afgelopen zaterdag, bracht mij op het idee om aardolie producten meer nadruk te geven. Kolen en cokes zijn nu bijproducten.
De losinstallatie komt dan in de "V" van de 2 korte sporen. (die losinstallatie moet nog verder in elkaar worden geplakt)




Ketelwagens kunnen nu naar de korte sporen om gelost te worden. Op het uithaalspoor komt (denk ik) een laadperron voor de kolen en zo(oi). Het voorste, lange, spoor is dan het haal/breng spoor.
Misschien denk ik te veel  ::), maar zo heeft deze spooraansluiting ook een 'gewone' functie. En het doet niets af aan de puzzel zelf.
Deze indeling gaat 't worden. Dan kunnen de stelcon platen worden besteld en gelegd...

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #63 Gepost op: 16 oktober 2019, 19:48:23 »
Ondertussen liggen de eerste Stelcon platen van DAS klei en ingekraste latjes te drogen.

Eerst een ondervloer van 2 mm dikke latjes, zodat de ondergrond ongeveer op bielshoogte ligt. Dan wat DAS klei er over en insnijden.




Tussen de rails komen wat latjes met insnijdingen. Alvast een beetje op kleur gebracht.






Nu eerst kijken waar het tankstation gaat komen (die moet eerst nog in elkaar geplakt).

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #64 Gepost op: 16 oktober 2019, 21:37:51 »
Mooi ... mooi. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #65 Gepost op: 19 oktober 2019, 14:42:21 »
Dank je, Pierre.

Dus gaan we maar gewoon door met de stelcon platen en andere infrastructuur.

Het pompstation heeft een plekje gevonden. Verder is er een soort van laadperron gemaakt, dat meteen een stootblok versterkt  :) en er is ook aan de straatverlichting gedacht.




In het midden een soort van kolen en cokes opslagplaatsen. De bestrating is nog gaande. De afscheiding in het midden ligt precies bij de ontkoppelrail als referentiepunt.




Met alle stelcon platen komen er veel lijnen die schuin over de module te lopen. Dat wil ik aan de andere zijde wat breken, dus zet ik het gebouwtje parallel aan de voorkant. Laadperronnetje er bij. Tussen gebouw en laadperron komen ook stelcon platen, maar dan haaks op de module voorkant.




Dan nog even het overzicht. De meeste infra van deze brandstoffenhandel staat er nu wel. Alleen nog (veel) meer stelcon leggen....




Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #66 Gepost op: 21 oktober 2019, 18:48:43 »
Rob, ik vind het een zeer leuk stukje worden.
Erg overtuigend!

Offline Jor

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 28
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #67 Gepost op: 22 oktober 2019, 15:25:00 »
Ziet er heel goed uit Rob!
Veel mogelijkheden om te puzzelen qua rangeren.
Ook erg mooi die stelconplaten en slim om het gebouw de andere kant op te draaien.
Veelbelovend!

Groet,
Jordy
Groet,

Jordy

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #68 Gepost op: 22 oktober 2019, 21:55:53 »
Bedankt, Mark en Jordy.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #69 Gepost op: 26 oktober 2019, 10:32:33 »
Alle Stelcon platen liggen er in, maar moeten nog even goed drogen voordat er een schuurpapiertje overheen gaat.

Vanmorgen deze puzzel module maar eens aan een andere module vastgemaakt om te kijken of het een beetje past. Zowel technisch als optisch.

Technisch sluit het goed aan.




En ook optisch zijn deze twee modules naast elkaar zo slecht nog niet, vind ik.








De kopse kanten van de puzzel module zijn nog niet afgewerkt, maar dat kan nu gedaan worden.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #70 Gepost op: 26 oktober 2019, 10:38:50 »
Zeker niet verkeerd Rob. ;) Als je het gras en zo er een beetje op aanpast is het helemaal geweldig. Mooi hoor.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #71 Gepost op: 27 oktober 2019, 09:22:02 »
Zeker goed gelukt.
Ik vind de dikte van de kademuur ook top.
Niet zo'n dun plaatje maar iets meer body.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #72 Gepost op: 30 oktober 2019, 16:39:27 »
Mark, Pierre. Dank.

Ondertussen even wat zitten rommelen met de Arduino en een ouderwets 4 x 7 segment led display.
Als de module wordt aan gezet kan er nu gekozen worden uit 5 locs (een Köff, V60, Br70, Br91 of Br98). De bediening is hier met een simpele links/stop/rechts knop. Door een loc te kiezen wordt voor elke loc de juiste rijsnelheid ingesteld.
Ook is er nu een aftelklok, die tussen 4 en 10 minuten wordt ingesteld (of helemaal uit, dat kan ook).




Als de aftelklok op '0' staat, wordt de loc voor 10 seconden stil gezet, daarna gaat de motor uit. En dan kun je gewoon weer rijden en begint het aftellen opnieuw...

Ook de module maar eens op eigen benen gezet.




De poten zijn in paren met elkaar verbonden en kunnen in de onderkant van de module worden gestoken. (En er weer makkelijk uit bij transport of opslag)




Oneffenheden in de vloer (of imperfecties bij het maken van de poten) zijn bij te stellen met een paar M6 inslagmoeren en slotbouten.




Nu maar weer verder met afwerken...

Rob

Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #73 Gepost op: 30 oktober 2019, 17:18:25 »
Zwenkwielen was dat een optie?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Rangeerspel in h0 - Inglenook Sidings
« Reactie #74 Gepost op: 30 oktober 2019, 17:54:24 »
Zwenkwielen was dat een optie?
De module is niet zo zwaar, dus zwenkwielen zijn niet nodig. Eerder lastig, als de boel ongemerkt aan de rol gaat.
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...