Auteur Topic: Het stoomlocomotievendepot.  (gelezen 7649 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Het stoomlocomotievendepot.
« Gepost op: 5 april 2019, 23:15:52 »

Ik wil eerst een locomotievendepot maken (voor ik de fly-over plaats) en zoek al de onderdelen bij elkaar die ik de afgelopen tijd voor dit project heb gescoord in Houten. Dit heeft een ruime buit opgeleverd.



Ik maak er twee porties van. Dit gedeelte kan ik mooi gebruiken voor de haven en daar kan ik nog wel twee dezelfde kranen uit samenstellen.



En deze doos met spul daar ga ik het depot mee bouwen.



Er zat bij de doos met de kraanonderdelen ook nog een toegift die me niet eerder opgevallen was. Namelijk een fabriekje in ongeopende verpakking. Deze ga ik later gebruiken voor het werfje wat ik nog wil bouwen.





Ik heb voor me zelf even een snelle schets gemaakt hoe ik het wil hebben en waar ik alle onderdelen kwijt kan.



Ik moet dus ook het huidige sporenplan veranderen om dit te realiseren.

Er moet een spoor bijkomen maar ik heb helemaal geen ruimte voor een extra wissel dus de enige oplossing is een driewegwissel. Dan moet het volgens mij net kunnen allemaal.



Ik begin met het slopen van de putdelen om daar een passend geheel van te maken. Ook zoek heb ik er twee waterkranen bij gezocht.



De kranen maak ik zo dat ze kunnen bewegen. Ik weet niet of ik er wat mee doe maar dan heb ik later altijd de keuze.







En dan plaats ik gelijk de putten in het nieuwe depot-railplan.



Ik kon een keuze maken om de kraan te laten rijden of hijsen en draaien. Ik heb voor het laatste gekozen. Dus eerst maar eens een tandwiel en motortje plaatsen om de zaak te laten draaien.





Onder de kraanvoet zaten wel heel lelijke vaste wieltjes en de voet was heel magertjes uitgevoerd. Heb besloten om daar een ander onderstel voor te maken met een setje TT wielen uit de rommeldoos.





Dan ga ik me bezig houden met een bak voor de kolen. Ik maak alles op een strook styreen die ik later zo op de baan kan inpassen. Ik had nog wat houten latjes en die komen nu mooi van pas.









Het nieuwe onderstel voor de kraan.



Ik heb een beetje onduidelijk kleurtje bruin gemengd om alles mee te schilderen.



Van de zandbunker ontbreekt de schuifdeksel en deze maak ik van een stukje (boterkuip) folie. Gewoon inkrassen met een satéstokje en voor de stevigheid de onderkant insmeren met witte houtlijm.






Later meer …
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #1 Gepost op: 6 april 2019, 09:19:07 »
Heerlijk om te lezen en zien.
Onder het motto van “meuk is leuk”  ;)
Maar hoe van de het hijsen regelen in de kraan?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #2 Gepost op: 6 april 2019, 12:54:06 »
Kijk @Pierre weer in volle glorie aan het werk.
Mooi werk!
Die nog ongebouwde loods van Faller vind ik een van de mooiste bouwpakketten en is ook te vinden bij een kolenmijnset (die qua bouwstijl niet echt bij elkaar passen) en een autosloperij.
Je had op je vorige baan toch nog een kraan die heen en weer reed?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #3 Gepost op: 6 april 2019, 13:42:27 »
Tis weer smullen, Pierre. Mooie mix van model en techniek.
Het sporenplan vind ik ook interessant. Ik zou alleen nog tegenover de kolenbunker en dergelijke een (kort) uithaalspoor maken. Dan kunnen de locs van de draaischijf naar de kolenbunker en vice versa zonder het hoofdspoor op te moeten rijden.
Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #4 Gepost op: 6 april 2019, 20:37:49 »
Dankjewel heren.

Ondertussen is de kraan al weer een stukje verder af en heeft zijn nieuwe stevige onderstel.



-----------------------

Maar hoe van de het hijsen regelen in de kraan?

In het gedeelte onder het machinistenhuis is een 2e kleine motor geplaatst met een vertraging en het asje 90 graden gedraaid. Hierop heb ik een asje gemaakt van een stukje gietboom met daarin een gaatje. Hier komt straks een stukje ijzergaren door dat gewoon op/afgewonden wordt door dit asje.



In het draaipunt (waar het aandrijfwiel op zit) heb ik een gat geboord waar deze draad doorheen gaat.



De draad loopt door een gebogen pijpje in het dak naar de nok van de kraan.



In de nok van de kraan loop de draad ook door een buisje zodat het allemaal soepeltjes verloopt. Ik heb hiervoor gekozen omdat snaarwieltjes vaak gedoe geven met de draden die er aflopen en zo. Dit werkt zonder problemen.



Die nog ongebouwde loods van Faller vind ik een van de mooiste bouwpakketten en is ook te vinden bij een kolenmijnset (die qua bouwstijl niet echt bij elkaar passen) en een autosloperij. 

Het is inderdaad een leuk pakketje Wim. Maar het aller leukste is dat ik (en ook de verkoper) hier helemaal niets van wisten. Ik heb de incomplete doos met kraanonderdelen voor een prikkie gekocht en zo weggezet als "later altijd handig" en kom er nu pas achter dat dit er in zit. Hoe leuk is dit dan. ;D

Je had op je vorige baan toch nog een kraan die heen en weer reed?

Dat is waar Wim. Met een breinaald aandrijving maar ... daar heb ik in een onoplettend moment een beetje op "geleund" met mijn elleboog dus .... ::)

Ik zou alleen nog tegenover de kolenbunker en dergelijke een (kort) uithaalspoor maken. Dan kunnen de locs van de draaischijf naar de kolenbunker en vice versa zonder het hoofdspoor op te moeten rijden.

Voor een uithaalspoor is geen enkele ruimte meer Rob. Ik ben al een beetje aan het puzzelen geweest maar er is dus gewoon geen ruimte of de onderhoudssporen worden veel te kort en dat is ook weer zonde en dan kan ik de kolenbunker weer niet kwijt. Maar ik kan vanaf de draaischijf wel ver genoeg doorrijden zonder op het hoofdspoor te komen. Het hoofdspoor is het aller laatste spoor wat je ziet. Dit gedeelte is enkelspoor. 



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #5 Gepost op: 7 april 2019, 20:28:30 »
Hey er is leven in de brouwerij, leuk bedacht allemaal toppie!

Op het eerste gezicht oogt het sporenplan inderdaad wat chaotisch maar er is goed over nagedacht om zoveel mogelijk zooi op de vierkante centimeter kwijt te kunnen  :)


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #6 Gepost op: 8 april 2019, 00:53:24 »
Op het eerste gezicht oogt het sporenplan inderdaad wat chaotisch maar er is goed over nagedacht om zoveel mogelijk zooi op de vierkante centimeter kwijt te kunnen  :)
Meuk! Dát is de uitdrukking!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #7 Gepost op: 8 april 2019, 15:02:27 »
Goed bezig.  :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #8 Gepost op: 8 april 2019, 19:45:14 »
Op het eerste gezicht oogt het sporenplan inderdaad wat chaotisch maar er is goed over nagedacht om zoveel mogelijk zooi op de vierkante centimeter kwijt te kunnen  :)
Meuk! Dát is de uitdrukking!
Oh, ik dacht dat je meuk in elkaar moest plakken om een hele zooi te krijgen...
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #9 Gepost op: 9 april 2019, 08:38:51 »
Oh, ik dacht dat je meuk in elkaar moest plakken om een hele zooi te krijgen...
Ik denk dat dit een mooie definitie is van @Pierre’s wonderbaarlijke werken.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #10 Gepost op: 21 april 2019, 14:26:18 »
Ik ga maar weer verder met de meuk/zooi om er wat van te bakken. ;D





Om de kraan goed te laten werken stop ik een stukje lood in de grijper. Hij moet wel eerst even uit elkaar dus …



Om de zandbunker te vullen gebruik ik wat zand dat ik ooit over heb gehouden van een straatje leggen. ‘Tis wat grof en ik haal daarom de grootse stenen er maar uit met een theezeefje. Daarna in de bunker gestrooid en gedruppeld met verdunde houtlijm.



De kolenbunker vul ik eerst wat op met piepschuim. Dan zwart schilderen.





Ik heb nog een stukje echte kool waar ik kleine stukjes van maak en deze plak ik ook in de bunker met verdunde houtlijm.







Dan stuit ik op een probleempje. Na een paar keer proberen stopt het kleinste motortje van de kraan en blijkt verbrand te zijn. ’T is niet anders dat wordt slopen en ik zal een ander exemplaar moeten zoeken wat ik hiervoor kan gebruiken.



Ik heb helaas niet meer van die mooie kleine motortjes (met vertraging) en zal het dus met een groot exemplaar moeten doen en het bakje waar de motortjes in komen moeten verbouwen.



Terwijl de verf droogt verander ik toch nog wat aan de rails hier en daar. Ik laat het spoor dat langs de watertoren liep nu voor de watertoren stoppen en leg er nog een spoortje naast. Ik wil straks alles gaan ballasten en dan moeten de sporen wel naar mijn zin lopen. Bovendien kan ik er nu goed bij omdat de locloods weg is.



De kraan is droog en staat voorlopig op zijn plek.



De locloods pak ik gelijk maar aan. Ik ben wat te fanatiek geweest met het verouderen. De ruitjes waren zo vuil dat je er niet meer doorheen kon kijken. Dan kan ik natuurlijk wel leuk de loods inrichten maar het is ook wel leuk als je dat kan zien. Dus …. nieuwe beglazing!





Ik heb nog een heel klein stukje over voor een bekolingsinstallatie. Maar ik wil er toch een in frommelen. Omdat ik strak naast de draaischijf lig met mijn spoor kan ik maar een installatie maken op één poot en ook de sporen lopen nogal dicht bij elkaar.



Het zal zoiets gaan worden als de installatie van Auhagen (11416) Maar dan een eigen versie er van.



Eerst maar eens even de bekolingsinstallatie die ik heb netjes uit elkaar peuteren en dan verder zoeken wat ik er voor kan gebruiken.



Ik heb even een schetsje gemaakt met de maat van de plek waar dat ding moet komen. De zwarte lijnen zijn de rails waar ik tussen moet blijven (5cm). Dus ik moet een voet maken van 4,5 cm. De stortkokers moeten op het hart van de rails komen en dat is zijn de groene lijnen (8cm).




Later meer ….
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #11 Gepost op: 21 april 2019, 14:50:58 »
Grandioos!
Meer kan ik gewoon niet uitbrengen.  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #12 Gepost op: 21 april 2019, 21:49:54 »
Dankjewel Wim. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #13 Gepost op: 22 april 2019, 07:23:10 »
Ook dit is weer prachtig om te zien.
Geweldig om al die zelfbouw te aanschouwen.
Wel jammer van het motortje, maar nu dan dat alles definitief staat.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #14 Gepost op: 22 april 2019, 19:57:48 »
Kijk, er komt orde in de zooi haha  :P
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2019, 22:12:46 »
Dank Mark en inderdaad Jack ... er komt schot in. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #16 Gepost op: 8 mei 2019, 10:52:32 »
Kleine update:











Tot zover.
Binnenkort meer. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #17 Gepost op: 8 mei 2019, 11:56:01 »
Dit is weer helemaal een @Pierre-project aan het worden.
Je een beetje kennende: gaan er voor die trechters ook schuiven komen die wagons vullen met stortgoed of heb je het niet zo op rommel die naast de wagons terechtkomt?

Er valt een heleboel rommel naast de wagons.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #18 Gepost op: 8 mei 2019, 15:17:30 »
Goed gezien Wim! Die losse troep moet ik niet op mijn baan. Daar ligt al troep zat. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #19 Gepost op: 8 mei 2019, 19:29:50 »
Netjes in elkaar geklust, Pierre.
Lekker stevige 'stalen' voet. Ziet er overtuigend uit.

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2019, 12:27:02 »
Dank Rob.


Klaar en geplaatst. ;)

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2019, 14:44:08 »
Ik zeg TOP!!!!
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #22 Gepost op: 14 juni 2019, 22:46:31 »
Ook weer mooi en ik blijf jaloers op die achtergronden van Pierre.e

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #23 Gepost op: 14 juni 2019, 22:51:06 »
Bedankt voor de veren Tom en Mark ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline TrixExpressfan

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 11
  • Thanked: 1 times
  • Geslacht: Man
  • Een echte Rotterdammer is een Spartaan
Re: Het stoomlocomotievendepot.
« Reactie #24 Gepost op: 20 juni 2019, 09:38:09 »
Hallo Pierre,
Ik heb zitten lezen over dit project van jou en ik ben diep onder de indruk van wat jij kunt bouwen.
Ik zou willen dat ik een kwart van jou bouwkwaliteiten en de helft van jouw durf om ergens de zaag in te zetten er er iets naar je zin van te maken, zou hebben.
Petje af hoor.
Ik blijf dit project met diep respect volgen.

MVG
Leo
Lid van MSG Drechtsteden
Always look on the bright side of life