Modelbaanbouw voor de liefhebber > Eigen bouwprojecten

Bouwplaats

(1/7) > >>

Pierre:
Ik was dit weekeind iets aan het zoeken en toen kwam ik in een vergeten doos een gesloopt stuk van mijn oude baan tegen met een bouwplaats er op. Waar de rest is weet ik niet. Zal wel gebruikt zijn voor een ander project of zo. KLIK voor de oude baan. Lijkt me leuk deze weer in ere te herstellen op de nieuwe baan.





Eerst de hele handel maar eens gesloopt om te zien wat nog bruikbaar is.




De (cd) aandrijving ziet er nog goed uit en werk ook nog prima.



Links de aandrijving van een heiblok.
Rechts de aandrijving van een sloopkogel.
En in het midden een aandrijving voor …. of zo.

 

Dit is een braak liggend terrein waar alles in elkaar gefrommeld moet worden.

•   1 - Slooppand met kraan en sloopkogel.
•   2 - Weet ik nog even niet.
•   3 – Gat met palen en kraan met heiblok.






De plek egaliseer ik met wat restjes blauwe plaat en smeer alles af met sneldrogende muurvuller.



Ik druk hier en daar met een autootje met grove wielen wat sporen in de muurvuller.



Het slooppand wordt opgebouwd en uit de rommeldoos scharrel ik wat materiaal bij elkaar. Alles krijgt een nieuw (oud) verfje.



De eerste delen worden op de baan geplakt. Het grote puin is pas de eerste laag en daar komt als dit alles droog is nog een heleboel klein puin bovenop zoals vloerdelen, ramen, gruis en dakpannen.



Van wat oude brugdelen (resten van mijn stationsoverkapping) wil ik de I-profielen gebruiken als palen voor een beton schutting.





Johan:
Beste Pierre,

Weer creativiteit ten top! :o  Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het klaar is!  :)

Groet,
Johan

Pierre:
Dankjewel Johan. :)

iTom:
Dat gaat weer een heel leuk project worden, wat ik je brom. :D

Wim Corduwener:
Ik vind het weer een prachtig project en ik ben blij dat dit feestje weer een prominente plek krijgt.
Maar, ik heb wel één klein dingetje: misschien kijk ik hiet goed, maar blokkeert dat slooppand nu niet het zicht op twee prachtige viaducten?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie