Auteur Topic: Diorama HO "Mergelbahn"  (gelezen 46765 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #25 Gepost op: 22 juni 2019, 11:49:06 »
Verder aan de 'romp'.
De rest van de kurkbedding aangebracht. Eerst met spijkertjes door het kurk en styrodur de bocht gevormd...dan los nemen met spijkertjes en al en onderzijde insmeren met lijm. Op deze wijze kan het kurk met spijkertjes kunnen zo weer op dezelfde plek gelegd worden zonder te hoeven schuiven.
Moet zeggen dat de bocht pre-buigen met het kurk makkelijker en vloeiender gaat dan met de flexirails zelf.

Tussen de 'armen' van de 'Y' heb ik het opgevuld met 4mm styrodurplaat. Was een moeilijke vorm om uit te snijden voor mij aangezien ik 40 jaar geleden mijn laatste Faller huisje in elkaar gelijmd heb. :-)
Volgende keer een mal van papier maken.



Alles is nog steeds volgens tekening uitgevoerd.

Volgende stap is het 'vastzetten' van de rails om te gaan ballasten. Voordat ik dat ga doen ga ik eerst proefstukjes op een andere plank maken met verschillende kleuren ballast.
Nu wordt het spannend!

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #26 Gepost op: 2 juli 2019, 16:15:34 »
Te druk en te warm...dat zijn de excuses dat het even duurde voor een update.

Foto 1:
Rails deels gelijmd op het kurk en Styrodur. Fundatie van hoofdsein en wisselsteller uitgesneden, vastgelijmd en later met betonkleur geef. Het is een Nederlandse wisselsteller vrees ik (Artec) dus heb besloten dat het spoor maar op het grensgebied ligt tussen de twee landen. :-)

1.


Foto 2:
Een detail van het perron. Netjes 20mm van het hart van de rails. Faller perronranden en de toplaag is 1mm Styrodur. Klaar voor een verfbeurt.

2.



Foto 3:
De zijkant(en) van het diorama. Zit al een tijdje te denken hoe dat het beste kan worden afgewerkt. Ik denk dat ik 1 of 2 mm Styrodur gebruik en  de contouren van het landschap afteken en uitsnijdt. De zijkanten daarna donkergrijs verven. Dit ga ik pas doen als ik ook de heuvel achterin gevormd heb en de wegen heb aangelegd. Hoewel het op foto 3 een zooitje lijkt is van boven gezien alles vlak van de zijkant.

3.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #27 Gepost op: 2 juli 2019, 16:33:52 »
Mooi hoor Peter. Ziet er goed uit.  Ik blijf je volgen met dit project. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline L. V. O

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 81
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
  • Leon
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #28 Gepost op: 9 juli 2019, 19:33:20 »
Het begint al aardig ergens op te lijken nu de basis ligt, ik wou dat ik mijn eerste diorama ook zo voorbereid had, had een hoop werk gescheeld  :)
lekker analoog gelijk en wisselstroom, veel zelfbouw, tijdperk 2 en 3, mix tussen de goeie oude Nederlandse industrie en landschap.

Leon

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #29 Gepost op: 10 juli 2019, 10:36:08 »
Dat klopt. Ondertussen het perron in de verf gezet maar ben nog niet tevreden over de oppervlaktestructuur. Moet nog een keer naar een fysieke winkel voor de landschap/natuuronderdelen. Met eigen ogen de structuur zien van gras, struiken, grind enz. koopt wat makkelijker in een fysieke winkel.
Ook de 'heuvel/berg' is gebouwd aan de bovenzijde van het diorama. Deze moet ik nog voorzien van 'kleur'.

Wordt een beetje zat van die blauwe kleur van het Styrodur. :-)

Offline Henry

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 106
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #30 Gepost op: 11 juli 2019, 15:49:48 »
Ziet er mooi uit, leuk idee.
Ga binnen kort ook iets proberen, waar haal je dat blauwe spul.


Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #31 Gepost op: 11 juli 2019, 17:26:14 »
Idee is leuk...nu nog de uitvoering :-)

Ik heb het bij modelbouwenzo.nl gekocht. Best prijzig spul in het algemeen. Alles op voorraad en snel in huis.
Even 'Styrodur' typen met de Zoekfunctie van die site.
The following users thanked this post: Henry

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #32 Gepost op: 12 juli 2019, 19:26:09 »
Weer een stap verder....ook verder in 'nog geen ervaring mee' dingen.

Perron aangepakt. Was een gok hoe de verf zich zou gedragen. Zijkanten zijn donkerder grijs en met droge kwast met verdund zwart behandeld en heel klein beetje groene aanslag nagebootst. Je ziet het bijna niet dus is het gelukt ;-)
Het is een beetje smerig perronnetje geworden. Op het getekende rechthoekje komt een werkhuisje. Op de rest van het perron natuurlijk 'onkruid' en zooi.

Ik heb op de beginnende heuvel (geen berg) de delen waarop gras en bomen komen groen gemaakt. De witte delen worden dus rots. Dat wordt nog een dingetje. Ik heb wel de Noch rotskleurenset gekocht. Moet ergens beginnen :-)


Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #33 Gepost op: 12 juli 2019, 19:57:50 »
Schilder het rotsgedeelte met licht grijs of lichtbruin en ga er dan met sterk verdunde donkerbruin of zwart overheen zodat het mooi in de naden en kieren loopt.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Vleesman

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #34 Gepost op: 12 juli 2019, 20:32:39 »
Die kleuren heb ik dus dat gaat lukken! Dank je wel.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #35 Gepost op: 12 juli 2019, 20:57:43 »
Dat wordt mooi, Peter.
Perron ziet er al goed uit....
Schilder het rotsgedeelte met licht grijs of lichtbruin en ga er dan met sterk verdunde donkerbruin of zwart overheen zodat het mooi in de naden en kieren loopt.
… en dan daarna nog een 'dry brush' met een heel lichte kleur (eventueel zelfs wit), dat haalt de (verweerde) randen omhoog. Dry brush doe je het best met een platte kwast en heel weinig verf (kwast eerst ergens anders op uitsmeren totdat deze  bijna 'droog' is). Dry brush in één richting (ik doe meestal schuin van boven naar beneden).

Gaat helemaal goed komen.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: Vleesman

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #36 Gepost op: 12 juli 2019, 21:53:03 »
Dat wordt mooi, Peter.
Perron ziet er al goed uit....
Schilder het rotsgedeelte met licht grijs of lichtbruin en ga er dan met sterk verdunde donkerbruin of zwart overheen zodat het mooi in de naden en kieren loopt.
… en dan daarna nog een 'dry brush' met een heel lichte kleur (eventueel zelfs wit), dat haalt de (verweerde) randen omhoog. Dry brush doe je het best met een platte kwast en heel weinig verf (kwast eerst ergens anders op uitsmeren totdat deze  bijna 'droog' is). Dry brush in één richting (ik doe meestal schuin van boven naar beneden).

Precies ... dat was ik nog even vergeten ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama op een muurplank
« Reactie #37 Gepost op: 14 juli 2019, 14:14:43 »
De Overweg:
Lichtelijk steile helling maar vond het wel mooi zo. Het middenstuk heb ik verhoogd met 1mm styrodur. Er komt nog 'gruis' bij de beide opgangen vanaf straatniveau.
Van de Busch flexible road kreeg ik het even benauwd van hoe deze enigszins te verouderen...maar met sterk verdund wit om de autowielsporen weer te geven en sterk verdund zwart met een beetje bruin een 'olie lek spoor' proberen te maken. Dat witte heb ik nog geaccentueeerd door met mijn nagel er over heen te gaan...dus gewoon geprobeerd.
Verder heb ik de rails/dwarsliggers verouderd met de stiften van Woodland Scenic. Ging perfect.



Het Huisje:
Het in elkaar zetten ging erg goed en past gewoon perfect (haaksheid/lengte). De speciale lijm ervoor is binnen 2 sec droog...voor mijn gevoel iets te snel. Wie goed kijkt ziet dat het dak verkeerd is (90 graden gedraaid). Ik zag toch echt een vouwgleuf voordat ik het bijna haaks vouwde. Maar goed..dat plakken ging binnen 2 sec dus kon het er niet meer afhalen om te draaien. Hierdoor waren de dakspanten te lang en heb deze afgeknipt en met bruin aangestipt...zucht. ;-) Ik wilde eigenlijk ook het huisje schuin doormidden zagen zodat je naar binnen kan kijken en dat op de rand van diorama plaatsen...maar je bent een  beginner Peter...leuk idee maar niet doen! Ook een werkend wandlampje geplaatst aan de kopse kant....draadjes door de deur en via een boorgat naar de onderkant van de plank gebracht...wie weet..later...electriek.
Nog een wijziging: Ik had per ongeluk een spoorwegovergang in schaal TT gekocht..ik dacht..dat ga ik mooi gebruiken voor de 'fundering' van het huisje.

Het Perron:
Verder het perron nog met zwart zitten prutsen en een wielblokkeerpaaltje geplaatst. De twee losliggende spoorstaven gaan na ballasten nonchalant tussen de rails van het doodlopende stuk bij de buffer.




De Heuvel:
Deze lichtgrijs geverfd en weeeeeeeeer vind het ik het te donker. Laat het maar even bezinken. Ik zag, op dit forum volgens mij, een foto van de Bemelerberg...en ja hoor..die heuvel van mij lijkt er wel op dus ik ga met okergeel en lichtgeel en drybrush met wit de mergelberg namaken.



De Voorraad:
Dit moet nog allemaal op die plank!...behalve die scharensliep. Die heeft mijn vader zelf gemaakt vanaf foto's en het werkt ook nog. Die was daar heel handig in.
De bovenleiding heb ik even uitgelijnd neergelegd. Aan de twee buitenste palen komen nog 10mm beginnende bovenleiding zodat het lijkt dat de bovenleiding niet 'ophoudt te bestaan' buiten het diorama.
Ben blij dat er al wat minder onnatuurlijke kleuren in het diorama overblijven. Na ballasten wordt het ook een stuk beter en rustiger.


Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #38 Gepost op: 22 juli 2019, 18:42:47 »
Ondertussen ben ik wel wat opgeschoten. Ik heb het baanhuisje wat ouder laten lijken met optrekkend vocht en roestig maken van de scharnieren (niet te zien op foto).
Bankje met een luie baanwerker en heb de randen van het diorama geschilderd met bruin/groen. Net echt een 'onder de grond' kleur.



Wisselstellerfundatie gemaakt van styrodur...lekker priegelen. Ook de overwegen en wegdekken verouderd voor zover dat is gelukt als leek.



Fleischmann standaard stootjuk ietwat aangepast (grondkruis met de haak en ronde schroefgaten er uitgeknipt) omdat ik dat echt niet mooi vond. Verder met Rost und Stahl van Vallejo een beetje overdone roestig gemaakt (ga ik nog wat aan doen). Zelfde geldt voor mijn open goederenwagon van denk ik 40 jaar oud, Daarin ballast gedumpt (gelijmd met 50/50). Alvast een oefening voor de echte ballast tussen de rails.



Eerstvolgende is die heuvel afmaken qua kleur. Drybrushen met heel lichtgrijs en nog wat diepere mergelsteen 'schilderen' voor wat meer contrast.
Alle soorten static gras, turf, loof en foliage gekocht. Ben dadelijk blij als dat er in ligt...dan wordt alles een stuk vriendelijker en natuurlijker.
De vijver onderin heb ik veranderd naar een stuk weiland (koeien zijn besteld en gearriveerd). Heb zelf een drinkbak gemaakt (vorm van een uitgeholde halve boomstam van styrodur) en daar komt de handwaterpomp (die ik groen met roest heb gemaakt) uit een Faller 180920 bouwpakketje bij te staan.
Rechtsonder zat ik te denken aan de Duitse waterkraan van Artitec maar die is flink aan de maat maar past wel. Ze hebben wel een kleinere maar die is weer niet Duits. Nu zet ik daar misschien een signaalhuisje neer van Noch.

Ondertussen heb ik materiaal om wel 3 extra diorama's te maken. :-)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #39 Gepost op: 24 juli 2019, 11:57:23 »
Goed bezig, Peter.

Ik zie al heel mooie details op het diorama. Leuk, hoor!

Ondertussen heb ik materiaal om wel 3 extra diorama's te maken. :-)
Tsja, zo gaat dat en dat blijft zo :)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #40 Gepost op: 24 juli 2019, 12:35:49 »
Lekker ... lekker. Het gaat er steeds meer op lijken Peter. Mooi gedaan. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #41 Gepost op: 24 juli 2019, 13:47:24 »
Dat gaat de goeie kant op, ben helemaal weg van die wisselsteller, past helemaal in het plaatje.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #42 Gepost op: 24 juli 2019, 20:06:33 »
de wissel steller kloot is nu wit ,,
dat wil zeggen dat het niet uit maakt hoe de wissel licht ,,geen hoofd baan ,
bij een half wit en zwart ,is er een hoofd baan ,,,de witte kant boven ,is wissel doorgaand hoofd baan ,
nu zie ik een doodlopend spoor dan dus de wissel naar dood spoor is zwart boven,, maar misschien een leuk detail en  ;) kloppend voor je diorama 
gr henk
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #43 Gepost op: 24 juli 2019, 20:29:15 »
Is dat een wisselsteller van Weinert, ziet er echt top uit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #44 Gepost op: 24 juli 2019, 21:51:41 »
Lekker ... lekker. Het gaat er steeds meer op lijken Peter. Mooi gedaan. ;)

Dank je. Ik ben tot dusver ook tevreden...maar goeie genade wat komt er eigenlijk veel denkwerk aan te pas. Eerst kijken hoe het in het echt er uit ziet (als dat te vinden is) daarna wat er te koop is, waar en of het op voorraad is. Dan een keuze maken en afwachten of je de juiste spullen hebt.
Het gaat gestaag verder. Zit te wachten op witte acrilverf... als ik die heb kan ik verder met 'kleuren'. Ondertussen heb ik een Signalfernsprecher gebouwtje in elkaar gezet. Mijn kleinste gebouwtje ooit. Die staat nu net naast het hoofdsein en bijna in de uitgehakte ruimte.
Een arbeider met schep in de goederenwagon gezet en de sloot voorbereid om riet te plaatsen en daarna water te gieten. Ik heb de spoorovergang en de aansluitende wegen weer wat 'echter' gemaakt (naar mijn idee).
En eindelijk...eindelijk kan ik de rails gaan ballasten! Woodland B1394.

de wissel steller kloot is nu wit ,,..................

De stand zoals op diorama klopt dus als de wissel voor de hoofdbaan is 'gezet'? Zo leer je nog eens wat. Eigenlijk helemaal geen rekening gehouden.

Is dat een wisselsteller van Weinert, ziet er echt top uit.

Tom...van Artitec...en ik vrees dat het een Nederlandse wisselsteller is? Diorama is Duits. :-D
Ik vind hem ook mooi...ook omdat er een beetje handwerk aan te pas is gekomen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #45 Gepost op: 24 juli 2019, 22:43:57 »
Voor verf ... kijk eens bij de Action Peter. Daar hebben ze heel veel acrylverf voor een prikkie. Ik doe er alles mee.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Vleesman

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #46 Gepost op: 26 juli 2019, 00:48:46 »
Ik denk dat Pierre daar wel een kostenbesparend puntje heeft. En dat geld niet alleen voor verf, seconden- en houtlijm, maar ook voor ballaststeentjes, kwasten, penselen, mesjes en LED-strips. De laatste tijd haal ik veel van mijn spulletjes bij de Action.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #47 Gepost op: 26 juli 2019, 10:24:09 »
Dat klopt zeker Wim. Gelukkig wordt het geen modelbaan van 20m2. :-)

Offline Vleesman

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 90
  • Thanked: 5 times
  • Geslacht: Man
  • Peter
    • DIORAMAVIEW Fotografie
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #48 Gepost op: 26 juli 2019, 10:49:02 »
Kleine update.
Slootje gisteren gevuld met water en vanmorgen nog een laagje erbij met wat druppels 'smerig grijs'. Ik wilde eigenlijk geen bruggetje maar toch maar eentje gemaakt met het Noch Keg laser cut bouwpakketje. Wilde namelijk eerst een vijver met een steiger maar dat ging niet door. Nu dus onderdelen van dat Noch pakketje gebruikt voor een ingestorte bruggetje.
Het water wordt nog wat donkerder en doorzichtiger naarmate het uithardt.



Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Diorama HO "Mergelbahn"
« Reactie #49 Gepost op: 26 juli 2019, 10:57:55 »
Leuk bruggetje maar waarom staat er een pomp naast.
Wat heb je gebruikt om het water te maken, ziet er een beetje vreemd uit.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0