Auteur Topic: Diorama Winterdorp 1:87  (gelezen 3575 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TD87

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 5
Diorama Winterdorp 1:87
« Gepost op: 11 oktober 2018, 23:04:25 »
Hoi allemaal,
Als beginner wilde ik graag eerst met een diorama beginnen om de vele dingen die ik hier op het forum heb gelezen in de praktijk te brengen. Om te oefenen voordat ik met een hele baan begin. Mijn keuze is gevallen op een fictief bergdorpje in de winter, met lichtjes en dergelijke. Leuk voor de wintermaanden en dan kan mijn dochter met de schakelaars de lampjes aan en uit doen.



We zijn al begonnen met de bodemplaat en om daar wat piepschuim vast te zetten.. wordt vervolgd

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: Diorama Winterdorp 1:87
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2018, 07:44:23 »
Super :) Ik ga dit met veel belangstelling volgen. Elk jaar bouwde ik een winterdorp in mijn woonkamer. Maar toen de eerste Maine Coons in huis kwamen heb ik het niet meer gedaan. Vorig jaar dan ook alles verkocht.
Fotografen met passie.

Offline TD87

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 5
Re: Diorama Winterdorp 1:87
« Reactie #2 Gepost op: 22 december 2018, 08:08:55 »
Het duurde iets langer dan ik dacht voordat ik weer iets had om te laten zien, maar er wordt aangewerkt. Het wordt meer een 2019 winterdorp.

Inmiddels zit al het piepschuim op zijn plek. De locaties van de huisjes zijn ook bekent en ik ben al bezig met de lampjes voor de huisjes aan te sluiten. De aannemer heeft ook een shoveltje laten komen om de wegen uit te graven.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Diorama Winterdorp 1:87
« Reactie #3 Gepost op: 22 december 2018, 11:17:07 »
We wachten het geduldig af. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: Diorama Winterdorp 1:87
« Reactie #4 Gepost op: 22 december 2018, 18:14:41 »
Ach, buiten sneeuwt het ook nog niet. Rustig door gaan.
Dit is overigens wel de tijd om nep-sneeuw aan te schaffen. Die spuitbusjes zijn, of komen binnenkort, in de aanbieding  8)

Rob
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...

Offline TD87

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 5
Re: Diorama Winterdorp 1:87
« Reactie #5 Gepost op: 3 februari 2019, 20:02:27 »
De sneeuw lag inmiddels buiten dus weer een klein beetje verder gegaan. Ik was al een tijdje bezig om bomen te draaien van draad maar vind het draad te dik/bomen niet vol. Even bij het lokale tuincentrum wat nepsneeuw gehaald(bedankt voor de tip Rob) en daar hadden ze ook dun binddraad voor kerstkransen, dat bevalt me een stuk beter.
Het resultaat van de eerste boompjes:

Van de week de skeletten van de bomen aankleden.