Onderhoud, reparatie en ombouwtechniek > Reparaties van locomotieven

Rivarossi BR 96 - stroomafname verbeteren

(1/2) > >>

Rob:
Een paar weken geleden kwam er een BR 96 bij in de verzameling. Een mooi model uit de jaren 80, maar de stroomafname liet wat te wensen over. Daar heb ik wat aan gedaan. Het was even zoeken, en uiteindelijk is het een combinatie geworden van extra stroomafnemers en een betere 'spoorligging'.
Hier een kort video verslag van de aanpassingen. In het 2e deel van de video wordt de BR 96 als opdrukloc voor een bergtraject ingezet. Ik vond het wel geinig om zowel voor als achter aan de trein met een puffende stoomloc te rijden.

Met de dubbele drijfwerken van deze loc, leek me dat een video wat aansprekender is dan foto's....



Rob

Pierre:
Wat een prachtige loc Rob. Je weet ... ik ben ook helemaal van de stoom en dus ... jaloers ;D.
Verder heb je dit probleem prachtig opgelost en er een geweldige goedlopende machine bij. Top  ;) 

Rob:
Bedankt, Pierre.
Een beetje friemelen aan een loc om 'm goed te krijgen is jou ook niet vreemd....
Rob

Haradigi:
Hi Rob,

Leuk filmpje met een prachtige loc.
Enkele jaren geleden bij een feestje van de "Spessart Rampe" geweest met opdrukloc's helaas was het daar toen voor het laatst.
Zie mijn draadje voor de foto's.

groet
Harald

Rob:
Dank je, Harald.
De Spessart Rampe was inderdaad een mooi voorbeeld van dit 'opdruk' bedrijf op een steil traject.
Ik moest wel ff naar de buren om het draadje te vinden waar je het over hebt  :)

Rob

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie