Auteur Topic: geen analoge rijders meer hier  (gelezen 21505 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tonsr

  • Gast
geen analoge rijders meer hier
« Gepost op: 28 april 2011, 23:03:13 »
he oldtimers waar zijn jullie nu allemaal , er zitten hier nog zat analoge rijders.
maken jullie nooit wat me met de baan,dat ouwe spul levert ook geen
problemen op he :P :P ik rij ook analoog en heb hier ook nog nooit wat geplaats
dacht zal er nu maar is wat schrijven mischien gaat er dan wat gebeuren
was zoo leeg hier.
wisten jullie dat je let verlichting in je analoge loc kan bouwen.
ik heb in 1 van mijn v200 reeds led verlichting zitten 3 volt en
de verlichting gaat na stoppen langsaam uit ook zie je nouwelijks verschil bij hoge
of lage snelheid.is alleen nog wat fel moet even kijken of dat wat minder kan
vgr tonsr.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2011, 07:26:23 »
Beste tonsr,

Zelf ben ik ook een analoge rijder (helaas geen ruimte voor een baan; eens komt de tijd!) maar op dit moment actief met de ombouw van mijn locomotieven (ESU decoder). Ondanks het zo goed mogelijk afstellen van het schakalrelais blijft de loc wegspringen bij het omschakelen. 

Kun je hier iets laten zien van de ledverlichting in je V200? We zijn hier om van elkaar te leren, nietwaar?

Met vriendelijke groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Riny

  • Gast
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2011, 09:41:57 »
Ben van mening dat er nog veel hobbyisten analoog rijden (niets mis mee) alleen zullen zij niet van het bestaan van dit forum weten.
Dus promoot het forum zodat er mogelijk ge?nteresseerde analoge rijders zich aan kunnen melden.
Iedereen is welkom.

joy

  • Gast
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2012, 15:28:39 »
ik ben een analoge rijde aan gezien dat digitaal iets duurder is en nog weinig verstand wil ik digitaal rijden en dat je nog meer kan spellen

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2012, 18:14:19 »
ik rijd ook analoog, rustig beginnen, en eerst maar eens een baantje opbouwen. In de toekomst kunnen we het dan altijd nog uitbreiden naar digitaal
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Bert

  • Gast
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #5 Gepost op: 1 juli 2012, 11:14:52 »
Ik reed ook analoog, maar op dit moment met een nieuwbaan  plan bezig.
En wil ik digitaal gaan rijden.

Gr. Bert :D

bob

  • Gast
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2012, 11:31:43 »
Ook bij mij is alles nog analoog, alleen het rijdt nog niet  >:(

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #7 Gepost op: 3 november 2012, 19:34:02 »
Ik ben zo analoog als een fietslampje.  8)
Gewoon lekker heen en weer draaien met die knarsende knop en kijken of het spul wil rijden.
Maar, pas op: ik ben wèl digitaal voorbereid.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #8 Gepost op: 3 november 2012, 19:53:07 »
yep! Mijn spul is ook nog analoog. Zit nu echter ingepakt :'(.
Ik had voorheen een baan van 6 x 1,2 meter. Dat ging toch prima analoog. Hoe groot moet je baan wel niet zijn voordat het echt nuttig is om digitaal te gaan rijden?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #9 Gepost op: 4 november 2012, 00:32:08 »
yep! Mijn spul is ook nog analoog. Zit nu echter ingepakt :'(.
Ik had voorheen een baan van 6 x 1,2 meter. Dat ging toch prima analoog. Hoe groot moet je baan wel niet zijn voordat het echt nuttig is om digitaal te gaan rijden?
Nou, dat verlichting blijft branden terwijl je trein stilstaat vind ik wel wat en ook dat je niet allerlei baanvakken hoeft te isoleren omdat anders het hele spul tegelijkertijd gaat rijden vind ik ook zo slecht nog niet.
Het heeft zo z'n voordelen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #10 Gepost op: 4 november 2012, 11:11:00 »
yep! Mijn spul is ook nog analoog. Zit nu echter ingepakt :'(.
Ik had voorheen een baan van 6 x 1,2 meter. Dat ging toch prima analoog. Hoe groot moet je baan wel niet zijn voordat het echt nuttig is om digitaal te gaan rijden?
Nou, dat verlichting blijft branden terwijl je trein stilstaat vind ik wel wat en ook dat je niet allerlei baanvakken hoeft te isoleren omdat anders het hele spul tegelijkertijd gaat rijden vind ik ook zo slecht nog niet.
Het heeft zo z’n voordelen.

Bij mij is ook alles nog analoog. Ik vind al die "voordelen" niet opwegen tegen de onkosten en het werk dat je hebt van digitaal rijden. Nog afgezien van alle storingen die je hebt voor het vlekkeloos werkt en blijft werken. Bovendien heeft het wel wat om alles met de hand te doen. Zeker met een simpele baan zoals ik heb zie ik er ook de meerwaarde niet van in. Als het je te druk wordt laat je toch gewoon een trein minder rijden en je hebt geld over voor andere leuke projecten op je baan. Ik denk ook niet dat er iemand mij van digitaal rijden kan overtuigen. Misschien schop ik nu tegen schenen maar dat is beslist niet de bedoeling hoor. Ieder moet met de hobby doen wat hij leuk vindt ...... toch?

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #11 Gepost op: 4 november 2012, 16:12:58 »
...Misschien schop ik nu tegen schenen maar dat is beslist niet de bedoeling hoor. Ieder moet met de hobby doen wat hij leuk vindt ...... toch?
Dit is toch het analoge hoekje? Volgens mij kunnen we hier schrijven wat we vinden. Ikzelf heb alleen nog maar rollend materieel, twee stations, talloze fabrieken en wat gebouwen en nog geen meter spoor liggen. Voorlopig hoef ik me dus nog helemaal niet druk te maken of ik lampjes wil laten branden of niet.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #12 Gepost op: 4 november 2012, 16:31:12 »
Dit is toch het analoge hoekje? Volgens mij kunnen we hier schrijven wat we vinden. Ikzelf heb alleen nog maar rollend materieel, twee stations, talloze fabrieken en wat gebouwen en nog geen meter spoor liggen. Voorlopig hoef ik me dus nog helemaal niet druk te maken of ik lampjes w?l laten branden of niet.  8)

Zo is het maar net Wim.  ;) Gaat er nog een baan komen?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #13 Gepost op: 4 november 2012, 19:09:24 »
Zo is het maar net Wim.  ;) Gaat er nog een baan komen?

Jazeker Pierre, ik heb een begin gemaakt met mijn eerste module. Het voordeel van een baan in modules opbouwen, is dat ik niet veel verder hoef na te denken over de tweede of de derde module. Die modules worden niet veel groter dan 50 x 50 cm en sluiten later mooi op elkaar aan.
Ondertussen ben ik aan het uitvogelen welke de mooiste spooropstelling is, zodat ik niet straks alles weer overhoop hoef te halen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #14 Gepost op: 4 november 2012, 20:50:03 »
50 x 50 is mooi handelbaar Wim. Je kan er tijdens het bouwen gewoon mee aan een tafel (of werkbank) gaan zitten en alle kanten op draaien/werken. Top!
Aan weerskanten van de baan een keerlus?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #15 Gepost op: 4 november 2012, 21:29:56 »
50 x 50 is mooi handelbaar Wim. Je kan er tijdens het bouwen gewoon mee aan een tafel (of werkbank) gaan zitten en alle kanten op draaien/werken. Top!
Inderdaad handelbaar. Maar sommige objecten heb ik gebouwd op kleinere modules. Zo ben ik op dit moment bezig met een lijnwerkplaats(je), waar ik ook met het interieur bezig ben. Voor zo'n project is 50x50 weer te groot en bouw ik op een kleinere module (30x20) die ik -als het klaar is- als een puzzelstuk in de 50x50 module plaats.

Aan weerskanten van de baan een keerlus?
Nog niet aan gedacht, maar nu je het noemt is dat wel een prima optie. Ware het niet dat ik dubbele sporen wil om mijn NS 1100 met een stuk of zeven D-rijtuigen toch een beetje allure te geven. Maar, daar moet wel wat op te vinden zijn.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #16 Gepost op: 4 november 2012, 22:31:49 »
Aan weerskanten van de baan een keerlus?
Nog niet aan gedacht, maar nu je het noemt is dat wel een prima optie. Ware het niet dat ik dubbele sporen wil om mijn NS 1100 met een stuk of zeven D-rijtuigen toch een beetje allure te geven. Maar, daar moet wel wat op te vinden zijn.

Dan zal het een soort hondenbot worden. Ook twee lussen maar dan over ene baan heen en de andere baan terug zodat je op je modules dubbel spoor hebt. Zo is het op de meeste verenigings modulebanen ook en dat werkt prima.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #17 Gepost op: 4 november 2012, 23:17:29 »
Dan zal het een soort hondenbot worden. Ook twee lussen maar dan over ene baan heen en de andere baan terug zodat je op je modules dubbel spoor hebt. Zo is het op de meeste verenigings modulebanen ook en dat werkt prima.
Precies! Ik wist niet dat het zo heette, maar klinkt heel bruikbaar. Moet natuurlijk alleen geen wissels op het buitenste spoor aansluiten naar het binnenste spoor, anders krijg je weer zo’n keerlusdrama.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.672
  • Thanked: 52 times
  • Geslacht: Man
  • Gert-Jan
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #18 Gepost op: 6 november 2012, 22:17:19 »
Ik heb net een aantal draadjes op het digitale vraagbaak door zitten lezen;  :o   ??? en nu weet ik het zeker! veel te veel moeite, kosten en problemen voor in verhouding slechts een paar voordelen.
Ik blijf lekker analoog!  :D

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:geen analoge rijders meer hier
« Reactie #19 Gepost op: 6 november 2012, 23:21:34 »
Dat bedoel ik  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Dick

  • Gast
Re: geen analoge rijders meer hier
« Reactie #20 Gepost op: 15 december 2014, 15:19:53 »
Jazeker is hier nog een analoge rijder ,  en dat zal zo blijven ook .

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: geen analoge rijders meer hier
« Reactie #21 Gepost op: 15 december 2014, 15:26:31 »
Ach Dick, je bent er geen haar minder om.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Dick

  • Gast
Re: geen analoge rijders meer hier
« Reactie #22 Gepost op: 16 december 2014, 20:54:46 »
Dankje Wim , ja met analoog heb je wat te doen met al die knopjes ,  digitaal is alleen maar ff de muis aanzetten en meer niet

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: geen analoge rijders meer hier
« Reactie #23 Gepost op: 16 december 2014, 22:26:39 »
Nou Dick, daar moet ik je toch even tegenspreken. Er zijn natuurlijk verschillende manieren om digitaal te rijden: met de hand en dus met een regelaar, met een regelaar én tegelijkertijd een dienstregeling en natuurlijk volautomatisch.
Ik denk dat digitale rijders er eigenlijk een hobby bijhebben omdat het digitale deel een behoorlijke uitbreiding van de modelspoorhobby is.
Heren, heb ik dat als analoog een beetje knap uitgelegd?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: geen analoge rijders meer hier
« Reactie #24 Gepost op: 16 december 2014, 23:04:35 »
Nou je komt in de buurt Wim :D:D , digitaal beveiligd dus alle rijbare gedeeltes op de baan, als ik dus met een andere loc wol gaan rangeren, van links naar rechts dan zorgt die besturing ervoor dat ik niet op delen kan komen die bezet zijn op dat ogenblik, omdat er bijvoorbeeld een andere trein aankomt, is die voorbij dan mag ik pas treinen naar het deel wat ik voor ogen had en mag de trein die door het software programma word aangestuurd wachten totdat ik weer weg ben.
Alleen doet een digitale rijder dit met een los kastje, met een snelheidsknopje, zie het maar als analoog tuffen door een digitale baan :) tenminste dat wil ik ermee gaan doen dan he, ik ga geen TV kijken hoe de treinen rijden op me baan telkens weer.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.